Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Vi giftet oss i juni og vennene våre har spleiset på bryllupsreise til oss i september til Indonesia. Gruer meg litt til den lange flyreisa med en på 7,5 mnd som han vil være da. Hva tenker dere om dette? ønsker ærlige svar
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Det synes jeg hørte veldig langt ut.Det tar utrolig mange timer kanskje opp mot 20 timer reis og det er utrolig lenge for en liten.Går det direkte fly,kan kanskje tiden forkortet noe,men tror ikke at det gjør det.Uansett synes jeg at dette hørtes langt ut for en slik liten pode. Hadde noen jeg kjente reist så langt med en liten baby,hadde jeg nok reagert veldig og sagt i fra hva jeg mener.En må ta ansvar når en har fått en liten baby og kan ikke holde på som en gjorde før en fikk baby.
Stratos med 3 barn Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har vært i Thailand og usa uten barn og hadde ikke orket den reisen med små barn.... Men det er meg
Stratos med 3 barn Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Ja du hadde vel det..... Sakt hva du mener... :/ Gosj, jeg er glad jeg ikke har deg i vennegjengen min!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Når du synes de turene var slitsomme,hvordan tror du da at et lite barn opplever det?? En annen ting til HI,kan ikke disse vennen,sette penger inn på en konto,så kan dere ta en forsinket reise om noen år??
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Går det direktefly til Indonesia? He he viser vel at du ikke har vært på så mange lange turer nei. Men enig om at det kan bli en lang tur selv om jeg har reist på lange turer selv og sett folk ha med babyer uten problemer. Er dere vant til å reise slik selv? Hvis ikke kan det nok bli stress hvis det skal være førstereis for både dere og baby. Er det ikke mulig å endre til en destinasjon i Europa?
Stratos med 3 barn Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Ja, der ser du forskjellen på oss to! Jeg skriver at jeg ikke hadde orket å ha med barn på de turene fordi jeg har vært der før.... Så blir det opp til HI å bestemme hva hun vil. I mellom linjene oppfatter sikkert hun også at jeg synes det er for langt, men jeg finner det ikke som min jobb å predikere slik du gjør + løpe rundt å måtte fortelle venner etc hva jeg mener til en hver tid. Jeg sier min mening badert på erfaring, men aldri "rett ut"! Folk får tenke selv, uten at jeg skal predikere!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Hun skriver at hun ønsker et ærlig svar og da svarer jeg henne ærlig.Forstår ikke vitsen med å spørre om ting her inne,hvis en da ikke skal kunne tåle å høre hva andre mener.
Stratos med 3 barn Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 Hun tålte det, bare meg du irriterer!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 31. juli 2007 #10 Skrevet 31. juli 2007 Vel,jeg forstår ikke hvordan du kan la deg irritere fordi jeg svarer andre på det de lurer på
Stratos med 3 barn Skrevet 31. juli 2007 #11 Skrevet 31. juli 2007 Du svarte på mitt svar du, med følgende: "Når du synes de turene var slitsomme,hvordan tror du da at et lite barn opplever det??" Så da er det vel greit at jeg svarer tilbake eller? Om du ikke tåler det må du ikke sitte her..........
lilleminni Skrevet 31. juli 2007 #12 Skrevet 31. juli 2007 ikke noe problem det vel? har vært i thailand me en på 6 mnd jeg! bare ta med nok leiker å mat, går helt fint =) men vi var et reisefølge på 5 da, nok av hender å være i og sove i =)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #13 Skrevet 31. juli 2007 Jeg forstår godt at hun blir irritert! Tror du kan irritere på deg gråstein....
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 31. juli 2007 #14 Skrevet 31. juli 2007 Ja,det var et spørsmål til deg,men jeg kan ikke forstå at du kan bli irritert over at jeg spør deg om hva du tror den lille føler.Bare folk som har vanskeligheter med å sette seg inn i det,kan bli irritert for noe sånt,mener jeg
Stratos med 3 barn Skrevet 31. juli 2007 #15 Skrevet 31. juli 2007 Sorry HI! Jeg skal ikke ødelegge tråden din mer! Som du ser er jeg delvis enig med mamma til en liten og en stor, men jeg liker ikke måten hun sier ting på bare! Se ann ungen deres og hva dere mener er best, men det er en lang reise!
Stratos med 3 barn Skrevet 31. juli 2007 #16 Skrevet 31. juli 2007 Der er du faen meg igjen med de innovervendte følehorna dine! Fatter ikke og begriper at det er så vanskelig å forstå andre enn seg selv jeg (selv etter at du er blitt forklart og forklart og forklart andres skrivemåte/mening), men det er jammen du et prakt eksemplar på! Sånn og det blir siste fra meg i denne tråden. Håper Hi kan få noen vettuge svar her også!
Mammamia:) Skrevet 31. juli 2007 #17 Skrevet 31. juli 2007 Så lenge dere er to voksne så går det nok fint! Jeg har sett mange som reiser med småunger, og det er ingen problem... Kan nok bli ein tøff tur hvis ungen er sur og trøtt, men er nok verdt det!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #18 Skrevet 31. juli 2007 Eh...denne var ikke til Stratos ,men til mamma til stor og liten
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 31. juli 2007 #19 Skrevet 31. juli 2007 Jeg lurer på hvem av oss som ikke forstår andre enn seg selv jeg stratos*ler*
Mikaelle7 Skrevet 31. juli 2007 #20 Skrevet 31. juli 2007 (samme som jeg skrev på skravle:) Jeg skal snart fly til Sør-Amerika med mine to små barn, begge under 1,5 år, og jeg skal fly alene. (Mannen min har reist i forveien pga jobb). Turen tar totalt ca 20 timer... Vi skal jo ikke akkurat til Amazonas, da, men derimot til en storby med topp sanitære forhold. Tar selvfølgelig forholdsregler med vaksiner via helsestasjonen. Vi har familie der nede, og de månedene vi er der har barna mine det helt topp med besteforeldre, tanter, onkler, kusiner og fettere som forguder dem, i tillegg til at vi som foreldre selvfølgelig er der hele tiden. Selve reisen blir jo selvfølgelig en utfordring, men jeg er en veldig rolig person som har mye erfaring med lange reiser og vet jeg takler det utmerket. Kan garantere at mine barn ikke blir stresset av den reisen. Jeg bærer en foran og en bak i bæretøy, og så koser vi oss faktisk hele turen. De sover, får stell og mat som de pleier. Hadde ikke anbefalt det samme til andre, rett og slett fordi det er krevende. Men jeg er en skikkelig tøffing som ikke lar meg stresse, og da er det jo ikke noe problem. Jeg er mine barns faste klippe, og der jeg går er de trygge og rolige Så min konklusjon; kjenn deg selv og familien din og legg opp evnt reiser ut ifra hva dere selv er komfortable med. Gjelder å kjenne seg selv og sine begrensninger, ta hensyn til det, så går det bra.
Murmeline Skrevet 31. juli 2007 #21 Skrevet 31. juli 2007 De gangene jeg har reist til østen, har dette vært lange turer med tre flighter hver vei. norge-europa et sted, Europa-større by i østen, og så en siste lille flytur. Ja, det er slitsomt, og babyer på 7,5 mnd er gjerne litt rastløse, men det kommer så an på foreldrene!! Har sett mange ulike typer foreldre på tur. Fra folk som ikke burde dra til syden med barn en gang, til folk som helt fint fikser ferie i Australia. De som er vant til å reise ser ut til å klare seg veldig fint, selv med baby på tur. Forresten, langflighten er viktig! Europa- Bankok eller lignende! Skaff bra, foreldrevennlig sete med babyseng. Dette er en nattflight, så mye soving kan gjøres her:)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #23 Skrevet 31. juli 2007 Veldig enig med Mikaelle7.....kjenn deg selv og dine begrensinger. Hvorfor lage debatt/diskutere dette? Det er jo såååå forskjell fra familie til familie hvordan man takler lange reiser?? Og har veldig tro på at hvis foreldre er avslappet til det hele...da blir barna det. Blir som med veps...er mor hysterisk til veps...da blir ungen det også..garantert!!! Mitt råd til dere: STOL PÅ DERE SELV....ikke på hva andre måtte mene.... For meg hadde en tur til Thailand med baby ikke vært noe...men venninna mi gjør det gjerne og har gjort det og det gikk fint fint...men jeg kjenner på meg selv at jeg ikke hadde vært trygg. Men, godtar henne for det hun gjør og klarer...burde ikke ALLE tenke slik??? Og til deg, mamma stor liten.....riv deg litt vekk fra psykologibøkene og stol på deg selv....du er nok en KJEMPEGOD mor uten disse referansene dine også..
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #24 Skrevet 31. juli 2007 Vi skal til Mexico når chiquita er 8 mnd, men vi er veldig reisevante begge to og har gjort turen mange gongar (men dog utan barn). Trur det skal gå fint, blir litt flybytte (bytte i Europa og Mexico City) så turen blir litt oppstykka. Om det er nattflyging går det sikkert kjempefint! Lykke til! Enig med Stratos i at det kan bli ein tøff tur om ein ikkje er så vant til lange flyreiser, men alt går!
Mikaelle7 Skrevet 31. juli 2007 #25 Skrevet 31. juli 2007 Ta FOR ALL DEL med deg bæretøyet ditt. Gjør hele forskjellen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå