petrinesnuppa Skrevet 4. august 2007 #26 Skrevet 4. august 2007 jeeeeeez, would kill 3 80 kvm bor selv i en leilighet på 40 kvm, med samboer å en baby på vei,.. (attpåtil betalte vi 2 mill for kåken.. HAH... galskap) 80 kvm hadde vært luksus.. *DRØMME*
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 4. august 2007 #27 Skrevet 4. august 2007 180 km2 :-) 3 soverom, og hybel under.... funker kjempefint. den flaten vi selv bor på er vell omlag 130? tror jeg :-)
*rbte* Skrevet 4. august 2007 #28 Skrevet 4. august 2007 Akkurat flyttet fra 70- 120km2 leilighet. Herlig med mere plass og 3 soverom! Men 70 km2 ville funket fint det også. Er meg, sambo + den lille som kommer
Ioren Skrevet 4. august 2007 #29 Skrevet 4. august 2007 Vi har 70 kvm leilighet. 35 i hver etasje, så det går jo en del plass til trapp =S Har 1 soverom. Meg, kjære, pus og snart baby
Gjest Skrevet 4. august 2007 #30 Skrevet 4. august 2007 Vi leier en 30+kvm leilighet. veldig god plass utnyttelse, men ingen gunstig løsning når den lille blir større. Bor i Oslo og prisene på å kjøpe er dyrt, så vi venter til neste år med det.
SokkeLaila Skrevet 4. august 2007 #31 Skrevet 4. august 2007 ..har renovert et hus som har vært i familiens eie siden det ble bygd i 1912 -her jobbet det en jordmor for maaaange år siden.. *Håper gode vibber sitter i veggene fremdeles!* Bruttoareal; 242 Boareal; 146 +loft og utvendig skjul.. (Skjulet er på 11m2 og er egentlig den gamle utedoen! )
Evab Skrevet 4. august 2007 #32 Skrevet 4. august 2007 Puh... Nå ble jeg så lettet! Hadde en real diskusjon med ei venninne som (uten å si det direkte) mente vi hadde et for lite hus. Jeg er strålende fornøyd med huset mitt (rekkehus). Det er ca 85 kvadrat, med 2 soverom. Her bor mannen min, meg, kattepusen og snart en liten en. Godt å høre at dere også klarer dere med ei leilighet som ikke er enorm!!
OhMyGod!!! Skrevet 4. august 2007 #33 Skrevet 4. august 2007 63kvm, perfekt i første etg med veranda og trapp ned til en koselig hage:) 4mannsbolig da. men perfekt foreløpig:) vi vil gjerne ha to barn da, så blir å kjøpe hus om noen år. http://inmonasworld.piczo.net for bilder
SokkeLaila Skrevet 4. august 2007 #34 Skrevet 4. august 2007 ..å, Herre Jemini, Evab! DET var LITE!! Neida! Bare for å kommentere; jeg vokste opp i en rekkehusleilighet på ca 90m2. Der bodde vi; mor, far, 3 barn og en hund! ..og det var aldri noen som klaget over at vi hadde for liten plass! Synes det var en unødvendig diskusjon av venninna di.. Er HELT sikker på at dere kommer til å få det kjempefint og godt der dere bor! Der det er hjerterom, er det husrom!
Niem og Patrick Skrevet 4. august 2007 #35 Skrevet 4. august 2007 Vi har leilighet på 106 kvadrat med to soverom, stue, kjøkken, bad, gang og garderobe Veldig fornøyd med denne, her bor jeg og sambo også kommer jo mini til jul
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 4. august 2007 #36 Skrevet 4. august 2007 vi bor i en lavblokk leilighet, andre etasje med matforretning i første og parkering i kjeller. heis fra kjeller og opp, veldig smart når vi får barnevogn. leiligheten er 78 i bo areal, pluss en ganske stor bod så det kommer på 86 kvm totalt. to store soverom, og stort bad. rimelig praktisk leilighet selv om vi blir 3. men må evt flytte ut når familien vokser mer.... det beste er altan på 14 kvm som har ettermiddags og kvelds sol, og som nå fremstår som helt nymalt og opppusset.
Ranveig R Skrevet 4. august 2007 #37 Skrevet 4. august 2007 Dei siste mnd har vi budd hos svigers... Med førstemann budde vi på 60 kvadrat (to soverom) og det gjekk veldig fint. No ventar vi på å flytte inn i nytt hus (ca 160 kvadrat, 5 soverom) og det skal bli deilig. Mest fordi vi har budd saman med andre så lenge... SKAL vere ferdig innflytta nokre veker før termin, nektar plent å ha barseltida mens vi bur hos andre.
Tussa og Sofie Skrevet 5. august 2007 #38 Skrevet 5. august 2007 4 Roms leilighet på 104 kvm BOA, 3 soverom.....venter første nå, så her er det masse plass synes vi til oss og enda en liten en, så blir det vel kanskje hus når ungene kommer i skolealder )
Månestrålen :-) Skrevet 5. august 2007 #39 Skrevet 5. august 2007 Vi bodde i leilighet på 63 kvadreat de første 8 mnd med førstemann. Bor nå på ca 120 kvm med 3 soverom. Hadde den første leiligheten vært 10-20 kvm større, hadde vi fint bodd der et par år til.
dolly29 Skrevet 5. august 2007 #40 Skrevet 5. august 2007 vi har enebolig, som sårt skriker etter rehab. og tømmerfirmaet begynner neste uke:)
MammatilNathalie☆septemberbaby Skrevet 5. august 2007 #41 Skrevet 5. august 2007 vi har 3-romsleilighet på 80 kvm, og syns vi har mere enn nok plass!!! nå er det bare meg og sambo også venter vi på nurket!! men alle leilighetene i dette området er nesten like, og det er flere som bor der med både to og tre unger!! det er vel alt etter hva man er vant til og instiller seg på vel??
eirin20 Skrevet 5. august 2007 #42 Skrevet 5. august 2007 Jeg, kjæresten og en liten chihuahua bor på 45 kvadrat;) lillegutt kommer i oktober. Leiligheten er ikke stor, men stor nok til å begynne med;) Blir nok boende første året, men når lillegutt runder 1 år skal vi nok begynne å se etter noe litt større. Ikke bare bare heller, når begge fortsatt studerer:P hehe
Gjest Skrevet 5. august 2007 #43 Skrevet 5. august 2007 Vi har rekkehus på ca 130 kvm fordelt på 3 etg. Her blir det meg, sambo, pus og lille baby ) Og jeg syns vi har kjempe god plass..Vi bodde på 55 kvm før vi kjøpte dette. Gikk kjempe fint det og!
MaryPopp☆2-barnsmor Skrevet 5. august 2007 #44 Skrevet 5. august 2007 Vi bor i et hus med 1.etasje og full innredet kjeller/ underetasje.. Grunnflaten er på 114 kvm, men så har vi jo 2 flater da, så plass nok i massevis! Vi er 2 voksne, en gutt på snart 7 år, og snart en baby i september. Har 4 soverom, men skal rive det ene for å få større gang/ entre/hall.. Blir nok ikke fler barn enn dette, så da kan vi "velge" bort det ene soverommet.. Har ikke så stor tomt, så heldigvis lite plen å klippe.. Har akkurat bygget ut verandaen også, ergo; ENDA mindre hage og holde istand. Er kjempe fornøyd med plassen.. Da sønn vår var nyfødt bode vi på 40 kvm ( et soverom sef. ) og bodde slik til rett etter han begynte å gå.. Følte da han trengte litt mer plass og boltre seg på..
Gjest Skrevet 5. august 2007 #45 Skrevet 5. august 2007 Vi leier en leilighet på 50kvm. Er ikke verdens beste planløsning, men vi har blitt enige om å bli boende til den lille er rundt året. Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe før h*n kommer, men ble rådet til å vente i og med at de helt drøye boligprisene faktisk er på vei nedover igjen. Så vi tyr til en del smarte løsninger, som stellebordet inni garderobeskapet, og får det nok til på et vis
kaur *har født!* Skrevet 5. august 2007 #46 Skrevet 5. august 2007 Vi har 120 kvm boa pluss kjeller som er delevis innredet med ekstra soverom, kjellerstue/ungdomsrom og bad/vaskerom. Ellers er det 3 soverom og bad og altan i 2.etg, kjøkken, stue og gang i 1. etg. Stor plass ute, selv om jeg ønsker større hage. Vi ønsker oss større plass. Et hus med ihvertfall 5 soverom og større stue og gjerne ett gjesterom ekstra. Men vi har jaktet på dette i over ett år nå, og det er ikke å oppdrive.... Og det vi har funnet, ligger akkurat utenfor vår rekkevidde økonomisk. Regner med at ting endrer seg nå jeg er ferdig å studere... Men, vi er fullstendig klar over at det er ett luksusproblem. Vi har plass til alle her vi er nå...
Bolla&mikrogutten:) Skrevet 5. august 2007 #47 Skrevet 5. august 2007 Vi eier en 65kvm leilighet i en firemannsbolig. Kun ett soverom foreløpig, men med oppussing av loft (som skal være ferdig i september),får vi enda et soverom og kontor. Blir ca 95 kvm da:) Nå er det kun jeg og sambo som bor her, og vi stortrives. Men i oktober blir vi endelig en liten familie på 3:) Regner med å bli boende til jeg er ferdig med studiene.
SallyAnn Skrevet 5. august 2007 #48 Skrevet 5. august 2007 Vi bor i borettslagsleilighet på 86 kvadrat. Tre soverom, et stort som eldstemann på 8 bruker, et kott til oss og et til lite soverom som babyen skal få. Ikke veldig god plass for planløsningen er litt knotete, men det får gå. Har lyst på hus, men synes det er litt skummelt nå når rentene er på tur opp og samboeren min har ikke fast jobb, bare vikariat. Jeg har hatt rydderaid i alle skap og boder nå i sommer, gitt bort masse og kjørt flere billass på dynga. Synes vi fikk bedre plass bare av det! :-)
Tooblind Skrevet 5. august 2007 #49 Skrevet 5. august 2007 Alt har jo med planløsningen å gjøre. En leilighet på 80 kvm er jo ganske stort. Vi har en 3 1/2 roms på 71 BOA. Der er det to store soverom, og vi har et kontor som vi har alt av "rot" på. Vi ser ingen problemer med å ha både et og to barn her. De kan jo dele soverom i en del år. Rekkehus er jo drømmen vår, men det blir mange år til enda.. Vi bor i 2. etg uten heis.
Nordlyspar♥ Skrevet 5. august 2007 #50 Skrevet 5. august 2007 55 kvm. 1 soverom stue miniatyrkjøkken stue bad yttergang mellomgang 2 boder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå