Gå til innhold

Hvorfor fortjener pappa'n en pappagave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det blir litt for dumt og snakke om alt mor må ofre.....er ikke snakk om og måtte ofre noe i det hele tatt. Man har selv valgt og få barn, det vil si at man ikke ofrer noe, men gir opp noe for noe bedre!

Hva slags holdning får man til barna sine dersom man skal tenke slik at man har ofret hele livet sitt for og få et barn. Høres forferdelig ut spør du meg........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del så fortjener mannen min en gave fordi han er så snill mot meg. Og hvorfor fortjener jeg en gave da??? Fordi jeg med vitende vilje gikk inn for dette og var meget klar over alle plagene man kan få i et svangerskap? Fordi jeg som den eneste av oss 2 som rent biologisk kan bære frem et barn?

Ja greitt jeg har plager som konstant kvalme og sånne ting og en fødsel er jævlig. Men det virker som at mange her mener at en graviditet ikke har noe å si for mannen. At han skal være heldig at vi strakk oss så langt at vi er villige til å bære frem hans barn. Han skal bare legge seg på kne og kysse jorden vi går på.

Jeg aner ikke hva som går gjennom hodet til mannen min, men jeg tenker nok han tenker masse på fremtiden. Om han blir en god pappa, om vi kommer til å klare oss på alle mulige måter og sånne ting. Og under fødselen ja han vil ikke ha smerter som oss, men tenk hvordan det er for han å se det mennesket han elsker overalt på jord ha en slik ubeskrivelig smerte som han ikke kan gjøre noe med. Og at det er jo en risikosituasjon for både mor og barn.

Jeg har overhodet ikke krav på noen gave selv om jeg er gravid - jeg er opplært til at man ikke forlanger gaver. Man gir en gave fordi man vil vise hvor mye man setter pris på en person.

For meg er mannen min den beste gaven som finnes og hadde jeg kunnet, ville jeg gitt han hele verden.

Skrevet

Kunne ikke vært mer uenig.

Min har gjort en kjempejobb etter fødselen!

(Under svangerskapet var jeg i så fin form at vi levde som før (dvs. at han eg. gjør mer hjemme enn meg...)

Jeg har vært sår og øm og overhode ikke i form.

Han har gjort alt husarbeidet, han har stelt Ådne natt som dag, han har løpt på apotek o.l. når jeg trengte noe der. Han har vært og handlet babyklær når vi hadde kjøpt alt for få str. 50 plagg på forhånd.

Selv sykehuspersonalet var imponert og sa da vi dro at "alle nybakte mødre skulle hatt en mann som deg!"

Snille mannen hadde bl.a fylt opp kjøleskapet med all den maten jeg savnet å spise i svangerskapet til jeg kom hjem. Og har disket opp med den ene herlige frokosten etter den andre (med eggerøre, sursild, røkelaks og roastbiff...) middag har jeg fått (bl.a en herlig bryllupsdagsmiddag med herlig blåmuggost-saus...)

Han har virkelig fortjent en gave for alt det han har gjort ... og når jeg er i stand til å gå på butikken på egenhånd skal jeg se å finne noe fint til ham!

Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skulle ha klart disse dagene uten ham ... han har gjort en fantastisk innsats og fortjener noe skikkelig fint for det! (Det blir vel ikke så mye en pappagave men mer en "kjærestegave". Litt sånn "takk for at du har tatt så godt vare på meg".)

Skrevet

Jeg er helt enig med Fabel_Aktiv med super_Aktiv!

Samboeren min har vært helt enestående i forhold til å ta hensyn til meg nå som jeg er gravid, og jeg ønsker å vise han at jeg setter pris på han!

Høres ut som HI tar det som en selvfølge at mannen skal stille opp ettersom vi tross alt får så sinnsykt mange plager og det er så tungt...

Et svangerskap kan være vel så tungt for en mann å takle, på det psykiske plan da dersom det teller..

Min samboer er hvertfall heldig som har ei som viser at hun setter pris på alt han har gjennomgått iløpet av svangerskapet ved å gi en liten gave når babyen kommer :-)

Skrevet

hvorfor fortjener pappaen gave?

hvilken mann har du da? som synes det er greit at du tar han for gitt, og a dett bare er du som skal tas vare på?

jeg elsker mannen min og han har vært utrolig skjønn med meg selv om jeg hag vært et hespetre til tider. joda, det er jo jeg som ikke har det supert hele tia og som er stor og tung og ikke gjør noe som heldst for han for tia..., men...

mannen min har vært utrolig flink til å oppvarte meg og gjøre aktiviteter vi kan sjøre sammen, selv om han egentlig hadde villet ut å gjøre helt andre ting. off! greier ikke fortelle hva han egentlig har gjort for meg!

men vi får begge et barn i gave, og jeg veit at han har tenkt ut en super gave til meg (det gjør han til sånne store dager), så her skal det kjøpes pappagave ja!

det er vordene fedre som stiller opp for de gravide damene sine og de som ikke gjør det. min har iallefall stilt opp 100 om ikke 200 prosent for meg!

fordi han fortjener det=)

Skrevet

min mann får ingenting og fikk d heller ikkje sist..

han hadde heller ikkje kjøpt noe til meg, ble ganske skuffa då

hadde lest så masse om alle d e fine gavene folk fikk av mennene sine..

men min syns tydeligvis ikkje eg fortjente en...buuuuuu

hehe

Skrevet

jeg forstår ikke hverken hvorfor mor eller far skal ha noen gave.

Det å få barn er jo noe begge som oftest har planlagt, å begge er vel innstilt på at det blir tøft for alle parter på et eller annet vis og gleden i seg selv synes jeg er å få barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...