Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg regnet min fødsel fra når jeg kjente første ri. Men så er det jo begrepet "aktiv fødsel" som brukes etter 3 cm åpning. Kanskje det er riktigst å regne fra det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har alltid sagt at fødslene mine startet da riene begynte, altså jeg kjente det var sterke rier.

skulle jeg ha sagt at fødslene mine startet da vannet gikk tok min andre fødsel bare 10 min... (så det hadde jo blitt litt feil for min del da... :) )

Skrevet

om man regner fra riene hadde fem minutt mellom varte min fødsel 15 timer, men jeg hadde tre timer aktiv fødsel:)(fra 4 til 10 cm)

Skrevet

Hvis dere tar en titt på journalen deres så står det der. Det er fra 4 cm, ikke bare ullevål som sier det. Sjekk journalen :)

Skrevet

Hvis fødselen starter ved 4 cm åpning, så har jeg aldri vært i fødsel. Kom inn på sykehuset rundt kl tre på natten, med 5 min mellom riene. Hadde bare 2 cm åpning da. På morgenen hadde jeg 4 cm åpning, og slik var det helt til kvelden. Babyen ble tatt med keisersnitt kl halv ni på kvelden pga dårlig framgang. Hadde da hatt skikkelig med rier og smerter hele formiddagen og ettermiddagen. Fikk epidural som hadde god effekt i ca to timer...

Skrevet

Jeg hadde det ganske tøft leeenge jeg da. Jeg hadde 4cma åpning fra 5 tiden på kvelden og han var ute 06 på mårran etter. Jeg hadde da 13 timer med itense rier med mellom 2.4min mellomrom. Før dette så gikk jeg i 5dager med modningsrier som dem kaller det. Var helt j***** spør du meg!!! Men verdt det ;)

Skrevet

Hmmm da vet ikke jeg hvor lang min var. Kom inn med full åpning jeg=)

kl 14 - Kynnere som ikke ga seg.

kl 24 - 4-5 min mellom, men ikke vondt.

Kl 4 - gikk vannet, og det begynte å gjøre vondt

Kl 5 - kom på sykehuset, full åpning

Kl 5.10 - pressrier

Kl 7.37 - prinsessa ute

... men jeg pleier å regne fra vannet gikk og detbegynte å gjøre vondt, ca 3, 5 t. Akkurat passe!

Skrevet

Her gikk det fort i så tilfelle=)

kl 23- rier m 5 min mellom, fikk beskjed om å drøye hjemme

kl 02-en tur til sykehuset, 2 cm og ble sendt hjem.

kl 06-ankom sykehuset, vannet gikk i heisen, 3cm. kunne fremdeles ta et par dager, sa jordmor??!!??

kl 0630 var veslegutt født=)

Skrevet

hvis de regner det fra fire cm så hadde jeg vel en ganske kjapp en... til å være førstegangs..3 timer..

men riene startet ordentlig sånn i tre tiden på natten - men var ti min mellom, så bare la meg i badekaret å slappet av. i fem tiden var det fire min så da ble fødedn ringt og vi ble bedt om å komme inn. ble lagt inn i sju tiden og heretter gikk det slag i slag - klyx, dusj, epidural, vips der gikk vannet, og plutselig var det på tide å begynne å presse. HARDE de siste 15 min med pressing, da han absolutt skulle ut i supermannstil med hånda samtidig som huet, så da satte han seg jo fast litt:) - men absolutt ikke avskrekkende, alt var glemt i det øyeblikket jeg kjente at han løsnet og "sklei" ut :)

Skrevet

Fra vannet gikk og til lille prinsen var ute tok det nøyaktig 2 timer og18 minutter, og det var helt GRUSOMT!! Kunne regelrett kjenne at kroppen ble revet fra hverandre, sånn føltes det ihvertfall.

Men angrer ikke et sekund, ville aldri vært foruten den nydelige sønnen vår :))

Skrevet

Hos meg står det i journalen hvor lenge fødselen varte... På det her skjemaet der de skriver hvor stor ungen er, når man kom til sykehuset, apgar-scoren osv.

Skrevet

fra jeg kjente noe til han var ute tok det under tre timer. Riene mine kom tett med en gang, rundt 5 min mellomrom. Men så hadde jeg 4 cm åpning en uke før fødselen, så varte min fødsel i en uke da? Hehe :)

Skrevet

fikk veer på søndag formidag å han kom tirsdag ettermiddag...

men aktiv fødsel i 12 timer med hjelp av drypp...

det var min 1...

Skrevet

Min totale lengde på fødselen var 2 t 46 minutter.... Og det er førstemann..

Skrevet

Hvordan vet dere når dere hadde 4 cm åpning? He he.

1 fødsel: 8 timer fra første rie, men hadde kun 3 rier de første 3 timene. Vet ikke hvordan jeg skal regne, jeg... Kom inn på sykehuset med 5 minutter mellom riene ihvertfall, 9 cm åpning og fødte 3 timer etter (presset i en og en halv time!!!).

2 fødsel: vannet gikk, en og en halv time senere begynte riene. En og en halv time etter jeg fikk første rie, var babyen ute. Hadde 5 rier hjemme, før vi dro. Og var på sykehuset i hele 13 minutter. Sinnsykt intenst og vondt, men kjapt og greit!

Skrevet

Takk for mange svar. Nå ble jeg mye klokere....

Klem

Skrevet

45 min fra første rie til nurket var ute:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...