Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan beregne lengden på en fødsel? Når noen spør hvor lenge min fødsel varte, så regner jeg fra jeg ble lagt inn på sykehuset til ungen var ute. Men når man drar til sykehuet varierer jo. Jeg ventet f.eks. lenge hjemme, siden vi bor nærme sykehuset.Når starter egentlig fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier også at fødselen min varte i ca 6 timer. Fra jeg kom på sykehuset 9.30 til frøkna var ute ca 15.30. Men legger ofte til at jeg våknet av riene kl 04.30 på natta, så var vel egentlig da det startet.

Men noen har jo rier flere dager før det virkelig setter i gang. Ikke så lett det der ;)

Skrevet

På sykehuset(Ullevål) sa de at lengden på fødselen regnes fra 4 cm åpning og til babyen er ute(også kalt aktiv fødsel)...

Min aktive fødsel var på ca 90 min.

Skrevet

JM sa til meg at man regnet fra det var under 10 min mellom riene.

En fin måte å regne på synes jeg

Skrevet

Fødselen min var i full gang fra første rie, så jeg regner fødselen fra jeg våkna på natta kl 5 og til ho var ute litt over halv to, altså nesten 9 timer. Hadde kraftige rier med ikke mer enn 5-6 min mellom fra start.

Skrevet

Hvis de regner fra 4 cm så varte min fødsel i 1 time! Jeg var inne til en sjekk kl 04.00 på natten og hadde 1-2 cm. Dro hjem med sovetablett som jeg fikk av jm. Var 10 min mellom riene da. Reiste på sykehuset kl 11.30 med 2 min mellom hver rie. Ungen var ute kl 15.18 samme dag. I papirene mine har riksen regnet at fødselen min startet kl 04.00 ved sjekken og var over da kl 15.18. For meg varte den fra kl 10 på morgenen og til kl 15.18. Da gikk vannet og da ble riene vonde. Før det sov jeg jo svingodt på sovetabletten jeg fikk og våknet ikke en enste gang før kl 10!!!!

Skrevet

Hvis fødselen blir regnet sånn så varte fødselen min i ca 40 timer. 20 timer før dette hadde jeg sterke rier med 12 min mellomrom. Lang og hard fødsel med andre ord. I tillegg hadde jeg lungebetennelse og 39 i feber hele fødselen. Vil ikke prøve det igjen nei...

Skrevet

Jeg regner det fra riene startet, siden de ble kraftige og regelmessige med 5 min mellomrom med én gang. Det var ingen tvil om at det var fødselen som var igang.

Skrevet

Aner ikke når man regner fødselen for å ha starta! Når jeg blir spurt pleier jeg å legge ut om når vannet gikk (det første som skjedde) og dro til sykehuset, når jeg blei sendt hjem igjen, når jeg dro tilbake, og hvor lenge jeg venta på ledig fødestue. Og tilslutt hvor lang tid det gikk fra jeg kom inn på fødestua til gutten var født (35min). Veit ikke når jeg hadde 4 cm åpning for det ble først undersøkt når jeg kom inn på fødestua, og da hadde jeg full åpning.

Skrevet

Jeg regner fra riene startet. De startet med fem min mellom, så raskt fire min. 13,5 timer fra start til slutt. Var på sykehuset tre timer etter det startet...

Skrevet

Min fødsel varte i 27 timer, var da riene startet, og de var kraftige og ca 15 minutter mellom hver, men ble etter et par timer bare godt under ti minutter imellom. Etter at jeg dro til sykehuset holdte det på i 19 timer, etter 4 cm åpning holdt det på i 14 timer, før det til slutt endte med keisersnitt... Bruker derfor å si 27 timer, fordi det var full aktivitet på rie-fronten fra da.

Skrevet

Eg pleie å si fra vannet gikk, det gikk da 4,5 timer... Men skal eg si fra 4cm åpning, blir det nesten 3 timer...

Skrevet

13 fæle timer fra vannet gikk til lillegutt var ute.

Men det var selvfølgelig verdt det!!:)

Skrevet

Jeg sier fra jeg våknet på morningen med rier, ca halv 7 til babyen var ute 13.45. Altså 7 timer.

Vet ikke når jeg hadde 4 cm åpning, og var aldri så mye som 10 min mellom riene så lenge jeg var våken i alle fall.=)

Skrevet

På sykehuset deffinerer de fødselen fra 4 cm åpning, til beibien er uten. Det er fordi det er da du er i aktiv fødsel. Man kan gå lenge med 1-3cm åpning, (Man behøver ikke å merke de første cm'ene en gang.)

Hos meg varte fødselen i 3 timer, fra 4 cm åpning til prinsessa var ute.

Skrevet

Journalmessig, så regnes fødselen fra du er 3-4 cm til babyen er ute. Min fødsel tok da ca 6 time. Men fra første rie tok fødselen godt over 50 timer. Men selv om jeg hadde re døgn uten mat og søvn omtrendt, så regner jeg fortsatt bare fødselen fra 4 cm til gullet var ute. Og da varte fødselen min i 6 timer. En flott fødsel, og jeg skal helt klart ha flere barn.

Skrevet

Hvis fødselen regnes fra 3-4cm åpning har jeg hatt to fødsler på ca.30min og 50min. :-) Med førstemann vet jeg ikke når jeg hadde 3-4cm åpning. Antar at den varte ca.6timer. Ikke akkurat skremt jeg heller med andre ord...

Skrevet

Hvis de regner fra 4 cm varte fødselen min i 15,5 timer. Endte med keisersnitt, da åpningen ikke ble stort mer enn 5-6 cm.

Gjest Renate&Nydelige Christina
Skrevet

Kom inn med 4cm åpning klokken 3.30 på natta.....12.37 neste dag var hun ute etter laaaaang tid med pressing og vakuum......

Men riene begynte svakt på fredagen...jeg fødte søndagen.....

Skrevet

De kaller det iallfall aktiv fødsel fra du har 4 cm åpning.

Jeg fikk første murring kl 24, dro på sykehuset kl 5, hadde 1,5 cm åpning kl 5:30. 5 cm åpning kl 8, og kl 9:30 var han ute. Så jeg hadde vel aktiv fødsel på mellom 1,5 og 2 timer.

Skrevet

Og ja, hadde effektive rier som kom med 5 minutters mellomrom fra starten av. Da vi dro på sykehuset kom de med 3 minutters mellomrom. Etter at jeg ble beordret opp og gå der så kom de tett som hagl!

Skrevet

Hvis de regner det fra 4 cm åpning, varte den bare en time :o) fra jeg ble satt igang gikk den nesten 15 timer, fra vannet gikk gikk det 6,5 timer..

Men gikk fra 4 cm til full åpning på en time, og presset han ut på ca 4 press, så da lå jeg vel i aktiv fødsel en time, hehe...

Skrevet

Fødselen min startet med at vannet gikk å da begynte d med 1-2min mellom riene.. å da tok d 9 timer før gutten min var ute;-)

Skrevet

Jeg hadde fire cm åpning da jeg kom inn på sykehuset, så da har jeg "regnet" riktig. Begynte med rier på morgenen og kl. 21 var jeg på sykehuet. Kl 13 dagen etter kom babyen.

Skrevet

Min fødsel startet med sterke rier plutselig ved midnatt og var inne på sykehuset kl. 01.00. Da hadde jeg 7 cm.åpning

19 minutter etterpå var lillegutt ute=)Så alt i alt tok vel fødselen i underkant av halvannen time!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...