Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg koker ikke tutene på koppene hans, jeg vasker dem i oppvaskmaskina... Også sitter jeg ikke ved siden av han hele tiden selv om han har begynt å reise seg opp, så det hender han faller og slår seg... Også bruker jeg våtservietter, og DET er vel ikke lov???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fysjom, våtservietter, nei det er for langt å gå selv for en monstermamma:p

Haha...

Nesjda, våtservietter er genialt, kunne ikke levd uten!

Har faktisk funnet noen jeg liker også, som ikke lukter, ikke er fullt av spennende parabener og er enkle i bruk. Huggies! *eeelske våtservietter fra Huggies*

 

Har dere lest Kozy K sin tråd om hva hun har lært i sin tid på DiB? Den er knallfin;)

Skrevet

Ikke glem meg da..

 

Fra å være ganske så flink med mesoft og vann har det nå endt opp med (hold dere fast!!) våtservietter ved bæsjebleiene.. Rett og slett fordi at nå lukter bæsjen rett og slett ... ja, bais.. og enn så heldig og bra det måtte være med vann, så er det værre å gå rundt å lukte drit hele dagen..

 

Snuppa får mme.. Bare som kveldsflaske vel og merke.. Om morningen pupper vi.. Går det opp i opp da tro? Et gode og et onde liksom?

 

Det HAR hendt at vi har teppe over deler av vognen mens hun har tatt en høneblund. At det er full utluftning på baksiden av kalesjen og også åpning foran, det har jeg forståelse for at ikke har betydning. teppe på vognen er teppe på vognen visstnok..

 

Snuppa drakk brus i dag.. Men vet dere, jeg likte det IKKE.. Kom inn i stua, og der hadde snuppa forsynt seg av mitt gjenglemte glass som sto på bordet.. et av de få områdene jeg har vært god på, rett i vasken, hehe.. jaja, er man et monster, så er man vel et monster..

 

Og denne da, muligens den aller værste.. Jeg har skreket til snuppa mi.. Hun var 7-8mdr og satte sine hvite sylskarpe tennner i puppen min så blodet sprutet.. vel, jeg sa AAAAAUUUUU.. og hva gjorde snuppa?? joda, hun lo.. ustyrtelig morsomt når mamma får vondt liksom.. :)

Så selv om jeg sikkert får en masse kjeft, så merker jeg tvilen kommer sigende når det gjelder at min datter tok skade av dette smerteskriket..

 

 

Skrevet

Hehe, høre garantert med her jeg :-)

Får alt han vil ha. Skrekk og gru, har gitt pølse og fiskekaker +++ med ris og mos, er jo litt salt der. Får sjokolade omtrent hver dag:-p (som Mamma) Is og sjokoladepudding til dessert!

Seigmenn og potetgull (salt nesten borte) er også godt :-p

 

Jeg lar han falle, får finne ut at ting gjør vondt! Har slått og klemt seg en del ganger for og si det sånn!

 

I dag har han fått ren kumelk i mme`en sin, 2 dl tilsammen. Gått strålende det og han er ikke 12 mnd ennå :-p

 

Ja tillab, er gærnt og gå. Ifølge svigermor må jeg følge etter han over alt :-p hadde nok blitt gal sån som han farter her :-)

 

Ikke vil han sitte i ro i handlevogna på butikken heller, så jeg lar han GÅ rundt i vogna :-p

Skrevet

Eg er monstermamma også! (og har en liten monsterjentebaby hehe....)

 

Fikk grøt da hun var 4 mnd (ikke så gale som 3, men ille nok. Man MÅ jo amme til 6 mnd, men ikke en dag lenger) Noen ganger bysser eg henne i søvn, andre ganger lar eg henne skrike litt....får vel ris for begge deler:) Hin dagen lot eg henne til og med sovne i senga vår før eg bar henne over...I 26 grader kom eg til skade for å ta på henne strømpebukse (!) under buksa....! Kompenserte ved å ta henne med ut å bade etterpå...ja, bade...ute i offentlig basseng...bare 5 mnd gammel. Hun er helt sikkert overstimulert, for vi bor midt i byn og er ute på kafe hver dag. Idag var vi ute hele dagen og da ble hun hyper...stakkars...Eg har også hatt føttene hennes i solen uten å smøre. Hun falt ned fra sofaen. Eg leker ikke med henne 24/7, men lar henne sitte i stolen sin så mye hun orker så eg kan vere på datan:) Hun får sitte på fanget, på gulvet og litt i høystol selv om hun ikke kan sette seg opp enda. Eg kommer til å legge henne i sportsvogndelen før hun er 8 mnd.....lista kunne vert sååå mye lenger....

 

MEN....monsterjenta mi tar igjen hun! Hun våkner midt på natta og skal ha mat. Hun bæsjer ut alle klærne rett før vi skal gå ut. Hun skriker og skaper seg når vi er ute blant folk. Hun tapper meg for energi, noe som igjen fører til at eg spiser supermasse søtt og godt og kommer til å bli tjukk når eg slutter å amme.

 

Vi er no glad i hverandre likevel, og tro det eller ei; vi har det bra!

Skrevet

Jeg er fremdeles monstermamma!

 

- Nikolai sover i vår seng

- Han må puppes i søvn

- Han får pupp på natten

- Han spiste vafler til kvelds

- For det meste så spise han det vi spiser (selv om det har sukker, melk, hvitløk osvI)

- Han elsker bonaqua, og får noen slurker her og der

- Bruker våtservietter ofte

- Kozymannen og jeg var på kino for 2 dager siden

- Han skal bli passet av mamma på torsdager når jeg må på skolen

- Han skal være med oss i bryllup nå i helgen, og jeg og mannen kommer til å drikke

- Han får egen dessert i nevnt bryllup

 

Sikkert mye mer også, men kommer ikke på akkurat nå!

Skrevet

Jeg glemte jo det verste... Nikolai har gått NED i vekt siden forrige helsesjekk!!!

Skrevet

Hmm...dette var en fin tråd, jeg får komme med noen grusomheter jeg også:

Jeg begynte å gi fast føde da knøttet var litt over 5 mnd ene og alene fordi han var nysgjerrig på mat. Ikke pga dårlig vektoppgang, lite melk, at nattamming plager meg eller andre legitime grunner, men fordi jeg ikke klarte å stå i mot når knøttet hermet etter smattinga vår ved middagsbordet :) Det i seg selv gjør meg fullt ut kvalifisert til å være med her.

Den neste, store blemmen er at jeg skal i jobb om noen uker. Selv om pappan skal ta over er det jo ikke helt stuerent å jobbe når ungen bare er 7 mnd, for man skal jo helst gi opp voksenlivet sitt helt når man har fått barn.

Deretter følger min daglige synd, nemlig at jeg lar knøttet ligge og leke kun iført bleie. Svigermor kommer til å dø et par år før tida fordi hun blir så stresset med tanke på alle forkjølelsene gutten vår garantert kommer til å få av det.

Ellers er siste nytt at knøttet faktisk ikke liker vaniljesaus.Knøttepappa syntes det var for ille om gullet ikke skulle få smake litt bare fordi kumelk kan hindre jernopptaket, og som gjort så sagt fikk han smake...men han ville mye heller ha havregrøt med banan :)

Skrevet

Ikke så rart det vel KOzy....han nekter vel å spise for å slippe å bæsje og bli vasket med VÅTSERVIETTER!! De små er smartere enn vi tor vet du...

Skrevet

Hmm, det er noe å tenke over, men han bæsjer MYE så det er nok ikke det heller! Kanskje det er fordi jeg gir han vond og ekkel mat som vafler, pizza, lasagne og hvitløksbrød?

Skrevet

Det er der det ligger!

Hahaha... Sikkert derfor Embla har vært vanskelig i matveien, men nå spiser som normalt igjen, de bruker nemlig IKKE våtservietter i barnehagen! *le seg i hjel*

Skrevet

Det er vel ikke tvil om at det er her jeg hører til:) endelig et sted jeg kan føle meg hjemme:)

ååå hvor skal jeg begynne.. hmmm

-jeg røyker (gud forby) og ammer...

-han får smake på det meste(riktignok bare litt på fingeren) og han er jo bare 2,5 mnd.. ojojoj...

-han får se litt tv innimellom

-han har sovet borte allerede... (og fortsatt ikke deprimert... )

-han får ikke mammas oppmerksomhet 24 t i døgnet, men må ligge alene og pludre i perioder hver dag...

-og må ikke glemme våtserviettene da...

ja det var vel det jeg kunne komme på i farten...

ellers er han en meget blid og fornøyd liten krabat som har fått sine to første tenner:) og selvfølgelig hjørnetenne så han ser ut som en liten vampyr... men det har kanskje sammenheng med at mamman hans er en monstermamma:P

Skrevet

Kan legge til lista mi at eg aldri får snuppa til å rape etter måltid, og at eg lar henne se det hun vil på tv.

 

Dessuten ligger eg ikke våken for å sprette opp med puppen klar når hun er sulten om natta....ofte må hun ligge "lenge" å vente før eg klarer å dra meg ut av senga. Noen ganger sovner eg under amminga og hun blir liggende å sove i vår seng! Med andre ord.....eg lever ikke for å stå opp om natta og ofre meg og nattesøvnen totalt, men fryder meg over de gangene hun sover over selv om det antakligvis vil føre til at hun får spiseforstyrrelsen når hun er 14....

Skrevet

Heia barnehagen!

 

Eg bruker IALLEFALL IKKE våtsrvietter!! Tar alltid med vaskekluter med innbakt olje ut på tur og putter dem bare i baklomma etter at eg har vaska vekk bæsjen. At det lukter litt må en bare finne seg i, og så tenker folk at "se der ja! Der går ei skikkelig mor som ofrer seg for barnet sitt!"

Skrevet

Har ikke skrevet her før, holder til på et annet forum, men jeg vil bare si at jeg synes denne tråden var utrolig barnslig. At noen blir nevnt med navn som "perfekt mamma" synes jeg også er uthengning.

Skrevet

hm... hvor skal jeg begynne???

 

 

hmm..det er jo så mye som kan skrives at vet virkelig ikke hvor jeg skal begynne....

jo, jeg røyker, og gjorde det desverre mens jeg var gravid også

under graviditeten spydde jeg- med vilje faktisk- fordi jeg ikke ville legge på meg(!!!!) ja, du leste riktig.. (ikke ver redde, sprang til legen og ropte om hjelp, og fikk det- ikke spydd siden jeg var 23/24 uker gravid (!!!!!-kry!!!)

 

jeg har "trøkket" i meg paracetter mens jeg var gravid og første tiden etterpå pga en jævlig bekkenløsning( monster meg som da "gir" det over til kine, som med røyken..)

 

humøret har stinket, og tre-åringen min har fått gjennomgå

 

treåringen min har ikke fått blitt bært rundt, og sprunget etter, og da jeg kom hjem med en baby, var det første hun sa, at nå kan du løpe etter meg og ta meg!!!!! (men det kunne jeg jo ikke, selv om hun hadde blitt fortalt at hun måtte vente til babyen var kommet ut av magen til mamma- alle de hundre gangene i løpet av 9 mnd hun har lengtet etter "å bli tatt")

 

ofte når tre (snart fire) åringen min iherdig og veeeeeldig kjærlig har overøset lillesøster med enormt store og "deilige" koser, har jeg måttet sagt at hun ikke må kose så hardt!! ( med alt fra påtatt rolighet i stemmen, til lettere hysterisk stemmebruk) hver gang jeg måtte "blande meg inn" i storesøsters kjærlighetsærklæringer, følte jeg at jeg brakk av en bit av storesøsters skjøre lille hjerte:(((

 

storesøster har sett på mamma som gråter av fortvilelse fordi babyen er trøstesløs, og storesøster har tatt på seg tapper-fjeset sitt og kommet og strøket mamma på kinnet og forklart: men mamma, slik ER babyer... med verdens mest forståelsesfulle og trøstendes blikk på mammaen sin...

 

likevel har storesøster fått som øra flyr, bare fordi mamma ikke har ork til å tåle hennes "tullinger" om morningen, mamma har mistet humoren som tillot tull innimellom hvert klesplagg som skulle på, mellom hver tann som skulle pusses, og sko, jakke, hårstrikk, smøring med krem, dusjing og sjamponering...

Skrevet

Så fint at det plager deg, da har vi gjort dagens gode gjerning.

Grattis, du har fått deg noe å irritere deg over.

 

At andre mennesker har humor og ikke helt liker DiBmentaliten med konkurranse om hvem som er den beste, flinkeste og mest perfekte moren, joda, det kan for noen være uforståelig, men gud så deilig det er å vite at det faktisk stort sett er normale mammaer her inne...

 

Mamma til stor og liten ha forøvrig bein nok i nesa til å kunne svare for seg selv, og hun sier nok fra dersom det plager henne. Tror vel egentlig ikke det gjør det, siden hun faktisk kan kline til å ha litt humor hun også, og se at det slettes ikke er vondt ment, men sett i lys av tidligere debatter her inne.

 

Monstermammatrådene er forøvrig et fenomen som har eksistert her på småtroll i over et halvt år allerede, så vi har nok vært barnslige lenge vi...

Skrevet

Michelle får smake på det meste vi spiser.

Får lov til og ligge og suttre litt før jeg tar henne opp.

Får lov til og sitte litt i vognen selv om hun ikke kan sette seg opp selv enda.

Har spist både pizza og sjokolade kake.

Skal få begynne i barnehage så fort vi får plass.

Jeg skal begynne og jobbe noen dager i uken snart selv om hun bare er 6.5 mnd nå. (vet ikke helt når jeg skal begynne men det er ikke lenge før)

Ligger på eget rom selv om vi ikke har babycall. (uff si ille, selv om det er vegg i vegg og jeg hører henne godt)

Bruker nesten bare våtservietter.

Får spise is nesten hver gang vi spiser det.

Drikker nesten ikke vann, så hun får litt saft isteden.

Lar henne leke med mobilen min.

 

Kan sikkert skrive mye mer. Men det orker jeg rett og slett ikke.

 

=)

Skrevet

Nei , der er ikke morsomt å henge ut med navn....men det er bare en tråd....en ganske morsom en syns eg:) Og eg håper og tror at folk bare ta det for det det er: en gjeng overtrøtte, ammetåkete tullinger som ikke har annet å gjøre en torsdagskveld. Eg synes dette forumet blir mer og mer sure anonyme og uthenging og klaging på uthenging og mindre og mindre hyggelig tull og gode råd. Synes det var en fin tråd, så kan vi som ikke er så perfekte finne trøst i at andre ikke er det heller. Forresten er det ingen som blir hengt ut med navn, men med nick, husk: dette er ikke virkelighet, det er internett!

 

Uff...eg er nok bare ei stor tulle som, gud forby, oppdrar jenta mi til å bli det samme!

Skrevet

Velkommen i klubben "psykoen";)

 

Is er digg! Hilsen Embla;)

Skrevet

Hihi. Såååå psycho er jeg jo ikke da. :-p

 

Ja is er kjempe godt. Hilsen Michelle. (prater i søvne. selv om hun ikke kan prate enda.) lol

Skrevet

Jeg synes ikke dette er alvorlig nok til å irritere seg over, dessverre, bare påpeker noe, det er vel lov? Eller skulle jeg holdt meg unna denne tråden, jada, det hadde sikkert vært en mulighet. Har lest på denne siden i sommer, frister ikke særlig å delta, for helt motsatt av hva du mener er "dib-mentaliteten" så virker det på meg som det er de som ikke vil være "perfekte mammaer" som ruler her. De få som prøver å komme med noe mer seriøst enn egenerfart empiri blir fort sablet ned og hakket på. Synd det ikke går å være uenige om sak, det blir ofte personrettet og på grensen til hets.

Skrevet

jeg fortsetter videre:.... tolmodigheten... hvor ble den av liksom? og energien... så da, over til babyen min.........

etter noen uker hvor jeg gradvis lot meg spises opp av dårlig samvittighet ovenfor storesøster( som selvsagt kunne føle at jeg mente og antok at hun hadde det så grusomt vondt og fælt at hun fikk det grusomt og fælt fordi "det er jo slik mamma forventer at jeg skal vere")

ja, så fikk jeg dårlig samvittighet for babyen min, for hun ble mer og mer kontaktsøkendes, men fikk ikke den oppmerksomheten hun trengte fra meg følte jeg, for alt orket mitt gikk jo til storesøster som jeg gikk og "drog ned i driten" med min " åååå, det er så synn på deg" mentalitet... ja, så måtte jeg presse meg selv til å prate med babyen min, stakkars babyen min, som liksom ble så i andre rekke, og tvinge meg selv til å like det, og ikke bruke alle 5 minuttene mine til å løpe ut for å røyke, for så å finne ut at hun ville jo ha mere pupp likevel jo ( rett etter jeg hadde røykt selvsagt) og amme stundene fikk jeg ikke konakt og kos med babyen min fordi da kom storesøster og skulle vise tusen milliarder ting til mamma, og mamma mamma se på meg da, se på meg da!!!! og ja, stresse stresse, jeg ser på deg vennen! å så flink du er til å snurre rundt vennen! ( og titter ned på søte babyen min, som smiler til meg og vil prate, men mammas øyne blir mase-tvunget over på oppmerksomhetssyke storesøster (som ikke hadde barnehage før nå på mandag..........) og stakkars ufattelig søøøøte lille Kine vennen min må liksom vente med å prate med mamma skikkelig før det blir kveld og rolig....... og ene kvelden (pappa var på seinvakt) fikk Kine kollik anfall fra 6 tiden på kvelden (midt i legge tid røshet til storesøster) og etter 2 timer med desperate trøsteforsøk, bare måtte jeg legge henne fra meg inne på soverommet vårt og lukke døren for å legge storesøster, som lurte på om babyen gråt enda (soverommet til storesøster er i andre enden av leiligheten og vi kunne ikke høre kine om hun lå på rommet vårt) og jeg måtte lyve til storesøster å si at babyen ikke gråt nå, for at hun skulle klare å legge seg til ro, jeg løpe inn flere ganger til min gråtkvalte baby midt i boklesninga, for så å forlate babyen igjen for å løpe tilbake til storesøswter som så tolmodig allerede har ventet i to timer på mammakosen sin.............

 

 

 

 

and so on

 

and so on....

 

 

finn et verre MONSTER enn meg da........

Skrevet

Øy, det er ditt nick;) Hehe...

 

Tips, nå som det er varmt, Shaveice, det er stas det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...