Gå til innhold

MAJJA - min kjære!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, bra du har tro på meg i hvertfall;)

Blir nok helt merkelig og veldig fint å se gutten vår, gleder meg absolutt mest til fødsel!

I dag var jeg på shopping og nådde nye høyder i bh-størrelse: 80 E!!!! Hahaha, sykt... Nå skal det sies at den er litt romslig, men tenkte det var like greit å kjøpe den litt stor, for de blir vel ikke akkurat mindre etter at melka kommer... Men den er veldig behagelig:)

Så utrolig deilig hvis M kommer hjem tidligere da! Du har jo vært ensom en stund nå, sikkert uvant... Og hunden og, en savner jo disse dyra og, pusen har ikke vært inne siden i dag tidlig, og jeg savner henne allerede, hihi!

Oi, nå er Hotel Cæsar jammen begynt! Uff, ja, jeg må innrømme at jeg har begynt å følge med litt igjen... Men hva annet skal en ta seg til sånn i halv åtte-tida på en hverdag...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia:)

Nå har jeg vært på farten og uten nett siden tirsdag, og er så sliten at jeg nesten kreperer. Og i tillegg har jeg fått ånden over meg, og pynter og vasker og ordner. Alltid kommer den når jeg er sliten fra før.. Men det har nok noe med at M KOMMER HJEM I KVELD!!! Jippi:o)

Deilig å tenke på at jeg har fri i morgen, og vi kan kose oss med en langhelg nå, før han skal bort igjen neste helg. Men da er han bare borte to dager da, ikke 8. Og gleder meg sånn til å kose med henne på 4 bein igjen, åååå... Savner dem så fælt jeg, koser meg faktisk ikke alene hjemme.. Blir bare rastløs og rar da jeg. Greit for en kveld eller to men ikke lenger.. Men nå kommer de ihvertfall hjem om noen få timer:)

Ellers har jeg hatt noen koselige dager da, vært hos venninner jeg ikke har sett på lenge, og kost meg fælt:) Men blir jammen fort sliten i forhold til vanlig.. Og i dag fikk bestevenninna mi ny jobb, har akkurat begynt på gamlejobben etter permisjon, og mistrives skikkelig. Gjorde det før hun fikk vesla også. Så jeg ble så glad på hennes vegne, gledestårer og snufsing på jobb, blandet med skikkelig bekkenvondt og sliten;) haha... Kjøpte en rose og kort til henne og hang på døra da, så hun ble så glad da hun kom hjem:) Emosjonell, neida;) Bare veldig glad på andres vegne:)

Og sjefen skulle snakke med meg i dag, ble nesten nervøs jeg;) Men hun var bare så snill, og lurte på hvordan det gikk med hodet og formen ellers. Ingen baktanker i hele tatt.Og akkurat da hadde jeg skikkelig vondt, og sa det da. Og at jeg skal til legen i morgen. Og da sa hun at jeg ikke skulle ha dårlig samvittighet eller tenke på noe sånn, hvis legen ville sykmelde meg mer eller noe. For hun hadde snakket med vikaren min, og hun kan jobbe for meg uansett hvordan det blir. Så jeg skulle bare tenke på meg selv og babyen, og ta det med ro:) Syns det var veldig koselig å høre, at de har forståelse for at ting er litt tungt og vanskelig å planlegge osv nå.. Og hvis jeg fortsatte i samme prosent eller mer, så skulle de hjelpe meg å tilrettelegge så jeg slapp de tyngste barna, for det blir mye tungt i løpet av en dag! Kjempeglad ble jeg etter den samtalen, fikk liksom litt ekstra energi akkurat da:) Så fra å komme med tårer i øynene, så gikk jeg med litt ekstra håp og energi:)

Så det var mine dager! Spent på hva legen sier, og om blodtrykket er greit! Hodet er jo mye mye bedre enn det var, så det lover jo bra:)

Så forresten at navlen min har blitt enda rarere nå, så det er nok noe på gang under der. Livmora skulle jo egentlig vært 3 cm lenger opp, og den har jo fulgt "normalen" hele tiden. Så kanskje den bare hopper opp til slutt??

Jeg er spent på min nye BH str etterhvert.. Skrekk og gru.. Disse som er store fra før;) HATER å prøve BHer, og finner riktig cup osv... Syns det er vanskelig jeg.. Må nok ta med ei god venninne med tålmodighet og erfaring på melkespreng;) LOL..

Kjøpte en ammeBH i sommer faktisk, men hjelp fra søstern. Kjøpte den for stor, men bruker den nå.. Og den er kjempebehagelig!! Syns alle mammaklærne er det jeg! Gruer meg nesten til å bruke vanlige klær igjen, men skal bli godt å ha litt større utvalg da.

Har begynt å se på cæsar igjen jeg å... Fryktelig dumt egentlig, for man blir hekta..;) Men som du sier, hva annet skal man se på?! M. er mer hekta enn meg da, så jeg later som jeg bare følger med for han;)

Hvordan går det med dere da?

Ha en fin kveld!

Skrevet

Kan du komme en tur hit og rydde og vaske litt og....? Her ser det nemlig ut som noe stort og tungt har landa midt i stua og kastet rundt seg med skitne kopper og kar og det som verre er... Sukk! Må vel bare ta meg sjøl i nakken og prøve å få litt orden, selv om jeg IKKE har lyst...! Ø er hjemme i dag, blitt forkjøla, så der kan jeg vel ikke regne med å få noe særlig hjelp i dag, hihi... Er litt søtt da, han var veldig stakkarslig skjønner du.

Men det er jo blitt høst jo! Plutselig! Her sitter jeg med vifta på fullt den ene dagen, og den neste er det ullteppe og tøfler og kamillete... Jaja, det er jo litt koselig og da, og da innser jeg hvor kort tid det er til lille gutten kommer....! Hjeeeelp....! Neida, jeg gleder meg mer og mer:)

Han våkna heldigvis i går kveld, drakk litt te med sukker, og det fikk heldigvis litt fart på sakene.

Og så har jeg kjent ham flere ganger i natt og nå i dag tidlig. Men jeg kjente nesten bare spark nederst i magen, så jeg begynte å tenke på om han har snudd seg med hodet opp igjen. Og da begynte jeg å tenke på ks, og merka at jeg hadde blitt veldig skuffa hvis jeg måtte det, det hadde jeg aldri trodd. Håper jo jeg slipper det, selv om jeg så klart gjør det som er best for ham. Men nå i dag tidlig kjente jeg at han hadde foten ganske langt oppe i magen, så han ligger nok fortsatt i hodeleie:)

Nei, jeg får vel kanskje bare sette igang med rydding..... Lover at jeg skal overlate støvsuging og gulvvask til min kjære samboer altså! Skal ta meg god tid og ikke drive med noen kjempeakrobatiske stunt;)

Ha en strålende dag, snuppene!

Skrevet

Hei igjen snuppa:)

Her er det også høst for fullt, vi har skrudd på sentralfyring og tenner telys og koser oss på kvelden. Sånn sett er det litt koselig med høst, men den kommer jo til å være kjempelang i år, når den starter så tidlig.. Men som du sier, det kommer jo noe godt ut av denne høsten, og tida går fort for meg også når jeg følger med på deg:) Og når du endelig har fått lille nurket ditt, så går tiden veldig fort til det er min tur!! Og jula kommer, det gleder jeg meg like mye til hvert år.. Syns det er så innmari koselig jeg, bare kose seg med familien og spise mat og ha fri! Og romjula, den er nesten koseligere!! For da har vi sånne lunsj-tradisjoner, med hele bunten! (Alt går i mat da;))

Også er jeg så glad i julesanger, da koser jeg meg foran pianoet!! Og hører på Putti Plutti Pott;)

Åååå, som jeg gleder meg!!:)

Jeg fikk roser!!! Akkurat nå, M kom hjem fra butikken med roser til meg:) Så søt han er da!! Kanskje fordi han fikk seg litt i går kveld;) Haha...

De glimter jammen til dissa mannfolka!!:) Blir jo (nesten) sjarmert til en runde til jeg da, haha...:)

Nei, jeg får sette disse i vann jeg, 3 store fine langstilkede roser, og en hvit en til vesla:)

Ha en fin lørdag, hilse guttene dine:)

Skrevet

Så koselig å få roser da....! Åh, skulle ønske jeg fikk det, lenge siden nå gitt;) Men desto mer spesielt når jeg får det da!

I dag har Ø vært og henta pusen i en busk, for hun har skada foten sin igjen... Stakkars, hun er så skrøpelig nå, går veldig sakte og halter på bakfoten, sikkert vært i slåsskamp igjen vettu. Hun vil bare ligge for seg selv når hun har skada seg, så kommer hun seg som regel kjapt igjen heldigvis. Så vi får satse på at det går bra denne gangen og:) Hun greide å hoppe opp til meg på sofaen nå, og så malte hun, da ble jeg glad:) Er jo så glad i det katteskinnet...!

Jeg liker høsten bedre enn jula, må jeg innrømme... Jula har jo sin sjarm, som du sier med mat og familie, men synes det er så mye styr og... Og kjøpepress og dill og dall... Hehe, jeg er ikke sånn fan av sånne heavy tradisjoner, men det har du sikkert allerede merka;) Tenkte bare å ha en rolig julekveld her hjemme vi i år, enten alene eller med mamma og søstrene mine, men det sier seg jo selv at det ikke blir noe storfeiring dette året, like greit:)

Jammen fikk mannen seg litt her en dag han og, haha! Ikke verst, for nå i det siste har jeg vært veldig slapp på det området, for å si det sånn..... Hehehe, men det er ikke så greit alltid!

Nå skal vi en tur på butikken, må ha noe ekstra godt til middag i kveld siden det er helg og greier. Vet ikke helt hva det blir enda, men det spørs om det ikke blir biff eller noe altså, mmmm.....!

God helg, min kjære!

Skrevet

Nemmen, stakkars pusen da! Kranglefant?? Ja, man blir veldig glad i dyrene sine, her er vi skikkelig kosete fortsatt! Merker hvor mye jeg savnet henne ja:)

Om to uker skal jeg være med på jakt også, for da skal de bare på hytta. Og da kan jeg komme og gå litt som jeg vil.. Tror ikke jeg orker å følge dem hele dagen gitt... De går ofte noen mil, ettersom det er i fjellet..

Apropo jul; jeg er heller ikke glad i all styret før... Ikke handlinga og alt det stresset.. Hater egentlig shopping jeg, så gleder meg bare til å bli ferdig med det! Men jeg koser meg mest hjemme, med å pynte litt, og spille piano og ha ferie. Men i år blir det nok rolig for vår del, kommer familie hit, som hjelper/overtar for meg:) Er veldig koselig å jobbe på skole rundt juletider altså, masse morsomme timer og aktiviteter! Juleverksted og adventsstunder og sånn:) Hehe.. Kanskje jeg venter så fælt for da nærmer det seg min nedkomst:)

Men jeg kan godt skjønne at mange syns det bare er pes og stri, for det er jo det å...;)

Skal reise å leie en film nå, så vi kan kose oss litt i kveld å:)

Dette har vært en fin, dog slapp, dag:)

Så innmari godt å ha dem hjemme igjen, herlig:)

Kos dere med biff eller hva det ble til, spiser du forresten det???;)

Ha en fortreffelig lørdagskveld med dine kjære:)

Skrevet

Æsj, i dag er det en litt kjip dag merker jeg... Hadde så lyst i Dyreparken, for det er gratis inngang for alle lokale strømkunder der i dag, men så var det den bussen da... Det går noen busser herfra og inn til byen på søndag, men ingen fra byen og til Dyreparken, så da kommer vi oss uansett ikke dit... Kjedelig, for jeg er såååå lei av å sitte inne og sture hver dag...! Men vi fant ut at vi heller tar oss en tur til byen og spiser, og går litt tur langs sjøen eller noe. Må ut, ellers blir jeg gal!

Pusen er fortsatt inne, hun er ikke bra, stakkars... Har lagt seg på badet nå, tror hun trenger å ligge litt for seg selv når hun har vondt... Det er så utrolig kjipt å se at hun har det sånn! Og ikke kommer vi oss til dyrlegen med henne heller, så skal ikke jeg kjøpe bil snart, så vet ikke jeg! Har sendt mail til forhandleren med den Suzukien vet du, høre om jeg kan få prøvekjøre den. For storesøster skulle visst ikke bytte ut bilen sin med det første likevel. Håper det går i orden, har regna på det, og det skal gå veldig greit det altså, hvis vi nå får lån og sånn, men det burde vel ikke være noe stort problem? Kryss fingrene for meg da, vennen!

Hvordan er det med magen og snuppa? Merker du at hun blir større? Det merker jeg veldig godt med lillegutt, kjenner godt hvor han har føttene osv nå, begynner å kjenne spark helt oppe ved ribbeina, så han strekker seg lengre og lengre! Ikke så mye ordentlige spark lenger heller, mer sånne strekke-bevegelser, så han begynner nok å få det trangere der inne. Veldig rart å tenke på at han faktisk kan komme neste mnd.....!!! Herregud, føler at alt går så altfor fort, skjønner ikke hvor tiden blir av... Enda så lite som skjer ellers i livet....

Vi spiste biff i går ja, det var skikkelig digg! Hehe, ja, jeg spiser jo det, men den må være godt stekt, i hvertfall nå;) Og så hadde vi kantarellstuing og ovnsbakte poteter til, nam.....! Og så brokkoli selvfølgelig:) Beste middagen på lenge!

Trøtt jeg nå, lurer på om jeg skal legge meg litt nedpå før vi skal på bytur. Har blitt mer trøtt igjen i det siste, sover ikke så tungt om natta da... Men det vet du jo alt om, hehe...

Søndagsklem!

Skrevet

Det hørtes koselig ut med middag og tur i byen, skulle ønske vi bodde litt nærmere en storby.. Er liksom ikke bare en svipptur til Oslo.. Neste lørdag skal jeg, brodern og søstern med mann på revy i Oslo. gleder meg masse!! Egentlig var det jo M og jeg som skulle reise, men han reiser på firmatur. Så da er det godt å ha en lillebror som kan bruke biletten, koster jo flesk!!

Håper dere får den bilen da, skjønner at ting hadde blitt mye lettere for dere med bil. Jammen ikke lett å planlegge alt med kollektiv transport... Hos oss går det ihvertfall ikke!

Skal krysse fingra jeg:)

Kjenner at hun vokser ja, sparkene blir mye hardere. Noen ganger sparker hun rett på blæra, og da er det faktisk nesten så jeg skvetter litt hvis blæra er full;) Hahaha.. Skikkelig rar følelse det der, men kjempegøy :)

M lå lenge ved magen i går, og da så han på magen at hun sparket. Og han hørte det faktisk når han lå øret inntil. Og han kjenner også at det er mye tydeligere å kjenne, enn før han reiste! Så han er storfornøyd. Begynner også å kjenne igjen litt mønster på når det er mye aktivitet og ikke! Elsker å være gravid nå altså!! :o) Mye bedre når det ikke er så varmt også, synd å si det men...;)

Skal prøve å få tatt nye bilder i dag, syns ikke magen vokser mye nå.. M sier han ser forskjell da, at den liksom "strutter" litt mer, og begynner litt høyere. Og at navlen har blitt helt stram inni, og er på vei ut. Legen mente forresten at livmora gikk over navlen da, men det var etter jeg sa at den liksom ikke kom over...;) Så får se når jeg er hos JM, hun finner det jo ut med en gang! Hvis legen har rett så ligger jeg helt OK på kurva, fortsatt litt under streken men innen normalen.

Jeg har lagt på sånn fransk manikyr neglelakk, og tror jeg går med falske negler;) Jeg har biti negler hele livet, men nå har jeg jammen klart og slutte, og er superstolt!! Og derfor er det jo så uvant for meg å legge på neglelakk, har ALDRI gjort det før! Og denne hvite på tuppen, haha... Det ser skikkelig stygt ut, men ser fint ut på avstand da;)

M er kjempestolt av meg da, og syns jeg er så fin med lange negler:)

Kos dere på byen:)

Skrevet

Nye magebilder klare for titt. Men nå har jeg seriøst ikke bitt større siden sist altså... Kanskje magen går litt høyere opp mot ribbeina da...

M sier jeg er så "tjukk å fin atte";) Og jeg storgliser.. Haha... Håper han ikke sier det om ett halvt år... *Pang* haha.. :)

Skrevet

Gleder meg til å se nye magebilder! Jeg har også nye, men ser heller ikke noe særlig forskjell siden sist. Men merker godt på han inni der at han vokser;)

Flink du er som har "nye" negler da, hihi! Jeg bare klipper mine når de begynner å komme over fingertuppen, gidder ikke å ha lange negler, synes bare det er irriterende! Men synes du har vært flink som slutta å bite da;)

Vet du hva? Jeg skal ut og prøvekjøre bil en av de nærmeste dagene!!! Det er den Suzukien vettu, sendte mail til bilsjappa, og det var bare å komme og prøve. Han hørtes veldig koselig ut han fyren, sa han skulle hjelpe meg med å søke om lån osv. Hehe, han er vel ivrig på å få et salg;) Men du må hjelpe meg med hva jeg skal spørre om, se etter, f eks har ikke jeg peiling på det der med rust, hvor jeg skal sjekke, så jeg trenger litt tips.... Kanskje vi må ha en msn-date i kveld?

Gleder meg veldig da, håper det går i orden! Da blir det stasjonsvogn på oss, gitt! Hehe, hadde jeg aldri trodd.... Men hva gjør man ikke for sitt ufødte barn....?

Klem klem!

Skrevet

Ojoj, så spennende da:) Klart jeg skal prøve å gi deg noen gode råd, og en msndate i kveld er jeg med på:)

Tenk om dere har bil snart, det hadde vært deilig for dere det:) Spennende!!

Jeg som hadde en så kjempefin dag i går, var virkelig superglad for å være gravid og nøt følelsen. I dag får jeg tårer i øynene hver gang jeg snur meg eller gjør bevegelser i hele tatt. Så vanvittig vondt i bekkenet! Har jo hatt litt småvondt, men dette her kom plutselig i dag! Også så intens da! Glemmer meg bort, vrir meg rundt og da bare hugger det til! Nesten så jeg griner hver gang... Uff... Har snakket med to manuellterapeuter da, og fikk time på onsdag morgen. Han sa det var vanskelig å si akkurat hva det kunne være, kan jo være nerver i klem eller noe. Men han ville gjerne undersøke det. Og han syns jo det hørtes faretruende ut som bekkenløsning:( Det kan være foran OG bak, bak på ene siden, bak på begge sider, eller bare foran. Og jeg kjenner det bare bak. Mest på venstre side, men også litt over på høyre. Håper indelig det er bedre i morgen, og at det kanskje var gåturen i går som gjorde noe. Enda jeg ikke merket noe annerledes da, og ikke gikk vi superlangt heller.

Ett tegn på BL, sa terapeuten, var at det ble vondere utover dagen, jo mer jeg bevegde meg. Men det er det sikkert med nerver eller hva annet det kan være også??

Uff, kjenner jeg gruer meg til onsdag jeg nå... Orker virkelig ikke BL altså, nå som livet var så herlig!!

Kan jeg ikke bare ha det helt bra, uten plager?! Må det alltid være ett eller annet?! Faen altså, vil bare nyte dette jeg men...

Sympati søkes!! ;)

Gi meg litt god back-up her da, gruer meg til å reise meg opp fra stolen allerede... Det kan vel bare være noe som går over i morgen, vel??

Skrevet

Herregud, for ett døgn jeg har;)

I natt drømte jeg at M døde. 2 ganger... Så jeg var jo helt på gråten da jeg våknet, og måtte sende han en mld og be han kjøre pent og være forsiktig og sånn...;)

Bekkenet er bedre nå, men da jeg skulle på do i natt så gikk jeg nesten på tryne, for hofta sviktet liksom... Kjenner det er ømt i dag, men jeg har ikke turt å prøvd ut så mye.. Men kjenner at det er vondere enn vanlig.. Glad jeg skal sjekke det ut i morgen, liker ikke å ikke vite hva som skjer...

Men ett eller annet er det jo, krysser bare fingrene for at det ikke er BL :)

Ha en fin dag med veslegutten :o)

Skrevet

Uff og uff, vennen, dette er kjipt altså....! Du skal ikke ha vondt du nå, du skal jo bare kose deg med magen og lille jenta... Krysser fingrene for at det hjelper med behandling i morgen! Har egentlig hatt en kjip natt selv, jeg hadde også mareritt....! Husker ikke helt hva det var nå, men det var noe med en bilulykke.... (nervøs foran prøvekjøringen da, kanskje....?) Og så har jeg hatt kjempevondt i magen i natt, skikkelig strekksmerter sånn at jeg ikke greier å gå oppreist. Håper i hvertfall det er strekksmerter og modning eller hva det nå kan være, det er bare på en side. Lillegutt er i form i hvertfall, ingenting å si på aktivitetsnivået der inne;) Det er jeg veldig glad for!

I dag er det bim-treff her, blir nok koselig, bare jeg ikke blir verre, for da vet jeg ikke om jeg orker å først sitte på bussen, så gå et stykke fra bussen og til dit vi skal være... Er ikke så godt å gå i dag, nei, ser jo ut som jeg går og leter etter noe på bakken, haha!

Hvil deg masse i dag da, så håper jeg du blir bedre veldig snart!

Skrevet

Har forresten bare 68 dager igjen i dag, herregud, snart er jeg jo høygravid jo....! :)

Skrevet

Nei, har du vondt også?? Herregud, hva er det med oss egentlig;) Tror vi har sånn sympati smerter for hverandre jeg??!

Håper det blir bedre for deg da, og at du får ett koselig treff:)

Jeg drømte faktisk om en trafikkulykke jeg også, men turte ikke si det til deg, i tilfelle du ble skremt før kjøringa;) Ekkelt å drømme sånn... Blir helt satt ut!

Nå har jeg bestilt meg meg klær jeg, lkitt ammeBHer og kosebukser;) Og rosa babypledd! Hihi, klarte ikke å la være;) Gleder meg til å få det i posten ja!! Alltid gøy å få nye ting, ihvertfall når man kan få dem rett fra godstolen;)

68 dager ja, det går jo super fort. Jeg har 12-ett eller annet. Jammen ikke lenge til jeg er på tosifret gitt! Tida flyr!! Da er vel du høygravid omtrent?:) Stilig! Du blir jo snart mamma jo!!! HURRA :o)

Ha en fin dag! God bedring og kos deg i dag!!

Skrevet

Ja, jeg tror det må være sympatismerter her altså... Hehe;) Er litt bedre heldigvis, kan gå oppreist igjen i hvertfall! Men kjenner det stikker en del, det er nok noe strekking av ligamenter eller noe sånt. Er jo ikke så rart heller da, de begynner jo å ta ganske stor plass der inne...!

Har akkurat kommet hjem fra bim-treff, det var kjempekoselig:) Men hver gang jeg har vært på et sånt treff tenker jeg at det var så rart at du ikke var der... Hehe, er liksom noen som mangler, føler jeg...

Så nå skal jeg bare slappe av foran tv'n resten av kvelden. Håper du er bedre, i hvertfall at du blir bedre i mårra! Sender masse gode tanker til deg, og du vet, det hjelper det;)

God klem!

Skrevet

Å så koselig å lese!! :o) Jeg vil også bo nærmere deg, da kunne jeg fått litt trøst i dag.....

Gjett hvem som har fått bekkenløsning.... Var jo hos han manuell terapeuten i dag tidlig, og han var ikke i tvil. Det var ingen muskler eller nerver eller ryggproblemer, dette var bekkenløsning. Og jeg hadde pent å ta det med ro, og ikke vente med å ta det med ro til jeg finner ut hvilke ting som gjør vondest. For hvis jeg gikk med vondt hele tiden nå, så ble det mye værre, fort. Så da får jeg bare ta meg sammen da, og tenke forebyggende og avlastende. Og ikke minst avslappende. Jeg som suger til det!!

Og husker du at torsdager på jobb er skikkelig pes, hadde jo så vondt forrige uke... Og mye mye værre er det nå.. Prøvde å bytte barn da, få med meg en som klarer å kle seg selv osv, så slipper jeg mye vonde greier der. Men det er jo ingen som gidder å bytte, kommer bare med ene dumme unnskyldningen etter den andre, og råder meg bare til å sykmelde meg. Ingen som skjønner at jeg faktisk vil prøve å jobbe så lenge jeg klarer! Ble så frustrert i stad at jeg satt å grein, og da kom sjefen bort og tok en tlf, så det ble ordnet i morgen da. Byttet bort hele svømminga, med gåturen. Så da skal jeg lage mat i stedet, veldig bra! Men at det skal være så vanskelig da?! Nesten så jeg ringte legen med en gang.. Må snakke med avd.leder i morgen, og si at de er nødt til å hjelpe meg.

Snille snille gutten min da, han hjelper og trøster og gnir og knar, er helt topp!! Han mener jeg skal sykmelde meg torsdag også, at det ikke er noe vits i å prøve, for jeg gjør bare ting værre ved å holde på sånn. Kanskje sant, men vil jo så gjerne at de skal ordne opp! For da kan jeg fungere en stund til! Ellers blir det en lang høst.... Også skal jeg liksom klare å gjøre ting som IKKE gjør vondt, hvordan skal jeg klare det når alt gjør vondt til slutt da?? Og til slutt så blir ikke morgendagen bedre heller, så da ryker jeg på en smell... Var det terapeuten sa, at jeg ikke skulle tenke at det var greit å ha litt vondt i dag, for det blir bedre i morgen. For til slutt blir det ikke det, og da har jeg problemer BIG TIME.

Er så frustrert og rådvill jeg nå. Hva skal jeg gjøre?? Er sååå vondt nå, enda jeg har hatt barn som klarer alt selv i dag. Så jeg har ikke gjort noe spesielt. Hvordan skal det da gå når jeg skal løfte og dra og bøye og tøye..

Det begynner liksom fra kl 11-12 og utover. Før det så er det nogenlunde greit, ikke smertefritt, men utholdelig! Etter 12 så er ALT vondt, stå, gå og sitte.. Kan ikke ligge meg gjennom alle timene heller...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.... FRUSTRERT OG DEPPA NÅ!!

Dette ble langt og deprimerende ser jeg, men... Sikkert bare rotete skrevet, men akkurat sånn tankene mine går nå... Uff uff og uff.. Gud som jeg gleder meg til å få ut denne ungen!!!

Skrevet

Nei og nei, vennen min, dette var ikke noe koselig å høre altså... Dumme bekkenløsning....! Skjønner veldig godt at du vil at de skal tilrettelegge best mulig sånn at du kan jobbe så lenge som mulig, og det har de jo plikt til og. Men det er vel lettere i teorien enn i praksis, dessverre...

Vanskelig å si hva du bør gjøre, for meg høres det ut som du kanskje burde kaste inn håndkleet og sykmelde deg helt, selv om det sikkert blir kjedelig og lange dager. Sånn er det for meg og, er så irritert noen dager når jeg føler meg bra, det er ikke sunt å sitte inne alene så lenge føler jeg. Men samtidig tenker jeg at jeg bare MÅ gjøre det som legen mener er best for meg og babyen, har egentlig ikke noe valg. Og når jeg tenker tilbake har tiden gått kjempefort, og jeg skjønner nesten ikke hvor alle dagene er blitt av... Kjedelig er det ja, det kan jeg skrive under på, spesielt når en nesten ikke kan gjøre noe av husarbeid eller noe (rare greier, men av og til skulle jeg ønske jeg kunne vaske litt.... hehe), men det er godt å vite at jeg gjør det nødvendige for at lille gutten vår skal ha det bra både inni magen og når han kommer ut.

Og hvis du tenker over det, er det ikke så lang tid igjen til din termin! Høsten raser avgårde nå, og spesielt hvis det er fint vær er det deilig å kunne rusle en tur i akkurat det tempoet du har lyst til, du har jo hunden å ta med deg og:) Jeg har funnet ut at jeg egentlig liker høsten veldig godt, det er liksom en tid for å begynne på nytt, alt er så friskt og godt, og en kan kjøpe nye høstklær, lese gode bøker og bare kose seg:) Høres sikkert helt manisk ut nå, men jeg har funnet ut at jeg bare må være positiv, ellers tror jeg jeg risikerer å bli sprø av og til... Hehe!

Har hatt mye vondt i natt jeg og, skikkelig kjipt, men det er heldigvis mye bedre nå i dag. Hatt mye kynnere i natt og, så jeg ringte jordmor i dag, men hun var jo selvfølgelig gått for dagen. Vil ikke virke hysterisk, men jeg trenger å få roet meg litt ned. Går mye bedre nå da, har ikke merket så mange kynnere i dag, og selv om det fortsatt strekker veldig og er vondt innimellom, slapper jeg mer av. Kjenner at han beveger seg der inne, og det er jo det viktigste.

Vi har i hvertfall noen snille kjærester begge to, min ringte i sted for han ble så bekymret for meg. Ta imot all hjelp og trøst fra M nå, for han er sikkert kjempeglad for å kunne være der for deg når du har det vondt og kjipt. Og så må du bare lytte til kroppen din og gjøre det den forteller deg er best for den, samme hva det er og samme hvor "udugelig" du føler deg hvis du ikke får gjort så mye. For tenk, vi har en veldig viktig oppgave å utføre nå, og det lønner seg ikke å slite oss selv ut, det er det ingen som har noe igjen for!

God klem til både deg og snuppa i magen, håper det ordner seg på best mulig måte:) Hold meg oppdatert da!

Skrevet

Nå har jeg lest innlegget ditt mange ganger, og det var veldig godt:)

Og M har kommet hjem, og vi har blitt enige om at jeg skal høre i morgen, hva de kan gjøre for meg. Også skal jeg prøve en stund. Men, som M sa, hvis jeg kommer hjem og har så vondt hver eneste dag, så blir jeg hjemme. Han påpekte også at de to fridagene jeg har nå, brukes til ingenting, annet enn å komme meg etter en arbeidsdag, og gjøre meg klar for en ny. Så han vil heller at jeg skulle være hjemme og kose meg, og har jeg en veldig god dag, så får jeg heller reise på besøk til noen. Og at det vil være lettere for meg å begrense de vonde tingene, og ta vare på vesla vår! Så da skal jeg gå med på det. Kommer til å bli ett nederlag å bli fullt sykmeldt, for det kommer sikkert en dag. Men håper jeg kan holde en stund til på jobb først.

Men som du sier, høsten kan jo være en fin tid, alt etter hva man gjør det til:) Og vi som ikke tåler varme i år, kanskje høsten er vår årstid?! Jeg liker jo å lese, gå litt småturer og foreløpig så passer jakker og sånn, så det er godt å være ute! Men ikke på de fridagene jeg har nå, for da orker jeg rett og slett ikke. Får se hva som skjer, skal nok klare det på ene eller andre måten!

Jeg skjønner jo at jeg kommer til å ha mye vondt fremover, blir helt sliten bare av å tenke på det, men det er greit å ha funnet ut hva det er. Da vet jeg ihvertfall hva jeg skal gjøre og ikke gjøre. Også kan jeg kanskje innstille meg på lange, kjedelige og vonde dager utover høsten/vinteren... Må nok legge ut en tråd her, og få mage boktips;)

Håper du er bedre i kveld da?? Syns ikke det er masete å kontakte JM jeg, bedre en gang for mye enn for lite! Kanskje til og med høre med føden, hvis du tenker mye på dette? Men alt er helt sikkert i orden, veslegutt bare erter deg;) Samme som lille jenta i magen min, pøbel allerede nå! Tror jeg får mange grå hår etterhvert!;) Han holder seg nok inne i varmen i noen uker til ja:) Men jeg tror du føder litt før termin, men bare noen dager! 5 dager kanskje?? Men ikke skyt meg om du går på overtid;)

Jeg hørte litt på skravlesiden i går, ang farging av hår. Og mange som hadde gjort det uten problemer. Så jeg lurer faktisk på å farge det snart. Nå er jeg jo ganske mørk blond/brun og skal farge brun, så er vel kanskje lite som kan gå galt...? Men det er kanskje godt å freshe seg opp litt hvis jeg blir gående hjemme.. Føler meg ikke kjempestilig med skikkelig ettervekst og dødt hår...

Takk for gode ord i stad, det hjalp godt altså:) Også er det snart cæsar og jordmødrene! Skal Ø se på eller er han opptatt med wow?? M visste ikke om han ville se enda, så jeg skulle se 1.program og gi rapport.. Tror det er tidlig for han å forholde seg så reelt til en fødsel...;) Ihvertfall så personlig som jeg tror den serien blir, usminket og ekte. Men på en annen side, så kanskje han syns det er greit å se litt etterhvert..

Jaja, jeg tar motet fatt og tusler på do en tur.. Dessuten skal jeg bestille time til privat UL snart, er jo i 23.uke nå, så kan jo ta det om ikke mange ukene! i oktober kanskje?? Gleder meg til det:)

Stooor klem til gode snille deg og veslegutten:o)

Åååå, holdt på å glemme, dere skal jo se på bil i morgen!!! Masse lykke til hvis jeg ikke prater med deg før det!!:)

Skrevet

Forandra litt på nicket mitt jeg... Var litt langt, får jo ikke plass til f eks "høygravid" når jeg blir det, hihi...

Bra å høre at det går greit med deg, tross alt. Vi vil jo bare det beste for babyene våre, selv om det kan bli litt kjedelig for oss i lengden:) Håper du får til en ordning på jobb som du kan leve med, sånn at du kan bruke de dagene hjemme på koseligere ting enn å bare komme seg fra den forrige. Eller om du blir fullt sykmeldt håper jeg at du finner på masse hyggelige ting å gjøre sånn at dagene flyr avsted:)

Har ganske vondt innimellom nå jeg og, var nesten helt bra i dag tidlig, men i løpet av dagen har det blitt verre igjen. Så jeg ringer nok jm i mårra for å være på den sikre siden.

Gleder meg til Jordmødrene ja! Ø sier han skal se det sammen med meg, ikke at det akkurat var hans ide altså, men.. Hehe, har sagt at han får bestemme selv, men veldig koselig om han vil se det med meg.

Blir så spennende å se på bil i mårra, håper den er ok altså! Da blir det første bilkjøpet på meg! Har skrevet ned det du tipset meg om, pluss at jeg fant en liste på nettet med enda flere tips, så jeg burde jo være rimelig godt forberedt;)

Er så glad jeg har deg jeg, vennen min! Ha en god kveld med masse god tv:)

Skrevet

Nå er jeg spent altså, har du sett på bilen??

Og har du snakket med JM, eller har det gitt seg??

Hele min dag på jobb har vært kaos, fra start til slutt. Så mye om og men for å bytte på planen min, og så er det så mye vondere enn i går. Så til slutt sa jeg til sjefen at jeg ikke vet om jeg orker dette, om jeg bør sykmelde meg ihvertfall en dag til, først som sist. Hun skjønte tankegangen, men ville ikke at dagens hendelser skulle påvirke det valget. Så hun ville jeg skulle bruke helga på å tenke på det... Og at jeg kanskje skulle diskutere med legen min, ettersom jeg er litt i tvil selv. Så jeg ringte legekontoret, og snakket med verdens koseligste dame!! Hun fikk meg liksom til å fortelle hele greia, uten at jeg hadde tenkt til det.. Og hun syns jeg skulle sykmelde meg fullt med en gang, hvis det var så vanskelig å tilrettelegge for meg. Jeg skulle tenke på meg selv og den lille, ikke jobbe mer enn jeg kanskje ikke klarer. Hvis jeg var sliten allerede nå, så var hun ikke i tvil. Ihvertfall redusere litt mer.. Hun var egentlig kjempesnill og forståelsesfull! Og da ble jeg helt på gråten, for det er første gangen på en lang og forklarende dag at noen har vist det grann av ren forståelse. Nesten så jeg ringte lokalavisen for å rose henne med en gang, seriøst!! Emosjonell jeg nei...;)

Så jeg skal prate med legen i morgen, og høre hva han mener. Kanskje jeg blir litt klokere da.. Føler at jeg ikke trenger full sm, men så er jeg ikke god på å tolke smerter før det er for seint da.. Og som hun dama på legekontoret sa, det viktigste var at jeg tok mange småpauser, og det har jeg ikke rom for! Er bare så vidt jeg får sittet i ro i matpausa jo! Men kjenner at jeg trenger den fridagen mellom arbeidsdagene, for å komme meg igjen. For i dag har det vært, og er fortsatt, helt pyton. Verker for hvert skritt jeg tar, kjenner faktisk at jeg automatisk går mye stivere, har ikke den avslappa, myke gangen man vanligvis har. For da er det vondt å trå ned ordentlig. Så jeg blir liksom gående stiv og forsiktig..Herregud, jeg kommer til å bli kul etterhvert... Ser vel ut som jeg har driti på meg;) Hahaha...

Jaja, skal på revy i helga, og kose meg med mine kjære søsken!! Det er godt å se frem til! M reiser jo bort i morgen tidlig, men kommer hjem søndag. Så det skal jeg fint klare:)

Godt å ha han hjemme uansett da, alt blir liksom lettere når han er her! Kun psykisk tror jeg, men det spiller ingen rolle! Godt å få litt trøst og kos, om ikke annet:) Og hans synspunkter på ting, enda han stort sett ikke skjønner hvorfor jeg skla pine meg selv mer enn nødvendig. Men det er noe med at når man ikke kan jobbe, så vil man mest... Men jeg må nok bare fortelle alt som det er til legen i morgen, og høre hva han sier. Nå må jeg slutte å være vrang og sta, og heller innrømme nederlaget; Jeg klarer ikke å gjøre det jeg vil! Men jeg får noe nydelig igjen for det da, kanskje det skal bli min nye tanke:)

Nå var jeg jammen over på dette pratet igjen... Jeg er en person som tenker MYE, det har du sikkert skjønt. Og jeg klarer ikke å legge fra meg de tankene til jeg har funnet en god løsning. Så det var nok bra jeg fikk meg legetime, for ellers hadde jeg blitt gal innen mandag!! Tenker og tenker og tenker.. Grubler, er vel kanskje mer rette ordet... Ikke rart man får vondt i hodet, eller?! Haha.. Merkelig nok , hodet har vært veldig bra i det siste!!! Kanskje fordi denne 50% ordningen har vært så bra, typisk min flaks at det skal gå dritt da... Jaja, JEG FÅR NOE NYDELIG IGJEN:) Hihi...

Oppdater meg om bil og mage og alt ditt da? Og klag litt, så slipper jeg å bli den eneste... ;) Føler meg som den hypokonderen da, når jeg sitter i ro og det er relativt ok. Men så reiser jeg meg eller snur på meg, og da skjønner jeg at jeg ikke overdriver alikevel...

Kjære snuppa mi, gi meg noe annet å tenke på:) Liker å tenke på dine ting altså, så det funker bra!!

Skrevet

Å herregud, så langt det ble;) Hoho.. Vær glad du ikke bor i nærheten du, da hadde du antagelig blitt her ut helga;)

Godt jeg ikke skriver like fort som jeg tenker... *flau*

Åsså SÅ langt som bare var syting da.... Jeg er egentlig ikke sånn som prater sykdom altså... Ikke er jeg spes skravlekjærring heller.. Har spist noe rart jeg, for nå begynner jeg jammen meg igjen....

Innlegg slutt!

Skrevet

Hehe, må le litt, du er så søt! Selv om jeg synes veldig synd på deg med alt trøbbel nå... Det er sabla kjipe greier! Men godt du fikk snakka med hun forståelsesfulle dama, godt å vite at det finnes sånne folk der ute:)

Du høres forresten akkurat ut som meg (rart... hehe), jeg og grubler ALTFOR mye... Det er ganske slitsomt til tider, men jeg er bare sånn jeg og...

Men her kommer i hvertfall oppdatering om bil og mage og alt:

Vi har visst kjøpt bil vi....! Hehe, gikk fort det, men likte den kjempegodt, og den virket i veldig bra stand, nesten ingenting rust, og god å kjøre. Så jeg håper det var et godt kjøp, og at vi ikke blir negativt overrasket om en stund... Men det var veldig gøy å kjøre bil igjen altså! Så nå håper vi bare at lånet går i orden, får ikke vanlig billån pga at jeg ikke har jobba lengre enn et år, så det blir et litt dyrere forbrukslån, men det får vi ta. Blir faktisk lavere månedsbeløp, men lengre nedbetalingstid, så alt i alt får en være fornøyd;) Hadde litt noia akkurat da vi hadde skrevet under kontrakten, det er typisk meg, liker ikke å ta avgjørelser, men det måtte jeg jo bare i dag. Men på den andre siden er jeg veldig fornøyd med at jeg faktisk har utrettet noe.

Så nå kan jeg kjøre opp til deg vettu, hehe!

Magen er også veldig bra i dag heldigvis! Snakket med jm, hun mente kynnerne ikke var noe å bekymre seg over, hvis jeg ikke hadde mensmurringer og vondt i ryggen samtidig. Alle har jo det, men ikke alle kjenner de i like stor grad. Og vondtene i siden av magen var typiske strekksmerter som jeg regnet med, og de har som sagt blitt veldig mye bedre i dag:) Hun sa at hvis jeg var engstelig ang lite spark, var det best å kontakte føden, for der kan de jo få sjekket meg ordentlig. Men siden jeg snakket med henne har han sprellet ganske mye, så nå er jeg veldig rolig med tanke på det også. Så alt i alt, en veldig bra dag:)

Hehe, blir lite klaging fra min side i dag, men jeg er jo ganske flink til det normalt da, så jeg får heller ta det igjen;)

Håper du er litt bedre nå, vennen, og at du får slappet av nok. Jeg er enig med hun dama om at hvis du er så sliten nå, bør du nok få full sykmelding. For jeg vet hvordan det er, der er jeg også akkurat lik deg, greier liksom ikke å slappe av hvis jeg ikke MÅ....

Vi får glede oss masse til de små barna våre popper ut, gud, så rart og fint det kommer til å bli...! Grein da jeg så Jordmødrene i går, og fikk tlf fra mamma, storesøster og lillesøster, de grein de og! Hehe, bra vi er en følsom familie!

Vi snakkes, snupps, håper du får en fin og avslappende kveld uten for mye vondt. Stor klem!

Skrevet

Heia!

Har dere fått svar på lånet??

Har vært hos legen, og snakket med JM i dag. Legen ville fjerne en dag til i uka, så jeg bare skal jobbe to. Greit nok, var jo det jeg egentlig håpet på, men samtidig så ble jeg så skuffet. Vet faktisk ikke hvorfor, men kanskje det er tanken på at dette sikkert blir værre, kjenner jo at det blir værre for hver dag... Og at jeg må bli flink til å ta pauser og slappe av. Og det er ikke så lett for meg... Han skrev det til og med på sykmeldinga, at jeg måtte ta pauser. Så nå har jeg egentlig grini siden klokka 14, sittet i bilen... Sikkert ekstra hormoner og tungt å tenke på nå som det er så vondt (supervondt i dag), jeg er dritsliten, vondt i hodet (FAEN!!) og M er borte i tillegg... Så jeg ringte mamma og snufsa og hulka da... Også sier manuell terapeuten en ting og legen en annen. Legen mener at jeg ikke får vondere hvis jeg sliter meg ekstra ut, og det ikke har noe å si annet enn akkurat der og da. Der er jo det motsatte av hva terapeuten sa!! Han sa jo at jeg ikke skulle tenke at det var greit å få litt vondere en dag, fordi jeg kunne slappe av å komme meg igjen. For da ble det bare mye værre, til slutt så ble det ikke bedre. At hvis jeg driver sånn så kommer det til å bli vondere for hver uke. Herregud så forvirra jeg blir!!

Også nevnte jeg for legen dette med at jeg har sånne murringer i magen og verker i korsryggen samtidig. Jeg glemte muligens å si at det er skikkelig vondt, at jeg står å kaldsvetter. Men uansett da, han viste liksom ikke helt, men antok at det var helt normalt. Ferdig med den saken liksom. Så jeg ringte JM jeg, for jeg vet at hun tar meg seriøst. Og hun ble litt overrasket over at legen hadde svart sånn... For hun likte ikke det hun hørte, og mente at det kanskje var kroppen som sa at nå MÅ jeg ta det med ro. Så hun var helt sjokka over at han ikke hadde sykmeldt meg helt, ihvertfall en liten stund. Men hun ville jeg skulle se ann litt, ettersom det ikke var hele tiden, og at det gav seg etter noen minutter. Men hvis det kommer igjen så måtte jeg ringe legen sa hun. Og ikke vente til jeg skal til henne om 2 uker, det var for lenge å vente. Og at jeg ikke skulle bekymre meg, for det var ikke noe på gang eller noe sånn, men at jeg må følge med på det, for det kan være kroppen som sier ifra. Så jeg skal vel ikke akkurat gå sånn altfor lenge da.

Gud, jeg blir så forvirret når folk ikke kan holde seg til samme forklaring!! Vet ikke hva jeg skal tro jeg?! Fillern at M skulle reise bort akkurat denne helga.....:(

Syteinnlegg i dag også!! Kjære gud, gi meg styrke;)

Har kjøpt hårfarge da, så har jeg noe å trøste meg med. Dama på parfymeriet sa at problemet kunne være at fargen ikke festet seg når man var gravid. Sa da er det jo ingen krise hvid det ikke funker vel, eneste at jeg har kastet bort 100 spenn...

Gi meg noe nytt å tenke på da??? Hvordan har dagens deres vært? Og hva er planene for helga?

Skrevet

Uff, jeg får så vondt av deg....!

Men jeg trodde du hadde en veldig grei lege? Var dette en annen? For jeg synes han hørtes helt teit ut, alt det jeg har lest og hørt om BL er jo at det bare blir verre hvis en sliter seg ut på en dag som ellers er god! De anbefaler jo at hvis du har en god dag innimellom, skal du absoultt ikke bruke den til husarbeid eller tunge fysiske ting, men heller nyte den dagen og slappe av, kanskje gå en tur, ellers kan det bli mye verre den neste dagen!

Og jeg tror også på det jm sa om at dette er kroppen din sin måte å fortelle deg at du må ta det med ro på. For jeg husker jeg fikk sånne murringer etter at jeg hadde støvsugd og vaska og styra en dag, og da la jeg meg rett ned, fikk dårlig samvittighet, og jeg gjør ikke det mer. Vær så snill å ta vare på deg selv nå, vennen min, du trenger det!

Skjønner at du føler deg trist og oppgitt og ensom, kjipt at M skulle bort denne helga.. Men hva med å besøke søsteren eller noe? Dere har jo sikkert mye å prate om, og da får en gjerne litt annen innsikt og. Ellers er jo hårfarging og en skikkelig pleie-dag bare for deg selv absolutt på sin plass! Deilig å skjemme bort seg selv litt og, sette på god musikk og legge seg i badekaret (hvis du har?), synge litt for vesla i magen og tenke at alt skal ordne seg:) For det gjør jo det! Selv om det sikkert er en mager trøst nå, så gir jo bekkenløsningen seg etter at du har fått verdens beste nyttårsgave, husk det;)

Hadde litt noia ang bilkjøp og lån osv osv i går jeg, så jeg hylgrein da vi kom hjem, for jeg synes det er så skummelt med sånne store investeringer.. Hehe, men det gikk over fort da, og nå gleder jeg meg sånn til vi får bilen!

I helga skal vi på gratiskonsert i byen tror jeg, vet ikke helt hvem som spiller enda, men det kan jo bli koselig. Og så skal jeg lage middag i mårra har jeg lovet, kanskje vi får besøk av en kompis, og så blir det chocolate chip cookies etterpå.....! Mine hjemmelagde sådan, mmmmm, som jeg gleder meg....! Bare si fra hvis du vil ha oppskrift, de er kjempelette å lage, og de hjelper på alt mulig rart, hihihi;)

Og så skal vi selvfølgelig snakkes så mye du vil på msn:) Jeg er der jeg vettu, når du trenger å lufte tankene. Håper du får en fin helg tross alt, og lov meg en ting: ta det med ro og slapp av masse, både du og jenta i magen din trenger det! Ok, lover du? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...