Gå til innhold

30+ skravletråd


Modesty Blaise

Anbefalte innlegg

Nå har vi konstantert at det er en del av oss her på marsklubben og det er jo kjempehyggelig.

Hvordan står det til med symptomer og formen hos dere da i svangerskapet? De fleste er vel fra 6-9 uker nå?

Selv har jeg hatt en liten blødning i helgen og var sikker på jeg mistet. Men den stoppet av seg selv og var vel kanskje ikke egentlig en blødning, bare litt spotting. Har mistet to ganger og er temmelig sikker på at muligheten for at det skjer igjen er stor....

Men jeg har ømme pupper, oppblåst mage og i går hadde jeg oppkastsmak i munnen flere ganger. (mulig jeg er så mett av all maten nå i ferien at det var derfor...heheheh) Ellers så har jeg tro på at denne spiren overlevde helgen og henger litt til her hos dere:-)

Har egenberegnet termin 31/3 og er kun 5+4:-)

Enn dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei!

Symptomene mine er omtrent de samme som sit vi "snakket" - litt mer kvalm og svimmel, litt mindre murring i magen, litt mindre øm korsrygg, litt mer ømme bryster (og de har blitt merkbart større - hurra!). En annen ting er at jeg faktisk allerede nå i uke 7 (6+6) begynner å få mage.....det er litt vrient, jeg er normalt veldig tynn, og hvis det fortsetter sånn kommer jeg altså til å motte fortelle det til folk lenge før jeg egentlig hadde tenkt (og switche til mammaklær ganske snart). Trange jeans er allerede lagt på hylla...

 

Ellers hadde jeg i går endel stikking i livmorområdet - ikke så høyt opp som egglederne, men litt lenger ned. Gjorde vondt hver gang jeg beveget meg - har gått over nå, kom etter at jeg hadde holdt på å "styre" litt (rydding i klesskap, en liten omsortering grunnet overnevnte mageproblem :)). Ingen blødninger her, heldigvis - håper det går bra med deg! Det høres vel mest ut som spotting det du har hatt, så jeg har full tro på at alt er i orden :)

 

Min egenberegnede termin er 22/3, men tror at jeg kanskje kan bli satt en uke tilbake pga at den aktuelle syklusen var veldig lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei!

Hyggelig med skravletråd for oss over 30! Hehe..

Mine symptomer er først og fremst KVALME,som virkelig hemmer meg-

og i tillegg til å ha lagt meg ut og er oppblåst-er det virkelig vanskelig å skjule dette for omverden...

Har lyst å holde det litt for oss selv,en stund til fremover...

Jeg er også en del trøtt,men mest av alt er det den forferdelige kvalmen,som er værst...

Var like dårlig i mine to forrige svangerskap,så jeg stålsetter meg og håper det vil gi seg,rundt uke 12...er 8+1 i dag...

 

Er det noen andre som sliter med kvalme??

Har prøvd det meste...ingenting som har hjulpet...

Skal tilbake på jobb på mandag-gruer og gleder meg til det..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lillema72

 

Jeg er også fryktelig kvalm, spesielt på morningen og om kvelden. Jeg har funnet ut at grønne syrlige epler hjelper (iallefall på meg). Har også hørt at gulerøtter og ingefær skal hjelpe.

 

Jeg er nå 9 uker på vei og gleder meg til kvalmen gir seg!!

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg er 7+1 idag og har nettopp vært i byen og kjøpt vide klær med strikk i livet, jeg er rimelig oppblåst! Hadde mest lyst til å kjøpe gravide-jeans, men på vei bort til den avdelingen på H&M møtte jeg en gammel venninne og da turte jeg ikke... Vil jo helst holde det hemmelig litt til, og man kjøper jo ikke gravideklær bare fordi man har "spist godt" i ferien. Jeg er middels slank til vanlig og kan komme unna med at jeg bare har hatt en stillesittende sommer litt til. Ellers kjenner jeg igjen kvalmen, jeg brekker meg ikke, men er bare kvalm. Jeg forsøker å drikke vann og ha f.eks. knaskerøtter (små gulrøtter) tilgjengelig til enhver tid, men nå ble jeg kvalm av det også, så jeg er litt oppgitt. Skal prøve epler!

 

Ellers hyggelig med skravletråd for oss over 30!

 

Flere som er gravide med førstemann? Det er jeg - jeg er kjempespent!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Henger meg på jeg også. Er 32 og gravid for første gang. Bikker 11 uker i morgen og har termin 1 mars (som jo betyr 29 februar i år ...) så føler meg hjemme i både februar og mars-klubben.

Jeg har stort sett vært plaget meg mye kvalme, men akupunktur har hjulpet meg, så idag skal jeg dit igjen for første gang på 2,5 uke (sommerferie), og gleder meg til at det vil lette litt ...Skal også ut å fly i morgen tidlig, så er veldig spent på hvordan det skal gå. Idag kastet jeg opp 2 ganger på jobb :-( Tenkte å prøve reisesyketabletter (Postafen), det har hjulpet litt før.

Snakkes:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg er 8 + 2 uker i dag. Er helt forferdelig kvalm. Orker ingenting. Håper dette snart går over. Var ikke så ille i mine to tidligere svangerskap.

 

Koselig med en slik skravletråd =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, er 36 år og venter nr 3. Vil være anonym føreløpig:-) Er 9 uker og var på 1.kontroll idag. Gikk greit:-) Skal på tidlig ul neste onsdag (pga mange sp. aborter) Både gruer og gleder meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Idag er jeg 8+1 og er stort sett i fin form. Har fryktelig ømme bryster og kvalmen varierer litt fra dag til dag, men kan absolutt ikke klage. Har økt på de siste dagene, men det kan jo også ha med at vi skal gifte oss på lørdag. Svangerskapet kan jo ikke få all skyld...he he... Har vært veldig oppblåst i magen en periode, men det har faktisk gitt seg. Nå begynner jeg å bli såå klar for å fortelle det til alle! Hva gjør man da? Venter likevel? He he... Har tenkt å late som jeg drikker i bryllupet, og fortelle det dagen etter til familien. Dette fordi jeg bor i Trondheim, og er fra Bergen. Litt kjekkere å si det mens jeg har foreldrene mine her, og ikke ta det over telefonen!:-)

Har beregnet egentermin til 13. mars, og jeg er 32 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+1 og merker kvalmen godt. Har vært kvalm siden i forrige uke. Brystene har vært ømme i noen uker allerede - og jeg har gått opp en bh-størrelse. Ellers har jeg en voldsom matlyst;-)

 

Har vært hos jordmor allerede, og hun fastsatte terminen til 13 mars.

 

Satser på at alt går bra med deg denne gangen Modesty Blaise:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig, Modesty, veldig hyggelig at du drar i gang denne skravletråden! Det virker som alle dere-jentene er oppegående og hyggelige, noe man ikke ubetinget kan si om alle de andre som finnes inne på BIM-sidene... Takk for initiativet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende det blir med bryllup da gravid.ja. Det er nok noen følelser i sving innenfor kroppen din som går på bryllup også ja.

 

Bra at du syntes det er kjekt med skravletråd for oss mininni; det syntes jeg og. En del av spenninga forsvinner jo når man først har spire og da gjelder det å ha noe å gjøre for å få tiden til å gå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gravid solstråle!

Takk for tilbake mld! Ingefær har ikke funka...har prøvd alle varianter..

Men epler!!! Nam,det skal jeg handle inn! Håper det hjelper,elsker syrlige epler-og gledere meg som et lite barn til de norske kommer om ikke så lenge!!

 

For øvrig vil jeg si meg enig i at det er veldig hyggelig med en slik skavletråd!!

 

Ang "større" el videre klær...jeg har faktisk gått til innkjøp av min første mammajeans...mine vanlige strammer så vanvittig....hvordan skal dette ende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går det bra Modesty? Jeg henger med foreløpig. Avventer legetimen mandag, håper jeg får en ultralyd da slik at jeg slipper å gå gjennom dette kvalmehelvete dersom fosteret er dødt.

 

Jeg har mange symptomer, men kvalmen er overvelmende og det samme er slappheten. Var absolutt ikke så ille med den som jeg mistet, så jeg tar det som et godt tegn. Med mitt barn nr to var jeg innlagt og fikk intravenøs næring, det var så ille at legene vurderte abort. Så jeg har erfaring med sterk svangerskapskvalme :-(

 

Ting jeg føler hjelper mot kvalmen er: Unngå stress, sov nok, få i deg veske (ikke alltid like enkelt da), småspis hele tiden. Unngå melkeprodukter og fet mat. Jeg synes tabletter med ingefær og bokhvete har fungert til tider. Jeg drikker ingefærte når jeg klarer. Og så bruker jeg sea-bands. Slike akupressur-armbånd, det er nok det jeg synes hjelper mest. Peppermynte pleier å virke på kvalmeanfall som kommer plutselig. Da drypper jeg peppermyntedråper på en sukkerbit som jeg suger på, eller i et glass vann, eller så kan det holde med en sterk peppermyntetyggis/drops.

 

Ønsker alle sammen lykke til og ei god helg. Spesielt lykke til til henne som skal gifte seg til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart en uke siden spottingen og jeg tok en test i morrest for å kolla leget; og den var knall positiv. Og det tar jeg som et godt tegn og fortsetter å tro at jeg er gravid.

Så hyggelig at du joiner oss her Aurora:-) Jeg har sluppet kvalmen så langt men skal ta frem de gode rådene dine om jeg blir det. Lykke til med legetime mandag. Det blir ikke UL på meg før etter ferien, og da er jeg 7+3 eller noe så da bør det være mulig å se om det er en skikkelig spire der inne eller hva. Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med skravletråd, ja, så jeg melder meg på jeg også. Sitter på jobb akkurat nå, men er ikke spesielt effektiv... ER SÅ FORFERDELIG SLITEN! Helt kraftløs, liksom. Nå jeg har vært på jobb om dagen, ligger jeg på sofaen mesteparten av ettermiddagen og kvelden. -Og det paradoksale er at uansett hvor trøtt jeg er, så får jeg ikke sover om natta. Er kjempeglad for å være gravid (med nr. 3), men ser fram til rundt uke 12. Da blir jeg forhåpentligvis meg selv igjen :) Er ca 9+5 nå (eller muligens litt kortere). Har første legetime på torsdag.

 

Lykke til til du som skal gifte deg i morgen! Jeg bor i Trondheim, jeg også. (men er ikke trønder jeg heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle,

Jeg har termin i begynnelsen av mars og for tiden er jeg vanvittig slapp og kvalm. Begynte å jobbe igjen etter ferien i går, men jeg er ikke veldig effektiv dessverre. Gruer meg også litt til å fortelle om graviditet på jobb. Jeg har jo bare jobbet i ett år etter siste permisjon, og med en arbeidskontrakt på tre år er det jo ganske mye å være borte to år (men heldigvis blir kontrakten forlenget tilsvarende da). Uansett så gleder jeg meg veldig til å få ett barn til. Er forøvrig 34 år og venter barn nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting! Hadde bestilt meg ul siden jeg mistet i begynnelsen av juni og ville se et bankende hjerte og finne termindato nå. Resultat: tomt! Var ingenting å se i livmora mi. Jeg skjønner ikke hva som har skjedd. Fikk positiv test 17.juni, så en skulle ha mulighet til å se et hjerte i dag. Jeg har ikke blødd noe. Kan en miste uten å merke det?? Jeg har hatt symptomer på svangerskap siden 5.juni.

Ja, ja.. Er vel bare å prøve igjen da.

Håper alt går bra med dere andre her inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Så utrolig merkelig Steinbukken? Hadde du negativ test først mellom da du mistet og ble gravid igjen? Kanskje er det hcg som hang igjen fra den forrige graviditeten? Men det er jo rart du ikke har hatt mensen da. Uffa. Så trist for deg. Håper den neste spiren sitter snart.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig merkelig. Jeg målte hcg etter jeg mistet i juni. 3 uker etter jeg hadde siste måling (51) fikk jeg positiv test. Det er umulig at det var noe igjen av det gamle i kroppen. Som sagt så skjønner jeg ingenting av dette... Var absolutt ikke sånn jeg hadde planlagt å ha det den siste feriedagen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er kjempe trøtt....kvalm om eg blir svulten.....feks om natta...Ømme pupper...og JIPPI de er blitt større! (He,he...)

Har fått mage og må nok innrøme graviditeten før planlagt viss magen fortsetter å vokse.sånn.(he,he)

Ellers har eg det bra og gleder meg!

Har ei jenta på to år nå...så det passer jo veldig bra!

 

Egenberegnet termin 15/3 og er da8+1:-)

 

Lykke til alle sammen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Lurer meg inn hos dere jeg. Selv om jeg fortsatt kan skryte på meg å være i tyveåra i 3 uker til. :o)

 

Har fortsatt ikke blitt kvalm, men synes magen er blitt veldig synlig allerede (er i uke 6/7) - den er ikke akkurat flat i utgangspunktet, men er nok mest oppblåst da den vokser fælt utover dagen...

Ømme og større pupper passer ikke i bh'en lenger, men de slitne amme-bh-ene fra forrige svangerskap frister ikke ennå likevel :o/

 

Er mamma til en 2-åring og har to stebarn på 12 og 17. Gleder oss veldig, selv om sambo synes 4-barnspappa høres litt sært ut fortsatt..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med jeg også, men har ikke presentert meg tidligere.

Er 30 år, har en sønn på 2 1/2 år og bor i Oslo. Foreløpig termin er 11.3, så er i dag 9+2. Det begynner jo endelig å gå fremover! :-)

Også med magen... Hadde tenkt å vente til minst 12 uker med å fortelle på jobben, men begynner allerede å slite litt, så vi får se hvor lenge jeg holder. (Er litt kjedelig å fortelle nyheten hvis alle bare repliserer med at "ja, det har vi jo skjønt for lenge siden"..)

 

Ellers er jeg veldig slapp om dagen, ikke noe ekstra energi. Ofte småkvalm (men kan vel ikke klage heller, langt unna å spy), har endel vondt i hodet og tilbringer generelt litt vel mye tid på sengen og i sofaen om dagen. Får litt dårlig samvittighet overfor mannen min, kan jo ikke bare melde meg ut når jeg har en toåring heller.. Men men, det går da greit, og regner med formen blir bedre i løpet av noen uker.

 

Og så må jeg jo legge til at jeg synes det hele er veldig spennende og gleder meg både til å få mer mage og ikke minst til det nye mirakelet kommer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunnet jo ha startet en 40+ tråd, men tror jeg henger meg på dere 30+ ;-)

Er 40 år og venter mitt første barn. En fantastisk følelse, men ganske redd også, for har jo opplevd å miste før.... Har nå kommet til uke 9 og gleder meg til de 3 neste ukene er unnagjort!!

Har prøvd å bli gravid siden jeg var 23, blitt behandlet for ufrivillig barnløshet siden jeg var 30, så det har vært en lang vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...