Gjest Skrevet 4. august 2007 #26 Skrevet 4. august 2007 Huff så kjedelig det er å lese disse negative innleggene fra lakserolje-motstanderne!!! Oppdatering herfra: hos meg skjedde det fint lite. Var to ganger på do i går kveld, og det var alt. Det var faktisk godt å få tømt tarmen skikkelig for en gangs skyld! Men ingen fødsel på gang her, dessverre. Hvordan har det gått med dere andre som prøvde i går? Håper ikke dere ta dere nær av de negative holdningene enkelte har her inne. Jeg gidder iallefall ikke å la dette ødelegge spenningen!!
Spira31 Skrevet 4. august 2007 #27 Skrevet 4. august 2007 Misunnelig og selvfølgelig veldig glad for Stinemor m/prinssessa, men vil ha ut min prinsesse òg... skreiv i innlegg lengre oppe om at eg prøvde på mandag, har ikkje prøvd siden. I natt sov eg heilt grusomt dårlig, lå og vrei på meg heile tiden (någe så ikkje e særlig godt og lett heller!), skjønne ikkje heilt at Stinemor hadde ei jordmor så sa "her blir det baby" når eg òg e masse plaga av vonde kynnere og då eg sjekka for over ein uke siden hadde eg 1 cm åpning..m.a.o godt mulig åpningen e større nå... uansett.. forskjellig praksis her og der kanskje... eg lure på om eg ikkje ska ta litt lakserolje idag då, kanskje det har bedre effekt idag enn det hadde på mandag for nå har eg 4 dager igjen til termin. Eg har selvfølgelig hørt alle negative meininger her ja, men akkurat denne tråden syns eg me kunne fått hatt i fred for oss som faktisk vil prøve og prøver...det e jo dermed ikkje sagt at me e blinde for såkalte bivirkninger, men alle med sunn fornuft gulpe`kje nerpå ein heile flaske på ein gang! Lykke te alle sammen! (med eller uten lakserolja;)
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 4. august 2007 #28 Skrevet 4. august 2007 Her skjedde det _ingenting_ !!!! Ikke ett dobesøk engang!! Tok 2 ss.og kjente ikke noenting. Så det er kanskje litt overhysteri dette med lakseroljen vil jeg tro...så sant man bruker hodet og ikke styrter nedpå for mye, så tror jeg det går helt fint jeg! Det er ihvertfall alle vi 3 som prøvde i går bevis på!=) Men å svelge denne driten, det var ILLE! Vet ikke engang om jeg hadde orket å prøvd en gang til, for det var grusomt å svelge det..noen som har tips om hvordan få det lettere ned?
Spira31 Skrevet 4. august 2007 #29 Skrevet 4. august 2007 hmm for et par timar siden prøvde eg å blande 3 spiseskjeer med lakserolje i et glass med cultura pære.. fekk det ner (med et glass jus ved siden av)...men så kasta eg opp etter ein liten stund...håper likevel på litt virkning....jaja:) smaker jo ikkje særlig godt nei...
Reese Skrevet 4. august 2007 #30 Skrevet 4. august 2007 Prøv å bland det med et stort glass appelsinjuice. Det synes moren min var det beste. Appelsinjuice i seg selv er me på å sette fart på magen så det skal vist være en bra kombinasjon, som ikke smaker noe særlig!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 4. august 2007 #31 Skrevet 4. august 2007 De som er så imot lakserolje uansett hva...Er det virkelig best å få en stor baby når man selv er smal over hoftene, da revner man jo uansett!! Eller gå langt over tiden og håååpe på at ingenting skjer, og så kanskje skjer det noe galt likevel fordi morkaken har sviktet?? Hadde gjort hva som helst denne gangen for å ikke gå overtid jeg...Litt lenge til enda, men går jeg mer enn 2 uker over menstermin, så skal alle midler taes i bruk
Gjest Skrevet 4. august 2007 #33 Skrevet 4. august 2007 Kjære anonym kl.15:57 Du er feig som ikke tør å stå frem med nick!! Er det noe du først vil si her, så kan du i det minste være så ærlig at du står frem med hvem du er. La oss som vil prøve/har prøvd lakserolje få ha denne tråden i fred!
♥Rime♥ Skrevet 4. august 2007 #34 Skrevet 4. august 2007 Jeg har akkurat svelget 2-3 ss jeg også nå!! Fy!!! Smakte helt for j... Har ikke så mye tro på det da egentlig. Prøvde med min første for 10 år siden, funket ikke da. Turte ikke med andremann for husket hvor fælt d var å sitte på do hele natta, hehe.. Men.. jeg har gått to uker over tiden med begge to så prøver alt for å ikke gjøre det denne gang. Men jeg er kansje litt tidlig ute..13 dager til termin. Jaja,, får se hva som skjer Og jeg velger å høre på legen min og jordmor- begge har sagt at det ikke er farlig. Tror mer på dem enn folk her inne som har hørt fra den som har hørt fra den.. Lakserolje hadde komt på respet hvis det var så farlig, de vet jo at gravide tar det!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 4. august 2007 #35 Skrevet 4. august 2007 hmm jeg er litt pinglete og tørr ikke helt til med lakser olje,men hvis det fungerer for dere så hadde det vært løye å prøvd:)...slimproppen gikk tidligere i dag(jeg tror det var den,kan ikke vært så mye annet) er i uke 39 nå så egenligt er jenta klar...og mora er enda mer klar hehe:)...jeg fyller spendt med på dere og håper dere oppdaterer etterhvert som det skjer noe:).......
M&MH Skrevet 4. august 2007 #36 Skrevet 4. august 2007 At dere ikke tåler kritikk for noe det advares mot, syntes jeg er helt tåpelig. En tråd "tilhører" ingen her. Dette er ikke en privat tråd!! Alle har rett til å si sin mening, og det får dere tåle. At folk er imot bruken av lakserolje, og syntes det er forkastelig at dere ikke klarer å vente til barnet kommer av seg selv må dere regne med. At dere blir så jævla sure for kritikk, bekrefter jo bare det jeg sier. Virker som dere har dårlig samvittighet for at dere ikke klarer å vente, så hva er poenget?? Desperat kalles det der.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #37 Skrevet 4. august 2007 Ok, jeg kan komme med noe konkret. mamma tok lakserolje med søsteren min. Morkaken løsna, hun fikk navlesnorfremfall. Søsteren min mistet oksygentilførselen lenge nok til at hun fikk en liten hjerneskade. Hun er 18 år i dag, men iq-messig ligger hun på en 10 årings stadie. Så at dere gidder å gamble er for meg helt uforståelig. Legene sa klart i fra at lakseroljen var årsaken. Velger å være anonym da jeg ikke vet hvem som vet hvem jeg er her inne. av hensyn til søster.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #38 Skrevet 4. august 2007 å dette var liksom lakseroljen sin feil at morkaka løsna? nei vet du hva...d må ha vært å¨gang allerede før d vil jeg tro...skal til lege på tirsdag å gjett om jeg skal spørre om dette du anonym skrev....visst lakserolje kunne ha ført til noe sånnt så hadde di fanken meg ikke selgt dette på apoteket....dere som har tatt dette nå,ikke bry dere!!! mange leger å jordmødre anbefaler faktisk folk til å ta lakserolje visst ting drar ut!
Reese Skrevet 4. august 2007 #39 Skrevet 4. august 2007 enig med anonym 21:59. Det er ikke lakserolja som er skyld i at noe slikt skjer! Det har jeg vertfall utrolig vanskelig for å tro!!! Ingen jordmødre/leger hadde snakt om dette om det var fare på noen måte for at det kunne skade barnet!! Men for all del: alt med måte. Når det gjelder all den negative kritikken rundt dette så er det greit at alle har noe å si på en slik tråd og at ingen eier den men hva med litt respekt da, når folk som prøver skriver at de ikke ønsler negative tilbake meldinger! Det er da sagt at tråden med negative holdninger bør dra over til krangle. Mvh
M&MH Skrevet 4. august 2007 #40 Skrevet 4. august 2007 Også er det også fryktelig mange leger og jordmødre som IKKE anbefaler det. At lakserolje kan ha gjort dette, hvorfor er det så usannsynlig for deg?? Det er jo tydeligvis ingen som vet helt nøyaktig om det er farlig eller ikke, så hvorfor prøve?? Idiotisk.
