Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 9. august 2007 #51 Skrevet 9. august 2007 Anonym 15.22. Følg med i debatten da. Vi snakker om de som ammer og røker samtidig!!!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #52 Skrevet 9. august 2007 Jeg har akkurat lest hver ensste ord...Tipper mange av de som har skrevet her ikke røyker mens de sitter å ammer???!!
*ønsker nr 2* Skrevet 9. august 2007 #53 Skrevet 9. august 2007 det var vel ikke det debatten handlet om.. debatten handler vel o md e som fullammer, emn allikevel røyker?? hvertfall HI sitt spørsmål.. hadde ingen ting med å røyke mens man ammet, det er vel noen som gjør det å? men var hvertfall ikk det hovedinnlegget mente
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #54 Skrevet 9. august 2007 Her er innlegget: Noen som røyker og ammer her? Har sprukket jeg og røyker igjen. Men ammer henne fordet. Jeg fullammer og tar meg av og til en røyk etter leggetid!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #55 Skrevet 9. august 2007 mamma til en stor og en liten: beklager å måtte si det men du kan ikke ha så veldig mange av de små grå igjen oppi huet ditt. Sitte der på din høye hest og påstå at dem som røyker og ammer ikke er like glad i banet sitt som du er. Så bra da at du er så skinnhellig og lider tydelig av gude kompleks, men vi vanlige dødelige mennesker som har begge beina plantet ned på bakken er faktisk like glad i barna våre uansett hvilken uvane vi har. Ikke for å trykke på flere av dine liktorn, men jeg må med hånden på hjertet si at jeg syntes fryktelig synd på barna dine som har en slik dominerende mor. Pass nå på at du ikke kuer dem totalt.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 9. august 2007 #56 Skrevet 9. august 2007 Vel,jeg tror faktisk at mine barn har det mye bedre enn mange andre barn her inne,som blir utsatt for røyk,blir satt bort i tider og utider,som ikke får lært seg å sove selv,sitter i forovervendt bilstol,foreldrene klikker på dem og kaller dem jævla drittunger og slenger dem på stellebordet,vel jeg kunne ha regnet opp mye annet,som har kommet frem her,som folk forteller at de gjør,som jeg mener er helt forferdelig. Jeg kommer til å mene til min døden dag at de som røyker under svangerskap og under amming,ikke er like glad i barna sine som det er jeg er for da går røyken først.Slike folk burde ikke fått barn mener nå jeg,men der finnes jo så mange egoistiske og umodne foreldre der ute,som kun har barn,bare for ha barn,ikke fordi de elsker barn over alt på denne jord,og vil gjøre det beste for dem. Bare for å si det,så har jeg ikke vært helt røykfri i mitt liv jeg heller,men aldri røykt med barn i nærheten,eller når jeg har ammet eller gått gravid.
Milletrille Skrevet 9. august 2007 #57 Skrevet 9. august 2007 Facts: Røyking mens man ammer: - Gir dårligere og mindre melk - Nikotinen går spes lett over i melka slik at konsentrasjonen i morens melk er høyere enn i blodet hennes. - Barn av røykende mødre får lettere kolikk, skriker mer, er mer urolige og legger mindre på seg. Fordi morsmelken er så verdifull, anbefales det allikevel at røykende mødre ammer. Sier jo sitt om morsmelka.... Hvis du MÅ røyke, gjør det rett etter amming, helst bare en halv røyk og ikke røyk mer før neste amming. Nikotinplaster ol anbefales ikke, men er allikevel bedre enn å røyke da barnet får i seg mindre nikotin. I tillegg: Barn som puster inn røyk er mer syke. De får oftere lungebetennelse, bronkitt, øreverk og større risiko for astma. Øker sjansen for krybbedød. Alle har vi våre laster. de fleste av dere vet sikkert alt dette og alle har man jo dårlig samvittighet for noe. MEN ikke kom og si at ungen din ikke tar skade av det, for det gjør den!!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 9. august 2007 #58 Skrevet 9. august 2007 Til mie og andre som mener det er bedre med mm med nikotin enn mme Dette snakket min niese med en barnelege om.Hun fikk da beskjed om at nå hadde de funnet ut at nikotin er mye farligere enn de bare trodde for noen få år tilbake.Han anbefalte absolutt ikke mm med nikotin i,i forholdt til mme. Han sa også at der var ganske mye ammehysteri for tiden og derfor kom ikke dette godt nok frem.At mm er best for barnet,er det ingen tvil om i mange tilfeller,sa han,men i enkelte tilfeller så måtte en vudere om en kunne amme.Han sa også at hvis en hadde tatt en røyk,måtte en vente i minst 20 min,før en var i nærheten av barent,pga at det satt mye igjen i pusten,så kan en selv tenke seg hvor farlig det er med røyk og barn.
=)mamsen=) Skrevet 9. august 2007 #59 Skrevet 9. august 2007 mamma til en stor og en liten Det er ikke første gangen her inne du sitter på din høye hest! Ditt fete brøhue, skaff deg en hobby!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 9. august 2007 #60 Skrevet 9. august 2007 Kanskje du ikke skulle være så liten i hode og oppføre deg som en fjortis og heller vokse opp og bli litt moden
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 9. august 2007 #62 Skrevet 9. august 2007 Slik barnslig snakk som treåringer snakker gidder jeg ikke komentere,lurer bare på hva slags rollemodeller dere er. jeg har sagt det jeg mener om røykere og barn,så dette blir siste ord fra meg i denne debatten. Når folk som ikke kan klarer å argumentere bedre enn små barn,da gidder jeg ikke mer.
=)mamsen=) Skrevet 9. august 2007 #63 Skrevet 9. august 2007 Det er vel ikke det eneste du har ytret din mening i! Setter heller et spørsmålstegn ved hvor bra det er å vokse opp med så fordømmende foreldre som deg. Når barn får tredd over seg sånne holdninger som deg så er det ikke rart det finnes så mye mobbing i skole og arbeidsliv.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 9. august 2007 #64 Skrevet 9. august 2007 ...å ikke glem krybbedød...det gjelder forsåvidt de som røyker og ikke ammer også (jeg gjør det)..tenker på samsoving. Når en diskusjon blir dratt så langt ut i vanvidd, røyking vs. slå barna sine, så mister innleggeren, i mine øyne, all troverdighet. Problemet er at det blir så mye skremselspropaganda i alle bauger og kanter, så til slutt drukner alvoret...men jeg kan aldri tenke meg at røyking i graviditeten og i ammeperioden er noe bra, det er jo snakk om gift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå