Gå til innhold

sier dattra mi er for tjukk=(


Anbefalte innlegg

Skrevet

helsestasjonen sa til meg i går på 4 mnd kontoll at hun var for tykk og at vi måtte bytte ut all maten hun får med annen mat, måtte gå over til nan fra colett og får ikke gi mais grøt lenger

 

synes d høres veldig rart ut at hun skal være for tykk hun veide

7600g

det hører til med historien at hun er ganske kort da dvs 59 cm

 

men jeg er ikke int i og slanke henne

 

NOEN SOM HAR NOEN OPPMUNTRENDE ORD/RÅD

synes ikke jeg får til noe.........

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er det verste jeg har hørt!

 

På min helsestasjon har de vært fornøyd me at barna følger sin EGEN kurve.

Tantebarnet mitt er nesten for tynn, men han følger kurven sin, rett og fin

Sønnen min har til tider vært ganske tjukk!;)

Men han har fulgt kurven sin og de har vært fornøyd me det.

Nå er han nesten for tynn, for han spiser ikke.. Lite matlyst.

 

Ta det me ro.

Barnet ditt skal ha maisgrøt når hun får MME, et barn skal IKKE slankes!

Anbefaler deg å skifte HS eller helsestasjon.

 

Lykke til, du er en god mor!

Skrevet

Jøss!! Har aldri hørt om at babyer skal slankes, noen er tykke og noen er tynne, sånn er det bare, så lenge hun er frisk og fin og får normal mat, burde det ikke være noe problem. Var jeg deg ville jeg hørt med en annen helsesøster, kansje ei som andre har positiv erfaring med.

Skrevet

problemet er at hun har havna laaaaaangt oppafor sin egen kurve=(

Skrevet

fyyy f****n!!!!!!!!!!

 

dette mååå du velge å overse!!!!!!!!

 

mi er for tynn i følge dems kurver...men har fulgt sin egen kurve hele veien....sist var hun 8300gr. og 73cm.....

 

jeg får ikke i henne så mye....har prøvd allt!!! noen dager kan hun ha god matlyst...men så kan hun plutselig brånekte i flere dager...og jeg nermest må tvinge i henne mat.....

 

vær glad ungen liker mat! vi har hatt et styr uten like for å få i vår berte nok......

 

er bedre at de har litt å gå på!!!

Skrevet

Ta de me ro, husk..

Hun er ikke aktiv, hun er 4mnd og fått grøt.Det gjør noe med vekten.

 

En baby skal ikke slankes og at en helsesøster kan si noe sånt er..

HAr ikke ord for det.

 

Kos deg me jenta di!

 

Daniel gikk også over kurva på den tiden, men han fikk annen type mat.

Ta det me ro! :)

 

Etterhvert blir hun aktiv! :)

Skrevet

hææ??

seriøst!!!

man skal ikke slanke babyer eller små barn..

hva er dette for en helsesøster? hmmm....

 

slapp av og gi barntet ditt det den har fått hele tiden..

skal ikke alltid høre på disse helsesøsterne..

man kjenner sitt barn best og dems behov!

vær den gode mamma`en som du er da! :o)

 

goood klem...

 

Skrevet

hun får som regel 200 ml mme ikke alltid hun orker alt,av og til får hun en liten smak glass middag og evt grøt på kvelden

Skrevet

Du gjør det jo helt rett kjære deg.

 

 

Skrevet

vær den gode mamma`en som du ER! :o)

 

var det jeg mente..

går litt fort i blant..:o)

Skrevet

jeg fikk forresten beskjed om å blande rikelig med smør i allt hun får i seg....for at hun skal legge "GODT" på seg....jeg mener dette blir feil for hun legger jo på sg litt samtidig mens hun strekker seg.....følger linjene i kurven jamt fra hun kom til....

 

none ting må man bare overse!!

Skrevet

Er det teiteste jeg har hørt. De kurvene/skalaene er jo bare en pekepinne på det de regner som det "normale", tror nok det er mange som havner utenfor det "normale" gitt.

 

Fortsett som før du - når jenta begynner å krype og gå så skal du se at babyfettet renner kjapt av henne.

 

Små babyer skal ikke slankes heller.

Skrevet

akkaurat slik jeg gjorde med dattera mi... :o)

slapp av du, gode mamma..

Skrevet

takker for alle svar men dom som jeg er så hørte jeg på helsesøstra og bytta ut grøten,melka og middagen hennes så nå er det masse nytt til henne pga det=( men jeg får bare se hvordan d går fremover ble bare så tankefull over vekta siden dem liksom sa det var så myyyyyyyyye over kurven=(

jeg har også en sønn på 1,5 år og han hadde en helt annen kurve og sånn er det jo bare gjør jo nesten alt likt nå,

 

NEI JEG SKAL GI LILLE PRINSESSA MI DET HUN VIL HA AV MAT=)

 

F..K helsestasjonen

Skrevet

u go girl!!!!!!!!!!!!:-D

 

sånn skal det låte!!:-)

 

ingen barn eller babyer skal slankes!

Skrevet

føler at jeg får god hjelp her inne jeg skal slutte og høre på alt helsestasjonen sier

er jenta sulten så er hun sulten da må hun få mat=)

Skrevet

njaaa....det ble kansje litt feil....helsestasjonen kommer med mange gode råd og god veiledning også.....

 

men akkurat det med å slanke babyen din var hål i huet.....

 

 

Skrevet

Sønnen min var VELDIG tjukk som liten.

Fikk aldri beskjed om å bytte noe eller noe sånt.

 

JEg har ikke basiskunnskapen eller noe om dette, å jeg kan bare uttale meg om MIN sønns bakrgrunn ifh til hva jeg har opplevd av han.

Men nå, etter han begynte å gå, så er han blitt veldig tynn.

 

Så ikke alle blir overvektige heller..

Skrevet

kan du ikke lese da??? jeg skrev har bytta til det de ba meg om! '

 

 

lillepia mi har d der diabetes genene så hun er under hyppig oppfølging

Skrevet

så om dette stemmer....hvorfor ber de meg da om å putte rikelig med smør i allt minsta får i seg?

Skrevet

jeg vet.....og derfor følger jeg ikke det rådet....

sa det til henne at det bøy meg litt imot å gjøre det.....om hun kansje hadde noen andre råd....men det hadde hun ikke......

Skrevet

skal gjøre det jeg synes er best jeg det og bytte mme og grøt er helt på jordet iallefall , hva hjelper d liksom?

skal bynne og gi henne smør i middagen også=)

før jeg vet ordet av det så renner d sikkert bort og helsestasjonen har ingen ting og klage over,SYNES ENKELTE HELSESTASJONER VIL BESTEMME OVER NOEN ANDRES BARN. HUFF LIKER IKKE DET JEG

Skrevet

HS sa vel ikke at babyen skulle slankes, men å bytte ut mat med annen type mat...? tviler sterkt på at hs sier at noen skal slanke en 4 mnd gammel baby..... som ei skriver over her, har de vel en grunn til å anbefale det?

Skrevet

hva er vitsen med å ha smør i middagen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...