Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Signerer med anonym, for er sikkert mange synspunkter om dette, men greit å høre fordi? Er litt fristet til å ta hull i ørene på snuppa, men tenkte å vente til hun er ett år ca! Hva synes dere om dette da? Noe som også har tenkt på det?
Gjest Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Rent personlig så synes jeg det er helt fælt (uansett om det er vanlig i andre land eller ei!) og mener dette er noe som ikke bør gjøres før barnet selv ber om det, tidligst! Er helt unødvendig å påføre babyen din smerter bare fordi du synes det er søtt. Du vil også øke risikoen for at hun utvikler nikkelallergi ved å ta hull i ørene for tidelig selv om øredobben er av gull (de er aldri av helt rent gull, eller sølv for den saks skyld). Jeg ville ventet til hun var minst 5 år om jeg var deg.
Lonely Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Jeg synes ikke at det passer på små babyer/små barn. Syns du skal tenke på faren for å utvikle nikkelallergi også......Jeg venta selv til dattera var 6 år og synes at det også er kanskje litt tidlig. Men vi er alle ulike så det er nok sikkert noen som synes at det er helt greit å ha øredobber på småbarn.
Maisie Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Beklager, men jeg synes det er totalt unødvendig på så små barn. De har ingen glede av det, heller. Det gjør vondt, og de er mer utsatt for allergier, pluss at man må passe på at de ikke river ut øredobbene.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Er selv helt i mot øredobber på små barn, synes ikke det er pent en gang, men det er nå meg. Hvis du absolutt skal gjøre det håper jeg du kjøper emblakrem på apotektet på forhånd så det demper smerten noe. Tenk hvilket sjokk det må være for ungen når de skyter - det gjør jo drit vondt!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Svigerinna mi maser litt, hun tok hull i ørene på sin 3 mnd gamle datter. Jeg synes det ser helt rart ut, ville ikke falt meg inn å ta piercing i nesa på henne så da vil jeg ikke ta piercing i øret heller. Det blir liksom så feil med noe så hardt på noe så mykt. Hun får velge selv når hun blir gammel nok.
Alba44 Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 Det syns jeg ikke noe om. Jeg selv fikk hull i ørene i 1.klasse, og selv om det er flere tiår ( hehe..) siden, så syns jeg det er en ok alder. Ihvertfall ikke tidligere.
Taram har gutt&jente Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 Ærlig talt - jeg blir så irritert når jeg ser babyer med hull i ørene - det kan som de andre sier føre til nikkelallergi, og dessuten gjør det vondt!! Gud bedre, la være å gjøre noe så latterlig mot ungen din. Jeg orker ikke si det på en penere måte en gang, dette er for dumt.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #9 Skrevet 4. august 2007 fikk når jeg var to år jeg, å ble mer skremt over lyden enn av om det gjorde vondt, å det gikk fort over. ser ikke noe galt i å ta hull i ørene jeg. ser de små nydelige indiske barna har jo det fra de er små de å? ser ikke at de er merket for livet av det fordi? men kunne no ventet til hu er litt gamlere enn bare noen mnd da, det kan jeg no si vent til hu er året hvertfall?
Gjest Skrevet 4. august 2007 #11 Skrevet 4. august 2007 Ville ventet til jenta var så stor at hun visste om hun ville ha eller ikke! Til den tid kan du jo bruke "klistreørepynt" - fås kjøpt på Glitter, i bokhandelen, på Nille og tusen andre steder.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 4. august 2007 #12 Skrevet 4. august 2007 Jeg hadde ikke tatt det på ei så lita jente. Skjønner ikke poenget med det.. Selv var jeg stor da jeg fikk "kranglet" meg til hull i ørene, tror jeg var 10/11år. Mamma ville ikke la meg ta pga faren for nikkelallergi.. Men til slutt fikk jeg ta - og gjett hvem som ble kjempe-plaget med hullene. Husker at om morgenen hang hodeputa fast til øret mitt pga all verken som kom ut... Men jeg nektet å la hullene gro. Svimte av da mamma måtte stikke inn nye øredobber.. Tror jeg var en sta liten frøken.. Jeg tålte ingen av de såkalt nikkel-frie øredobbene. Det eneste jeg kunne bruke var plast. Nå kan jeg bruke gull og noe sølv..
Gjest Skrevet 4. august 2007 #13 Skrevet 4. august 2007 På en baby er d RARt ut, syns jeg.. Jeg ville venta til ungen var 5-6-7- år, minst!
mammmamia ** Skrevet 4. august 2007 #14 Skrevet 4. august 2007 Med tanke på at nervebanene i ørene ikke er utviklet før barnet er ca 10 år er det overhodet IKKE anbefalt å ta hull i ørene på små barn! Det kan medføre nakkeplager, muskelplager o.l... Synes det er helt BAK MÅL å la mors forfengelighet gå foran barnets helse og velbehag! En baby skal det ikke skytes hull i!!!
Tinaisme Skrevet 4. august 2007 #15 Skrevet 4. august 2007 Sunniva skal få når hun skal begynner på skolen.. Hvis hun vil ha da.. ) Har ei venninne som fikk baby nede i Egypt, og der er det tradisjon at alle jentebabyer får hull i ørene.. Ser litt rart ut..
currrly Skrevet 4. august 2007 #16 Skrevet 4. august 2007 Synes egentli det er søtt, men tror ikke jeg hadde turt å gjort d..
Diva Muffin Skrevet 4. august 2007 #17 Skrevet 4. august 2007 Tro når baby-tattiser blir moderne.. Jeg synes hull i ørene på babyer ser helt idiotisk ut. Jeg måtte glise litt før jeg åpnet denne tråden fordi jeg trodde diskusjonen skulle bli like opphetet som en om omskjæring ville vært... litt småskuffa nå
PopUp Skrevet 4. august 2007 #18 Skrevet 4. august 2007 Nei, det synes jeg absolutt ikke noe om... Ser ikke ut rett og slett!!
2barns mor Skrevet 4. august 2007 #19 Skrevet 4. august 2007 Jentungen min som er 3 år har lyst på øredobber som hun sier, men jeg har tenkte å vente iallefall til skolealder. Det er flere negative sider ved å få hull i ørene så tidlig, kan bare nevne som mange andre her: nikkelallergi. Infeksjonsfare, samt faren for at øredobbene blir dratt ut og hullet utvidet ved f.eks. lek i barnehage osv. Ikke spesielt fint heller på små barn synes jeg, men det er jo min personlige mening!
Mrs. Bouquet Skrevet 4. august 2007 #20 Skrevet 4. august 2007 Synes jo de er søte med det. Men kunne ikke falt meg inn å gjort det på jenta mi. Ser jeg babyer som har det, tenker jeg at foreldrene sansynligvis ikke er av de mest ressursterke. Dømmende kanskje, men men....
Tre små;) Skrevet 4. august 2007 #21 Skrevet 4. august 2007 Er vel en sjans for at jeg får masse pepper nå, men jentungen her i huset skal ha hull i ørene når hun blir ett år- synes det er kjempesøtt!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #22 Skrevet 4. august 2007 Enten det eller ikke etnisk norske....
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 4. august 2007 #23 Skrevet 4. august 2007 jeg synest det er søtt, men tror nok vi venter til slutten av 5-6 årsalderen. Passa ei lita jente en gang, hun var norsk/karibisk - hun hadde hull i ørene...det var så søtt:)Men som sagt, venter nok med det her i gården..
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #25 Skrevet 4. august 2007 Jeg har også lyst! Synes det er helt nydelig! Enkelte valg må foreldrene ta! Dersom de får hull i ørene når de er 6 mnd eller 3 år, hva er forskjellen på det,da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå