Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Sånn når den tid kommer... Jeg tror jeg vil gravlegges,for det virker ikke noe gøyt å bli brent;-/Og jada,vet at jeg mest sannsynlig ikke kjenner det:)
Gjest -<<- Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Kremeres. Jeg vil helst ikke befinne meg på en kristen gravplass. Men familien må selvsagt gjøre akkurat som de føler passer best; jeg er jo dau og kunne neppe brydd meg mindre.
<3A&A<3 Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Jeg klarer ikke tanken på å ligge der og bli spist opp av marker og sånt jeg ass...jeg vil donere bort organene mine,og kremeres tror jeg...
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 I Sverige er det godkjent en ny teknikk; liket senkes ned i et kar med syre. Restene (støv) er miljøvennlige, og "pakkes" i en miljøvennlig beholder. Blir raskere til jord, og ingen giftstoffer utskilles. Kunne tenke meg en sånn behandling
StorkeMammaen Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Jeg vil kemeres. Har et bilde i hodet der jeg ser for meg, meg som ligger i jorda og råtner, blir spist av mark og blir styggere og styggere for hver dag som går, sakte men sikkert omvandles til et skjellett og videre til ingenting, et fælt bilde... Da er det bedre å la akkurat den prosessen skje så fort som mulig.
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Er det der de blir bråfryst og pulverisert du mener?Virker jo som en smart måte,men mener å ha lest at de har stoppet opp den metoden nå. Jeg vil kremeres.
AneB Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Alt annet enn å graves ned i jorden og bli spist av marker og iberiasnegler og alle mulige andre ekle dyr!!
Pysa Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 så lenge gud ikke er involvert, spiller det ingen rolle. og hvis legevitenskapen vil forske på kakaobønnens langvirkninger, må de gjerne gjøre det. er opptatt på annet hold på den tiden.
Twintipp og himmelblå Skrevet 31. juli 2007 #10 Skrevet 31. juli 2007 Kremeres. Jeg fikk en skikkelig reaksjon da jeg skjønte at mamma faktisk skulle kremeres, synes det virket så basialskt!! Helt til noen sa til meg at, hva er alternativet?? -Og jo, det må jeg si er verre!!
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #11 Skrevet 31. juli 2007 Spinderella; ja, det var det det het! Hehe. Leste om det i Illustrert Vitenskap, tror jeg. Stoppet med det? Oi, håper ikke det...det blir jo min aller siste sjanse til å være miljøvennlig, hehe!
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #12 Skrevet 31. juli 2007 Leste noe om det,men skal ikke si noe sikkert altså...Men utvilsomt en måte jeg hadde valgt.
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #13 Skrevet 31. juli 2007 Tippoldefaren min ble levende begravd, så jeg skal kremeres! Ingen tvil! De skulle åpne grava for å legge tippoldemor neddi... kista hadde en knekk der knærne hans hadde vært.. De åpna kista, tusenvis av kloremerker og gammelt blod. Hadde heller ingen negler. Får frysninger bare jeg tenker på det
ippemo får augustbaby Skrevet 31. juli 2007 #14 Skrevet 31. juli 2007 Kremeres og barnebarna mine skal spre asken utover havet;-)
ippemo får augustbaby Skrevet 31. juli 2007 #16 Skrevet 31. juli 2007 Å gud... stakkars:( Men tenk om han hadde blitt levende kremert da? Virker ikke så lokkende det heller akkurat... kommer ikke over det jeg... hva trodde de at han hadde dødd av? Og når skjedde dette? Stakkars, stakkars mann...
AneB Skrevet 31. juli 2007 #18 Skrevet 31. juli 2007 Er det sant, pølsa??? Da må jo de ha pånet gravens hans ganske raskt etter at han var begravet, for det forsvinner jo ganske fort nedi jorden. Stiller meg kritisk til at de åpnet kisten, de legger jo ikke folk i samme kiste eller samme hull, men ved siden av!! Sorry altså...
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #19 Skrevet 31. juli 2007 Bedre å bli levende kremert mener jeg da. Mindre smerte da.. Eller, varer kortere hvertfall. De vet ikke hvor lenge han var levende nedi i kista men tror det var rundt ett døgn før han ble kvalt. Han døde i ei trafikkulykke.. De trodde han var død da.. Ble begravd rimelig kjapt etter ulykken. 2 dager tror jeg. Kjente han ikke, så er ikke så kjent med historien! Skjedde for 15 år siden
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #20 Skrevet 31. juli 2007 Ja, det var raskt. 2 uker etterpå... Åpnet jo kisten fordi den var ødelagt! Hadde en liten knekk der knærne lå.. De skulle legge tippoldemor oppå hans kiste.. Er no sånn de opererer der hvertfall. Hvorfor i alle dager skulle jeg lyve om noe så forferdelig....
AneB Skrevet 31. juli 2007 #21 Skrevet 31. juli 2007 Nei, jeg aner ikke hvorfor du skulle det, men det er jo mange rare folk som lyver om mye rart for å være dramatiske... Og jeg aner jo ikke om du er en sånn en Syns bare det hørtes sinnsykt sprøtt ut. For sprøtt til å være sant liksom.
AneB Skrevet 31. juli 2007 #22 Skrevet 31. juli 2007 Og tenkte at han måtte være uvanlig "oppegående" til å være "død" siden han greide å knekke kisten med bare knærne...
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #24 Skrevet 31. juli 2007 Vet aldri hva man gjør i panikk..! Nei, er helt utrolig.... Nesten så jeg ikke tror på det selv... Menmen.. Vet no det er sant selv, så det er no det som betyr noe :-)
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #25 Skrevet 31. juli 2007 Tror ikke du lyver,men syns historien høres noe merkelig ut. De åpner ikke en grav før vedkommende har ligget der i minst 20år.Og man begraver ikke en kiste oppå en annen da det skal være en viss dybde på hvor langt kisten skal ned. Og pga tyngden av jorden som blir lagt på en grav etter en begravelse,vil de aller fleste kistene gi etter og bli ødelagt med en gang. Kanskje noen har fortalt historien litt feil til deg..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå