Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #26 Skrevet 8. august 2007 Svigerinna mi hadde totalruptur med første, men fødte vaginalt igjen 2 år etterpå. Har ikke spurt hvordan sexlivet deres var etterpå :-)
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #27 Skrevet 8. august 2007 Ti anonym 02.08 og Tittimor, hvilken jordmor hadde dere? (Fornavn) Fødte der selv. Revnet ikke, men har stusset på vurdering av størrelse på bekkenet. Min satt fast og måtte tas med vakum.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #29 Skrevet 8. august 2007 går det ikke an å be om å bli klippet under fødselen så man ikke revner så mye..? jeg ble klippet bittelitt på siden, ikke bakover, og det gikk kjempebra.enda hodeomkretsen var 37 revnet jeg ikke mer. høres grusomt ut å revne, grøss. vil heller bli klippet,fikk bedøvelse først,og det hjalp nok litt når han kom ut også
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #30 Skrevet 8. august 2007 Min het Kari. Men kan ikke si hun var mye til hjelp. Hun ble skøvet helt på sidelinja, siden jeg hadde to leger til å dra ut ungen:-) Men de var til gjengjeld helt fantastiske!!! De visste akkurat hvordan de skulle dra, vri og holde igjen slik at jeg fikk minimalt med rifter. De hadde skikkelig peil! En jordmor hadde antagelig bare røsket til og gitt meg også total ruptur... Høres ikke godt ut, nei!!!
Gjest Skrevet 8. august 2007 #31 Skrevet 8. august 2007 Jeg lagde en big deal rundt dette da jeg ankom sykehuset! Sa klart ifra at jeg ville klippes. Og når det sto på som værst så skrek jeg "klipp meg, klipp meg" men dem gjorde det ikke! Faen ta dem...
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #32 Skrevet 8. august 2007 Jeg hadde total ruptur aner ikke noe mer enn det, har ingen lekkasjer av avføring, og tror ikke urin heller, klarer å holde meg bra, men vansker med å holde strålen når jeg tisser..6 mnd siden her Prøver å få knipet hver dag. Har vært på en etterkontroll ca 8 uker etter. Ikke hørt noe mer jeg. Er det vanlig å bli innkalt til flere kontroller?? Eller må jeg selv ta kontakt???
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #33 Skrevet 8. august 2007 Jeg ble innkallt til kontroll 6 uker etter.
321 Skrevet 9. august 2007 #34 Skrevet 9. august 2007 jeg ble innkalt til 6 og 12 ukers kontroll på sykehuset. har lest at noen også får kontroll etter 12 mnd.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #35 Skrevet 9. august 2007 unnskyld at jeg spør, men hva er total ruptur?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #37 Skrevet 9. august 2007 stakkar dere, synes synd på dere...tenk å revne i fiseringen! kan ikke forstå at ikke jm er flinkere til å forutse dette..hadde saksøkt sykehuset hvis de nektet å klippe meg.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #38 Skrevet 9. august 2007 mye måtte dere sy dere som revnet så mye? Jeg revnet selv pga. at jeg pressa lenge før jeg fikk hjelp av vakum. Lurer på dette...
Gjest Skrevet 9. august 2007 #39 Skrevet 9. august 2007 Sydde veldig mye. Lå på operasjonsbordet i nesten 2,5 timer etterpå. Fikk to revner framover(opp til klitoris) Og rett bakover med total ruptur. Fikk også en veldig dyp en innvendig som dem sydde i tre lag. Litt av et lappeteppe gitt...
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #40 Skrevet 9. august 2007 Jeg revnet bakover. Har ikke fått beskjed om hvor mye det er sydd innvendig. Ble kjørt til sying rett etter fødsel. Vet ikke hvor lang tid det tok...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #41 Skrevet 13. august 2007 Jeg har fått litt problemer med å holde på luft. Noen som vet om dette kan trenes opp eller om jeg må oppereres på nytt??
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #44 Skrevet 13. august 2007 Er det først nå du har fått dette problemet? Eller har detvært der hele tiden. For kroppen bruker tid til å komme seg tilbake på, og de gjør nok ikke noe før det har hvertfall gått et rå. La det gå 6 mnd. Så tror jeg nok med trening at det blir bedre. Har du fått noe trening du eller? Eller bare gjør du knipeøvelser selv? Har verken fått trening eller etterkontroll jeg, bare den 6 ukers greia.
Amsterdame Skrevet 13. august 2007 #45 Skrevet 13. august 2007 Jeg hadde total ruptur grad III for 3 mnd. siden, men hadde ikke revnet innvendig. Min gutt var bare 3100g/36 cm over hodet, men kom i stor fart mens JM stod med saksen i hendene.... Har hatt lite smerter og gynokologen sier arret ser flott ut. Hadde litt problemer med og holde på luft i begynnelsen, men tror det har blitt 95% bra nå. Har gått til fysioterapeut i 1 mnd. og laert knipe teknikker. Det må alle som har hatt total ruptur her i Nederland. Skal på 6 mnd. kontroll hos gynokolog igjen for og se om mer trengs og gjores.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #46 Skrevet 13. august 2007 er det forsent å få fysio etter 6 mnd`?? Synes det er dårlig at jeg ikke har blitt tilbydt dette. Aner ikke hvilken grad jeg fikk, men var en total ruptur..
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #47 Skrevet 13. august 2007 Jeg har ikke blitt tilbudt fysio .... Har hatt problemer med luft hele tiden. Øver å kniper selv. Dårlig at en får så lite opplysninger om hva en burde gjøre og hva som har skjedd synes jeg
Gjest Skrevet 13. august 2007 #48 Skrevet 13. august 2007 Jeg var på sjekk på sykehuset 3 uker etter fødsel og spurte da om jeg skulle få henvisning til fysioterapaut. Det hadde de aldri hørt om og sa at det uansett ikke hadde noe virkning på endetarmsmuskelen. stusset litt over dette, for jeg har jo hørt om flere som har blitt henvist til fysio etter total ruptur.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #49 Skrevet 13. august 2007 ja det har jeg også. Tragisk. Nei får ta å snakke med fastlegen min. Har lyst på en kontroll, gjerne av de som sydde meg. Slik at jeg kan få en tilbakemelding på hvordan det er nå et halvt år etterpå..
Gjest Skrevet 14. august 2007 #50 Skrevet 14. august 2007 Jeg har også fått time inkallelse til sykehuset i slutten av mnd. Det er da 7 mnd siden fødsel. Jeg er ikke plaget med noe lekasje lenger-gudsjelov! Men er full av stramt arrvev... huff, blir nok aldri som før igjen=(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå