Gå til innhold

Ang det å reise langt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg legger meg sjelden oppi hva andre skal/bør gjøre, men vil bare si at JEG personlig hadde aldri gjort d. Syns d er for langt/lenge på fly, har en krevende aktiv liten krabat og er uten erfaring med så lange reiser.. Enten hadde JEG tatt med baby på en langt kortere reise, eller spart denne turen til barnet er større og noen andre kan passe d :)

Gratulerer som nygift da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har reist til sri lanka mange ganger, og jeg hadde ikke vært redd for å hatt med Nikolai. Flysetene er relativt store, og de som reiser med små barn får seter foran med ekstra god plass. De kan sove, krabbe i midtgangen, sjarmere naboene høre på musikk, og se på tegnefilm. Hvis dere ikke har noe i mot å fly, så har sikkert ikke babyen deres det heller. Vi har bare reist til spania med fly siden Nikolai ble født, og det gikk kjempe fint (men det er jo en del kortere da).

Skrevet

Selv om foreldrene er reisevante og kanskje storkoser seg med å reise i mange timer 10-20 timer,så er ikke barnet reisevant og ønsker kanskje å få utfolde seg litt i løpet av en dag.Det er ikke så mye et barn får utfolde seg på et fly,eller hvis en mellomlander.Greit,er de så store at de går,kan de jo gå litt på meldomlandingene,men noe særlig lek blir det jo ikke.

Snakket med samboer om dette (og han er velidg reisevant) og diskuterte hva jeg hadde lest.VI ble enige om at en flytur som overstiger 5 timer,blir ikke aktuelt hos oss,før gullgutten er mye større.

Skrevet

Men det er jo kjempebra, mamma til stor og liten...da har dere funnet ut og er enige om hva som passer DERE. Ikke noe bedre enn det!!!

Skrevet

Personlig ville jeg være mest skeptisk til det å få døgnet snudd hvis tidsforkjellen er stor (noe jeg tror den er...geografi er ikke helt min greia da) og smittefare (annen bakterieflora, vaksiner er mindre utbredt) enn selve reisen, reisen får dere sikkert ordnet på en ok måte :)

Skrevet

Helt riktig at det er litt styrete med små barn og tidsforskjell, tar noen dager før det går seg til. Så det må man helt klart vurdere om er verdt i forhold til hvor lenge man skal være borte.

Skrevet

Her i huset har vi ikke så vanskelig for å bli enige.Begge sier hva de synes og mener om saken.VI tenker over hva den andre sa og diskutere ut fra det.Vel,kanskje vi må møtes på halvveien,men noe vanskeligheter med å bli enige har vi ikke.

Skrevet

Begynn på toppen og les en gang til, kanskje får du deg en aha opplevelse mamma til en stor og en liten. Du misforstår stratos med vilje ser det ut for, er frekk og etterpå ler du..... *rister på hue*

Skrevet

ser det er mange svar av ymse slag her ja:-)

Folk kan ha ulike grunner til å reise langt. Vi var i *** med en på 7mnd, reisen tok 24 timer:p Grunnen for vår reise: Han skulle få møte besteforeldrene sine. Vet andre her som har samme grunn for å reise (mammalukas:-) feks) uten at vi har snev av dårlig samvittighet for det. Sikkert noen her som mener at det er hårreisende å dra så langt men det blåser jeg i. Hver har sin grunn for å reise, vet at hun ba om ærlige svar men den vanlige kranglingen kan dere ta i egne tråder (dere vet hvem dere er).

Ville mye heller reist langt med rutefly over halve verden, enn charter til kanariøyene. Rutefly på så lange flyturer er som regel veldig behagelig og vi hadde svært få problemer under flyturen. Lar de små følge sin rytme og så går det seg til i løpet av noen dager. Må ta det i deres tempo så går det meste bra:-).

Skrevet

nei, stratos m/spire i magen, du skriver ikke det. Les innlegget ditt en gang til.

Skrevet

Jeg vet heller ikke om jeg hadde reist så langt m et lite barn, men det er nå min mening:) mulig at jeg hadde tenkt anderledes når jeg først var i samme situasjon som deg. For en kul gave forresten!!!

Skrevet

mamma til en stor og en liten:

kan man ikke holde på som en gjorde før en fikk baby???? Det går vel an å si at du ikke holder på som før du fikk baby, men at du velger å legge begrensninger for ditt liv fordi du har fått barn er vel ikke noen fasit??

Jeg tar overhodet ikke ansvar jeg da, siden ungen min har vært på snøscooter innover Bjørnfjell, på spekkhuggersafari, fiskebåt, Beseggen, pendlet Narvik-Bergen siden hun var 3 uker gammel og har vært 2 mnd på reise i Vietnam og Kambodja for å nevne noe!!?? Alt før hun var 9 mnd gammel.

Stakkars ungen min!!

Er syns jeg ikke kjenner deg sånn at du kunne reagert veldig og sagt ifra hva du mener!!

Fy faen, jeg blir så sinnsykt provsert!! Er du barne-GUD, eller??

De begrensningene JEG legger eller ikke legger er opp til meg, og jeg som mor er fullt ut i stand til å vurdere hva jeg gjør sammen med mitt barn!

Og til HI: om du tror at ditt barn fikser turen, syns jeg dere skal dra. Ungen bryr seg katten om den er her eller der, så lenge den har mammaen og pappaen sin med seg og føler seg trygg.

Det er mulig å bevege seg i et fly, og det er utrolig mange trivelige folk ute å reiser, de fleste er meeeeeget fleksible når man har med seg unge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...