M&MH Skrevet 4. august 2007 #41 Skrevet 4. august 2007 Det vil alltid være negative holdninger og forskjellige meninger på et forum, megogbabyen. Det er helt idiotisk å ikke ønske seg negative holdninger i et forum som tar opp noe som er så omtalt som lakserolje. Dette har ingenting med respekt å gjøre, spør du meg.
Legekjærringa Skrevet 4. august 2007 #42 Skrevet 4. august 2007 Har skrevet i min mening i ett innlegg før, men gjentar meg selv her. Flere JM har opplevd at gravide kommer inn med kjempesmerter/tarmsmerter som ikke er rier eller i tillegg til rier, og en j....sår rumpe pga. inntak av lakserolje. Så for all del; hvis fødselsmerter og ev. revning ikke er nok så prøv men litt olje også så har man dekket sårhet, smerter og ev. fare for styrtfødsel med revning fra A-Å. Jobber selv i helsevesenet så jeg er litt oppgitt av amatører som prøver ting på egenhånd. Sorry klageinnlegget jenter, men det er uheldig at man får med andre på å prøvde dette når det kan føre til svært ubehagelige konsekvenser. Men for all del: Go for it! Hilsen en som er drittlei ventetiden også i uke 39+. Prøver ikke alt for en hver pris når jeg vet at ungen kommer når HAN er moden.
Reese Skrevet 4. august 2007 #44 Skrevet 4. august 2007 Står ikke akkurat å sier at det ikke kan komme konsekvenser av at man prøver på egenhånd for som sagt alt med måte!!!! Men du LilleM: er rett og slett bare barnslig i denne diskusjonen, og bør ikke utale deg om hva som hører til på krangle eller ei!!! Alt som ble sagt var at de som har prøvd det de siste dagene ikke har behov for negativitet! Mvh
M&MH Skrevet 4. august 2007 #45 Skrevet 4. august 2007 Kjære deg, megogbabyen: Det er vel ikke langt ifra det du sier, er det vel?? Og gi meg gjerne eksempler på hvor jeg har vært barnslig. Ser ikke at jeg er mere "barnslig" enn deg, hvis man skal se det på den måten. Må jo si at det er heller umodent å kalle noen som kommer med kontruktiv kritikk barnslig, men, men... du er vel kanskje ikke så gammel heller du da. Anyway, lær dere å takle kritikk uten å bli så sure som dere blir. Det er nemlig slik verden fungerer.
Spira31 Skrevet 4. august 2007 #47 Skrevet 4. august 2007 jøye meg for noen diskusjoner siden sist..! Anyway, for min del har det skjedd null idag, bortsett fra at eg va kvalm og kasta opp (og då forsvant vel ein god del av lakseroljen!) ... har det skjedd noe mer for dere andre som prøvde? Bortsett fra Stinemor då
♥Rime♥ Skrevet 5. august 2007 #48 Skrevet 5. august 2007 Ikke skjedd så mye her heller..Fikk noen kynnere og har vl gått på do 4-5 ganger i løpet av kvelden. Prøvde på en spaser tur, men til ingen nytte , hehe.. Nei de kommer nok de er klare
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #49 Skrevet 5. august 2007 Man skal ikke ta lakserolje for og sette i gang fødselen.Det er veldig farlig.Det gjør at ungen blir ekstra stressa for og komme ut og kan føde under et kvarter.Merker kun at du kanskje må på do og gjøre storarbeid og vips så ligger den i do. Den kan få navelsnoren rundt halsen og fostervannet blir grønnt. Annbefaler på det strekest om og ikke ta det. Hilsen en jm student!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå