Gå til innhold

Noen fra Tromsø???


Big mama;)

Anbefalte innlegg

Velkommen du åsså;) E jo bare supert at så mange heiv sæ med på tråden her:)

 

Ja håpe vi alle bær frem friske raske barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hå :) Morsomt at det er mange fra Tromsø ja :) Jeg har fastlege på Skansen legekontor, har hatt lege der bestandig, og er fornøyd hittil :)

 

Nr til Nils Fareth er 77687313, men han åpner ikke etter sommeren før 4/9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også i Tromsø!! Jeg er gravid med nummer tre. Har prøvd å vente med å titte her inne, hadde en SA i juni, og klarer ikke helt å slappe av, dessverre. Foreløpig ser det ut som om jeg er eldst, har passert hele 33 år. Formen er fin, synes kvalmen er grei og det er bare fint med ømme pupper. Håper bekkenløsningen holder seg unna en stund til, fikk plager i uke 15 sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen:) Alder betyr ingenting her, vi e alle i nogenlunde samme båt:)

 

Jeg er vedig plaget med bekkenet, det var jeg med nr 1 også..blir det allerede i uke 3 så vi kan backe hverandre opp når det føles håpløst;)

 

Hvor gamle er barna dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann igjen.

 

Kjempearti med så mange fra tromsø her! Skulle bare si at jeg om sambo som sakt var på UL på fredag. Herregud, kor nervøse vi var, jeg beg å gråte med en gang jeg kom inn på kontoret! Det gikk heldigvis fint, vi så en liten prikk som blinka, altså slo hjertet! Ellers var fostret 7,7 mm, som tilsvarte akkurat 6+5 (som jeg var)

 

Det var herlig, og både jeg om sambo gråt, vi ble så gla! Nå var det 85% sjanse for at det går bra denne gangen, sa gynekologen, så her må vi bare tenke positivt!

 

Men jeg klarer ikke å glemme at vi sist gang også så hjerteslag på en ul, og 14 dager senere fant vi ingen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh det bar godt å høre:) Har tenkt så på dere om det gikk bra på ul og ble så bekymret da du ikke skrev i løpet av helgen..hehe er litt hysterisk for sånt...men ihvertfall kjempe fint å høre at alt gikk flott og at hjertet banker i den lille spiren:)

 

Masse glad på deres vegne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅÅååå, er så lettet og glad nå! Skulle egentlig ikke på ul før torsdag, men i går ble jeg plutselig så redd og urolig igjen (har mista to ganger før...) Fikk komme å ha ultralys-timen idag i stedet, og alt var i skjønneste orden! Både jeg og sambo gråt, vi har aldri kommet så langt i svangerskapet før! (8+3 idag)

 

Kansje skal det endelig bli min tur, kansje går det endelig bra!!!! Er så gla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!!

Skal også ha i april, den 17 for å være helt nøyaktig..

så artig me så mange som var her som skulle ha i april fra tromsø.. Ikke verst! .. Er 19 år , gleder åss veldig.. =)

Ser mange som ul tidlig, legen min sa at jeg ikke trengte å dra før rett etter 3mnd.. Er d "domt" å vente så lenge ?

 

- superi -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig ul i går, men det er pga at vi mistet sist, og at jeg har vært et vandrende nervevrak den siste tiden :) Godt å få bekreftet at det er noen der inne, og at det sto bra til. Den eneste ordinære ultralyden er rundt 16-18 uker, så det er ikke dumt å vente :) Det er tydeligvis mange som kjenner ekstra behov for å sjekke ut at alt er som det skal nå i begynnelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nurk i magen :)

Heihei :) Er også fra Tromsø. Det var jo mange av oss her inne =) Blir 19 år snart , og har termin 18 april! Fikk ikke UL på UNN før i slutten av novenber, da er jeg ca19 uker på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann! Ser at det e flere fra Tromsø her:) Har termin 19 april:) Har ingen barn fra før, så vi krysse bare fingran og håpe at alt skal gå bra! Fikk ikke ultralyd før i slutten av november, men æ trur æ må dra tidligere. E så spent på om alt står bra til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tromsø_82, ja her er vi mange fra Tromsø :) Tidlig ul er jo en betryggelse om man er veldig usikker/redd. Jeg syns det var fantastisk. Har vært på en i uke 8, og skal tilbake i uke 12, bare to uker til :) Vi gleder oss masse :)

 

Hvordan er formen ellers da jenter? Her er hormonene i full sving, og jeg kjenner på at det innimellom er tungt på jobben, særlig ved overtidsarbeid og lengre dager.. Ellers er formen flott, strekker i magen og ømme pupper, men ikke så mye annet. Er ti uker på veg nå, og slapper litt bedre av nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

Eg e på vei med nr 3 og e spent på om det blir 3 jenta. :-) Det gjør egentlig ingenting for det e bare så utrolig mye fint i jenteklær. Eg e opprinnelig fra Tromsø men bor i Newcastle no,og det e både spennende og skremmende og skal gå igjennom et svangerskap og fødsel her,men det går vel bra.Eg e 27 år. Begge mine jente e født i Tromsø,første i Januar 98 og andre i Desember 2004,så no skal det bli koselig å få en vårbaby. Egentlig skulle eg vel kanskje ha meldt meg inn på mai terminen,for med første gikk eg 17 dager over tida og med andre 13 dager over tida.

Huff,håpe det ikkje blir overtid igjen. :-/

Foreløpig termin e 26 April.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Tromsø og har termin 27.april. Jeg er kjempe nervøs :/ ..og spent.. Er jo tusen år til jordmortimen (6uker til) og ultralyden er ikke før begynnelsen av desember..Sukk. Har ikke gådd opp for meg dette helt enda. Nesten ingen symptomer/plager. - Desverre.

Vil ha en ordenlig bekreftelse at jeg virkelig er gravid. NÅ!

 

lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anonym. Velkommen hit, og gratulerer :) Skjønner godt at du er spent og nervøs, tror det er mange som har det slik i begynnelsen. Det eneste som hjelper å tenke på for meg er at det er svært lite jeg kan gjøre fra eller til. (untatt de selvfølgelige som å hølde meg unne alkohol, ta folat...o.l)

 

Symptomer kommer og går, noen har få og noen har mange. Nesten litt urettferdig sånn. Det kjennes sikkert urettferdig for de som er konstant kvalm at det er noen som ikke er det i det hele tatt. Mens de med få symptomer kunne ønske seg noen fler, bare for å få noen signaler fra kroppen.

 

Lykke til! Og om du ikke klarer å roe deg, ta kontakt med fastlegen din å snakk med h*n. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kontaktet Nils Fareth idag, å han ga meg time til UL i morgen allerde :))) Min ordinære ULtime er ikke før 30.nov, og min første jordmortime førstav 6.nov. Så det er jo uutholdelig lenge til!

 

Jeg er høyspent! :)) Da får jeg virkelig bekreftet (eller avkreftet) at jeg er gravid. La oss håpe på det første for all del! *krysser fingrer og tær* Glemte å spørre hva det kostet, men det er vell verd det uansett pris føler jeg.

 

lillemeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du time så kjapt?

Kanskje jeg skulle ringt Fareth og fått meg en time litt tidligere jeg og. Har ikke UL før 15 november, og jeg synes det er litt lenge å vente ja... Greit å vite om alt ser bra ut ;)

 

Lykke til i morgen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fareth er flink han. Jeg var der da jeg mista sist, har vært på en tidlig ul og skal på enste om en uke. Det var veldig betryggende for oss iallefall :) Godt du fikk komme inn så fort :)

 

Lykke til i morgen ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på ULtimen. Trodde jeg var 10-11 uker på vei, 9 i følge legen min, men på UL idag kunne vi se at fosteret var over 13 uker :)) (13+3 i størrelse) Det var en livlig liten skapning, rørte masse på seg, tok handen med fem fingre fram mot munnen. Å! Det var så nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt :) Og du var lenger enn du trodde, det er jo artig :) Jeg blir å være 12+1 når jeg skal neste tirsdag, og gleder meg masse! Hadde du forresten innvendig eller utvendig ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos Fareth i dag! 11+6 mente han, fostret var 5.13 cm langt og rørte masse på seg!=) Selv hadde jeg regna 11+2, og vi er så glae nå! (Har mista to tidligere)

 

Dere som er på flere tidlige ultralyder, ville dere ha dratt på flere ultralyder etter uke elleve, eller venta til 18-20. Fareth sa jeg bestemte selv... Vet jo at jeg må begynne å slappe av nå, sjansen er vel liten for å miste....

 

Stor klem til dere alle fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var såå deilig å plutselig være over de risikable 12 ukene :)

 

hadde innvendig UL

 

(og så har jeg sluttet å røyke i dag ;)) Kommer ikke til å klare å ta ett trekk mer etter denne opplevelsen. Det er faktisk noe levende der inne. Gikk virkelig opp for meg idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...