~sjiraff~ Skrevet 10. august 2007 #51 Skrevet 10. august 2007 eida folkens jeg bare tuller selvfølgelig.. politiet ber aldri om legitimasjon eller prøver å finne ut av hva som har skjedd i sånne episoder.. De bare liker å stå å se på at folk blør og gidder ikke finne gjerningsmennee, speiselt ikke hvis offeret er mørkhudet. Da bare ler de og trasker videre til neste gatehjørnet.. *rister oppgitt på hodet av alle folka her inne som er eksperter på noe de ikke aner noe om* og der var mitt siste ord sagt.
ejiec++ Skrevet 10. august 2007 #52 Skrevet 10. august 2007 sjiraff - the one and only ) : Jeg er helt enig i at de som gjorde den største feilen var ambulansefolkene, men jeg lurer på en ting (og nå mener jeg ikke å være negativ - bare lurer): Hvis politiet rekvirerte bil til legevakta, hvorfor tok han taxi da? Mulig det har stått om dette noe sted , men det har jeg ikke fått med meg. og du...jeg vet også at det er mer enn 2 politifolk i Oslo, har faktisk møtt ganske mange av dem siden (og ja, da mener jeg at dette er grunnen:) min samboer er afrikaner. Og jeg har ved flere anledninger sett med egne øyne at de forskjellsbehandler folk. La meg først si at han ALDRI har gjort noe som har gitt politiet grunn til å reagere, men av en eller annen merkelig grunn så blir han stadig stoppet, og la meg fortelle deg en ting - ikke alle politifolk er like hyggelige... Jeg derimot, og mine norske bekjente har aldri blitt stoppet sånn helt uten videre. Det jeg vet: når ambulansen blir kalt ut til steder der det er utført vold skal de ikke gå inn i situasjonen før politiet er tilstede, og hvis det er fare for sikkerheten blir ofte en politimann med i ambulansen - eller politiet kjører personen til legevakta. Det er denne avtalen ambulansetjenesten "gjemmer" seg bak når de sier at ansvaret var overlatt til politiet. De har i etterkant innrømmet at denne avtalen ikke ble inngått. Uansett så ser jeg ikke hvordan denne mannen kunne utgjøre noen trussel for ambulansepersonalet. At jeg reagerer når de spør etter ID kort når mannen tydeligvis er veldig dårlig, er kanskje dumt av meg. Men jeg har som flere andre her vært med på at ID papirer har blitt vist frem etter at personen har fått legehjelp. Du har helt rett - jeg vet ikke mye om politiets arbeid og burde kanskje ikke ha uttalt meg. Grunnen til at jeg gjorde det var nok på grunnlag av egne erfaringer - har møtt en del av dem i jobben min, og har desverre sett en del dårlige holdninger. MEN mange gjør en veldig bra jobb også-det skal være sagt. Det du ikke kommenterer i innlegget mitt er at politifolk kaller de innblandede for "negre". Greit at debatten går her inne på DIB om det er akseptabelt eller ikke, men politiet burde da ærlig talt vite bedre? Det har i alle fall politisjefen bekreftet - at det ikke er akseptabelt. Mente ikke å kritisere politiet, bare reagerte på hvordan de behandlet denne personen. MEN hvis ambulansepersonellet hadde gjort jobben sin, så hadde vi sluppet å diskutere politiets arbeid... :-)
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. august 2007 #53 Skrevet 10. august 2007 Det er vel og viktig med granskningsarbeid, men clue nr. 1 er jo å hjelpe de skadde. Samme om han heter Ola Nordmann eller Mantif Mustufi så lenge han får den øyeblikkelige hjelpen han har krav på og hadde behov for... Dette ble ikke gjort i så tilfelle!! Manne skulle hatt medisinsk assistanse og hjelp på et langt tidligere tidspunkt!!
~sjiraff~ Skrevet 10. august 2007 #54 Skrevet 10. august 2007 Unnskyld uttryket, men hva faen mener du at politiet skal gjøre for å hjelpe den skadede da? Hvis ambulansepersonellet vurderer det dithen at han ikke trenger ambulanse har da ikke politiet nook kompetanse om hjerneskder til å kunne vurdere det annerledes. Politet rekviderte en bil til p kjøre vedk på legevakta, men de pårørende tok taxi før bilen kom. Hva mer kan politiet gjøre?
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. august 2007 #55 Skrevet 10. august 2007 Da får faen i meg politiet kjøre den skadde mannen da vetdu, istedet for å sitte på huk å spørre vedkommende om personalia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~sjiraff~ Skrevet 10. august 2007 #56 Skrevet 10. august 2007 Leser du svarene du får eller bare fremstår du som ikke så veldig smart??
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. august 2007 #57 Skrevet 10. august 2007 Det du skriver virker for meg som så svada at, Nei, kjære deg, jeg har ikke lest halvparten av hva du skriver...
~sjiraff~ Skrevet 10. august 2007 #58 Skrevet 10. august 2007 Nei jeg skjønner at du ikke gidder å ta deg bryet du er tydelig fast bestemt på hva politiet sin oppgave er uten å ha et eneste clue om virkeligheten..
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. august 2007 #59 Skrevet 10. august 2007 Ok. Men, så lenge du vet, er det ikke greit da??? Har selv blitt fraktet av politiet til legevakten etter en bilulykke.. Sikkert bare en "feil" fra Østfold politidistrikt.
~sjiraff~ Skrevet 10. august 2007 #60 Skrevet 10. august 2007 er det mulig? Les det jeg skriver da... tar det med store bokstaver jeg så kanskje du får det med deg POLITIET REKVIDERTE BIL TIL DEN SKADEDE FOR Å KJØRE HAN PÅ LEGEVAKTA, MEN DE PÅRØRENDE TOK EN TAXI FØR BILEN SOM BLE REKVIDERT KOM FREM. sånn, skjønte du det nå?
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. august 2007 #61 Skrevet 10. august 2007 Kjære deg, VAR IKKE POLITIET DER??????????????????????? Vetdu hva, sett deg foran speilet og diskuter med deg selv!!!! Makan.
~sjiraff~ Skrevet 10. august 2007 #62 Skrevet 10. august 2007 Jeg håper du er smartere i virkeligheten. Ha en fin kveld )
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. august 2007 #63 Skrevet 10. august 2007 Var det spørsmålet du fikk fra speilet? Sånn kan det gå når du ikke finner de rette ordene... Ha en fortsatt fin kveld du også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå