Gå til innhold

Bra sagt ang. ambulanse-episoden i Sofienbergparken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skremmende att du jobber i helsevesenet og ikke kan sette deg inn i denne konens situasjon. Empati er en viktig del av jobben vet du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne var til Nicoline. Håper jeg aldri møter deg om min mann skulle bli skadet.

Skrevet

nei, kanskje det stod afrikansk opprinnelse..........

skal man finne seg i å bli sjikanert fordi man jobber i helsevesenet. Jeg har lov i min jobb å gå hvis noen er ufine mot meg..........ville nok selv klart å ikke si noe tilbake! Men vi er alle mennesker og reagerer forskjellig!

Skrevet

Ville du forlatt en blødene mann som trengte hjelp om han sa noe stygt til deg. Skremmede. Jobber selv med mennesker som er syke og forlater da aldri de om de er ufine. Det skulle da bare mangle.

Skrevet

De etterlyser en ghanesisk statsborger, ikke at det er av spesiell relevans.

Som sagt fremkommer det ingen steder at pasienten har vært ufin mot helsepersonalet.

Heller ikke at kona hans har vært det, men hva hun måtte ha sagt er da også temmelig irrelevant for hvordan de bør behandle pasienten selv.

Dersom man som ambulansepersonale ikke er i stand til å utføre jobben sin om man blir fornærmet for noe, så burde man vurdere å skaffe en annen jobb.

Skrevet

Jeg jobber som lærer på ungdomsskolen. Det sier seg selv at jeg også har opplevd endel ubehagelige episoder... Man er da likevel profesjonell og oppfører seg ikke som en furten privatperson.

Skrevet

Man har plikt til å hjelpe et skadet menneske uansett om menneske eller folk rundt rundt sier ufine ting som helsepersonell. Unntaket er om man selv blir truet. Dette gjelder spesielt om man er på vakt slik som de ambulansefolkene. Når det gjelder kona eller andre rundt så er jeg temmelig sikre på at de ikke hadde blitt sinte om ambulansefolkene hadde gjort jobben sin!!!!

Skrevet

Signerer denne ->>-!

Det er deres profesjon - deres yrke å ivareta pasientens behov, ve og vel. Dersom dette ikke utføres og en feilvurdering blir foretatt (så det synger etter) og de apåtil kommer med ufine kommentarer.. Vel..

Ikke bør de revurdere å bytte yrke, men i det hele tatt revudrere hva som i utgangspunktet fikk dem til å velge dette yrket! Jeg er rystet over at det går an!

Og dersom kona hadde kommet med noen "upassende" kommentarer vil vel ikke det vært annet enn på sin rette plass. DET bør også utdannet helsepersjonell lært på skolen at følger med yrket. Hadde de forventet en sympatisk, dannet og rolig kona ved sin forslåtte og alvorlig skadde manns side? Nei, dæven skal de fattige få winerbrød. Dette bør få konsekvenser.. Støtter forresten Anne Holts sne uttalelser!

Skrevet

signerer ZigZag over her.

Ambulansepersonellet burde ha tatt med seg denne personen da de ikke kunne vite om han hadde indre hodeskader eller ikke.

Vet nå ikke helt om man skal rope rasisme her, men heller diskutere sak og ikke hudfarge.

OG Ullevål sykehus skulle lagt seg heeeelt flate asap! At de som operer i offenrligheten/media ikke kan se å fatte det!! Legg deg flat og beklag på det dypeste med en gang, og drit i å komme med en halvveis undskyldning (eller ta en Valla kan man også kalle det....)

Skrevet

Dessuten burde ambulansefolkene vite at mannen ikke urinerte for å være ekkel men f.eks. kanskje, øh... fordi han hadde en hjerneblødning og at det da er vanlig at man "går lekk".

Syntes det er helt ufattelig at folk ikke opptrer mer profesjonelt..

En mulighet er jo at det har fått litt ekstra dekning i nrk siden han er svigersønnen til Nils Nordberg, og da har jo de andre kastet seg på karusellen..

MEN.. det er en viktig sak.

Jeg håper nå bare at han klarer seg uten store varige men så babyen slipper å vokse opp uten en far :-\

Skrevet

Det jeg synes er ganske ufattelig er hvordan enkelte her inne ikke eier skam nok her i livet til å fokusere på sakens kjerne (Ja, jeg mener "sjiraff the one and only" og hennes meningsfeller) , nemlig at en helt uskyldig mann, hans kone og deres lille baby var ute i parken og koste seg (parken for oss byboere er jo det nærmeste vi kommer hage og et sted man er ofte).

For deretter å bli offer for grov blind vold, og det som er enda verre: Nemlig at vårt offentlige helsevesen og ordensmakt ikke GADD å ta disse menneskene alvorlig og i tillegg behandlet han og familien hans på en ufattelig ydmykende måte.

Lage egne tråder for å "diskutere" saken, hva er det å diskutere da???

Med meninger og liknende utsagen som "Politiet KAN si neger altså, bare så dere vet det nemlig", er jeg rystetover mangelen på medmenneskelighet og empati.

Ullevål selv utelukker ikke rasisme,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...