Gå til innhold

Hva kan være verre enn å føde? Hva tror dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ikke for å være nyssjerrig men hva er grunn til at du får K.S.? jeg fikk mulig K.S.pga tarm problemer og stor unge.men jeg får jo bare time hver uke for kontroll og ikke noe konkret svar på om jeg fpr eller ei ,er frustrerende,jeg har jo termin 3mars,med min 3 baby.nå tenker dere herregud å pyse er 3gang og så jævla redd .Ja jeg er det for den forrige baby var mye mindre enn denne og jeg revna ,jeg til og med drømmer at jeg revner.er mange skremmende historier her ja som kansje ikke burede vært her ,men detta er jo krangle siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At å føde er værre enn smertene ved kreft med spredning til skjelettet er det værste jeg har hørt! Disse kreftpasientene har utenkelige og ENORME smerter!! Jeg har selv vært med i stell av noen slike mennesker. De får megastore doser med smertestillende, i tillegg til at de ofte har smertepumpe.

Dette er det dummeste jeg har hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-snart 4 barns mamma skrev dette:

 

"At å føde er værre enn smertene ved kreft med spredning til skjelettet er det værste jeg har hørt! Disse kreftpasientene har utenkelige og ENORME smerter!! Jeg har selv vært med i stell av noen slike mennesker. De får megastore doser med smertestillende, i tillegg til at de ofte har smertepumpe.

Dette er det dummeste jeg har hørt!"

 

Hva faen vet du om hvilke smerter jeg hadde under fødselen min??

Mine smerter var utenkelige og ENORME. Jeg kan ikke forestille meg sterkere smerter! Jeg er fullt klar over at mange ikke har sterke smerter under fødselen, men det hadde JEG.

Du glemmer av at kreftpasienter har smerter pga sykdom og at de har de i dager, uker og mnd. Under fødselen vet en hvorfor en har smertene, og at de vil ta slutt en gang - men selve STYRKEN på smertene kan absolutt være like grusomme som ved kreft i skjellettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

har født et barn på 4500g. uten smertestillende...

har også hatt nyrestein, og det var mye værre enn å føde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en del inne på disse diskusjonsforumene i det siste, og har gjort meg noen tanker om nettopp dette. Jeg vil først kommentere overskriften på denne diskusjoene: Hva kan være verre enn å føde? Jeg skulle gjerne visst hva denne personen ønsker å oppnå med å stille et slikt spørsmål. Er det for å få ro selv før fødselen? Er det kun for moro skyld? Eller finnes det ikke noen gjennomtenkt bakgrunn i det hele tatt? Jeg vil først si at jeg syns det er flott at man har en side der man kan dele tanker og bekymringer rundt fødselsangst. Angst er vondt, men angst er verre om man ikke kan dele den med andre. Men jeg mener fokuset på en slik side burde være et helt annet enn det slike spørsmål som i overskriften legger opp til. Her har man all mulig forutsetning for å kunne jobbe med denne angsten som man har. Hvorfor ikke heller spørre: Hvordan kan jeg best håndtere angsten min før/under fødselen? Jeg har ikke tro på at man ved å ramse opp hundre ulike torturmetoder er noen god måte å håndtere angst på. Angsten må man lære seg å håndtere, for den blir ikke bare borte av seg selv. Vi må se sannheten i hvitøyet her, jenter! Vi skal føde, og vi kan velge å gjøre dette til et nimåneder langt mareritt ved å kverne opp alle grusomme historier og psyke hverandre helt i ned kjelleren! Den som ønsker seg selv så vondt, får gjerne fortsette med det! Men vi har et annet valg, og det er å endre innstilling! Se på fødselen som et oppdrag du skal utføre på best mulig måte! Vær fit for fight! Si til deg selv hver dag: dette går fint! dette klarer jeg bedre enn noen andre før meg! jeg gleder meg til å fortelle alle om min fantastiske fødsel!Jeg er sterk!Glem alle historier du har hørt, du skal lage din egen historie nå! Husk at noen mennesker elsker å prate om seg selv, hvor grusomt alt er og var, grave seg ned i driten! En sånn vil vi vel ikke bli! Jeg er i alle fall klar! Jeg er klar for rier og smerter og det ene med det andre!Bring it on!! For jeg har et hemmelig våpen, og det er en positiv innstilling og et fokus som ligger et helt annet sted enn å kverne rundt alt det negative som man ikke vet om vil inntreffe en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...