Gå til innhold

Dere som har små barn i barnehage 10 timer for dagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... hva tenker dere egentlig på? Tenk så slitsomt det er for de små barna deres å være vekke fra 7-17 og kun få 2 timer med foreldrene sine daglig?

Hvordan klarer dere å levere barna fra dere? Ikke mulighet for redusert stiling, eller har dere ingen ønsker om det?

bare lurer... jeg jobber ca 5 timer daglig, heldige meg, kunne aldri tenkt meg å la ungene være i bhg/dagmamma opptil 10 timer daglig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det finnes folk som faktisk ikke har noe valg da vettu!!! tenk litt før du uttaler deg om ting !!!!

irriterer meg over at jeg blir provosert over slike innlegg, er sikkert lagt ut bare for å få folk irritert...

Skrevet

Min mamma måtte gjøre det med min bror og de hadde virkelig ikke noe annet valg.

Skrevet

Unnskyld meg,men var det der for å provosere? For det første er det ikke mange som er så heldige som meg og deg å få jobbe redusert. Sikkert mange m dårlig samvittighet der ute- noen vits å gjøre d værre?? Og det viktigste av alt: det står i barnehageloven at 9 timer er maks oppholdstid! jeg jobber i barnehage selv og vi er veldig nazi på akkurat det!

Skrevet

I en annen tråd på siden her er det flere som skriver at barna deres er i bhg/hos dagmamma opptil 10 timer daglig.

Hva er vitsen med å få barn hvis barnehagen/dagmammaen får all den dyrebare tiden med dem? 2 timer daglig er veldig lite, selv er man sliten etter en lang dag på jobben og barnet/barna er sliten etter en lang dag i bhg.

Så da gjør man de vel godt igjen med badeland og macdonald's i helgene kan jeg tenke meg... glad det ikke er meg som jobber sånn!

HI

Skrevet

Eeeehhh... Hva vi egentlig tenker på?? Vel, jeg er nødt til å ta buss til jobben fordi vi kun har én bil. Jeg drar dit i rushtiden og drar hjem i rushtiden. Jeg må virkelig løpe ræva av meg for å levere og hente ungen til rett tid, og jeg har verdens verste samvittighet for det! Men dette er jobben jeg har, og nei - det er ikke mulighet for redusert tid. Ikke er det så lett for meg å bytte jobb heller, akkurat.

Skrevet

Vi har jo et valg. Det er jo ikke sånn at barna må gå 10 timer i barnehagen.

Jeg har fått redusert stilling nå i 1 år. Skal ha fri 2 dager i uken, men skal jobbe i helgene. Men da kan jo pappaen være med barna. Jeg kommer opp i 100 % stilling. Det er jo ikke noe gøy og jobbe i helgene, men jeg har gjort det for at barna skal få mer tid hjemme.

Ellers har vi gjort det slik at jeg leverer mens faren henter.

Skrevet

Hva i all verden er vits i slike innlegg... blir så lei altså..

er alenemor og må få endene til å møtes.. skulle ønske jeg kunne jobbe mindre men ønsker ikke å leve på stønader heller (og ikke betaler det huslånet)..

kjempebra for dere som kan være hjemme, men ingen grunn til å rakke ned på andre som tar andre valg..

Skrevet

Jeg syns også det er rart at de kan ha ungene i barnehagen i 10 timer når makstiden er 9 timer.

Skrevet

det var alenemammaen her igjen... ja her blir det jo faktisk totalt 9 timer og ikke 10 så da er jeg kanskje ikke så ille allikevel?? ;)

Skrevet

Uff uff HI. Hva er vitsen?

Skrevet

Vi er også i en situasjon der vi er avhengig av to fulle inntekter og derfor må lillemor gå i barnehage hver dag! Hun kommer til å bli levert mellom 7 og 7.30 og hentet mellom 16.30 og 17 ... Jeg synes selvsagt det er trist at vi ikke får lengre tid sammen på dagene, men sånn blir det nå!

Jeg tror heller ikke hun vil få det vondt i barnehagen! Hun elsker å være sammen med andre barn og er foreløpig ganske uredd når hun møter nye mennesker! Man må ikke svartmale barnehagen! Det høres neste ut som det er et sted man putter barna sine for at man ikke vil være sammen med dem selv! Slik er det da ikke!

Jeg synes det er fantastisk at vi har fått en så flott barnehage (er veldig fornøyd med den vi har fått rett over veien fra der vi bor) hvor hun kan leke og lære mens vi jobber! Må da tenke positivt!!

Det er selvsagt et alternativ slik som hun over her gjør det. Jobbe kortere dager og heller jobbe litt i helgene!

I vår situasjon så føler jeg det er bedre at hun går i barnehagen hver dag også får vi gjøre så godt ut av den middag og kveldstunden vi får slik at hele familien kan kose seg masse sammen i helgene for da har alle fri :) Man trenger ikke løpe på McDonalds eller badeland for å "gjøre det godt" Bare det å være sammen blir jo det viktige da og vi er ihvertfall veldig glad i å være ute i friluft blant annet så masse lek og moro skal vi nok få!

Synes det er SYND at noen legger inn slike innlegg uten å tenke seg litt om ...

Skrevet

Tror noen synes det er ufattelig stas å sende inn slike innlegg anonymt og gosse seg over hvor flott og bra de har det selv!!! Men du kan være sikker på at det er andre ting de gjør som vi ikke gjør!

dessuten hvem sier at vi drar på mcdonalds etc m ungene for å blidgjøre de i helga! ???? Tror neppe det er tilfelle.

Mange må faktisk ha barna sine lenge i barnehagen en periode av ulike årsaker. Og de kan det være mange av. så tenk litt før dere slenger ut slike innlegg. det kan være grunner til at barna er lenge i barnehagen som i utganspunktet er ganske tøffe ( f.eks sykdom i familien) Ikke gi disse foreldrene mer dårlig samvittighet.

Kan du ikke feie for din egen dør så holder de andre det rent og pent foran sin dør!!!

Skrevet

Noen familier har det sånn at enten er den ene student og den andre jobber, el så er begge ute i full jobb, med litt reisevei så blir det fort noen timer. Hos oss blir hun levert kl 7.30 og hentet mellom 3 og 4... kommer ann på hvor mye trafikk det er... 3 kvarter å kjøre. men sambo har fri fra mandag og fredag=)

Skrevet

Jeg syns synd på dere foreldre som må ha barna deres i barnehagen så lenge jeg..jeg føler vi må ha datteren vår lenge i barnehagen..og hun må på det lengste være i barnehagen fra 8.30-16.15... så jeg må bare si dere har min fulle medfølese.. og jeg håper dere får ordnet det etterhvert.. ;) vi kommer til å klare å hente tidligere /levere seint pga at jeg har arbeidstid mellom 7-17... så slutter alt fra 14-17... så da kan jeg hente tidlig noen dager og levere i 10 tiden noen dager.. så da blir ikke dagene så lange...

syns det er teit å hetse de som må ha barna så lenge i barnehagen... man har nok dårlig samvittighet om man ikke skal bli hetset og for det

Skrevet

HI.. dette er skikkelig råttent gjort altså. Fy søren.. prøve å spille på samvittigheten til folk sånn som det der.. ikke alle har muligheten til å ha redusert stilling..

greit, kan kanskje gjøre det, men prioriterer faktisk å få lønn slik at vi klarer å ha tak over hodet på barnet vårt !

Nå ble jeg faktisk provosert og lei meg - enda jeg ikke har gutten min i bhg enda (starter i morgen), og han kommer til å være der fra 7 - 3 !!

Nei vettu meg hva.. fiks deg nick da.. om du har så sterke meninger! PYSA !!

Skrevet

Skjønner hvor HI vil hen,jeg...hadde det vært hverdagen her,hadde jeg nok ventet med å få barn til jeg hadde muighet for en annen løsning enn å ha barnet i barnehage i 9-10 timer...

Kan tenke meg at det må være slitsomt å være der så lenge hver dag,selv om de opplever mye fint.

Skrevet

Unødvendig!

Selv er jeg alene,og har ingen til å hente barnet mitt da h#n begynner i bhg.Om h#n blir der i 5 timer eller 9 timer aner jeg ikke enda.Skal begynne å studere og har enda ikke fått noen timeplan.

Selv ønsker jeg selvfølelig ikke at barnet mitt skal være borte fra meg så lenge hver dag,men om det blir slik så MÅ DET BLI SLIK!!

Kan jo ikke gå fra skolen 3 timer før slutt kan jeg vel?Da er jo mye av vitsen borte,går på skolen for en utd.slik at jeg kan få meg bedre jobb...kanskje jeg t.o.m kan ha en 80% stilling slik at jeg være sammen med barnet mitt enda mer.

Og det med at folk er 2 har ingenting å si,man må jobbe for å få endene til å møtes uansett.Dårlig samvittighet er det mange som sliter med,og dette innlegget hjelper ikke så mye på det!!

Skikkelig drittunge skrevet av deg HI...

Skrevet

Jeg er en slik mamma som har barnet mitt i barnehagen 10 timer om dagen.

Hva jeg tenker på??

Jo, jeg tenker på hva som er værst mulig for barnet mitt.

Jeg vil jo ikke at ungen skal ha det bra.

Jeg driter jo i den, så jeg leverer med glede ngen i barnehage i 10 timer hver eneste dag.

Får jeg det til jobber jeg overtid også, og får en nabo til å hente i bhg, og legge.

Så slipper jeg.

Jeg har overhodet ikke lyst å være hjemme med ungen.

Synes de 2 timene vi har sammen om kveldene er mer enn nokk.

Egentlig skulle jeg ønske barnehagen var åpen i helgene også.

Lørdager og søndager er pyton,for det å ha ungen rundt meg heile dagen, og det å måtte snakke med, leke, med, og kose med og trøste, og klappe og klemme, nei, usj, det liker jeg ikke.

Ungen fikk jeg egentlig bare forde andre forventet det, egentlig vil jeg ikke.

Jeg vil mye mye heller sitte på kontoret.

Jeg trenger overhodet ikke pengene,men jeg vil bare ikke vøre hjemme med ungen......

Nei, frem med yrkeskvinnene, NED med hjemmeværende mødre som bare går og duller med ungene sine.

Send ungene i barnehagen, la andre få tørke snørret.

Kom dere ut i den siviliserte verden jenter.

( Ironien lenge leve )

Kjære deg HI, slutt å slenge ut slike dritt-komentarer.

Tviler på at noen av oss som har ungene i bhg så lange dager gjør det med lett hjerte.

Skjerp deg, ikke alle har mulighet til å velge!!!!!!!!

Skrevet

Ofte er det snakk om prioritering. Det er mange som ikke MÅ jobbe 100% (nå mener ikke jeg at dette gjelder alle), men gjør det alikevel for de innbiller seg at de må. Hvorfor, jo fordi folk skal ha alt mulig i dag.

Vi har valgt at en av oss foreldrene skal være hjemme 1-2 år ekstra, og vi har ikke noe spesielt god råd.

Det plager ikke meg at jeg ikke kan shoppe akkurat det jeg har lyst på,

og vi har ikke vondt av å være mer økonomiske når vi handler mat og andre husholdningsartikler m.m. Ikke har vi råd til noe fancy ferier heller, men vi kan kose oss på hytta med resten av familien. Tidligere så var vi veldig bortskjemt, og gjorde akkurat som det passet oss hele tiden,

handlet hva vi ville, og reiste en god del. Selv om det i perioder er veldig tøft økonomisk nå, så ville jeg aldri ha byttet bort den dyrbare tiden jeg har sammen med barna mine med bedre økonomi. Nå har vi lært oss å sette pris på de små tingene som vi ikke engang enset tidligere, så det enkle er ofte det beste.

