Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerte dere nedentil etter det. Er veldig nervøs for hvordan dette skal bli.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har blitt helt fint, hadde totalruptur med førstemann for 3.5år siden, har fått mitt andre barn nå for 6mnd siden og revnet da bare grad 2 . Har ingen plager verken foran eller bak, men arrvevet var stivt lenge etter totalrupturen..

Skrevet

Jeg var ikke langt unna totalruptur, men det grodde fort. Var veldig bevisst på å trene musklene aktivt, og i dag merker jeg lite til det. Sex er desverre fortsatt er problem, vevet er utrolig lite elastisk, så vi må nesten "lære" en del ting på nytt når det kommer til det.

Skrevet

Skal jeg være ærlig så føler jeg meg som et takras. Har heldigvis ikke hatt problemer med lekasje av avføring, men greier ikke holde like godt på luft lenger.

Har fått veldig mye arrvev, så sex er nesten umulig.

Fått beskjed om at jeg kan få bli lagt under kniven igjen og prøve å rette på det.

6 mnd siden fødsel.

Skrevet

Huff. Har ikke prøvd å ha sex enda og gruer meg.....

Skrevet

Vil bare føye til at det tok omtrent et år før sexlivet ble normalt igjen, men normalt ble det til tross for mye arrvev. Man må nesten bare hive seg ut i det og "øve" seg inntil det blir bedre...=) (kan være lurt med glidemiddel og slikt i starten)

Skrevet

regnbuens barn: fikk du føde vaginalt etter å hatt total ruptur? det fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne, så ved evt nestemann må jeg ta keisersnitt:(

Skrevet

Slenger på et =))) smil der jeg! Ville aldri ha føda igjen!!!!!! Om det så hadde betydd ingen flere barn!

Skrevet

jeg fødte for snart 11 mnd siden, og det er fortsatt veldig stivt. sexlivet er langt i fra som før fødsel, veldig stivt. Men ble det bedre etterhvert? trodde ikke det måtte ta så lang tid som over et år:(

Skrevet

orket ikke tanken på en fødsel til jeg heller, men nå som det har gått en stund vil jeg i utg. punktet heller føde vaginalt enn kesiersnitt. har mer skrekk for det. men klart, en totalruptur på ny, er jo langt i fgra noe jeg ønsker... er det stor sjanse for at det kan skje igjen egentlig?

Skrevet

Hun som sydde meg på operasjonsbordet etterpå, og som jeg var til kontroll hos 4 uker etter, sa at det var større sjanse for at det samme ville skje igjen neste gang- enn det det er hos en person som ikke har hatt totalruptur før.

Skrevet

Jeg fikk føde normalt, fordi rikshospitalet mente at sjansen for en totalruptur igjen var minimal, men jeg fikk 2jordmødre under utdrivningsfasen for å støtte hodet riktig slik at det skulle minske sjansen for å revne slik igjen.

Men jeg ble og satt igang 10dager før termin denne gang- pga str på min første (hodeomkrets på 39cm og 4356gram) snuppa var nå 36cm hodeomkrets og 3544gram.

Rett etter jeg ble sydd etter totalrupturen så advarte de meg mot å føde normalt igjen, men heldigvis ble jeg frisk nok=)

Skrevet

Er 1 mnd siden jeg fødte. Jævla legene på sykehuset. skal de ikke vurdere keisersnitt når barnet er veldig stort?

Skrevet

Hvor stor var barnet da? Ikke alltid str det kommer an på! Brage veide 3370g

Skrevet

tror ikke det er bsre barnets str. det komme ann på nei, gutten min var 3300 bare. det kommer vel og ann på strørreslen på den som føder og? jeg er iallefall liten og smal. vet ikke om bekken har noe å si? jeg fikk beskjed om at slik egentlig ikke skal skje... litt sent å si men.

Skrevet

Jeg har grublet mye og lurt på hvorfor dette skjedde!

Fødselen min gikk i akkurat passe tempo. Jeg var livredd for å revne og lagde en big deal av det, når jeg ankom sykehuset og sa at hvis det var noe som helst tvil, så klipp meg.

og under pressinga så kjente jeg at dette ikke kom til å gå, så jeg SKREK : Klipp meg, klipp meg! "neida, her er det så tøylig. Dette går bra. Press alt du har nå!"

Og dermed så revna jeg!!

Er så jævlig bitter på Denna JM.

Fikk beskjed på forhånd at jeg hadde "fødekropp" Hadde så bredt bekken at hodet ikke ville feste seg før godt ut i fødselen. Så det kan ikke være derfor!

JÆVLA ELVERUM SYKEHUS!!!!

Skrevet

Har også en sånn opplevelse med Elverum Sykehus!!!

Skrevet

Glemte å si at jeg også er veldig smal. Burde de ikke se dette før fødsel?? Veldig bitter kan man si og kjedelig å få et ruinert underliv

Skrevet

Jeg også fikk total ruptur under fødselen(grad 4),noe som jeg var livredd for:( Men jeg ble fortalt at det bare var 4% i Norge i året det skjedde med,så sjansen var liksom ikke så stor(yeah right..) Jeg er 1,76&har kvinnelige former&det skulle ihvertfall ikke skje med meg fikk jeg høre.. Men har heldigvis ikke hatt noe problemer,ble henvist til fysioterapeut,gikk der i et halvt år.(8mnd siden fødsel)

MEN gjett om jeg er redd det skal skje neste gang!!! Skal på etterkontroll om 4mnd,så blir vel sikkert vudert da.

Skrevet

har lest at mange får etterkontroll etter 1 år etter det skjedde, har noen fått det eller hørt det samme?

Skrevet

Jeg revnet grad 3a. Skal på etterkontroll på SUS 6 mnd. etter fødsel.

Skrevet

Jeg fikk også totalruptur grad 4 for tre mnd siden. Det er ikke så veldig vondt lenger, men ting fungerer ikke som det skal, og sex er bare helt utelukket foreløpig. Kjennes ut som om det er sydd alt for stramt... Min gutt var bare 2900g så jeg følte meg skikkelig mislykket i lang tid etter fødselen fordi jeg måtte få hjelp med sugekopp, og fordi jeg revnet så innmari. Syns man får kjempe dårlig oppfølging fra sykehuset.... for noen blir denne revninga traumatisk i ettertid.....ihvertfall for meg!!! =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...