Gjest Skrevet 9. august 2007 #51 Skrevet 9. august 2007 Vet du, det var et knallbra innlegg. Tror dessverre det blir litt borte i mengden på denne tråden men dersom du tillater vil jeg gjerne kopiere det og legge det ut en gang til. Eller kanskje du vil gjøre det selv? Og ja, du har rett, slike ting tipper veldig fort over. Jeg er veldig glad i gode debatter, noe jeg har funnet ut at man bare kan glemme her inne og på andre fora hvor man kan være anonym. (VGBlogg, aftenpostens debattcentral osv) Og det er veldig synd. JEg føler jeg har lært en hel masse av slike innlegg som gjerne ender meg rabalder, og jeg finner mye fornuftlig lesning blandt all skittkastingen, og tar meg i å tenke som så at det faktisk kunne vært en skikkelig bra debatt, hadde den bare vært saklig.
Babyfacepsycho Skrevet 9. august 2007 #52 Skrevet 9. august 2007 He he. Jo det er vel det. Men det er faktiskt en "historie" bak det. =) Men det orker jeg ikke dra opp her og nå. Det må vi prøve. =)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #54 Skrevet 9. august 2007 Ja, og da må alle få si det de mener uten å bli stemplet som "perfekt" fordi vedkommende har lest noe, kanskje ikke nødvendigvis erfart det selv. Du kan si mye rart om eksperter, men noe peil har de vel- men her inne er mange sin egen ekspert både når det gjelder røyking, bilstoler, you name it. Forskningsresultater skal man ikke lese seg blindt på, heller, ikke det jeg mener, men det må gå an av og til å støtte seg til litteratur om emnet, slik mamma til en stor og en liten har prøvd på. Er ikke helt med på alt hun sier, men du verden så mye pes hun får, skjønner ikke at hun gidder. Tror en del av det hun sier blir bevisst misforstått. Det ER noe som heter relasjonsskadede barn, de finnes i Norge også, selv om mange her later til å tro at skaden ved å være borte fra barnet viser seg uka etter...Tror nok ikke det er så ille med noens barn her inne, for det skal nok mer til enn noen timer vekk fra barnet før det skjer, men ville bare nevne det, en del eksperter (!) mener at disse barna bare vil øke i antall og utgjøre et stort problem.
Gjest Skrevet 9. august 2007 #55 Skrevet 9. august 2007 Det er vel egentlig ikke akkurat det hovedinnlegget hun har hatt om det som har vært problemet. Det er hvordan hun har forholdt seg til svar hun har fått på det, og gått til direkte angrep på andre brukere i trådene blandt annet. Men jeg må innrømme at jeg ikke har engasjert meg så veldig i den debatten. Jeg kan lite om temaet og velger da heller å holde meg utenfor. Vet mye om andre ting og engasjer meg heller i det. Skjønner ikke at hverken hun eller resten av gjengen gidder i lengden, men det er nå sånn det er her. Det er mange som er litt "hårsåre" og andre igjen som er veldig ufine. Noe som gjerne blir en dårlig kombinasjon. Men som sagt om denne tråden. Den er ment som en humoristisk vri på mye av det som er fryktelig forferdelig galt her inne, men helt normalt ute i den virkelige verden. Vi er jo tross alt virkelige mennesker alle sammen, med våre feil og mangler. Og likevel er vi stort sett snille og gode, og alle ønsker det beste for barnet under de forutsetninger man har:) Tusen takk for saklig debatt om temaet, det var uvant kost;)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #56 Skrevet 9. august 2007 Takk det samme, vi er jo alle den beste mammaen vi kan være, selv om vi ikke alltid får det til. Å lytte til andre er viktig, har lært masse ved å lese her noen uker, men skulle ønske vi kunne unngå at noen blir hengt ut når vi er uenige om sak.
Gjest Skrevet 9. august 2007 #57 Skrevet 9. august 2007 Ja, det er jeg helt enig med deg i. Og egentlig bør det slett ikke være vanskelig engang... Men det er jo sånn det er på alle nettsider egentlig. Noen slanger i paradis:p Hehe...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 9. august 2007 #58 Skrevet 9. august 2007 Hører til her jeg også.william har det også helt forferdelig som alle de andre barna her inne.he he Han har begynt med grøt og han elsker det,han får dobbelt så mye grøt somhan skal ha,har enda ikke fått vond i magen av det,så da kjører jeg på for han sitter jo og gaper som om han skulle ha vært hos tannlegen.hehe.Han har fått hode sitt slått i både dørkarmer og i hattehyller på fly ,han har hatt barnevakt flere ganger mens mamma og pappa har vært på byn og kost seg,det er ikke alltid jeg hører han om natta ,for jeg er døv på det ene øre ,og det må han bare lære seg og leve med.det er sikkert tusen andre forferdelige ting jeg har gjort også ,men,men.Jeg tror han er like glad i mamman sin for det jeg. Ps han er 4 mnd.
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 10. august 2007 #59 Skrevet 10. august 2007 Jeg har meldt meg inn:) Min fikk flaske om kvelden fra han var 3 mnd, sov som en stein hele natten. Dermed orket mamma sex, og pappa ble glad:) Han får smake is, bolle og har til og med smakt på saft- selv om det ikke står på menyen til vanlig. Har ikke laget hirsegrøt en dag i mitt liv, vasker avogtil med Natusan, og begynner snart i barnehage. Og jeg GLEDER meg faktisk til å jobbe litt igjen, jeg synes det er KJEDELIG å være hjemmeværende!! Men jeg elsker barna mine over alt,og de er tørre,trygge, mette og er omgitt av mennesker som elsker dem mest i hele verden. Så jeg tror de kommer til å klare seg likevel:)
Circe Skrevet 10. august 2007 #60 Skrevet 10. august 2007 Melder meg inn her. hmmm... Min fikk grøt rett før han var 4 mnd. Fysj og fysj. Jeg lar han gråte mens jeg er på dass. Har ikke hatt han borte på overnatting. Men har hatt mye barnevakt. Tanta triller han i 2-3 timer flere ganger i uka. 3 ganger har vi hatt barnevakt på kvelden. Jeg har gått over til naboen mens han har vært her og sovet. (med call sef.) Min eldste sønn var ofte på overnatting fra han var liten. Var vel 3 mnd første gang. Han blir sikkert nervevrak. Jeg kan faktisk bli meget sliten og litt lei innimellom. Har ikke kasta noen unger i veggen enda, men har tenkt tanken med han eldste ihvertfall.,.. Huff og huff, Og jeg har IKKE ammet. Kan nok skrive side opp og side ned. Men velger å spare litt
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 10. august 2007 #61 Skrevet 10. august 2007 Titt tei! Vi gir Oda på 11 mnd KU melk (grøss og gru) (Jeg fikk det fra jeg var 7 mnd, og jeg sitter nå enda her?) Når vi var på ferie fikk hun smake is hos oss så og si hver dag Hun spiser samme middag som vi gjør (hun har tilogmed fått smake fisk og hun er enda ikke året!!) Akkurat nå sitter hun på gulvet å leker med en lek som det sto 12m+ på !! Oi oi oi.
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 10. august 2007 #62 Skrevet 10. august 2007 Bruker forresten våtservietter bestandig.
RompeRock Skrevet 10. august 2007 #63 Skrevet 10. august 2007 Kan jeg få være med her? Jeg er nok en monstermamma jeg også. fordi: - Jenta vår er flaskebarn. Har siden hun var 4 mnd, kun fått mme (for da tok melka slutt) - Hun har fått grøt siden hun var 5 mnd. Er nå snaaart 6 mnd, og spiser nå også grønnsaksmos til middag. (Dårlig vektoppgang) - Jeg lar henne av og til ligge og sutre. Hun sovner etter en liten stund. - Jeg har ingen problemer med å dra fra henne for noen timer, enten så pappan er sammen med henne, eller hos andre hun kjenner godt (mormor, farmor og tante) - Jeg har av og til en liten dæsj babysåpe i badevannet. Bare fordi det lukter så godt. - Jeg bryr meg fanden i hva andre mødre gjør (så lenge det ikke er snakk om mishandling selvfølgelig!) Hmm, det er sikkert flere ting også. Håper dette kvalifiserer. I tillegg tror jeg at jeg er en monstersamboer... For vi krangler hele tiden, fordi jeg setter krav om lik fordeling av arbeidsoppgaver. Noen som ikke etterkommes. Da blir jeg et monster. Leve rettferdigheten! klem til dere, fra monsteret
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 10. august 2007 #64 Skrevet 10. august 2007 Jeg vil også være med her!!!!! Vår gutt er 3 uker i morgen, og han har sovet på eget rom fra første natt, huff og huff, at jeg kan gjøre noe sånt. Tenk om han våkner og vi ikke hører han med det samme. I tillegg sover han 5-6 timer hver natt, og han blir ikke vekket for å få mat. Han blir heller ikke skiftet på om natta om han bare har tisset på seg. Vi har allerede vært ute mange timer flere ganger og overlatt han til bestemor og bestefar - Gud forby. Han kan gjerne ligge og sutre en stund uten at noen tar han opp, kanskje fordi jeg er i dusjen, spiser frokost eller gjør andre ting for min egel del og ikke for han. Monstermammaer, jeg digger dere!
Gjest Skrevet 10. august 2007 #65 Skrevet 10. august 2007 Da er du selvdigger da jo fellesferiebarn;) For nå har du jo meldt deg inn, hehe... I dag har jeg levert Embla i barnehagen slik at mamma og pappa kan sove litt ekstra, kose seg sammen, male litt på huset osv. Hun skal være der i minst 5 timer, og hun begynte på onsdag... *fæle meg* OG hun skal ha barnevakt i natt. Og i morgen natt, og det er slettes ikke samme barnevakta. Og neste helg er det samme runden en gang til. Sånn går det når mamma og pappa begge jobber natt i helgene. Lørdag om 14 dager skal vi også "sette henne bort", da er det på tide for monstermammaene fra DiB å få seg en tur på byen, så Elendig mamma, Kozy K, Mocci&Casper og mammaentiltrulte skal være med og drikke, plenty:) Og verst av alt, vi GLEDER oss!
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 10. august 2007 #66 Skrevet 10. august 2007 jeg skulle vel drikke ikveld, har bursdag på søndag,OG det er OVER ett år siden sist jeg var ruset:)) men nå¨sa nettopp gubben ja, til å jobbe i morgen tidllig, det betyr at jeg i utgangspunktet er alene med 2 tre-åringer og baby fra kl 7.30 i morgen tidlig, det jeg føler om mannen nå, kvalifiserer meg i VERTFALL til å vere et MONSTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (((((((((((((((((
Gjest Skrevet 10. august 2007 #67 Skrevet 10. august 2007 jeg hiver meg på, jeg er en skikkelig monstermamma og gir jo tillegg:O
Bea80 & Gullgutten Skrevet 10. august 2007 #68 Skrevet 10. august 2007 Jeg må visst melde meg på.....vet ikke om jeg er kjempemonster,men iallefall litt. Gullet vårt begynte med grøt når han var 3 mnd gammel......uff da..... Ellers å åler han seg rundt omkring og vil helst stå oppreist. Sitter i bilstolen sin så lenge som bilturen varer. Og vekkes ikke får han våkner av seg selv. Brukte reisetrille (som ikke er helt flat!!!!) fra han var 2 til 4,5 mnd.....(var i spania) Ellers så kan jeg være overhysterisk, men det er kun i korte øyeblikk før jeg ser realiteten i øynene. (Det er vel helst fordi jeg er så inderlig glad i gutten min, og ikke vil han noe vont) Ha en fin dag!
Bea80 & Gullgutten Skrevet 10. august 2007 #69 Skrevet 10. august 2007 og ja....bruker våtservietter både i baken og i fjeset (ikke den samme da selvfølgelig) Elsker å se tv (men liker ikke så godt å sitte i ro lengre) Må puppes i søvn.....kjedeligt for meg.... jaja, sikkert 1000 andre ting jeg ikke kommer på også........
Djoolia 07+08+12 Skrevet 10. august 2007 #70 Skrevet 10. august 2007 Jeg vil også være med =) Snuppa har fått mme siden hun var 2 mnd.og ble ikke amma etter hun var 4 mnd. Hun fikk også grøt før hun var 4 mnd. Jeg lar henne smake på det meste, is,kaker,blåbærsyltetøy ++, og hun liker det veldig godt. Spesielt softis. Jeg røyker også. Hun har sovet hos mormor en natt da jeg og gubben skulle ha fest her hjemme sammen med gode venner som vi ikke hadde møtt på evigheter. Jeg bytta fra bag til sportsvogn når hun var 7 mnd. Hun liker å sitte, derfor sitter hun veldig ofte på gulvet å leker. Hun begynner i barnehagen når hun er litt over 10 mnd.
saInBa Skrevet 10. august 2007 #71 Skrevet 10. august 2007 Her henger jeg meg på=)!!Har fra starten vært mye alene me snuppa siden pappen jobber laaangt borte..så byssing og amming i søvna har vært livsnødvendig!!Ofte ble dagen avsluttet med en laaang tur..Ikke i tråd med helsesøster som sa at tidlige leggerutiner var veeeldi viktig..!! Hmm..ellers så fikk hun grøt 1 uke før hun ble 4 mnd..iiik..(lever fremdeles i beste velstand)å så får hun sitte..å hun kan ikke sette seg opp selv.. Er vi kvalifisert???;)hehehe..glemte at vi tar opp ryggen på vogna også..off av meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå