Gå til innhold

Hvorfor fortjener pappa'n en pappagave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, hva har han gjort for å fortjene at vi står på hue for å finne på noe for han? Jeg bare lurer. Min fikk ikke noe ved siste fødsel og kommer ikke til å få noe om jeg er så heldig at denne spira sitter.

Jeg synes at det er mennene som skal gjøre noe for oss jeg. Hvor jævli har vi det ikke etter en fødsel? Jeg tenker på, sårt underliv, følelsen av å ha syklet trondheim-oslo, hårafall, kanskje depresjoner, konstant trøtt pga amming -for de som får det til, ikke alle gjør det heller.. Og så er det HAN som skal få gave? ;-p

Er det fordi han har overlevd med dere under svangerskapet? Det er vel en selvfølge?

Menn slipper billig nok unna om de ikke skal få gaver også he he.

Uansett har han fått et barn, det får være gave god nok syns jeg:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kunne ikke vært mer enig.....

barnet er vel nok gave i seg selv, er det noen som trenger gave er det kvinnen som har født og gått gravid med et lite vesen inni seg i 9 mnd........

men det er nå min mening da :)

Skrevet

..hmm.. dersom jeg hadde vært syk under store deler av

svangerskapet og alt hadde falt på sambo,

så tror jeg at jeg hadde vært inne på tanken på å

kjøpe en liten ting til ham.. Som en liten 'takk for at du var der!'-gave..

Nå som jeg har vært frisk og rask hele svangerskapet

(so to speak), og hverdagen har gått sin vante gang hvor han

har gjort sine vante oppgaver og jeg mine, så ligger det ikke

automatisk i lufta at det vil vanke noen gave fra undertegnede..

Det finnes vel ikke noe fasitsvar på om man vil gi sin kjære en gave

eller ei -og synes ikke man skal burde forsvare valget man tar ifht det!

Folk må gjøre som de føler for -og som er mest riktig for dem..!

Det er jo ikke sånn at armageddon fremskyndes av at noen velger

å kjøpe gaver til hverandre.. :)

..åj -ser av ordlyden at dette innlegget hørtes litt skarpt ut..

Va'kke meningen, det! Men gidder heller ikke redigere for å

få det til å bli mer silkemykt, heller! :P

Skrevet

synes for så vidt at begge bør få gave, eller ingen.. Jeg får min gave i form av en sønn. At det er jeg som har måttet bære på han i 9 md. er biologisk og mannen bør derfor ikke føle seg forpliktet til å kjøpe gave. Synes mannen min har vært så fantastisk dette året at jeg ikke forventer noe mer.

Skrevet

Selvfølgelig er den største gaven barnet, men for å ta eksempel i sambo så har han stått skikkelig på for å lage barnerom, pusse opp bad, støttet meg, massert meg, kjøpt mammamassasje til meg, holdt ut med hormonsvingningene mine, og rett og slett bare vært helt super. Greit nok at vi har den tyngste jobben i prosessen, men det er vel ikke hans feil? Må ta utgangspunkt i at det er en mann og hva de kan bidra med i svangerskapet, og når jeg leser enkelte innlegg inne på bim så forstår jeg hvor heldig jeg er. Og DERFOR fortjener han en liten påkjennelse i forbindelse med barnets fødsel. Trenger ikkke være noe stort og dyrt, bare en liten oppmerksomhet til han også-det blir masse nok oppmerksomhet på mor og barn etter fødsel uansett =)

Skrevet

Jeg forstår at dette er noe å ta ille opp at jeg lurer på- no prob

eh

kanskje noen av oss opplever at mannen bruker av seg selv for å gjøre vår tilværelse lettere.. ja kanskje skulle det bare mangle for noen av "oss".. men da kan man kanskje også snu på flisa og spørre hvorfor i alle dager vi skal fortjene en gave når det er det vi er skapt for.. å bære frem barn og føre arten videre???

som jeg sa tidligere så hadde jeg ikke tenkt til det men så er det en som fullstendig har snudd på flisa og står på pinne for meg og fortjener en takk og en oppmuntring.. som viser at JEG setter pris på han..

kjære dere - gjør hva pokker dere vil med deres menn - vi som setter pris på våre må få lov til å vise det

Skrevet

Tror nok pappa også blir glad over at vi viser at vi setter pris på han. Min samboer har vært skikkelig snill og omtenksom, ikke kommentert ett av mine hormontroll utbrudd, og jeg synest han fortener en gave.

Det trenger jo ikke å koste en halv bondegård heller da, bare en liten oppmerksomhet, og at nå begynner enda en ny fase av livet. tror nok menge fedre ikke er like oppsatt på magen og alt som skjer for de ikke føler det på kroppen, men jeg synest det er egoistisk av jentene å kreve en fødsels gave og synest at mannen ikke fortjener noe.

De har jo tross alt gått gjennom mye følelsesmessig de siste 9 månedene de også. Det er en stor omstilling for de også, og spesiellt etter fødselen.

Nå er jeg 3. gangs fødende, og min mann vet hva han får når jeg er gravid( 1 stk dritsur kjerring) og han fortjener en oppmerksomhet for å ha holdt ut med meg og mine nykker!!!! Og jeg tror ikke alle jenter forstår hva typen/mannen går gjennom i et svangerskap, for det er absolutt et fåtall av de som setter ord på det.

Jeg synest de fortjener det jeg, med mindre de er en dritt av rang som aldri tar hensyn til noe, og kun setter seg selv først, da kan de bare ha det så morsomt.....

Skrevet

Enig med HI!!!

La menn kjøpe en dyr gave til dere jenter for du verden som dere fortjener det! Gaven til mennene er jo at de har slike fantastiske jenter som dere ved deres side :-)

Skrevet

Dummeste jeg har hørt, dette med pappagave !! Hva er poenget????

Skrevet

syns egentlig mange jenter tar helt av på kravene også. jeg krever absolutt ingen mammagave. jeg får en nydelig datter , og har en samboer som elsker meg og datteren vår... det er mer enn nok gave for meg! kommer selvfølgelig til å bli glad hvis han kjøper noe men det trenger jo ikke være gull og diamanter. kjøper han en stratos til meg er jeg mer enn fornøyd =)

Skrevet

Jeg hverken forventer noen gave fra ham eller har tenkt å kjøpe gave til ham. Er ikke så opptatt av å motta blomster osv jeg da. Det holder lenge at han viser at han bryr seg i det daglige. Dessuten har vi begge alt vi trenger og mere til, sliter nok med å kjøpe bursdags- og julegaver til hverandre her i huset og har i mange år snakket om å droppe julegaver. Trist synes noen, greit å slippe å motta en masse ting synes vi. (minimalister begge to, som setter mest pris på blomster, en pose kaffe eller lignende)

Skrevet

ungen er gave i seg selv mener jeg.

Jeg fikk ikke noe som helst jeg, ikke en dritt, heller ikke hjelp fra pappan de første månedene så han får ikke en dritt av meg nestegang heller!

Skrevet

Min mann burde hatt gullklokke for å holde ut med meg i ni måneder. I tillegg har jeg bekkenløsning og er lite mobil så han vasker, lager mat og ordner opp. Jeg er veldig heldig som har en så snill mann :o)

Skrevet

Ja og han er heldig som har deg som bærer fram hans barn. Det er helt fantastisk!

Jeg fikk ingen gave da jeg hadde født, noe jeg heller aldri i verden hadde forventet! Fikk noen blader og godteri når han kom på besøk etter fødsel da. Koselig:o)

Ellers trenger vel strengt tatt ikke mennene en fortjeneste i form av gave fordi de har holdt ut med oss he he. Vi har jo måtte holde ut med oss selv vi også.. ikke lett det heller.

Selvfølegli må dere få kjøpe en gave til mannen deres fordi han er så flott, men grunnen til at jeg skreiv innlegget var fordi jeg virkelig lurer på hvorfor han fortjener det. Jeg synes ikke de sliter noe mer enn oss.

Skrevet

Hvorfor fortjener ikke pappan en pappagave? Mange av mødrene forventer jo å få en gave (og ikke en hvilken som helst liten gave heller,i mange tilfeller)... Barnet er den største gaven TIL OSS BEGGE etter min mening. Jeg forventer ikke at pappaen stiller med en stor gave, men syns selvsagt det er hyggelig om han har med en liten ting til meg eller babyen. Selv har jeg ikke tenkt å vri hodet for å finne en kreativ eller dyr og fin pappagave til ham, men hvis jeg kommer over noe jeg vet at han trenger, kommer jeg til å kjøpe det til ham som takk for støtten de siste 9 månedene.

Jeg tror faktisk mange fedre har det vel så vanskelig som mødrene under fødselen..Jeg vet hvor vondt jeg har, og er innstilt på å takle smertene. Han derimot må stå litt på siden og se på at jeg har det vondt uten at han kan gjøre noe med det... I 9 måneder forut for fødselen er det vi jenter som har fått oppmerksomheten og blitt tatt hensyn til, han har måttet ta de tunge takene i hus og hage uten hjelp fra meg...Fortjener jeg en liten oppmerksomhet,så syns jeg at han gjør det også.

Skrevet

jeg skulle gjerne gitt pappan en gave for å ha:

*Gjort meg gravid:)

*Kjørt milevis for å kjøpe burger, for så å smile når jeg ikke orka mer enn halvparten.

*Vært verdens mest tålmodige mann når jeg har tent på alle plugger fordi vi mangler grøtris.

*Båret og ryddet, støvsugd og kosta uansett når jeg måtte ha ønsket det.

*Trøstet meg når jeg har hatt hormonelle gråtetokter...

*sagt "ja, kjære" når han egentlig mener "nei, for svarte!!!!"

*sagt "nei, du er ikke så veldig sint, exen var mye verre":))

*Gjort meg til verdens lykkeligste kjæreste

*vært seg selv...

men vi skal ikke gi hverandre noen gave nå. Vi skal heller forsøke å være rause med hverandre... han ønsket seg en hyttetur med gutta to uker før ks, og det får han uten problemer. Ok, han må være edru, hehe.

Så hver må gjøre som man vil, men jeg har tross alt fått oppleve sparkene i magen, og det veier opp for absolutt alle vondter jeg har og har hatt!!

Skrevet

Ja uff så fælt å stå og ikke ha vondt he he. Nå setter jeg det litt på spissen, men jeg er klar over at det sikkert ikke er lett for mannen heller under/etter en fødsel. Selve fødselen er vel for mange ikke det værste heller...

Det er vel egentlig en selvfølge at barnet er den største gaven, så hvorfor fortjener dem da noen gave? Jeg tror ikke jeg skrev at vi burde få noen gave, men at de bør gjøre noe for oss. Som å gå en tur og la oss få sove, hvis man ikke har et barn som sover hele tiden:-) Er ikke alle som har det gitt...

Skrevet

pappagave har jeg aldri hørt om...

Syns generelt det er aalt for mye gavekjøping i året.

Jul, bursdag, farsdag, valentine, forlovelsesdag, bryllupsdag osv..jeg blir sprø. Vi har hverandre og gaver eller overraskelser vil jeg gi nr det passer seg slik. Jul er ok da..

Skrevet

Min skal få æren av å dulle med meg og gutten han ;) =P

Neida, jeg og min kjære har en fin deal vi, VI får en unge, og om den ungen ikke er gave nok for oss burde vi kanskje tenkt oss om litt før...

Jeg forventer ikke gave, og det gjør ikke han heller :) Vil heller bruke tida og pengene våre på *familieting* vi kan ha nytte og glede av sammen vi :)

Skrevet

Mannen min får en gave fordi jeg elsker han, gir hverandre ofte små oppmerksomheter og gaver.

Jeg synes det er skikkelig surmaget kjærringsnakk å skulle hevde sin rett til å ha hatt det så forferdelig alltid.

Skrevet

min samboer fortjener gave, fordi han stresser og jobber for og få ferdig huset til nurket vårt kommer. Han har utsatt ferie til babyen kommer, og jobber nå vanlige dager i tillegg til og snekre, gjøre det elektriske, tapetsere og male, til seine kvelden, mens jeg stort sett lager mat og vasker klær, og sover. Med en slik innsats synes jeg han fortjener en liten belønning......

Skrevet

Mannen min skal få en gave fordi han har holdt ut med dette sure trynet mitt..hehe..og i tre mnd til...skal si jeg er hormonell om dagen ja .. og fordi jeg elsker han over alt på denne jord..herfra til månen og tilbake ;-))

Blir sikkelig irritert jeg når jeg leser om hvor vondt og fælt noen av dere damene har det under graviditeten / fødselen..skulle nesten tro dere var alene om og planlegge fødselen. Tenk så mye mannen egentlig er innvoldvert ?? Ihvertfall mannen min .. han reiser på butikken og kjøper det jeg vil ha...han har pussa opp hele huset vi har kjøpt oss..han står på og jobber og tjener penger for at vi skal få det godt og kunne leve bra =)

Nei skal ikke si hva jeg tenker for noe da blir jeg bare hetsa her inne.. !!

Skrevet

"pappagave" er så totalt latterlig, like kommersielt som morsdag og farsdag. Jeg synes at pappa slett ikke trenger noen ting, han skal heller gi noe fint den stakkars mor som har gjort det hardeste arbeidet, men er imot det også. Det er nå mor som får mest etter fødsel også, det blir aldri helt likestilt mellom kjønnene og derfor slett ingen vits å premiere en far å å ha blitt far. Tenk på mor må ofre for å bli mor! Kropen sin, karrieren sin,tiden sin... Alt dette slipper far glatt unna!'

Unskyld meg, men blir så irritert på sånne overromatiske damer som skal gi mannen sin noe... så utrolig tåpelig!

Skrevet

Der har du den rette kjærring holdningen, stå på!

Skrevet

Jeg hadde aldri hørt om dette med "mamma" og "pappa" gave før jeg leste om det er på Bim. Spurte samboeren min om dette var noe han ville ha, eller forventet - men han mente at det var bare tull!

Jeg fikk blomster på morsdagen av ham, siden jeg skulle føde hans barn så syntes han det var på sin plass. Det er jo noe av det samme egentlig. En del av oppveksten min har vært mors-og farsdager og slik har det vært for ham og, så det kommer vi nok til å opprettholde, men Valentines Day og "Pappagave" er ikke noe for oss.

Uannsett, folk er forskjellige.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...