Gå til innhold

Hva kan være verre enn å føde? Hva tror dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes du virkelig? Jeg synes det ble en teit tulletråd uten noen som helst nytte annet enn at folk fikk øve seg på kverulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 måneder senere...

mange rare mennesker her... hehe

 

rart å beskrive smerte opplevelsene som dere gjør her...

en fødsel er en fødsel...og det er vondt, men man gjør det jo frivillig igjen så.....det er ikke så ille!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes du at det er rart at noen av oss beskriver smertene vi opplevde slik vi gjør? Er det rart synes du at f.eks jeg synes at smertene jeg hadde er de verste jeg noen gang har kjent og ikke klarer å forestille meg noen sterkere smerte? En fødsel er ikke en fødsel i den forstand at alle er like, fødsler er (dessverre) veldig forskjellige.

Og bare så det er sagt så skal jeg ikke føde vaginalt igjen - så JO min fødsel var faktisk så ille!!!

Men så finnes det jo mange fødsler som ikke er så ille, og så klart føder man igjen frivillig, eller man har hatt harde fødsler og føder igjen, men da med epidural.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke helt den rette debatten å legge inn dette innlegget på? Det er greit at dere vil diskutere hva som er verre enn å føde, men for oss med fødselsangst så hjelper det lite å høre om andre j.. ting som skal være verre.

 

Hadde jeg ikke vært lovet ks så hadde jeg nok fått helt hetta av å lese innleggene under tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuxie-høygravid

 

Enig med deg at denne tråden er totalt upassende å ha på Fødselsangst.

 

Heldigvis er det langt flere greie fødsler som skjer enn traumatiske, jeg har lest utallige fødselshistorier og kan si at 90% er positive og skrevet av kvinner osm har vært heldige og fått greie fødsler ELLER som har brukt epidural.

 

Ikke bekymre deg, og jeg håper at du får enn kjempefin fødselsopplvelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis fødsler er SÅ ille som noen av dere drama queens her inne beskriver, så ville jo ingen damer har født flere barn..

 

skjerp dere.

 

få epidural eller holdt kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 17:44

 

DramaQueens? Ok, da kaller jeg alle voldtektsutsatte og overlevere av krig for drama queens også...Ja vet du, jeg sammenligner faktisk min fødsel med et overgrep, det var er mareritt som jeg går til psykolog for å prøve å legge bak meg.

Ut i fra slik du skriver, skulle man nesten tro at du mener at alle fødsler er like? Da må jeg opplyse deg om at det ikke stemmer.

Jeg er en av de damene som hadde en så traumatisk og tøff fødsel som gjør at jeg ikke skal føde vaginalt igjen.

Ang epidural så er det ikke alle, meg selv inkludert, som ønsker det fordi man b.l.a kan miste pressriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen for noen sutrete kvinfolk!!!! Så la vær å få barn, mange barn i U-land som trenger en mor og far uten att du skal være nødt til og presse dem ut!! ALLE må tåle noe vondt av og til, men selfølgelig viss alle skulle godt rundt og tenkt att JEG har hatt den værste fødselen i hele verden, ingen har hatt det så vondt som meg, bu hu stakkar lille meg!!! Tenk på de stakkarene som mister barn under fødsel og i svangerskap, som ikke kan få egne barn, ha nå litt respekt for de også før dere symter å gauler over att dere faktisk setter ett nytt liv til verden!!! Er ikke det mer verdt en noen sting i underlivet og noen timer med vondtere?? å hva faen har overgrep med fødsel og gjøre? Så bra att dere kan tenke dere å ha sex da, må vel heller minne dere mere om ett overgrep å ha samleie med en mann som ligger pustende over deg eller være i trygge omgivelser på sykehuset og sette ett barn til livet? Jeg må bare spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du prater om at VI skal ha respekt for ufrivillig barnløse og de som mister barna sine i under fødsel... hvor ser du at vi rakker ned på de som har opplevd dette? Har vi ikke lov til å si at vi har opplevd noe grusomt eller klage over at vi revnet så mye nedentil at vi ikke klarer å holde på hverken luft eller avføring og SAMTIDIG har sympati og medfølese for de som har opplevd andre grusomme ting? Jeg klarer det fint, men du kjære Anonym 19:10 har tydeligvis et så svart/hvitt syn på verden at du ikke klarer det.

 

Det høres ut som du har aggresjonsproblemer lille venn...og lite kunnskap og svært lite empati.

 

Har to ord for sånne som deg: umoden drittkjerring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GALLESTEIN!

 

Har akkurat vært gjennom tre anfall, og det var hinsides! Mange timer med vedvarende intense smerter og kraftige brekninger/oppkast uten pause. Greier ikke å sitte, ligge stå eller gå til slutt. Helt jævlig!

 

Jeg har gått gjennom en tøff, langvarig fødsel før, og synes det var mye smerter, opp til grensen av hva en kan tåle, men du har pausene og komme deg på. Dessuten er det meningsfylt, noe som gir smerteopplevelsen en helt annen dimensjon.

 

Med forbehold :-) skal føde på nytt om noen uker. Kanskje får pipa en annen lyd da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føder heller et barn (riktignok med mye smertestillende hjelpemidler) enn jeg gjennomgår en kraftig omgangssyke hvor jeg kaster opp om og om og omigjen en hel natt. Ingenting er så jævlig som å kaste opp veldig mange ganger etter hverandre time etter time, da har du det så jævlig at du bare vil dø. Så for meg er voldsom kraftig oppkastsyke verre enn å føde barn! Jeg har født tre barn nå, men jeg vil heller føde en gang til enn jeg vil ha veldig kraftig omgangssyke, selv om jeg nå ikke har tenkt å få flere barn av flere praktiske grunner.

 

Jeg har en svigerinne som sier at ho vil heller ta en fødsel enn et migreneanfall. Det kan jeg skjønne, fordi de som plages av hyppige migreneanfall plages stadig av intense smerter som det ikke finnes noe nytte i. Mens en fødsel for du en premie for, migrene får du slett ingen premie for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med deg nøffemor!! jeg synes et magenip og min migrene er verre enn å føde. Jeg har slite litt med magen og når jeg har vondt så er det verre enn riene jeg hadde! og migrene er også mye verre enn å føde!

Og jeg hadde ikke noe bedøvelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kraftige rier vært en sykdom som varte et par dager uten mening hadde det nok vært den vondeste av dem alle..

 

Men går ikke ann å sammenligne fødselssmerter opp mot andre ting, for man har ikke vondt uten grunn.. er ikke like meningsløst som å brekke en fot!

 

Jeg hadde en sa i uke 7 som var det vondeste jeg har opplevd i hele mitt liv! Var 10 ganger vondere enn å føde!! Og jeg hadde en hard fødsel hvor barnet til slutt måtte dras ut.. klippklipprevnerevne:(

 

En fødsel er hardt arbeid med verdens beste belønning;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... jeg har fødselsangst, og er ikke befrukta engang kanskje... Gikk hit for å bli litt beroliget og kanskje snakke med noen som kunne si meg at: Slapp av, det er ikke så ille som alle sier.. Men tydeligvis er det det... Jeg blir helt kald i hendene og svetter av å lese inholdene her.. MEN dere er modige dere som har gjennomgått jævlige fødsler, det må jeg si.. Regner med jeg blir jævlig stolt av meg selv etterpå uansett, og da skal jeg hit inn og fortelle alle om det:) Om jeg fremdeles tør å bli grvid da.. haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vivianca: skjønner at du blir skremt av denne lesningen men ikke glem at det er mange fødsler som går som en drøm hvor smertene ikke er så vonde og fødselen ikke er hverken for kort eller for lang.

Skulle du være en av de som får en tøff fødsel så ikke nøl med å ta i mot smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alle innleggene nå...

 

Men jeg syntes det var et fint innlegg jeg da =)

Hvis det kan hjelpe noen, så hvorfor ikke??

Hvis noen kan sammenligne smertene med noe, og bli beroliget av det... hva er da så galt med det?

 

Selv om ja.. vi har forskjellig smerte terskel og hele den regla..

Så lenge psyken får seg en opptur, så har jo HI fått frem budskapet sitt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at det å ha gallesteinssmerter eller nyresteinssmerter mest sannsynlig vil oppleves verre enn en fødsel. Det har nok noe med hva man får ut av smertene. En levende baby er jo en trøst i forhold til en gallestein... MEN, å føde en død baby gjør nok det hele til at fødsel kan være det verste, men igjen,...du får ingen levende baby. Så, det hele dreier seg nok om hva man "får i retur"... Men alt i alt er det mye om hvordan man selv stiller seg. En fødsel er ikke en sykdomssituasjon, mens det er gallesteinsproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med den oppforbi. Smerten ved fødsel KAN (skriver "kan" fordi det er ikke alle fødende som har sterke smerter) være like vond som ved gallestein, men smerten kan gjøres mer utholdelig nettopp fordi man vet at man får en baby i slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

fødsel overlever mann,men ikke alltid kreft.Hver gang jeg skal noe som er vondt,tenker jeg på mamma og vet at ho gjennomgikk mye vondt der var det nåler i hender,og en slange som gikk rett i hjerte.hun oppererte og hadde åpna fra bryst og helt ned til magen.dessverre døde hun .og dette er nok verre enn å føde,?? jeg er livredd for å føde men når jeg tenker på dette så tenker jeg herre gud dette klarer jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at alle føler ikke det samme og det må man respektere,angst er jævlig ,og kan hende at personen som skrev innlegget er kjempe redd og det har vel ikke vi noen andre noe med ,er plaga med angsten selv ,synes ikke hun har bommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med deg,jeg får stor unge 4,500kg ,vel jeg synes han er stor og ka jeg er livredd for å revne fra A til Å.I og med at jeg revna forrige gang da var jentungen 3.000kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...