Gå til innhold

Nå må alle disse utlendingene slutte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel til dels enig med Hi her, ja.......

Skrevet

Hva menes egentlig med utlending???? Fargen, eller det at man er ifra et annet land??? Jeg sjøl er ifra Sør- Korea.Bodd i Norge siden jeg var 2,5 år.Dvs, over 30 år nå. Er jeg da utlending????

Hilsen susemor666

Skrevet

Ja,det er du.. Men det visste du vel..

Jeg har bodd i norge i over 20 år..men kaller meg for utlending, selv om jeg er gift med en nordmenn,ikke det at det har noe å si...

Det har ingenting med hudfargen å gjøre nei,er man utlending så er man utlending...Uansett hudfarge..... Venninnen min er dansk,bor i norge..hun er jo ikke norsk,men dansk..også en utlending..

Skrevet

Latterlig innlegg fordi...??

Det er jo bare en mening, kan du ikke respektere det?

Slutt å være så politisk korrekt...

Skrevet

Utlending = innvandrer tror jeg..

Skrevet

Det er jo fullstendig søkt å kalle de som ble adoptert til Norge av norske foreldre da de var babyer/småbarn for utlendinger, og det i denne konkrete diskusjonen/tråden. Er du bare dum, eller er du ondskapsfull i tillegg?

Skrevet

Jeg er utlending....Ser ikke noe diskriminerende i selve ordet.

Forstår ikke hysterikken med alle disse ordene...Negere ER negere.Kinesere ER kinesere.Muslimer ER muslimer.Sånn er det bare...

Skrevet

er utlending selv, men syns ikke det er noe koselig når alle tar alle under en kam som folk sier... det er også norske osv som gjør dårlige ting i dette landet, men blir ikke like mye hørt osv som når utlendinger gjør noe...og det ødelegger for alle andre syntes jeg....

alle personer,uansett fra hvilket land, er forskjellige...dette gjelder jo ikke bare en religion osv...... :S :( synd noen er sånn

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Denne tråden gir meg en litt dårlig smak i munnen, slik som de som skriver over at "...en neger ER en neger.."osv.. Om en etnisk gruppe ikke vil kalles en slik fellesbetegnelse, så skal man akseptere det, synes jeg. Selv om ordet neger betyr svart, så har det også andre, mer negative assosiasjoner også. De som er etnisk norske og hevder at det er greit å kalle folk 'negre' er ikke ute etter å forstå deres synspunkt, i hvertfall. Jeg er skikkelig glad for at jeg ikke er utlending i Norge.

Skrevet

Til "minförstebaby", dette sa du:

Det irriterer meg grønt!!!!! Er man komt til norge så SKAL man integrere seg..Fy søren så pinligt synes jeg,å komme til et fremmed land som da er norge og begynne pg kreve egne skoler og egne kirker..FREKT!!!!

Enten får vi integrere oss,eller flyte hjem igjen hvis vi ikke klarer å akseptere norges tradisjoner og leve vaner,etikk og moral...

Mannen min er norsk,jeg er fra spania,men har selv bodd i norge over 20år..

-----------------------------------------------------------------------------

Jeg syns ikke at man MAA integrere seg i et samfunn man ikke er enig med. Selvfölgelig maa man fölge landets lover, men det er ikke det samme som aa integrere seg.

Det du nevner med aa kreve egne skoler og kirker; aner du hvor mange norske skoler og norske /skandinaviske kirker som finnes her i Spania? Ganske mange av dem ja.. Ser du er relativt ny her paa sidene saa du har nok ikke sett alt det jeg har skrivi om dette temaet för, men er det én ting som skal sies om nordmenn som bor fast i utlandet, saa er det at de krever aa leve som vanlige nordmenn i Norge, med samme tradisjoner og religiöse eventyr.

Jeg er absolutt ikke en av dem, jeg unngaar dem, vanskelig aa se for seg kanskje, siden mange her inne mener at alle utlendinger er helt like. Altsaa én Mohamed vil ha moské, da er alle muslimer saann. Én Ola Nordmann krever norsk kirke, da er alle saann.

Jeg klandrer ikke utlendinger i Norge for sin negative holdning innimellom, jeg opplever det hver dag her i Spania og, mange spanjolers negative holdning mot oss "guiris" (=utlending fra nord europa), senest i dag paa jobb i butikken var det en som kom og sa "gi meg en god pris, jeg er ikke guiri". Hva faen forventer man at jeg skal svare paa noe saant pisspreik? Har jeg lov til aa be ham dra til helvete da, eller kan jeg ikke det for jeg er tross alt i hans land og maa godta det?

Naar man hörer saanne ting hele tiden, "ja dere guiris kommer hit og gjör det og det" og "dere guiris ER slik" osv osv.. man vender det döve öret til og innimellom klikker man helt og sier ting som ikke egner seg paa denne siden, men da er man hissig fordi "man er guiri" og ALT negativt er fordi man er guiri.

Det flyter over av idiotiske brödhuer i alle land, baade de som er derfra og de som kommer dit. Desverre er det veldig faa mennesker som er utstyrt med egenskapen aa kunne se personen bak "pakkis" "muslim" og "guiri". For i utlandet er alle like, ikke sant?

Skrevet

... oi oi her gikk det litt for fort i svingene selv for meg selv, av meg selv, saa jeg glemte helt aa komme med min rutinemessige Balooa-konklusjon!

Konklusjon:

La da for faen alle mene det de vil, om det er nordmenn om andre nordmenn, nordmenn om utlendinger i Norge, eller som meg; nordmann om de som er fra landet jeg bor i. Er det ytringsfrihet saa er det ytringsfrihet, og det gaar begge veier, hvis dere kan sitte der paa de bleike rumpene deres og skrive om alle disse forbanna utlendingene som kommer til Norge og som nesten tipper forover pga vekta av gull-lenkene de har rundt halsen, som noen av dere mener de har faatt paa sosialkontoret, saa har da disse gullbaererne rett til aa kalle dere for pripne bleike og naive nordmennidioter.

Spanjolene her mener at jeg har det jeg har fordi jeg er guiri og i Norge er vi rike, derfor. Det har ikke noe med at jeg, under 3 uker fra termin, fortsatt jobber 12, 14, 16 timer i strekk 6 dager i uka midt i sola. Ok, saa tenk det dere, og si det gjerne höyt ogsaa, men dere blir kasta paa huet og raevva ut av butikken min og jeg sier akkurat det jeg mener om dere ogsaa.

Vennligst merk; "minförstebaby", dette innlegget er IKKE mot deg i det hele tatt, absolutt ikke, det förste jeg skreiv i siste innlegget om kirker og skoler var svar paa det du skreiv. Resten er til alle sammen her inne.. ;-)

Skrevet

"Jeg syns ikke at man MAA integrere seg i et samfunn man ikke er enig med. Selvfölgelig maa man fölge landets lover, men det er ikke det samme som aa integrere seg."

Syns du ikke det? Da må du reise faen hjem!Liker du ikke Norge? Det er ingen som invinterte deg hit. Ingen!

Skrevet

Hei!!! Der kom svaret jeg ville ha, at de som sier utlending om noen, er det å være innvandrer dem mener. Alle som kaller folk utlendinger, de ser kun de med mørkere hudfarge, derfor ordet utlending. Må si jeg ikke liker det ordet, for jeg er ikke det sjøl nei!!!!!! Jeg er fra et annet land ja, men jeg har bodd i Norge så lenge at eneste gangen jeg ser at jeg er annerledes, er da jeg ser meg i speilet. Da ser jeg to litt skjeve øyne, kullsvart hår og ett hvitt smil (Om jeg smiler da, vel og merke).

Jeg sier aldri utlending om andre..... Det går heller på navn på det landet de er fra. Kanskje jeg som er rar, Ja, det veit jeg. Det har jeg alltid vært og kommer alltid til å være hehe. men utlending, nei!!!!! Men om jeg er og ser annerledes ut, hva faen gjør det andre, så lenge jeg oppfører meg....!???

Hilsen susemor666

Skrevet

Takk!!!! Den som skreiv om at de som blir adoptert til Norge ikke er utlendinger. tar av hatten for deg gitt!!! Du skjønte hva jeg mente..... Stor klem til deg!

Faktisk, når man er innepå den diskusjonen om utlendinger og fargede/ ikke fargede. Eneste gangen jeg da kan kalle meg for utlending, hvis jeg skal ta i bruk det ordet i min munn, får være da om jeg en gang i mitt liv skal tilbake til hjemlandet mitt som turist..... De som da ser meg i sør-korea, vil ikke kunne se forskjell på meg ved første blikk, da er jeg lik alle andre, men jeg vil da føle meg som en "utlending". Nå får jeg se da om folk her ute tolker det riktig det jeg vil fram til, eller ikke.......

Hilsen susemor666

Skrevet

'til Balooa balooa..

Hvis ikke du liker deg i spania så kan du vel reise hjem igjen..Det er ingen som tvinger deg til å være der..

Tror neppe alle spanoljer er slik du beskriver...

Og jeg forstå dessverre ikke alt du skre vheller...

Min far jobber i ambasaden i spania..så jeg er der utrolig ofte..

Og når det gjelder nordmenn som bor der nede,så er det som regel folk som er såpass oppegående at de klarer å integrere seg..

Jeg sier bare at uansett hvilken mening folk har ,så må man bare fnne seg i det,vi er alle ulike og har ulik mening.... du trenger ikke å respektere det,eller finne deg i det..Du har lov å si din mening,mn ikke kom her å si at jeg ikke har peiling fordi jeg har vært så lite her inne på bim..Hva i huleste har det med saken å gjøre?? Ingenting...

Verre er det ikke..hvis ikke man liker seg i det landet man bor i så kan jo man flytte....

Det liker jeg ved Norge,det er et fritt land,uansett hudfarge så har vi alle rettigheter og ytringdfrihet....

Skrevet

enig med "min førstebaby"

liker man seg ikkje i da landet man bur i,så flytt heim...

Eg har lyst hår og lys i huden..men eg e utlending,er fra polen..

Den dagen eg ikkje liker meg i norge,da flytter eg heim...

Sant og, er du kineser så er du ei kineser, er du ei polakk,så er du ei polakk.. hva er eg hvis ikkje ein polakk? ei spanjakk??

Nei,polakk..Utlending og stolt av da..

Har integrert meg,gått på norsk kurs,bodd i norge i 5 år,eg synes da gjekk veldig bra.

Skrevet

Venninnen min ble så provosert at hun måtte skrive et innlegg..Og det må jo være helt i orden......

Skrevet

Slutt denne diskusjonen nå..Vi blir aldri enige alle sammen..

Idiotisk innlegg,alle vet hvor lure disse utlendingene er...De fleste er jo det..

Går på sosialen,snylter på staten osv..

Og de fleste polske kvinner som bor i norge,er prostituerte som norske menn har hentet hit fordi vi norske ikke ligger oss ned og finner oss i alt..

Hilsen en som ikke liker utlendinger,og da mener jeg polske og fargede.. gule,brune og svarte.........

Skrevet

Oi sann...

Så du mener at ALLE polske kvinner er horer??

skulle hilse fra venninnen min og si :Stakkars dumme,naive kvinne..

Du sliter kanskje med et dårlig selvbilde??

(nadja)

Så,over til meg....

du virker litt naiv og uvitende..Men det er greit,vi lever i en verden der alle er ulike..Du har ditt syn og mening,slik alle har..Vi er forskjellige..

Det føles så godt og..Tenk hvis alle tenkte slik som deg ?? Tragisk...

Men jeg respekterer ditt syn,men er ikke enig med deg..

Ønsker deg lykke til videre i livet,håper du finner lykke og ikke minst kjærligheten..Er du en smule bitter kanskje?? Nei,hva vet jeg..

Uansett,lykke til videre i livet kjære deg...

Jeg er en av mange som også betaler skatt :)

Skrevet

alle polske kvinner er horer..

hater svartinger...gulinger og brune

det verste jeg ser er en hvit norsk kvinne som går hånd i hånd med en neger..

eller hvite norske kvinner som tror de er muslime.går rundt kledd som en mimu..

sjokkerende

unormalt

uetisk

Skrevet

hahahaha...

Nå skal denne "spanjakk" damen lære deg noe..

Det heter Mumi og ikke mimu.... :P

Og brune, kalles ikke de for degos? Da er jeg vel en blanding etter all historie og fortid i spania en degos/spanjakk kvinne....

Men glad uansett...

Du trenger ikke å sende meg mail med alt det pisset du skriver...

Kan ikke du bare skrive det ut her slik at alle kan lese det???

Eller er du redd? pinglete???

Stå for det du mener...

Hun polske beste venninnen (nadja)min som du kaller for "hore" sender deg en god klem...

Og jeg som er en blandet "degos" spanjakk" sender deg en ekstra god og varm klem...

Adios amiga...

Skrevet

..morsomt at minførstebaby skreiv et innlegg for å lissom støtte seg sjøl..så glemte hun anonymknappen..derfor er det liksom ei veninne som skreiv innlegge..også på nynorsk da...ler meg i hjæl..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...