Skrevet

Her må jeg faktisk si meg enig med Hi.

Jeg er ingen kranglete person,jeg bare legger frem min mening.

Hvis jobben er så viktig,og økonomien så dårlig hvorfor ikke vente med å få barn.

Hva skal man med barn hvis man ikke skal ha tid til dem?

Og hva med å minske litt på kravene økonomisk,og heller ha en fridag med barna deres.Være mamma for en dag.

Anbefales på det sterkeste:-)

Skrevet

Jeg "eehhhh'er" igjen litt. Jo, jeg MÅ jobbe 100 %! Vi har mye lån og det kommer til å gå jævlig dårlig hvis jeg liksom skal gå ned i stillingsstørrelse (og det går ikke an i den jobben jeg har likevel). Hva er det dere ikke fatter?? Jeg HATER tanken på at ungen er så lenge i barnehagen. Jeg jobber ikke 100 % for å kunne shoppe, men for å kunne betale alle regningene. Her er det visst noen som tror at verden kan ses i sort/hvitt.

Skrevet

Hadde du klart å lese, så ville du ha sett at det står at det ikke gjelder alle som jobber 100%. Den dårlige samvittigheten som tynger kanskje?

Dere var kanskje helt nødt til å låne MYE også, for det var ingen annen måte å prioritere på? Virker vel heller som om det er du som ser verden i sort/hvitt.

Skrevet

Hvorfor skal så mange mødre alltid fremstille seg selv som så hinsides perfekt ved å rakke ned på andres valg? Det gjentar seg igjen og igjen i alle mulige debatter fra barnehage vs dagmamma til reima vs troll. Herremin... Kan ikke bare folk innse at man ift barn, som på så mange andre områder i livet, tar forskjellige valg og at alle helt sikkert gjør det beste ut av det ift den situasjonen man er i. Den perfekte mor finns ikke, bare innse det. Der du gjør det "riktige" ift en ting, bommer du sikkert totalt ift en annen. Og noen hever seg sikkert over deg også skal du se...

Skrevet

Du klarer jo ikke å lese selv. Jeg snakker om meg selv (som jobber 100 %), jeg snakker ikke om dem som ikke gjør det. Noen skrev at det sikkert ikke er nødvendig å jobbe full stilling, men for meg er det det, derfor svarte jeg for meg selv. Fått det inn i passe doser nå, slik at det ble forståelig?

Du kan spare deg den idiotiske kommentaren med dårlig samvittighet, den er totalt overflødig. Jeg skrev jo allerede i det første innlegget mitt at jeg ikke akkurat digger å ha ungen så lenge i barnehagen. Hvem er det som gjør det med god samvittighet? Du må jo være litt tett i nøtta. :-)

Vi har både huslån og studielån å betale, og jobbene våre gjør ikke at vi ligger på inntektstoppen, akkurat. Du kjenner deg tydeligvis igjen der, ettersom du ikke kunne fatte at noen kan ha mye lån? Folk som oss må jobbe.

Jeg prioriterer å betale regninger, mat, klær, bleier og andre ting som er nødvendige for å ha et liv tilnærmet normalen for en småbarnsfamilie. Hva er det du tror jeg gjør? Jobber for å shoppe ræva av meg? :-) Isåfall er det enda et eksempel på at du ikke kan lese.

Men hvis du mener jeg kan gjøre så utrolig mye annerledes, kom med en plan til meg. Du ser jo ut til å vite så mye om hvor mye folk er nødt til å jobbe for å få endene til å møtes. Jeg gleder meg. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...