Gå til innhold

Jernholdig mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper at mange kan komme med tips til matvarer som innholder mye jern,til voksne,slik at en kan få opp blodprosenten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor er veldig plaget med blodprosenten. Hun drikker faktisk et glass med rødbetsaft innimellom for å holde det i sjakk. Det hjelper henne mye.

Smaker vist pyton, men er en vidunderkur som virker kjapt mot lav blodprosent.

Skrevet

uff da,det hørtes ikke godt ut,men hvis det hjelper forstår jeg jo at hun gjør det.Kan prøve det,men jeg er veldig var for ting jeg ikke liker smaken på.Er ikke kresen i matveien,men det jeg ikke liker,liker jeg ikke heller.

Skrevet

ja det skal vist ikke smake noe særlig godt. Knip for nesa og svelg ned;) Hun kjøper slike rødbeter i saft på glass.

Tror ikke man trenger om å være så vældig kresen for å ikke like smaken på rødbetsaft;) hihi

Skrevet

*ler* nei tror heller ikke det,for det hørtes ikke godt ut

Skrevet

brunost og leverpostei har masse jern :)

Skrevet

Er der fortsatt jern i brunosten?

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Jeg får ikke i meg jern via mat, så her er det jerntilskudd det går i.

Skrevet

Det er ikke jern i brunosten lenger...

Skrevet

Tips: spis grovt brød med leverpostei og rødbeter, og drikk et glass appelsinjuice til. Brødet, leverpostien og rødbetene inneholder mye jern, og c-vitaminene i juicen hjelper kroppen å ta opp jernet.

Skrevet

Mye jern i brokkoli....

Men anbefaler jerntilskudd i tillegg...det sa legen til meg da jeg hadde lavt jerninnhold. Hun sa du må spise veldig myyyye av jernholdig mat for å øke det. Hør på apoteket. Husker ikke hva jeg tok, men fikk ikke trøbbel med magen!

Skrevet

Det er veldig viktig det ka-ping sier... man må spise/drikke c-vitamin sammen med jernholdig mat for at kroppen skal ta opp jernet i kroppen skikkelig;=)

Skrevet

Takker for fine svar.Flere som har andre ting, tar i mot alt med takk

Skrevet

Blodpudding og sånne ting inneholder vel jern trur eg..

Og prim fra litago står på at den er tilsatt jern..

Skrevet

Ja,men blodpudding klarer jeg ikke å spise.

Skrevet

Nei da er ikkje det så mye hjelp i det nei..

Mener og ha hørt at en type brunost fortsatt inneholder jern også men husker ikkje hvem av dei...

Skrevet

Jeg får se i butikken,men setter pris på innspillet ditt

Skrevet

Litago sin brunost er det...

Skrevet

Takk skal du ha

Skrevet

Håper den smaker bedre en rødbet saft...

Skrevet

lever er det mye jern i.

Å et tips om du skal ta jerntbl er å ikke ta det sammen med mat, men mellom måltid. Drikk et glass appelsinjus til. C-vit bedrer opptaket av jern.

Skrevet

regner med at det smaker bedre enn røbetesaft ja*ler*

Hm,har du en god oppskrift på noe med lever i???

Skrevet

Vi bruker lever i en slik Rondane viltgryte pakke vi da...

Men godt med fløtesaus og potetmos og masse gode grønnsaker også..

Ellers laget vi heime før masse leverkaker.. Det var som kjøttkaker bare med halvparten kjøtt og resten lever..

Spinat også skal inneholde jern vist nok..

Skrevet

Brokkoli, spinat, røde bønner, brekkbønner (bønner generelt tror jeg) leverpostei

så er det lungemos da...men det får en ikke i meg hvertfall, men spiser masse av de overnevnte produktene. mistet mye bold og hadde hb på 8,3 etter fødsel. fikk jerntabl. og c-vit som jeg tok to ganger om dagen i en uke og fikk i tillegg beskjed om å spise MASSE jernholdig mat.

Skrevet

Ja,det er noe slikt jeg har klart å kave meg opp i nå,men jeg har et jernlager på 3,så det er så godt som ingenting,så nå må jeg prøve å gjøre noe drastiks for å få det opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...