CARCEL Skrevet 17. august 2007 #26 Skrevet 17. august 2007 Ja, men jeg mener samtidig man som kristen må se opp for de som utnytter Guds navn eller engler. Sunn skepsis kalles vel det? Ellers må man selvfølgelig akseptere at alle ikke deler min oppfatning. Nå er jeg usikker på hva hun legger i englekonseptet. Hun kan jo legge vekt på nestekjærlighetskonseptet? Og det kan vel være bra? Men jeg synes at det å opphøye seg til engel vitner om enn viss grad virkelighetsfjernhet.Og noen vil kanskje kalle det galskap eller eksentrisitet?
Gjest Skrevet 17. august 2007 #27 Skrevet 17. august 2007 Fikk du med deg det hun sa om at det KUN er Gud man skal tillbe, aldri engler? Det var jo bra i det minste. Stakkars Martha- mor har slitt ut mange benker i statskirken , ikke rart hun begynner å lengte etter noe mer , der er det jo tørt som et knekkebrød.Tenk deg å ete knekkebrød i 35 år?!Gosh,jeg syns ikke det er rart at hun begynte å søke" noe mer".I statskirken undervises det nemlig ikke om Den Hellige Ånd og Åndens gaver, ikke engang tungetale.De får jo ikke engang frem budskapet om HVORDAN man skal bli frelst ,så ikke rart at det befinner seg mange teorier og søkende mnsk der.At folk ønsker det skal skje noe overnaturlig ser jeg på som en positiv trend.Det er NÅ Åndsfylte kristne bør trå til og be for syke så det bare suser!Det er nå vi Kristne med frimodighet kan fortelle om Den Hellige Ånd!! Når det er religionsfrihet så er det lettere å fortelle om Jesus også, jeg har opplevd Norge som et land som egentlig ikke har hatt religionsfrihet fordi mnsk som har stått frem som troende har blitt stempla som idioter og kandidater til å tvangsinnlegges.Denne holdningen har Marha også fått slengt i trynet.Men jeg ser positivt på det at prinsessen går ut og snakker om det åndelige....Norge trenger å få mer religionsfrihet nemlig=D)))
Klikk Skrevet 17. august 2007 #28 Skrevet 17. august 2007 Tror nok ikke en skal ta alle under en kam, for det er mange bra, åndsfylte mennekser i statskirken og. men skjønner hva du mener da
Gjest Skrevet 17. august 2007 #29 Skrevet 17. august 2007 Neida ikke alle under en kam, men undervisningen er sånn, trist men sant
CARCEL Skrevet 17. august 2007 #30 Skrevet 17. august 2007 Trubbel og bubbel: ser synspunktene dine. Mener også at Statskirken har blitt utvannet og uklar. Bra om hun virkelig søker noe mer og ikke mer penger. Men jeg må si meg skeptisk når jeg ser hvem hun omgås i media. Er enig i at Norge begynner å bli trosfiendtlig. Jeg er rett og slett usikker på hva hennes motiv er :-)
Gjest Skrevet 17. august 2007 #31 Skrevet 17. august 2007 Hmm penger?Trodde nå ikke den dama hadde pengeproblemer akkurat.Jeg tror ikke hun er ute etter penger .Men det blir uansett spekulasjoner du kan jo har rett du og.Nei nå skuffer jeg meg i seng så får Martha styre med sitt=)God natt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå