Gjest Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Hvordan står det til med dere jentene og de (utrolig nok) herlige småtassene deres? Sett i lys av de siste dager og ukers hendelser her inne så føler jeg vi trenger noen monstermammaoppdateringer, for det er langt fra alle som sitter og er "perfekte" bak hvert sitt tastatur. Til dere som ikke er kejnt med monstermammakonseptet; Vi er helt normale mammaer, som noen glemte å dele ut den berømte "boka" til. Vi gjør det mammahjertene mener er rett, nyter livet som det er og orker ikke delta i konkurransen som pågår her inne om hvem som er "ukas mor". Vi er nemlig monstermammaer. Føler du at det passer på deg, er du hjertlig velkommen til å skrive noen ord. Min sommeroppdatering; Embla liker is, Solrik og reker. Så da får hun det;) Hun liker visst også sukkerspinn veldig godt, spesielt om hun får grise med det selv! Hehe. Hun har også begynt i barnehage, (død og fordervelse) og hun er ennå ikke året. Hun har korte dager, ikke for hennes skyld, men min;) Elsker barnehagen oghar allerede funnet seg en ny bestevenn der:) Embla har tatt sine første skritt. Det er sikkert gæli det også, om man spør rett anonym;)
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 tror jeg må være med her jeg også gitt:) virker jo hyggelig:)
Gjest Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 "regel" for oppdateringene til monstermammaene er at man forteller litt om sine "monstrøse" tendenser og forherliger seg selv litt som monstermor, så kjør på jenter;)
*ønsker nr 2* Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 jeg er og en "grusom" mamma, passer bra inn her ja P
Liljefjes Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 Ja, monstermamma vil jeg heller være en dibs perfekte mamma! Den plassen er vel likevel tatt av mamman til en stor og liten en (jeg bare måtte!!!) Jenta mi har fått smake litt på is og vaffel i dyreparken i dag - hun er 9 mnd. OMG!
Solskinnsjenta Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 Tror nok jeg kvalifiserer til tittelen. Mine tvillinger er nå 3 1/2 uke gamle, og ingen av dem får min oppmerksomhet 100%. De må også tåle forskjellsbehandling av groveste karakter. Et eksempel: siden bare Håkon har klart å die foreløpig, har Sunniva måttet klare seg med å bli matet med sprøyte - tenk det! Hun får også mme hvis jeg ikke har fått pumpe meg nok. Har et lite håp om at hun kommer til å klare seg likevel. Ellers er yndlingsbeskjeftigelsen deres foreløpig å ligge og kikke i veggen. Spesielt hvis det er et fint mønster å se på.
Gjest Skrevet 9. august 2007 #10 Skrevet 9. august 2007 mamma mamma mamma; omg ja, hehe... Og jeg går ut fra at hun likte det knallgodt:) Lykkelig baby og lykkelig mamma;)
*ønsker nr 2* Skrevet 9. august 2007 #11 Skrevet 9. august 2007 skal vi se... grusomhetene mine: jeg har begynt å gi gutten min grøt.. i håp om å slippe amming 3 -4 ganger natterstid, for å kunne holde følge med turboen min m dagen... han er 3 mnd og 12 dager.. hehe... ja, også er jeg en røykende mamma da. er ikke glad i ungen min jeg da... *kremt*, også ligger han masse for seg selv, kan jeg no for at han elsker å tygge på boka si på egenhånd? hehe.. guttungen er råflink, må jo bare skryte av han fant han første gangen liggene på mage ved ca 2-2,5 mnd alder, etter å ha snudd seg selv.. den siste uka har vært ekstrem.. finner han ålende på vei inn i sofaen! hee... han smiler og er blid hele dagen, og fikk smake krem fra verdens beste kake i dåpen som var i helgen.. generelt ike noe problem å legge, bare litt små furting, for han lider av lakenskrekk.. mn, sovner på egenånd, bare gi han smokken et par ganger står på stive ben, umulig å ha han på fanget omtrent, skla bare opp å stå.. flirer stort om han får til noe, og generelt resten av dagen og hehe.. skryt, og grusomheter! han spiser alle tøybokene sine, det er kjempespennende...
Helene <3 Sarah Skrevet 9. august 2007 #12 Skrevet 9. august 2007 Jeg sluttet å amme Sarah for en mnd siden. Vi fikk det aldri til og jeg blei deprimert av hele greia. Vi er dårlige på rutiner, og hun sovner sjelden av seg selv. Jeg røyker! ( om ettermiddagene for jeg klarer ikke holde meg når pappaen røyker) Hun har også overnattet hos mormoren sin 2 ganger.Stakkars. Men samme hvor dårlig og udugelig jeg er så er hun ALLTID blid og fornøyd, det er knapt nok hun gråter hvis hun er sulten. Elsker min deilige lille over alt på jord
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 9. august 2007 #13 Skrevet 9. august 2007 Jeg er med!! Første "blemme": Snuppa får mme, og det har hun fått siden hun var 2 mnd.. huff a meg da gitt!! Andre blemme: Hun sover hele natten...Fra kl 19, og våkner 07. skal ikke den perfekte dib mamma opp 3 ganger om natten og amme, for deretter å være helt uthvilt dagen etter? ;P Tredje blemme: Hun fikk grøt fra 3,5 mnd alder... heng meg de som vil, hun elsker det!!!! Fjerde blemme: Jeg lar henne sitte i vippestolen foran Tv`en hvis hun er grinete på slutten av dagen.. hun elsker The Voice TV! hehe.. og MTV. Var det jeg kom på i farta.. sikkert mer hehe...
Gjest Skrevet 9. august 2007 #14 Skrevet 9. august 2007 Jeg også! Stakkars, lille Julia har en mamma som ikke kan amme, så hun får mme og litte granne morsmelk som blir pumpet. Dette blir i tillegg gitt PÅ FLASKE! Og hun er bare en uke gammel. Lurer på hvordan dette skal gå... Heldigvis legger hun jo på seg, men det er kanskje ikke så viktig i disse ammetider? For å ikke snakke om smokken hun har fått!
Liljefjes Skrevet 9. august 2007 #15 Skrevet 9. august 2007 Hun ELSKET det! Slikket seg masse om munnen og strakk seg etter mer, noe som er et veldig sjeldent syn for oss. :-D
Helene <3 Sarah Skrevet 9. august 2007 #16 Skrevet 9. august 2007 Jeg måtte endre litt på nicket mitt til ære for denne tråden! Man skal ikke skamme seg over å "bare være menneskelig"
*ønsker nr 2* Skrevet 9. august 2007 #20 Skrevet 9. august 2007 ja, også har jeg lagt han masse foran tven da.. rett å slett fordi stua er rar, ogdet er eneste plassen han har kunnet ligget på til nå... og han elsker børsnoteringer, da stråler han av glede! hehe..fått flytta han nå, for likte ikke helt at han skall så fælt i sofabeinet når han er på tur på egenhånd:P
Gjest Skrevet 9. august 2007 #21 Skrevet 9. august 2007 Flott nickendring! Vi har inspirert flere til det. som feks Elendig mamma;) (hun het egentlig endelig mamma...) Jenter, dere er fæle asså, hva skal det bli av unga våre? Aner meg at det faktisk blir folk av dem, sånne normale vet dere. Og tvillingmammaen, du må huske å bytte tapet ofte asså, tenk om de blir undertapetsert! *gliiise*
Turid Laila Skrevet 9. august 2007 #22 Skrevet 9. august 2007 Jeg har vekket gutten min i dag for å gi han mat, han hadde sovet i fire timer og jeg hadde spreng! Tenk å vekke en baby da! Og han har bare hatt på seg body i dag. Min mor som var på besøk fikk jo helt spader og pakka han inn i teppe i dag. Jeg tok av han teppe, og sånn holdt vi på. Men kan han ikke ha på teppe så lenge jeg er her da i hvertfall? ser jo ut som han fryser stakkar! JA han fryser masse når han er helt svett i bakhodet! Og nei mamma, han blir ikke mindre varm selv om du er her!
benedicte&smiley Skrevet 9. august 2007 #23 Skrevet 9. august 2007 Hei dere, jeg vil være m:) Jeg ammer, gutten min er 2 mnd, men jeg tar meg gjerne et par pils eller 3 eller glass m vin selv om.. Jeg har dunket hodet til gullet i en lampe og i dørkarmen (uff ble litt fortvila da men...) alt gikk bra..tihi ellers har jeg han i bæresele.. jeg spiser akkurat hva jeg vil spise: jordbær, druer, kål, reker osv sikket mer på lager og..
Gjest Skrevet 9. august 2007 #24 Skrevet 9. august 2007 Hehe... Herlig, herlig. Slike tråder som dette er ubetalelig;)
*ønsker nr 2* Skrevet 9. august 2007 #25 Skrevet 9. august 2007 er egentlig ganske så deilig å vite at man ikke er alene om å være en grusom mor.. sånne kommentarer sårer jo ganske så mye, selvom det faktisk bare er på en skjerm, av en helt vilt fremmed person... så, deilig at det er flere normale hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå