Gjest -<<- Skrevet 31. juli 2007 #26 Skrevet 31. juli 2007 Ja. Om man ikke er villig til å gi, bør man heller ikke være villig til å få.
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #27 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har selv donorkort og tror nok jeg ville donert bort organer fra mine barn også. Jeg mener at hvis man er villig til å ta imot organer hvis man skulle ha behov for det, så må man være villig til å donere bort også. Ville dere takket nei til et nytt hjerte hvis barnet deres var alvorlig hjertesykt?
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 31. juli 2007 #28 Skrevet 31. juli 2007 Jepp, d kunne jeg definitivt! Jeg kunne aldri fått tilbake d jeg hadde mistet, men andre kunne kanskje fått beholde et kjært familiemedlem ved at jeg tok en slik avgjørelse... Jeg har gitt mine nærmeste beskjed om at jeg ønsker at mine organer skal doneres bort hvis dette en gang blir et alternativ...så da vet de hva jeg ønsker, og slipper å slite m å ta en vanskelig avgjørelse...
MaryluogAdrian Skrevet 31. juli 2007 #29 Skrevet 31. juli 2007 Ja,går med donorkort i lommeboka.Det å donere bort mine barns organer det måtte jeg og pappan vurdere hvis vi hadde havnet i situasjonen! Jeg er ganske sikker p at jeg ville gjort det.
___ Skrevet 31. juli 2007 #30 Skrevet 31. juli 2007 Ja det ville jeg. Vi har snakket om det med nermeste fammilie og har donorkort i lommeboka, underskrevet av de nærmeste slik at avgørelsen skal være enkel å ta om det skulle bli aktuelt.
Mamma jei Skrevet 31. juli 2007 #32 Skrevet 31. juli 2007 Absolutt! Når man er død trenger man vel ikke organene sine. OG du kan redde liv! Sikkert litt vanskelig når det er barnet ditt, men verdien av å redde liv er helt utrolig! Både jeg og sambo har donorkort.
Helene <3 Sarah Skrevet 31. juli 2007 #33 Skrevet 31. juli 2007 Definitivt JA! Har donorkort selv og har sagt flere ganger til mine nærmeste at jeg er for organdonasjon. Hvorfor skal de råtne i jorda når de kan redde menneskers liv?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 31. juli 2007 #34 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har jobbet på sykehus og har sett denne problemstillingen mange ganger. Og disse opplevelsene fikk meg til å si ja til organdonasjon. For mange etterlatte tror jeg det er en trøst å vite at de hjalp noen andre selv om de mistet noen.
LegallyBlond Skrevet 31. juli 2007 #35 Skrevet 31. juli 2007 Definitivt ja! Om ikke jeg eller mine kjære kan leve lenger så hadde det vært fantastisk å vite at noen andre kan få muligheten til leve, og hadde følt at en del av de som var død fortsatt levde videre
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #36 Skrevet 31. juli 2007 Ja det ville jeg gjort, så lenge det redder andres liv og ikke går til forskning.
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 31. juli 2007 #37 Skrevet 31. juli 2007 Jeg ville ha donert bort mine organer iallefall. Vet ikke med gutten sine, men håper jeg slipper å ta en sånn avgjørelse. Da min lillesøster døde ble hennes organer donert bort, noe jeg synes er veldig flott. Blir på en måte som om deler av henne fortsatt lever der ute. Jeg tror nok jeg ville ha donert, men barnefar måtte også fått gjort seg opp sin mening om det også. Hvis man har mulighet til å hjelpe andre til å få resten av livet i behold så er det jo en flott ting å gjøre synes jeg.
Milletrille Skrevet 31. juli 2007 #38 Skrevet 31. juli 2007 Ja, for meg er det en selvfølge å donere bort organer. Jeg er av den oppfatning at når vi dør, så det er det slutt. Kroppen er bare "skallet" som er igjen... litt vanskelig å sette ord på det der. Men hvis noen kan ha bruk for mine organer, så må da det være helt fantastisk! Utrolig tragisk at folk dør i påvente av organer, mens fullt brukbare organer blir begravet. Det får være opptil en hver om de ønsker donere bort organer, men jeg klarer ikke å forstå de som ikke ønsker det.
Milletrille Skrevet 31. juli 2007 #39 Skrevet 31. juli 2007 Og hadde også donert mine barns organer, må jo være en liten trøst AT man kunne være med å redde andre. Men håper jeg aldri, aldri kommer i den situasjonen!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 31. juli 2007 #40 Skrevet 31. juli 2007 Om jeg fikk spørsmålet så hadde jeg sagt JA!
Cat.68 Skrevet 31. juli 2007 #41 Skrevet 31. juli 2007 For min egen del. selvfölgelig. dom har bare måttet ta de dem vil ha, og det er alle rundt meg helt inneforstådd med. Om jeg klart å donere organer fra barnen mine....... aner ikke??, er slett ikke sikker jeg ville ha greid det, men håper jeg er så "stor" at det vaert et selvsagt valg om det måtte skje!
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #42 Skrevet 31. juli 2007 Jeg er veldig FOR organdonasjon, hvorfor skal to stk måtte dø når den ene kunne vært reddet?
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #43 Skrevet 31. juli 2007 Ja, jeg er for har donorkort i lommeboken min:)
SnupsaTupsa Skrevet 31. juli 2007 #45 Skrevet 31. juli 2007 JA! jeg har også meldt meg selv som det, og gitt beskjed til mine nærmeste. Håper bare de da hører på mamma istedetfor sambo, for han sier han vil si nei ang meg. Eneste jeg egentlig sliter med er at jeg hørte på tv at de tar øynene... Akkurat det mislikte jeg skikkelig... Sikkert rar, men... Syntes det var ekkelt, alt annet er greit!
B@re Skrevet 2. august 2007 #46 Skrevet 2. august 2007 Jeg ville sagt nei. Jeg har alltid tenkt at jeg ville si ja, men så for noen år siden døde sønnen til et vennepar som valgte å donere organene. Det de gikk igjennom var så forferdelig, hele prosessen med alle donorprosedyrene var umenneskelig. Visstnok levde ikke den som fikk organene lenge etter operasjonen heller. De syns lisom at de ga dem lov til å kludre og herje og besudle den lille prinsen.Man hører så lite om dette og tenker at det er så fint men virkeligheten kan være veldig anderledes.
tonebf Skrevet 2. august 2007 #48 Skrevet 2. august 2007 ja det ville jeg helt klart gjort, går med donorkort i lommeboka... for mini også ja men håper jeg aldri må ta det valget!
Nickey Mouse Skrevet 2. august 2007 #49 Skrevet 2. august 2007 Blir litt forbauset over at så mange her inne har donorkort, siden jeg leste at det ikke var såå veldig mange registrerte... Jeg vet ikke helt sikkert. Jeg ønsker å rope JA, men det er en liten bit av meg som er litt usikker. Det kan ha noe med ukjent sykdomshistorie fra mamma sin side/mamma sitt sykdomsbilde. Men de bruker vel uansett kun det som er sikkert å bruke? Tenkt mye på det, og håper jeg gjør det riktige hvis det skulle bli aktuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå