Gå til innhold

30+ skravletråd


Modesty Blaise

Anbefalte innlegg

Så artig at spiren sitter hos deg da Benta. Om du har prøvd i 17 år er dette jammen vel fortjent. Jeg krysser fingere og tær for at den skal sitte hele veien for deg. Og selv om du er 40 er du veldig velkommen på skravletråden her hos oss:-)

 

Selv blir det 7 uker i morgen. Merker jeg er en del kvalm og syntes det er godt å ha symptomer. Ellers har jeg vært på Triumph og kjøpt en bh-cup size større siden før ferien....det merkes at kroppen er i endring.

Festlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på ultralyd og sett et bankende hjerte :-)

Jeg fikk bekreftet min egen terminberegning, så jeg har termin 22. mars.

 

Det er godt å vite at alt er bra så langt. Men jeg må innrømme at kvalmen holder på å ta helt krepen på meg. I går var til nå den verste dagen. Da bare lå jeg hele dagen og brakk meg, men jeg fikk ikke noe opp. Så langt har jeg klart å spise normalt. Og jeg har funnet ut at farris med isbiter virker stillende på kvalmen. Jeg drikker farrisen, og spiser isbitene. Det er en uke igjen til jeg begynner på jobb, og jeg må si jeg ser mørkt på å starte på jobb og omgåes viltre ungdommer. Stå og gå hele dagene. Uff... Tror det ender med sykemelding før jeg har rukket å starte. Ergelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har det på akkurat samme måte. Kvalm og ingen energi i det hele tatt. Ble sykmeldt i går. Foreløpig en måned. Jobber også i skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Takk for lykkeønskninger i forbindelse med bryllupet! Det gikk veldig fint, og alle trodde jeg drakk, så det var jo litt artig! He he... De ble overrasket når de fikk vite det dagen etter. Formen ellers er stort sett bare fin, så lenge jeg passer på å spise jevnlig. Nå har jeg bestilt legetime også, og den blir den 22. mars. Skal bli litt kjekt å komme igang med den biten også! Er det noen her som har planer om å få vite hva det blir på ultralyd da? Jeg visste det ikke de andre gangene, men denne gangen er jeg og min mann enige om åfå vite det. Gleder meg kjempemasse, selv om det er lenge til enda!

Hvor er du fra Siri70? Ellers håper jeg det går fint med dere alle her på skravletråden! Vi har jo så mye å glede oss over!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så deilig. For tre dager siden våknet jeg og kjente at jeg klarer ikke en dag til med dette helvetet. Jeg tok en Postafen og gikk og la meg. Jeg ble ikke kvalm den dagen, men hadde jo tatt noe for det. Jeg var veldig sliten etter å bare ha ligget i mange uker, men klarte for første gang på mange uker å ta i mot besøk. Postafen gjør at man blir trøtt. Så det ble tidlig kveld på meg. Da jeg våknet mandag ventet jeg å kjenne den velkjente ekle følelsen i magen, men den var ikke der. Jeg sto opp og tenkte at jeg må skynde meg i dusjen før jeg blir dårlig igjen. Men jeg ble ikke dårlig før sent på kvelden, da fikk jeg en skikkelig runde igjen. Men så våknet jeg i dag og er helt fin. Ikke antydning til kvalme, annet enn i sted da jeg oppdaget at det var flere timer siden jeg hadde spist (og det har ikke gått an tidligere, da måtte jeg spise hele tia). Jeg er så forundret at jeg bare går og smiler. Den planlagte sykemeldingen er lagt på is og jeg gleder meg til å gå på jobb torsdag. Håper dette holder og at jeg er over det verste nå. *krysser fingrene*

 

Jeg tenker på alle dere som er dårlige og håper dere får slippe kvalmen snart. Jeg snakket med ei som var sykemeldt i hele forrige svangerskap på grunn av hyperemesis. Andre gangen gikk hun akupunktur og det hjalp henne masse, slik at hun kunne fungere i dagliglivet i allefall.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første kontroll i dag og fikk fremskyndet terminen til 6.3. Ser ikke bort fra at den blir utsatt litt igjen ved ultralyd, men ærlig talt vet jeg ikke helt, så sikkert greit å ha den tidligste datoen inntil videre. Og vips så er jeg 11+2, og det er jo litt deilig bare det. Hørte hjertet banke derinne, noe som var en veldig deilig bekreftelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig å høre hjertet dunke Mammare. Godt å vite at det er noe der inne.

 

Aurora; Tror jeg begynner å skjønne hva dere snakker om med kvalmen. Har begynt å få kvalmebyger. Spesielt på ettermiddagen i tre tiden og utover. Orker såvidt å lage middag til gubben og spiser et te-fat med middag sjøl før jeg deiser på sofaen til bikkja kommer med våt snute og bedende blikk og vil ha tur....da må jeg true meg selv ut og gå en time. Og akkurat det har jeg nok veldig godt av. Nei denne kvalmen er ikke akkurat førstepremie. Men jeg syntes ikke jeg kan klage heller. Det tyder vel på at det er liv der inne, og det beroliger meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Er det noen andre over 30 som er alene med barn ? Har en på 5 år og venter en til i slutten av mars .studerer... må nok ta en liten pause når underet kommer:) Bor i oslo og er snart 33

 

kan være slitsomt med kvalme, hodepine og barn, men det er jo heldigvis mest glede over livet som spirer.

 

lykke til alle sammen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Steinbukken,

Jeg er 36 år og er nå endelig vellykket førstegangsgravid (12+0) på mitt 7. forsøk. Min termin ble flyttet frem til 1. mars (29. feb) på siste UL

Har tidligere hatt 3 SA og 3 MA. En av MA'ene var diagnostisert blighted ovum (blindt egg) Dette ble oppdaget på UL i 7. uke og er bare en plommesekk uten noe fosterutvikling i det hele tatt. Kan det ikke være det du også har opplevd? Utrolig kjipt å oppleve og en forferdelig slutt på ferien. Ønsker deg alt godt og lykke til med neste forsøk!

 

Veldig positivt at det er startet en slik skravletråd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 33 år & venter nr 2 :)...er det noen av dere som har bestillt UL for & sjekke at alt er iorden med fosteret,sjekke nakkefold osv?...legen min sa at jeg ikke trengte uroe meg pga min "unge" alder....men jeg vet nå ikke jeg :(...hadde jo vært greit & fått sjekket at alt er iorden da....kan jeg bare ringe legen & be om en henvisning til en Ul på sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er 32 og gravid for første gang. Ikke planlagt, og heller ikke ønsket pga at jeg var i ferd med å miste følelsene for min mann. Er i 11. uke og har vært veldig deppa i ukesvis, men føler meg nå mer optimistisk enn på lenge:-) begynner for første gang å glede meg. Min stakkars mann har vært tålmodig....jeg har vært avvisende og sint og sur..Men har ikke vært kvalm ett sekund, kun ømme bryster og noe treg mage. Så det utfordringene har hittil vært på det mentale plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er nå 10+2 og til tider ganske kvalm. Jeg har en stillestittende jobb, men den krever full konsentrasjon og at jeg til tider jobber lange dager. I det siste har jeg måttet ha "hjemmekontor" i hele og deler av dagene, for jeg har vært så kvalm. Men - til tider er jeg helt fin. Vurderer sykemelding 50%, men synes det er litt nederlag - jeg er jo ikke syk, bare litt uvel. Noen som har vært deltidssykemeldte og føler at det har hjulpet noe? Noen som allerede har blitt bedre av kvalmen? Omtrent når skjedde det i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia jenter.

Skrekkblandet fryd; først et tips mot kvalmen; Ta b-vitaminer. Jeg begynte for en uke siden og er kvitt kvalmen. Er nesten litt skeptisk til at det gikk så greit så nå tenker jeg at det er tre alternativer...1, det hjalp, 2. jeg er kommet dit hvor kvalmen avtar for min del i svangerskapet 3. jeg har hatt en MA.

Skal på UL i morgen da jeg har mistet to ganger tidligere og er 9+1 i dag. Er veldig spent. Fikk anbefalt B-vitaminer av en venninne som også er gravid og det virket på henne også. Fikk så mye mer energi også, plutselig var husvask, timelange handleturer på IKEA osv..en drøm. hehehe

 

Ellers har vi begynt å pusse opp huset. Min kjære skal isolere og lage varmt hus til det kommer baby inn i livene våre, har eldgammelt hus fra 1899 så det trengs..så jeg bor på en byggeplass for tiden....ja ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Kjøpte B-vitaminer sporenstrekt og idag, etter to dager, har jeg vasket vinduer, handlet, ryddet og sydd gardiner. Etter en helt vanlig arbeidsdag! Det kan jo være tilfeldig eller god placeboeffekt, men det er jo effekten som er det viktigste, og den var der!

 

Så forresten at du hadde vært på UL og sett den lille babyen bevege seg. Jeg var også på UL tidlig (9+0), og fikk tårer i øynene da jeg så det lille hjertet slå. Gratulerer til deg og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre Skrekkblandet fryd, det virket slik på meg og. Ble nesten litt bekymret så god form som jeg ble....har også vært hyper og effektiv i det siste etter B-vitaminene:-) Gynekologen jeg var hos sa at de gir b-vitaminer til de med svangerskapskvalme så det var helt topp å ta det.

 

Så herlig at du også fikk tidlig UL. Tårene trillet hos meg også...(Sikkert hormonene....gråter jo av hotel cæsar om dagen...)

 

Ellers så gleder jeg meg til å fortelle det til venner, familie og jobb. Min kjære mor og noen nære venninner vet det alt, men det blir godt å sleppe løs. Bor i en liten by og er veldig forsiktig med å se på mammatøy og slikt enda selv om jeg merker at jeansen begynner å presse på. Fikk tips av en venninne om kule, smale mammajeans på polarn og pyret så jeg ivrer etter å ta en tur dit...

 

Ellers da damer? Noen som har en god historie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :-) Aller først Modesty, ta det helt med ro mht redsel for å miste etc pga b-vit (uff - ble mye forkortelser det her...) Hatt samme opplevelse selv :-) Var såpass kvalm sist at jeg fikk legen til å skrive ut b-sprøyter som jeg satt i stumpen hver måned. Men : husk at også C-vitamin er vannløselig (alle de andre er fettløselige, dvs kroppen lagrer dem) og - NB: C-vit er HELT nødvendig for at kroppen skal TA OPP JERN ! Blir så vanvittig sur for at leger/jordmødre ikke gidder fortelle sånne enkle triks... - det m/c-vit vil jo si at mange gravide spiser ALTFOR sterke jerntabl (og får forstoppelse, sure mager etc...) og ganske enkelt kunne klart seg med svakere jern-dose med c-vit.pille vedsidenav. Vel....var visst i det belærende hjørnet i dag...*kremt*.....:-)

Er ellers 33, venter nr. 3, skal ha planlagt keisersnitt i mars v/BSS i Drammen. Hadde vært kjempehyggelig å hørt fra noen i distriktet ! Var på BIM-treff sist, og gjett om det var artig å være i samme *omstendigheter*....

 

Flott å starte 30+skravling :-)

 

Gleder meg ellers med alle andre her inne :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heisann,

 

Jeg er ei sørlandsjente på 34 år som venter tvillinger i midten av mars. Og - jeg har klagd over kvalme og ekstrem trøtthet og utrolig vondt for å komme meg på do, men ser jo når jeg leser noen av deres innlegg at jeg bare må slutte å klage!! Ok, så har jeg spydd litt, men herlighet - det er da ingenting ift de som sliter med ekstrem kvalme. Har denne kvalmen gitt seg hos dere nå?

 

Sliter forsatt med en helt ufattelig trøtthet, og lurer så fælt på når den skal gi seg. Jeg er 14+5 idag, og prøver så godt jeg kan å holde ut på jobb fram til uke 20 da jeg automatisk blir sykemeldt. Kjenner allerede sparkene til disse to nurkene - en merkelig følelse og kjenne spark på forskjellige sider av magen :)

 

Så - hva siere dere damer, nærmer vi oss snart tiden da svangerskapet skal føles som en lek og vi bare skal kose oss fram til ting blir for tungt??

 

Har fulgt med på serien 24 på TV'n, men siden jeg har sovnet de 3 siste gangene så har jeg falt litt ut. Idag har jeg vært hjemme syk, fått sovet masse på dagen - så dette må være første dagen på ukesvis at jeg er oppe etter kl 2230 :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kvalmen har gått over hos meg. Har termin 12. mars. Så jeg føler meg pigg og opplagt. Ikke trøtt lengre heller.

 

Men bekkenproblemene har kommet. Veldig tidlig denne gangen synes jeg. Har bestilt time hos fysioterapeut og håper og få hjelp til å takle hverdagen. Men det går ganske greit hvis jeg ikke gjør noe. Som egentlig er helt umulig. Må jo hjelpe til litt hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...