Gå til innhold

Nå må alle disse utlendingene slutte

Anbefalte innlegg

Skrevet

D så jeg først nå. HA HA HA HA!!!! Driti ut! & etterpå kaller hun den polske venninna for nadja. HA HA HA!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

støtte meg selv?

Hvorfor skulle jeg det?

Hn heter nadja.

Men det spiller i grunn ingen rolle..

Hadde jeg vært ute etter å skjule meg så hadde jeg holdt meg anonym hele tiden..

Skrevet

og på Stord så snakkes det nynorsk/dialekt..jeg snakker bokmål.

Venninnen min er gift med en bonde her ute.. Og hva har dialekten hennes med dette å gjøre?

Jeg synes hun snakker godt norsk....

Skrevet

wow,så voksen du er "anonym"... så modig du er,...

hvorfor trykke på anonym knappen?

Hm, hore?

Ja,jeg er vel min manns hore,elskerinne,kone,venninne,kjæreste og støtte....

Skrevet

Det er virkelig lavmål å kalle noe for en hore, men jeg må si meg enig i at den polske venninna virker litt fiktiv.

Skrevet

Vil støtte litt minførstebaby.Jeg er russisk og er enig med det du sier.Enten vi,utlendinger skal integrer seg i norsk samfunnet eller så må vi reise hjem.Sånn er det bare.

Det er sykt at 20% av barn,som møtte opp på skolen for første gang KAN IKKE NORSK!!!!Ikke det litt skremmende? Sier det litt om teit innvandrepolitikk i Norge,kanskje?

Oh,noen skulle kalle meg rasisit(hvis jeg skulle vare norsk),men jeg selv er utlending og kan se problema innefra...

Skrevet

Psst, NN kl 10:53, utlendinger kan også være rasister.

Det faktum at mange barn med utenlands opprinnelse ikke snakker norsk når de tropper opp på skolen, har kanskje mer med integrering og familiens kultur å gjøre enn Norges innvandringspolitikk.

Et problem er at mange invandrerfamilier velger å ha barna hjemme hvor det ikke snakkes norsk frem til de begynner på skolen, fremfor å ha de i barnehage hvor de kan få lære norsk/bruke den norsken de har lært.

Og dersom FRP får det som de vil, kommer det til å bli enda verre, med deres idiotiske "la mor få 100.000,- pr barn dersom hun velger å ikke ha barnet sitt i barnehage"-forslag.

Man må jo bare lure på hvordan i all verden Siv Jensen vil få det regnestykket til å gå opp...

Skrevet

Syns nordmenn bør være mer takknemlig for at det er utlendinger her. Hadde alle utendingene reist fra landet hadde norge sliti med ALT.

Hvem i hælvete skal ta imot barna deres??? Allerede nå så er det utlandske leger og sykepleiere som tar vare på dere.. Uten oss hadde dere ikke hatt det sånn som dere har det. Og uten dere hadde ikke alle av oss hatt det så bra som vi har det her. Så vi hjelper hverandre. Tenk litt på det...

Anonym utlending

Skrevet

"Det faktum at mange barn med utenlands opprinnelse ikke snakker norsk når de tropper opp på skolen, har kanskje mer med integrering og familiens kultur å gjøre enn Norges innvandringspolitikk."

Integrering av barn og voksne er en del av innvandrepolitikk,du må ikke separere disse sakene.

Skrevet

"Integrering av barn og voksne er en del av innvandrepolitikk,du må ikke separere disse sakene."

Og hvordan foreslår du at politikerne her i landet skal klare å legge seg opp i innvandrerfamiliers kultur?

La oss ta en familie hvor mor er hjemme med barna.

Er jo ikke akkurat en ukjent situasjon her i landet.

Man kan pålegge alle som kommer til landet å ta et norsk-kurs, men man kan ikke pålegge dem å snakke norsk hjemme. Der kommer kulturen inn.

Skrevet

Man kan pålegge alle barn med utenlandsk opprinnelse gå i barnehage 2 år før skole for eksempel....Eller man må teste sånne barn før skolen sånn at de,som ikke kan norsk må lære seg det og komme neste år.

Hvis 50% av barn i klassen kan ikke norsk det går jo utover norske barn? Syns du ikke det?

Skrevet

Hei!

Jeg kan ikke ta alle under en kam, men at det er noe galt i den kulturen er sikkert og vist. Dette kan man bare se i nyhetsbidet under alvorlig kriminalitet. Jenter er mindre verd det har jeg selv sett mange eksempler på, dette med omskjæring er helt grusomt og for ikke å snakke om hvordan kvinner ofte blir behandlet. Vi norske kvinner blir ofte (slik som skjult kamra viste på tv for en tid siden) betraktet som horer, da vi ikke er slik som dem, ennå de har kommet hit til Norge. Når jeg har vært på ferie i muslimske land har jeg altid tatt hensyn til hvordan jeg burde kle meg og oppføre meg. Jeg mener at alle som skal bo i Norge skal følge Norsk lov. Blir det alvorlige overtramp på loven som f.eks drap, lemlestring av barn osv bør de sendes ut av landet. De som omskjærer sine barn bør bli tatt i fra omsogen for barna, noe som ikke blir gjort nå. Hvis vi som Nordmenn hadde begynt å skjære på våre barn hadde vi aldri sett dem mer, skal det gjelde andre regler for dem? Nei merer jeg, å er det på tide å stoppe denne galskapen. Mange blir også tvunget til å gifte seg, dette er også helt galskap foreldrene burde straffes.

Skrevet

Min förste baby, her har virkelig noen store poeng gaatt deg hus forbi!

1) Du snakker om at "Nordmenn i Spania krever hvertfall ikke norske kirker og skoler!", der tok du feil. Og det var det eneste jeg sa direkte til deg, resten var til alle sammen.

2) Hovedpoenget mitt gjennom resten av innlegget var jo at mange nordmenn er kritiske mot utlendinger i Norge, og samme situasjonen gjentar seg i andre land. Jeg skal ikke sitte her og snakke om hvordan situasjonen er i visse afrikanske land, eller i Polen, men jeg har nu tross alt bodd fast her i Spania i over 7 aar, med andre ord; ganske godt grunnlag til aa ha flere meninger og erfaringer innenfor tema i dette landet.

Med t-skje; altsaa IKKE at faens-jaevla-spanjoler-assssssssss, MEN, dette er noe som desverre skjer verden over. Og jeg er fullstendig klar over at jeg kan dra hjem, eller videre, naar som helst. Og jeg er fullstendig klar over at ikke alle spanjoler er saann. (Er alle nordmenn rasistiske? Nei. Er noen det? Ja. Er noen spanjoler rasistiske? Ja. Er det lov aa si det? Tydeligvis ikke.)

Poenget var liksom at man har lov til aa svare naar folk kommer med rasisme; Norge er fullt av nordmenn som virkelig tror at de er best og at utlendinger ikke er verdt noen ting. Mener du virkelig at disse utlendingene bare maa sitte der og ta imot uten aa komme med sin mening? Naaaaj, tror ikke det. Saa hvorfor skal jeg sitte her og vaere enig i at vi utlendinger i Spania er saann og saann..? Har det noe med integrering aa gjöre? Burde jeg vaere enig med dem, slik at jeg kan integrere meg 100%?

Og hvis du leser ordentlig, saa sa jeg at jeg ser at du ikke har vaert registret paa BIM saa lenge, derfor har du antageligvis ikke lest saa mange av mine innlegg om rasisme, Spania, utlendinger etc etc.. Jeg sa da ikke at "du har vaert her saa kort at du veit ikke hva du snakker om".

Jeg er VELDIG i mot rasisme, uansett hvem det kommer fra og hvor det skjer.

...er det naa jeg skriver et innlegg som anonym og sier at jeg er nederlanske Jessica og jeg er helt enig med Balooa & Balooa?

Perdón.

Skrevet

Hallo i stuggu,

eg heitar Jessica og eg er heilt einig med kva ho derrane Balooa seie, ho er jommen meg klok i huggu!

Eg er fra Neiderlanden, og eg intregrerar meg ikkje heilt i Noreg.

Skrevet

<-- det der var bare venninna mi som ble litt provosert og ville slenge med noen ord i disse bitre nattetimer.

Skrevet

Til Balooa og Balooa.

Hei! du snakker om integrering og det å forlange blandt annet kirker. Jeg tror ikke det er grunnen til at det har blitt så store konflikter mellom nordmann og f.eks muslimer. Nordmenn og svensker går fint overens i Norge, da de som regel mestrer å følge loven. Ser man på alvorlige forbrytelser som drap, vold og voldtekt er utlenninger representert (5 år siden, ut fra folketallet) for 80 % av disse, tror ikke tallene er blitt bedre. Er det da rart at nordmenn blir både sint og redde, de utlendingene som kommer hit til landet har et ansvar for å følge loven. Jeg tror ikke hvis vi tar samme regnestykket for nordmenn i Spania at vi er en folkegruppe som er overtallig på alvorlige forbrytelser. I tillegg er det den siste tiden kommet frem at det er stadig økende tall på omskjæring av barn, tenk hvis vi i nordmenn hadde drevet med slik vold mot våre barn. Barna fortsetter å leve med disse foreldrenes vold og fortsetter livet ofte med å bli tvunget inn i et ekteskap. Mundighetene ser på dette og vet ikke hvordan de skal håndtere det. Etterhvert blir flere og flere mennesker "ødelagt" i et slik samfunn og det er disse som skal bygge landet. Er det rart at det blir som det blir? Jeg reiser mye og for hver gang jeg reiser til nye steder leser jeg om kulturen og lovene og forholder meg til dette. Det skulle jo bare mangle. Jeg er mot rasisme, men jeg forstår hvorfor fremmedfrykten øker ut fra hvordan en del utlendinger respekterer vårt land. Skal man bo i Norge skal man følge norsk lov. Jeg tror at hvis det hadde vært slik at utlendinger ikke hadde vært i nyhetsbilde til stadighet i forhold til alvorlig kriminalitet hadde ikke nordmenn reagert slik de gjør.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

"Ser man på alvorlige forbrytelser som drap, vold og voldtekt er utlenninger representert (5 år siden, ut fra folketallet) for 80 % av disse, tror ikke tallene er blitt bedre."

Hæ? Hva betyr den setninga egentlig?

Skrevet

Du, hallo??!! Er det noen som faktisk har tenkt på det at enkelte her ikke bare kan REISE HJEM, hvis man ikke liker seg i NORGE??? Noen som har hørt om f eks politiske grunner til at man må reise fra hjemlandet sitt ellers blir de drept???

Så til minførstebaby der, du som er ifra Polen, klart du kan reise hjem så fort du kan og vil, MEN DET ER FAKTISK NOEN SOM IKKE KAN DET, PGA AT DE F EKS KAN BLI DREPT DA DE "REISER HJEM"

Men, er ikke dermed sagt at jeg mener de IKKE skal oppføre seg fer i alndet. Det jeg syns folk bør kreve, er at de som kommer hit lærer seg norsk og får en jobb, å oppføre seg ...... da krever ikke jeg noe mer av dem.

Nå får jeg sikkert huden full av kjeft for dette innlegget, og sikkert så hatten passer, men veitdu, det DRITER JEG EN LANG MARSJ I!!!!!

Skrevet

Du anonym som ikke liker utlendinger, polske og fargede, gule, brune, svarte, hvite, røde, lilla, rosa..........

Ha deg ut herifra!!!!

Skal du hevde dine meninger, så underskriv med nicket ditt og ikke anonym. Såpass tøff kan du være.....

Skrevet

Så faktisk her at det med at fargede/ utlendinger sto for alle voldtektene her i landet nå, så vare det faktisk bare 30% de utgjorde. De som lå på toppen var nordmenn...... og faktisk største tallet var bekjente av offeret.

Skrevet

Det betyr ut fra antall nordmenn/ utlendinger ( ikke skandinaver) det bor i Norge, når du ser på prosent antallet. Er det utlendinger med veldig forskjellig kultur enn oss som begår flest alvorlige forbrytelser.

Skrevet

Hei anonym som sa hei til meg;

eneste jeg sa om kirker vi nordmenn krever i utlandet, var som svar paa setningen fra minförstebaby "Nordmenn krever ikke norske kirker i Spania". JO det gjör de.

Men nei, det aa bygge en kirke, eller en moské, i et annet land, er ikke grunnen til all krig i verden.

Skrevet

jeg ønsker meg ikke muskeer med skrikens imam på toppen,som kommer av og til ned å voldtar norske jenter.(som i Kristiansand)

Skrevet

hei selfølgelig finnes det unntak sogol men problemet er vel at det er noen muslimer som ødelegger for alle... er bahai selv og 100% norsk og den troen kommer fra østen. Problemet er at de som ødelegger skal gjøre så jævla mye ut av seg...

og det med og sende kriminelle utlendinger ut av landet både ja og nei.. koffor skal vi la mennesker som har komt inn i landet vår hålle på som de vill er det ikke bedre å sende de utakknemlige ut å la de som er takknemlie komme inn i landet? men så har jo de kriminelle sine venner og sin familie her...

men eg mener det er sikker mangen som tolker "feil" men de er så dominerene det er litt synd:(

jaja lykke til videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...