Gjest Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Har akkurat svelget 3 ss lakserolje..... ÆSJJJJ!!!!! Men er det noen som vet hvordan man skal "oppføre" seg etterpå? Skal jeg være helt i ro, eller er det en fordel å være i aktivitet? Vet at jeg er moden, og har massevis av kynnere, så jeg håper dette gjør susen!!!
Anquor Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 då er vi to.....eg blanda 2 kaffimål faktisk med lakserolje i eit glas med biola (gjekk mykje betre å få det ned då!!) ca 18.00.... drog på butikken og handla lambi toalettpapir og så heim til mamma med ei øske med flyttelass og så 18.30 måtte eg heim fordi eg kjende meg litt uggen....drog heim..satt litt på do, og drakk litt vatn.....no ligg eg på sofae og drikk vatn og pendlar mellom do vi får holde kontakten gjennom denne (kva skal eg kalle det) galskapen?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 Jeg har akkurat vært og fått tak i lakserolje nå (på det ene apoteket ville de ikke selge til oss!), og tenkte å prøve på 2 ss. Tør ikke ta mer:p Hold oss oppdatert her da hvordan det går med dere andre også? Hvor langt er dere på vei? Hvordan skal jeg innta denne galskapen på best mulig måte? (intravenøst hadde vært noe!=)
Anquor Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 eg er 39+2 idag...... og blanda det med biola og det gjekk overaskande bra!! hold oss oppdatert ja!! har merka ein del sterkare kynnera.....håper det kan bli til noko!!
Gjest Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 Jeg er 38+5 i dag. Kjenner ingenting enda, men håper det kommer etterhvert for nå er jeg lei! Hodet har faktisk vært festa i 2 uker nå, enda jeg er 3-gangsfødende. Og var på kontroll tidligere i uken. Jordmor sa da at ting kunne skje når som helst fordi jeg var moden. Venter i spenning!!!
Anquor Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 oh spennande!! har ikkje hatt jordmor på mange mnd'a her, men var der sist for uff....7 veker sidan? og då var hodet delvis festa....så eg reknar med at det hat festa seg no.... og om eg er moden gjennstår å sjå, har no gått til modningsakupunktur for å sette fart på dei sakene også kjenner at kynnerane tek seg kraftigare tak.... *håpe*håpe*
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 3. august 2007 #7 Skrevet 3. august 2007 Var ikke meninga å være anonym forresten:) Førstemann nå eller??
Anquor Skrevet 3. august 2007 #8 Skrevet 3. august 2007 hehe ok.....ligger fortsatt på sofaen...har ikkje vore noko meir på do heller..... hmmm...var det alt?
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 3. august 2007 #9 Skrevet 3. august 2007 noe jeg har tenkt på, lakserolje påvirker ikke Baby sin mage da? det går kanskje for fort igjennom kroppen til det?
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 3. august 2007 #10 Skrevet 3. august 2007 dere får holde oss andre oppdatert. Jeg begynner å bli ganske desperat jeg også, så kansje jeg skal ta en tur innom apoteket i morgen hvis ikke det skjer noe i løpet av kvelden/natten.
Gjest Skrevet 3. august 2007 #11 Skrevet 3. august 2007 Artig at vi er flere som hat tatt lakserolje i kveld!! Hold denne tråden oppe, og så må vi holde hverandre informert om hva som skjer med oss. Forløpig merker jeg ingenting........ :-(
Anquor Skrevet 3. august 2007 #12 Skrevet 3. august 2007 spørs vel om enn tek 2-3 ss eller heile flaska..... siden eg får "normal" effekt etter 2 ss så tør eg ikkje tenke på for ein sjokk reaksjon ein må få med ei heil flaske! då kan eg tru på både tarmkrampe og styrt fødsel kynnerane kjem tett no....håper berre dei går over i rier snart.....er litt slitsomt....vil ha lit meir action men så er det berre litt over 2 timar sidan eg hadde i meg den oljen da....
♥Rime♥ Skrevet 3. august 2007 #13 Skrevet 3. august 2007 Havner en av dere på føden i natt, skal jeg ta i morgen!! hehe "krysser fingrene for dere"
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 3. august 2007 #14 Skrevet 3. august 2007 Takk:) Er så spent her jeg sitter at jeg er helt skjelven jeg..hihi...gruer meg litt også, skal det kanskje skje i NATT liksom?!
Anquor Skrevet 3. august 2007 #15 Skrevet 3. august 2007 oh ja....sambo dro for å spele poker med gutta..... er ikkje langt unna så er berre å ringe om det skjer noko... og så får eg doen for meg sjølv håper eg må ringe om nokre timar!
Spira31 Skrevet 3. august 2007 #16 Skrevet 3. august 2007 hehe... godt å få ha doen for seg sjøl;) men altså..eg tok 3 spiseskjeier med lakserolje på mandag..førte bare te dobesøk (og det va jo fint det!) ... har ikkje prøvd igjen siden.. kanskje eg sko.. men vett kje om eg orke ikveld. Har sove 3 timer ca mellom 18 og 21 ...vondt i korsryggen og føles ut som eg har vonde kynnere heile tiå..men det e kje akkurat någe nytt.. nå har min kjære kjørt for å hente dollypizza og cola, så då vil eg heller prøve å kosa meg med det og heller prøve lakseroljen igjen imårå? Fortell om dokkår har mer hell enn meg med den då...eg vett at eg har minst 1 cm åpning og hodet har vært festa ein stund osv...terminen e 8 aug. Veldig klar nå! Men samtidig så skjønne eg ikkje kossen eg ska orka å gå igjønå fødselen når eg e så slakk og trøtte for tiå...men får vel kanskje uante krefter? må innrømma at eg misunne de så vannet bare plutselig går på og så skjer ting slag i slag.... jaja!
prøvekluten+3små Skrevet 3. august 2007 #17 Skrevet 3. august 2007 himmel at dere tørr! dere er ikke redde for styrtfødsler og unødig revning nei..skjønner godt de ikke hadde lyst å selge deg på apoteket jeg..
Gjest Skrevet 3. august 2007 #18 Skrevet 3. august 2007 Nytt fra denne fronten: total tømming av tarmen!! Men ingenting annet. Kynnerene har faktisk avtatt, så jeg lurer på å gå og legge meg snart. Kanskje jeg våkner av at noe er på gang? Det er jo lov å håpe... Skal logge meg inn når jeg er oppe i et av mine mange ærend iløpet av natta. Da håper jeg at det er noe nytt fra noen av dere. Skal holde dere oppdatert. Lykke til! Og til deg som er negativ til at vi prøver dette: hold det for deg selv eller bruk et annet forum som heter kranglesiden. Vi andre er her for å støtte hverandre, uansett hva vi velger å gjøre.
prøvekluten+3små Skrevet 3. august 2007 #19 Skrevet 3. august 2007 kranglesiden?? bare fordi jeg ymter frempå om at dette ikke er lurt? hallo! du har jo virkelig bestemt deg for å gjennomføre ja..med skylapper..ring til en hvilken som helst jordmor og hør om hun ville gjort dette du.. og hvorfor skulle jeg holde dette for meg selv?hva med folk som er uvitende og kanskje får seg et realt sjokk om dette viser seg å funke på verst tenkelige måte da? jeg skreiv det jeg skreiv,så folk som er usikre på om de og skal prøve dette,kan vite at det finnes konsekvenser av dette,og at det er for en grunn at lakserolje er omtalt.. men for all del,enjoy!
Gjest Skrevet 3. august 2007 #20 Skrevet 3. august 2007 Har bestemt meg ja, men for meg holder det med ett forsøk. Og i normale mengder er ikke dette farlig! NATTA!!
SuperGlad Skrevet 3. august 2007 #21 Skrevet 3. august 2007 jeg ville også holdt meg langt unna lakserolje! vurderte dette da jeg gikk gravid sist, men rådførte meg heldigvis med en erfaren jordmor som frarådet meg det på det sterkeste! Hun hadde opplevd alt for mye fælt som resultat av lakserolje. Ja noen virker det på helt greit, andre opplever styrtfødseler, og noen er dessverre så uheldige at barnet tar skade av det. når det er muligheter for at noe så fælt kan skje så forstår jeg ikke at man tørr ta sjangsen.
prøvekluten+3små Skrevet 3. august 2007 #22 Skrevet 3. august 2007 bra noen her er litt realistiske,superglad..jeg har hatt en styrtfødsel uten å ta denne olja,og selv om det er fort gjort og ferdig i en fei,så er det ikke noe man gjerne vil,og spesielt ikke om det går så fort at en revner unødig mye. utrolig intenst syntes jeg,revna heldigvis ikke i tillegg da.. har en venta på baby i ni mnd så klarer man noen dager til
M&MH Skrevet 3. august 2007 #23 Skrevet 3. august 2007 Heeeelt enig med prøvekluten her. Og kritikk får dere tåle når dere gjør noe så drastisk!! Syntes det er ufattelig tragisk at dere faktisk ikke klarer å vente litt til...babyen kommer når den kommer!! Syntes dette er litt for desperat, i og med at det faktisk kan være skadelig.
Reese Skrevet 3. august 2007 #24 Skrevet 3. august 2007 Nå må dere med negative holdinger til dette slutte å klage! Det er ikke farlig med 2-3 ss. Selvfølgelig er det ikke det og jeg synes det er lite nødvendig å be om linker til dette, da det faktisk sier seg slv meg litt synd fornuft! Det er SELVFØLGELIG ingen her inne som ønsker å skade babyen sin (eller seg selv). Er enig med hun lenger oppe: hold det som er negativt til kranglesiden og la folk gjøre som de vil! Btw: min jordmor anbefalte det hvis jeg ønsket at fødselen skulle starte. en fødsel ville fulgt sitt eget tempo uansett med eller uten lakserolje. Men vær så snill å ikke skremme unødig og kom heller med noe konkret som viser at olja er farlig!!!!! lykke til alle sammen:) hold tråden oppdatert:) Mvh
M&MH Skrevet 3. august 2007 #25 Skrevet 3. august 2007 Nei, veit du hva!! At dere faktisk ikke tåler å høre negative ting om det, er jo enda verre. Skulle jo tro dere da kanskje har et snev av dårlig samvittighet for at dere gjør det, eller hva?? Selv om et par stk sier at dette kan starte fødsel og ikke er farlig, burde man kanskje også høre på de som advarer mot det. JEG syntes det er latterlig at dere ikke skal klare å vente et par uker til på det lille mirakelet, og på at det skal komme på den "naturlige" måten. At folk kritiserer dere for det, må dere bare tåle. På forum vil det alltid være både negative og positive holdninger, det er det et forum er til for. Selv om vi er imot det dere gjør, trenger ikke det bety at vi "krangler" og må gå til kranglesiden med dette. Tull! Er dere på forum, får dere tåle kritikk også. Hvis ikke, har dere ingenting her å gjøre i det hele tatt! Men for all del, lykke til!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå