Gå til innhold

Tråd for Simo tilhengere


Gjest

Anbefalte innlegg

Som motvekt for alle de trådene til de moderne vognene starter jeg nå en tråd for oss Simo tilhengere, er sikkert flere enn meg som foretrekker Simo. Vi har Simo kombi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har også simo kombi! Er super fornøyd!

Har også en simo classic som vi har arvet av søsteren min, så her er vi veldig fan av simo!

 

Har ikke helt sansen for disse moderne 3 hjulingene jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simo er kjempegode vogner, men mange tenker ikke på at når vogna veier 18 kg, stelleveska med innhold veier noen kg, ungen veier 5-10 kg, vinterpose osv osv, er det ikke bare-bare å drasse med seg 30-40 kgs vogn heller :-)

 

Elsker Simo sine bagvogner, de er lune, deilige og knallfine, stooor liggeplass, men Simo som sportsvogner funker dårlig...

 

Vi har OTH som sportsvogn og elsker den, bare 9 kg, men Simo skal bo i barnehagen som sovevogn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Simo kombi :)

Synes den er kjempegrei til vårt bruk :)

Skal ha en lettere vogn til småturer tenkte vi, men synes mange andre vogner ser så pinglete og vinglete ut =P Men det er min mening da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simo er best - iallefall syns eg det. No har vi stor og god plass i huset, det hadde vi ikkje sist. Så ungen kan stå under tak og sova, med døra open ut. Eller i gongen inne.

Dersom vogna er for stor til å løfta inn, så bruk sånn ullpose foreldra våre hadde til oss. Sånn fløyel utanpå og ull inni. I allefall dersom du har bagvogn. Stor og god plass til det. Og la vogna stå att nede (det gjorde vi i Sandviken i Bergen. Trygg og god bydel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI her, vi bor i fjerde etasje i blokk og kommer til å la vogna stå nede,bærer opp bare bagen. Siden vi får desemberbaby så er det lurt med ei lun og god vogn som er god å trille på vinteren,3 hjulinger tror jeg ikke er så stødige på snø. Skal ikke se bort fra at vi kjøper en vogn til,en lettere etterhvert som det blir sommer vi får se. Som vintervogn er Simo best,blir sikkert tungt men,men... det jeg er mest spent på er hvor lenge vi kan bruke bagen, er det noen som har erfaring med det? håper å få brukt den til april ivertfall, det blir 5 mnd,eller 4 siden jeg har termin sent i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har simo kombivogn jeg også. God plass til barnet både med og uten vinterpose. Det syns jeg er viktig.Men de er litt tunge så det kan hende jeg vil kjøpe en lettere trille til våren. Simo vogna vil passe til høsten igjen når posen skal fram, så den duger lenge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La akkurat ut en tråd med spørsmål om erfaringer med simo kombivogn. Jeg å sambo falt pladask for denne vogna da vi var ute og kikket litt. Fikk nå svar på det jeg lurte på i tråden hær da:) Takk:) Da blir det nokk en simo kombi på oss også da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagen ble liten i 6 måneders alderen hos oss, hadde skinnpose til førstemann og voksipose til andremann. Voksiposen tar større plass så han lå nok litt trangt den siste tida, men han klaget aldri:-) Når bagen har blitt liten så har jeg bare brukt sportsdelen med pose oppi, og ønsker man å gjøre det enda lunere, så er det bare å klippe til et liggeunderlag og legge under posen for å isolere ytterligere. Stormtrekket på dekker også godt rundt føttene og isolerer mot ving, så jeg synes det har vært helt greit når jeg ikke har kunnet bruke bagen mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel de samme tankene rungt vogn som skorpion73. Skal selv ha i januar så trenger en vogn som passer i annet føre enn bar asfalt!!!

Søsteren min har simo og kjempefornøyd, så det blir nok det her også ja!

Var nesten redd for at man ikke kjøpte Simo lengre pga noe jeg ikke har fått med meg. Virker som om mange her inne heller vil ha små nette trehjulinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ha i februar, og i dag fikk jeg ei simo kombi 1998 modell hos ei venninne. pent brukt. Jeg er så fornøyd. Kvalitetsvogn! Hva gjør det vel om den er gasmmel? Noen som vet om det går an å sette lufthjul på denne vogna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her jeg holder på at Simo er den beste vognen for vinterbarn, den er stor,stødig, og høy så bagen ikke tar ned i snøen,eneste minuset er vel bare at den er tung,men en små,nett trhjuling i vinterlandet Norge? nei takk! synes ikke trehjulingene er noe fine heller jeg da. Hvis jeg kjøper en lettere vogn så blir det med 4 hjul og skal ikke se bort ifra at det og blir Simo (en av sportstrillene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Simo er en knallvogn. Kjøpte en simo dua da vi fikk vårt første baren i 2000, og når vi passerer nyåret skal den ibruk igjen til nr 3! Har vært kjempefornøyd med den; er både solid og stødig :)

Mine to første er ganske tette så på våren når nr 2 var blitt noen måneder gammel kjøpte vi en tvillingvogn med 3 brede lufthjul. Den var utrolig lett å kjøre, og vi brukte den mye i terrenget.

Så jeg tror det at når nr 3 blir så stor at h*n skal begynne i barnehagen blir simovogna, da sportsvogndelen, barnehagevogn, mens vi kjøper oss en trehjuling, men da med store gode hjul til "hjemmebruk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker også Simo best av alle vognene. Flott vogn på alle måter, dekker barnets behov, og den voksnes. Syns trehjulinger er forferdelige greier, så det kommer aldri noe annet enn Simo inn i dette huset så lenge vi bor her ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her,artig å se at det er så mange som liker Simo, jeg startet denne tråden for å få litt motvekt til alle de andre vogntypene folk spør om her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo si at tyngden som mange trekker frem som negativt er jo også med på å få vognen stabil og god å trille. Det er viktig for meg, at det er behagelig å trille... Annen ting er at den tåler kulde...mange vogner har plastduppeditter som ikke tåler mange minusgrader. Og i nord hvor det blåser litt sitter taket fint på plass og den er regntett uten ekstra regntrekk... det er det ikke mange andre vogner som kan skryte av. De er vannavvisende, men ikke såååå tett som simo. Men velg hva man selv vil ha... Jeg skal ha simo igjen, selv om jeg denne gangen faktisk kikka på andre...men det ble ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig glad i Simo vogna. Har flere andre vogner (liker jo å shoppe...) men det er den vi bruker mest. Har gått mange mil med den i all slags vær, og den er nydelig å trille. Bruker den ikke så mye på kjøpesenter ol, da er det bedre med en lettere trille synes jeg. Simo er suveren som sovevogn i barnehagen. Romslig, lun , helt flat liggestilling , stabil og trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt 4 simo vogner, er super fornøyd med de vognene, liker ikke vogner med 3 hjul. nå begynner min lille tulle å bli for stor oppi bag vognen, og jeg vil nok ha en simo sportsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann har ei Simo duo vogn frå 2000, kjempegod vogn! Har blitt brukt nesten dagleg i snart 7 år. Vogna er nesten like fin, berre litt fargeforskjell på kalesja. Eg undersøkte ein gong om det gjekk an å bytte til lufthjul, det gikk men kostet 1000,- Egentlig er eg glad eg ikkje gjorde det, for med lufthjul er vogna noko tyngre å trilla. Mine "gamle" hjul har holdt i 7 år, og er ikkje det minste vinglete.

Gledar meg til å ta fram att vogna, venter tredjemann i november.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal kjøpe en simo sportsvogn. Men det var et innlegg lenger opp her hvor noen ikke anbefalte simo som sportsvogn. Noen som vet hvorfor?

Har i dag Quinny, er kjempefornøyd med dreamy bag, men nå som hun har kommet over i sportsvognen er jeg ikke like fornøyd lenger. Har lyst på en litt mer stabil vogn. Men er også ute etter en vogn hun kan sove i, og som er stor og romslig inni. Er simo en av de vognene som er størst inni? Noen som vet det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi skulle ha tredjemann i desember hadde jeg følgende krav til vognen: billig, simo classic e.l, helst ikke mørk farge, krommet understell. Plutselig en dag fant jeg vogna på FINN.! Simo Classic fra 1986, veldig pent brukt, lys/mellomblå, krom.600 kr.Dette er jubileumsvogna til Simo. Den er helt genial! Får plass til ungen, voksiposen og alle handleposene. Elsker krokene på håndtaket! Den er kjempekul, og jeg får alltid komentarer når jeg går i byen. Vi kjøpte også en Simo kombivogn (urban ettellerannet) på FINN, for gubben ville ha noe som var lettere å få inn i bilen. Er fornøyd med den også, men jeg bruker stort sett Classicen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, søker litt trøst her. Betalte depositum på Simo Duo idag. helt vanlig mørkeblå med saueskinnspose og stellebag. Det ble 8000. Syns det var dyrt jeg.. Tidligere har vi vært så fornøyd med Simo, den er den eneste som er solid og stor nok syns jeg. Men damen i butikken sa de solgte 20 Teutonia før de solgte en Simo vogn. Og jeg så jo det at Teutonia så mere snerten ut. Simo så jo veldig klumpete ut da... Men det blir altså Simo, huff angrer kanskje litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ei simo kombi.. angrer ikke i det hele tatt at vi valgte denne vogna. går jo litt og drømmer om en 3- hjuling,men når jeg hører om hvor negative mange er til disse,sp er jeg glad jeg har en stor og solid vogn. bor i nordnorge,er plaget med mye hardt vær,så da er det best med ei stor,tung solid vogn for vårt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...