nickoline og supermann Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 hvis det som sies å ha blitt sagt er sant er det så klart ikke bra.........., men har lest en del i avisen om saken og de som skal ha stått å sett sier jo ikke det samme. det synes jeg er litt rart. Når det gjelder hjerneblødning kan det ta fra 8 timer til 3 døgn før det oppdages. så i forbindelse med det så har de forsåvidt ikke gjort noe feil. de mente han var "frisk nok" til å klare seg selv. så rasisme var det nok ikke........ , men politiet sa det var et ordensproblem. tja, det kan det jo har vært. og hvis du ser bilde av kona til Ali så står hun og skriker til politiet.så her er det nok en side av saken som ikke har kommet fram i media.
~sjiraff~ Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Det er alltid flere sider av en sak. Det har vært en uakseptabel språkbruk av ambulansepersonellet, men å sitte her ufaglærte og si at de burde hatt fyken er jo hull i hodet. De har jo også anmeldt politiet? For hva? Politet har i ikke gjort noe galt i denne saken..
Lille Filur Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 Det tror jeg også. Og som hun holly ett eller annet (husker ikke nicket) sier, saken har blitt hauset noe enormt opp!
to+en til! Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Kanskje du også hadde stått og skreket til de hvis mannen din blødde og ambulansen kjørte fra han.... utrolig sak ihvertfall!
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 Hvordan vet du attt de som var der ikke følte det var rasistisk. Det tror jeg bare de kan svare på. Når det ligger en mann som er slått i hodet og blør burde det være en selvfølge å ta han med til en sjekk spes når de var der. Hadde det vært din mann ville du nok ment det samme?
nickoline og supermann Skrevet 10. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2007 nå har jeg en del med ambulanse og dets personell å gjøre.........og jeg må si jeg beundrer den jobben de gjør. jeg tror de har vurdert situasjonen riktig der og da......... beklager!
Gjest ->>- Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 Jeg er ufaglært. Og synes de burde få fyken nettopp på grunn av språkbruken sin.
Gjest ->>- Skrevet 10. august 2007 #8 Skrevet 10. august 2007 Hva kona til herr Mohamed gjør er saken fullstendig irrelevant. Uavhengig av hvor lang tid det kan ta før en hjerneblødning viser seg, bør helsepersonell undersøke tilstanden til en pasient. Det er plenty av vitner, deriblant sykepleiere og andre med noe kompetanse på området, som uttaler at dette ikke ble gjort. Hovedproblemet er like fullt ambulansepersonalet holdninger - den språkbruken de har innrømmet er absolutt forkastelig, og det er like forkastelig av Ullevål å ikke øyeblikkelig gå ut og beklage den på det kraftigste.
~sjiraff~ Skrevet 10. august 2007 #9 Skrevet 10. august 2007 Men folk sitter jo her inne og mener at de burde sparkes fordi de ikke gjorde jobben sin? Hva i all verden vet vi om det da? Det er på ingen som helst måte uavnelig at skadede personer får beskjed om å ta taxi...
Gjest ->>- Skrevet 10. august 2007 #10 Skrevet 10. august 2007 Det har vel fremkommet ganske mange opplysninger som tyder på at de ikke undersøkte mannen så grundig som de ideelt sett burde gjort. Og de gjorde selvsagt ikke den delen av jobben sin som omfatter serviceinnstilling og respektfull holdning. Det at skadede i Oslo til stadighet må kjøre taxi er forsåvidt hårreisende i seg selv, men ikke ambulansesjåførers feil.
nickoline og supermann Skrevet 10. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 10. august 2007 Det kan nok hende de har vært ufine selv, før ambulansefolka har sagt noe tilbake. Hvorfor skal de bli sjikanert. de gjorde jo bare jobben sin. Jeg opplever ofte at ambulansen ikke tar pasienter med seg, fordi de er for friske til en sykehusinnleggelse. Det var nok deres vurdering her........Da har nok kona blitt sinna og frustrert. forståelig nok. for all del. de var jo redde. de hadde jo rota seg opp i noe som fikk en annen somaler til å slå han ned. men er det ambulansen og politiets sin feil......... Har selv nylig vært i en situasjon med hjerneblødning. en mann falt å slo seg hjemme. noen timer etter at legen er der første gangen og konstaterer at alt er bra... blir mannen syk......han dør to dager etterpå. sånn er det bare. ingen kunne gjort noe anderledes.... det kan ta 8 timer til 3 døgn før en hjerneblødning viser seg. før det kan man være frisk som en fisk.
Gjest ->>- Skrevet 10. august 2007 #12 Skrevet 10. august 2007 "Det kan nok hende de har vært ufine selv." -Ja, det kan sikkert hende. Men det har ikke fremkommet en eneste opplysning som tyder på at det er tilfelle. "De gjorde jo bare jobben sin." -Nei. Problemet er jo nettopp at det er stor uenighet om hvorvidt de faktisk gjorde jobben sin.
~sjiraff~ Skrevet 10. august 2007 #13 Skrevet 10. august 2007 Ja der sa du det "det er stor uenighet"... Det er dermed ikke noen grunn for oss til å si at de IKKE gjorde det... Det må bli opp til de som har greie på det ikke vi som sitter hjemme i sofaen og leser medias lite objektive vinkling av saken.
Gjest ->>- Skrevet 10. august 2007 #14 Skrevet 10. august 2007 Nei, jeg sier som sagt ikke det. Selv om jeg tror det vil vise seg å være slik. Men jeg holder fast på at de burde sparkes for den inkompetansen de utviste ved sin språkbruk, og at sjefene deres burde gå for den inkompetansen de har utvist gjennom sine uttalelser til media.
~sjiraff~ Skrevet 10. august 2007 #15 Skrevet 10. august 2007 Heldigvis så skal det vel litt mer til for å miste jobben sin i Norge enn være ufin i språket ved EN episode..
Tøysetipp Skrevet 10. august 2007 #16 Skrevet 10. august 2007 Uansett årsak til at mannen ble slått ned er jo uvesentlig. Det samme om kona hadde kommet med skjellsord (noe jeg forsåvidt hadde hatt forståelse for) Det var en opphauset situasjon, mannen lå skadet og ble nektet den hjelpen han hadde behov for. Og APÅTIL oppfører helsepersjonellet seg meget upassende. Det hører ingen sted hjemme!! Og er godt nok grunlag for mitt vedkomne til å mene at de burde hatt fyken..
~sjiraff~ Skrevet 10. august 2007 #17 Skrevet 10. august 2007 Hva kan dsi om at mannen ble nektet hjelp da? Ambulanseperosnellet sier de sjekket mannen etter vanlige prosedyrer, og dermed fant de det ikke neødvendig å ta han med. Det viste seg i ettertid at den beslutningen antagelig var feil, men å si at han ble nektet hjelp??
Anonymmmmm Skrevet 10. august 2007 #18 Skrevet 10. august 2007 Lurer på om saken hadde blitt så stor om dette hadde hendt en hvit mann. F.eks en tysk statsborger. Hadde pressen blåst det så mye opp da? Så fort fargede blir behandlet feil skriver pressen og andre "rasist, rasist". Men hva om mannen hadde vært hvit men likevel utlending?
~sjiraff~ Skrevet 10. august 2007 #19 Skrevet 10. august 2007 Det hadde ikke fått i nærheten av samme omfang i media...
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 10. august 2007 #20 Skrevet 10. august 2007 Syntes du ikke det er bra det blir tatt opp? Eller er det på grunn av att det var en utleding som de skriver om du syntes var ille. Du ville satt deg bedre inn i situasjonen og hatt mer empati om det var en tysker?
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 10. august 2007 #21 Skrevet 10. august 2007 Hadde en jeg jobbet med forlatt en beboer som hadde slått hodet og lå blødene skulle jeg gjort mitt for att den personen ikke jobbet mye lengre i den stillingen.
Solitude Skrevet 10. august 2007 #22 Skrevet 10. august 2007 Uansett om de har vært ufine selv, så er det helt bakmål og uprofft av ambulansepersonalet skulle være ufine tilbake !!!! Sjokkerende at de har brukt ordene som gris, og tulling .... finnes det noen unnskylding for den slags ordbruk ? NEI. og når vitner forteller at han ikke ble undersøkt bra nok, hvordan kan de da ta en vurdering om at han er frisk nok til å ta taxi ? Og dette var vitner som hadde litt peiling ...
Anonymmmmm Skrevet 10. august 2007 #23 Skrevet 10. august 2007 Joda, det er klart det er bra at det blir tatt opp. Slikt bør jo ikke skje. Det var bare ett tankespinn fra min side. Ville du gjerne kalle meg også rasist fordi jeg skrev det eller? I så fall så aner du ikke hvor feil du hadde tatt! Det er litt for lett og rope rasist her i landet synes jeg. Selv om det skjer noe mot en farget person er det ikke sikkert det er rasisme. Bare det jeg mener.
Tøysetipp Skrevet 10. august 2007 #24 Skrevet 10. august 2007 Jeg skrev at han ble nektet den hjelpen hadde behov for. Og det er jo ganske åpenlyst siden han nå ligger i respirator..
~sjiraff~ Skrevet 10. august 2007 #25 Skrevet 10. august 2007 Han har ikke blitt nektet hjelp.. men ambulansepersonellet har foretatt en feilvurdering... Å nekte hjelp til noen er noe helt annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå