lenej :o) Skrevet 9. august 2007 #26 Skrevet 9. august 2007 ja, ka med den? Er det vårt problem å tenke på? ehh.. altså, folk kan få gjøre som dem vil! om dem føle det er rett å røyke å amme, så får dem gjøre det!! koffer bryr du deg sånn? er sjelden barn tar skade av det...
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 9. august 2007 #27 Skrevet 9. august 2007 Bare dumt diskutere dette. Når voksne tar skade av nikotin....tror du da at en liten baby er skånet fra det??? Imun?? Enig..jeg bryr meg ikke om at folk røyker egentlig, men dette er en diskusjon hvor vi blir spurt om vår mening...og da må jeg få lov å si min mening og det er at jeg synes det er ekstremt egoistisk å røyke under amming....og svangerskap for den sakens skyld!!
lenej :o) Skrevet 9. august 2007 #29 Skrevet 9. august 2007 helt ok d, respektere din mening. men du hisse deg mye opp, for andres meninger her. det eg mene! min mening er at folk får gjøre hva de vil, uten at vi skal dømme dem. skjønner? likegyldighet. vært borti det før?
*ønsker nr 2* Skrevet 9. august 2007 #30 Skrevet 9. august 2007 trukke det er noen som har spurt om mening i detta innlegget, trur helller det var spørsmål o m det var noen som røyket og ammet hehe... så . du har helt rett, anonym 1113
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 9. august 2007 #31 Skrevet 9. august 2007 Mamman til J&J du sier at folk kan gjøre som de vil.Dette er noe som kan skade barnet for livstid.Er det greit at noen slår et barn da.Synes faktisk det er bedre,selv om jeg blir forbannet på begge deler.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #32 Skrevet 9. august 2007 *gjesper* Skal vi diskutere våtservietter og bilstolt snart damer? Sånn bare for å få diskutert ferdig de igjengående temaene her inne? Begynner å bli en stund siden forover/bakovervendt og natusan/grønn hverdag var oppe. *ler* Noen røyker(ikke jeg) - og sånn er det. De ammer og det er det er bra for barnet. Ikke supert med nikotinen, men dere hadde vel slått de halvt i hjel om de røyket og ga mme. Dere vrir jo på alt her inne. Amm dere som klarer det. Og du nydelige marius.. du er litt for gammel til å slenge ut sånne kommentarer som den første du hadde Hilsen Annie
lenej :o) Skrevet 9. august 2007 #33 Skrevet 9. august 2007 jaja... for all del-... litt nikotin i melka, det er det samme som å slå barn. for all del!! her var det jo snakk om mødre som prøvde å røyke etter amming da. men herregud, folk må få gjøre som de vil. eg har ingen rett å verken dømme dem, elelr støtte dem. men eg har rett til å få lov å respektere hvert enkelt menneske, og hva de avgjør er det beste for seg og sitt barn.. må du ikke ta helt av.... du kan jo lette da...
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 9. august 2007 #34 Skrevet 9. august 2007 INGEN som RØYKER under SVANGERSKAP eller AMMING, tenker på barnets beste.ALLE VET at det er SKADELIG. De som gjør dette er de største egoistene som finnes på jord og har sunket lavere enn det går ann å synke.Når en gjør et barn noe vondt,med viten og viljen,da har en sunket så dypt i mine øyne at det ikke går ann å sette ord på det. Slike folk burde aldri fått barn,når de er mer glad i røyken sin enn i sin egen baby.
LisaColli Skrevet 9. august 2007 #35 Skrevet 9. august 2007 herregud mamma til en stor og en liten, du kan ikke mene det du sier nå? er det bedre å slå en baby enn at mor tar seg en røyk?! der sank du dypt i MINE øyne altså. jeg synes du har mye rett i ting du sier her inne, (mye jeg er uenig i også), men å dra det så langt å si at foreldre som røyker ikke er glad i ungen sin? nei vettu hva..
Gjest Skrevet 9. august 2007 #36 Skrevet 9. august 2007 Man kan ikike sammenligne røyking med å slå babyen, selvfølgelig ikke Poenget er vel bare å understreke at barnet faktisk ikke kan velge her. Uansett hvor lite nikotin som kommer i melka, så KOMMER det faktisk nikotin!!! egoistiske er dere allesammen om dere røyker å ammer!!!!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 9. august 2007 #37 Skrevet 9. august 2007 Jeg sier ikke at det er greit at folk slår barnet sitt,men jeg synes faktisk det er bedre enn å utsette dem for røyken,ja det synes jeg,men jeg hadde heller aldri tolerert at et barn ble slått,men enda mindre at en skader et barn med viten og viljen med røyk. Ja,jeg mener det at de som røyker er mindre glad i barna sine,for de er mer glad i røyken enn de er i barna sine.Ingenting betyr mer for meg enn min kjære lille gullgutt og min store flotte prinsesse.
Gjest Skrevet 9. august 2007 #38 Skrevet 9. august 2007 Er vel kansje litt drøytå si at dem er mer gla i røyken enn sin egen baby vel, mamma til en stor og en liten? Har ikke noe med det å gjøre, går vel mer på samvittigheten dems...
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #39 Skrevet 9. august 2007 Så de som slår barna sine vet ikke bedre? Siden de ikke gjør det med viten og vilje...? Det var en sinnsyk sammenligning forøvrig...
LisaColli Skrevet 9. august 2007 #40 Skrevet 9. august 2007 hehe, dette er noe av det dummeste jeg har hørt. -ja, det er skadelig å røyke og amme, det vet jo alle! men de som røyker er vel like glad i barna sine som du? og det er forskjell på å dampe til en hver tid rundt ungene, og ta seg en røyk feks etter de har lagt seg. hvor svart/hvit er egentlig din verden? selvfølgelig er det verre å slå en baby enn å ta en røyk! skjønner ikke tankegangen din. man skader vel en unge når man slår den også!! og ikke bare fysisk! er du helt på jordet eller??
Synne 18 & Lucas 2 Skrevet 9. august 2007 #41 Skrevet 9. august 2007 Herregud!!! Bedre å slå barne sine?? Nei vet du hvaa!! Skjerp deg!! Alle vet jo at nikotin er skadelig, men er da enda mer skadelig å slå et barn. Det går jo på psyken, å kan får store problemer!! De som røyker får noe bare røyke, tror ikke de er noe mindre glad i barna sine av den grunn! Jeg hadde heller røykt, en å slå ungen min!!!!!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 9. august 2007 #42 Skrevet 9. august 2007 Nikita & Lillema Selvfølgelig er de mer glad i røyken sin enn i unga sine,slik er det bare.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 9. august 2007 #43 Skrevet 9. august 2007 lupp og prompefisen Hvordan kan du si at det er bedre å røyke når en går gravid,eller ammer,enn å slå barna sine.Når en slår barna sine,får de vondt der og da,men røyk kan gi dem alvorlige sykdommer,som de må leve med resten av livet Nei,de som røyker når de går gravid eller ammer,er ikke så glad i barna sine som det jeg er,for de er mer glad i røyken sin og ingenting går foran mine barn.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #44 Skrevet 9. august 2007 Leser over her at det er en mor som skriver: "Det er jo så lite som kommer i melken" Ærlig talt.. Her skriver man selv at det kommer nikotin i melken, og alikevell fortsetter man... det er en vane, og vaner kan man vende seg av med. ser mange eksempler på det.. har selv røyket i 6 år, sluttet dagen jeg fant ut at jeg var gravid! Skulle baaaare mangle!!!!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 9. august 2007 #45 Skrevet 9. august 2007 Hvordan kan du si at barna får psykiske skader av å bli slått????Før var det jo helt i orden å slå barna sine.Det jeg mener er galt med det er at du lærer barna at vold er helt ok og det er en helt gal måte å oppdra ungne på,for det gir frykt og ikke respekt for foreldrene
jordbærsjokolade Skrevet 9. august 2007 #46 Skrevet 9. august 2007 Uffda, bedre å slå barna enn å røyke mens man ammer? Jeg er STERKT i mot røyking og amming/graviditet eller å utsette barn mot røyk i noen som helst form, men kjære vene da å slå barna sine er faktisk MYE verre! Hadde noen gitt meg valget mellom å enten slå barnet mitt eller å ta meg en røyk mens jeg ammet hadde valget vært veeeeldig lett!
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 9. august 2007 #47 Skrevet 9. august 2007 Men dere... er det noen som ber oss om å VELGE mellom å slå barna våre eller å røyke når man ammer?! Det optimale er jo selvfølgelig å ikke gjøre noe av det! ingen tvil om det...
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 9. august 2007 #49 Skrevet 9. august 2007 Bare for å slå fast en gang for alle: Å slå barna sine er lovstridig!! - men røyking i svangerskap og under amming burde også vært det.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #50 Skrevet 9. august 2007 Så jeg er liksom ikke like glad i barnet mitt om jeg tar meg en røyk etter barnet har lagt seg, og ikke ammer før dagen etter???????? Skikkelig barnemishandling.... Herregud!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå