Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Min kjære kaster seg over pc en til enhver anledning, og ser på filmer om world of *** og spiller som en gal... Beste kompisen hans har slutta fordi det er et idiotisk langtekkelig spill når du har unge og forlovede som lurer på når du skal skjønne at det finnesviktigeretingheriverden!!!!!!!!!!!! argh..... andre med avhenige?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Skjønner deg veldig godt!!!!!!!!! Dette spillet hjernevasker folk og får dem til å bli avhengige!!!! *hate* Jeg har to sønner som konstant spiller dette spillet.De hører ikke på meg og har kuttet ut alle fri-intresser og sport. Jævla dyrt er det også,for vi må jo kjøpe slike påfyllingskort hele tiden!!!!! Kællen min spiller fotballspill på x-box han...Like ille det!!!......
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 Her spiller vi begge world of warcraft.. Men vi har begge et veldig avslappet forhold til spillet. Vi sitter ikke konstant å spiller, tenker og snakker om spillet. Vi har et liv utenom også. Spiller for å ha noe å gjøre når vi kjeder oss rett og slett. Men merker godt inne på spillet hvordan folk er, som er virkelig ahengige.. og det er skremmende. F.eks en jeg har møtt der inne, en norsk 3barns far som er lærer.. Han kommer hjem fra jobben, setter seg ved pc'n og der sitter han til langt på natt. Og slike er det MANGE av. Ene jeg har hørt om fikk beskjed om å velge mellom ekteskapet og spillet.. han valgte faktisk spillet.. =S
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 Bra inlegg ! Kjæresten min gjør ikke annet enn å spille WOW. Er det mulig? Skulle virkelig tro de var hjernevasket ja......... Jeg blir så forbanna , han gjør jo ikke noe annet. Heeeeleee dagen det dustete spillet.. Og natten. Eneste han bryr seg om!!!!!!!! Arghhh....
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 Og filmer om det , og bøker , og leker Faen as!! Ja de velger faktisk spillet over sine kjære. Kan ikke være normalt vel? Voksne ansvarsfulle mennesker som ikke bryr seg om annet enn et spill på pc !!! Spesielt når man har en familie...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 Har dere sett nyheter i sommeren om et ektepar spilte så mye og glemte to småbarna å spise noe? Les det selv. http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article1221662.ece Stakkars... For et ektepar! De fortjente ikke å være foreldre selv når de er for unge til å være foreldrene som spiller alltid på dataspill, dataspill dreper småbarna!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #7 Skrevet 28. august 2007 mannen min har fått dilla på bf. er møkka lei av å høre på skyte lyder.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #8 Skrevet 28. august 2007 Min mann er hekta på Volkswagen/Audi forumet. En plass der de sitter og diskuterer biler hele dagen. Det er heldigvis uten de høye skytelydene!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #9 Skrevet 28. august 2007 Sambo spiller. Men han spiller ikke hele tiden:) Tror det er snakk om at de MÅ få grenser.. Og til slutt ultimatum om det går så langt. Er trist, men slik er det.. Har dere prøvd å SNAKKE med dem og si til dem hvordan DERE har det? Og så evt prøve å finne et kompromiss alle kan leve med? Har funka for oss:)
Suss@ med 3 gutter Skrevet 28. august 2007 #11 Skrevet 28. august 2007 det spiller er det verste jeg vet!!! heldigvi shar jeg og sambo kommet til en løsning på det...eller hadde jeg blitt gal tror jeg!!!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #12 Skrevet 28. august 2007 Her spiller både jeg og samboern sammen ) Men,som hun over sier.Det finnes et liv utenom også hehe,det går ann å begrense seg. Sikkert lett å si,for noen lever jo og puster dette spillet...Det er jo bare drøyt spør du meg. Vi har heldigvis også begrensinger når det gjelder spilling,så greit.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #13 Skrevet 28. august 2007 Sambo bruker all fritid på den driten der. Et under at jeg har klart å bli gravid....
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #14 Skrevet 28. august 2007 Hva med å "dra dem litt i øra" da,de er vel såpass voksne at de må tåle å få høre fakta??? Eller?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #15 Skrevet 28. august 2007 Ja jeg skjønner hvor fælt dere har det. Hvordan kan noen leve med noe sånt? Det finnes ikke noe værre i hele verden. Tenk å ødelegge hele livet sitt med det der. Ikke nok med det, så må vi faktisk oppdra dem også, for de kan jo ikke oppføre seg fra før. Å hvordan de har klart seg før de møtte sin bedre halvdel er jo ett under. Kanskje ikke så rart de vil være hjemme hos mamma. Prøv å finn en mann som klarer seg selv og som ikke trenger oppdragelse, den mannen finnes ikke. Vi skulle heller holdt oss til det samme kjønn, da hadde alt vært mye bedre. Da hadde vi ikke trengt å oppdra noen. Hva skal vi med disse mennene, de er jo bare problemer og til irritasjon. Alle menn ut av Norge nå!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #16 Skrevet 28. august 2007 Hadde min mann spilt pc spillkastet han ut! Menn kan ikke være så barnslige!!!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #17 Skrevet 28. august 2007 Oj!!! Nå ble jeg inponert!!!! Har liksom alltid hatt litt bifile tanker,så dette innlegget støtter jeg:) Noen ganger blir mannfolket som et ekstra barn.Det er slitsomt.. Vil ha et sikkelig mannfolk jeg,som stiller opp for meg,eller ei sprek dame(bør ikke være sprek heller:)) bare noen som bryr seg om meg og vil bruke tiden sammens med meg..........
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #18 Skrevet 28. august 2007 Jeg er så enig i at menn kan da ikke være så barnslige at de sitter å spiller et spill på pc. Men jo da det gjør de!! Trodde vel heller aldri jeg skulle få meg en mann som drev med dette , men det har jeg, . Kan ikke noe for det , men jeg elsker en mann som spiller pc spill. Er ikke spill for barn da? Men menn er jo store barn...
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 29. august 2007 #19 Skrevet 29. august 2007 Hei ! Nå skal jeg gi en kort forklaring på spillet, Jeg vet det er mange som er forferdelig avhengi av dette spillet. Jeg spiller det selv,og mannen min også. Men vi spiller ikke hver dag,og når vi først spiller sitter vi bare en time eller to. Det som jeg tror får folk til å bli hektet er alt dette med utstyr i spillet (rustning og våpen). Der har både jeg og mannen min samme syn, dett er et SPILL, dvs gullet (pengene i spillet) er pixels.. utstyret er også bare pixels,det er ikke reelle ting,det er alt bare virtuelt. Så er det dette med levels (kan se på det som alder,du begynner som level 1 og høyeste level er 70) Vi spiller noen ganger for å hygge oss sammen når Emilie sover, men han spiller aldri hvis ikke jeg spiller,og samme vei fra meg til han. Vi snakker ikke om spillet utenom de få gangene vi er "online". Det koster oss litt over 200 pr mnd,og så lenge vi har et sunt forhold til det syns jeg jeg det er greit med den prisen for vi får aldri dratt på kino eller noe slikt. Men vi har flere bekjente som spiller,deriblandt min 24 år gamle lillebror. Han er mer hektet. Går på Raids og slikt hele tiden. Et raid tar alt ifra 30 min til flere timer,og dette binder spillerne foran pcèn. Du kan ikke bare forlate pcèn når det passser deg da, veeeelidg tidkrevende. Såpass tidkrevende at vi har utelatt den delen når vi spiller. Så er det dette med "guilds". Et "guild" er et lokalsamfunn hvor ale medlemmene bærer samme navnet over hodet. Disse guildsene får også folk til å spille mer enn nødvendig da de får venner innad i guildet. Jeg syns,at de som sliter med barn som spiller for mye,kan gå inn på siden til www.wow-europe.com , logge inn med kontonavn og passord og endre spilltiden til de som er avhengi. Dette er mulig,at de maks får spille så og så mye i løpet av en dag, det kalles "Parental Control",BRUK DEN. Når det kommer til mennene og kjærestene så blir jeg litt mer tom..for jeg har ikke samme problem selv. Men hvis dette seriøst går utover forholdet,at han til stadig dukker hodet bak pcèn og drømmer seg bort i denne verdenen så må man gi et ultimatum. eller ihvertfall få en enighet om å begrense spillingen/pc-bruk. Sett hardt mot hardt, enten kutte kraftig ned, helst kutte helt ut, eller så er han singel. Det er ikke riktig at et forhold skal ryke pga et spill. Og det er heller ikke riktig at kone og barn skal lide fordi mannen er hektet. Da må det bli en stopp. Tips: neste gang han setter seg bak pcèn kan du spørre om følgende: " Er et raid viktigere for deg enn å tilbringe tid med meg?"
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #20 Skrevet 29. august 2007 Desverre så visste jeg alt det der ) Skulle jo ønske jeg ikke visste noe om det der , men man plukker jo opp litt.. Hjelper ikke her i huset å sette ned foten hvertfall.. føler faktisk at han velger et raid foran meg noen ganger, mange ganger.. Og han er jo en snill og god mann, så dette er så uforståelig for meg !! Det er trist også , for det fører til store konfrontasjoner noen ganger. Men ser ikke ut som han vil gi seg nei.. Jeg tørr ikke si slutt å spill ellers er det slutt... fordi jeg er faktisk redd han ikke hadde valgt meg... og det hadde vært et så hardt slag for selvtillitten at jeg ikke hadde klart det!!
Veslesnuppa Skrevet 29. august 2007 #21 Skrevet 29. august 2007 Huff..,slik har jeg tenkt det med ungene også... Vil jo ikke at de skal hate meg heller..Så jeg føyer meg stort sett. Sånn som når middagen er klar og sønn sier: "Nå skal jeg ha raid om 5 minutter,så det går ikke". Eller :"Jeg må spise nå,for jeg skal ha raid om 15 minutter". Tragisk,men føyer meg,for han er veldig flink på skolen.Går i 10 kl.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #22 Skrevet 29. august 2007 Hvis mannen deres ikke gjør noe som er mer galt enn å spille ett pc spill, syntes jeg ikke dere har så mye å klage over. Det finnes tusen ting som er verre enn ett spill. Det er mange her som er så bortskjemte og vant til å få viljen sin, så de må begynne å pirke på småting. For alt kan jo ikke være bra, Er jo noe man må ha å klage over. Det er jo jobben deres, å oppdra mannen??
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #23 Skrevet 29. august 2007 Ja men det er jo heele dagen,, så det går ytover forholdet!
Erisa* Skrevet 29. august 2007 #24 Skrevet 29. august 2007 Huff, her kan jeg dessverre signere... Jeg er drittlei, min kjære har spilt i 2 år nå, tror jeg, skulle tro han ble lei snart, men nei... Men han har lovet å slutte når vi får barn, så jeg får holde ut noen mnd til...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #25 Skrevet 29. august 2007 Ja ,får håpe han slutter !! Det er mye arbeid med et barn , og forholdet deres skal pleies når barnet endelig sover . Greit at det BARE er et pc spill , men hvis det ikke er så farlig så kan vel disse mennene gi seg med å spille det da. Det handler jo om prioteringer !!! Vil han heller spille enn å være sammen med meg , (som er en kjempe kone) Så får han bare gjøre det , alene i en egen leilighet !!!!!!!!! Trist , hvertfall for barna ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå