Gå til innhold

Blir så lei meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

interessant spørsmål kokosyklus... :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sant det Athina. Min feil:)

Skrevet

jeg kan STOLT si at jeg slutta på dagen!!! røyka i 10 år, og slutta rett etter positiv test :-)

Skrevet

Verken mora mi eller mora til sambuaren min røykte under svangerskap og amming, men begge av oss har vore røykarar. Så det treng ikkje alltid vere samanheng her.

Sjølvsagt kan det vere svært skadeleg å røyke under svangerskap, men røyking treng ikkje alltid føre til skadar på barnet. Og skadar kan sjølvsagt oppstå utan at ein har røyka under svangerskapet.

Eg for min del slutta å røyke med ein gong då eg med graviditetstesten fann ut at eg var gravid (men eg må innrømme at eg hadde hatt mistankar ei veke eller to før eg tok testen, utan å slutte). Det har faktisk gått overraskande lett (sjølv om eg nokre netter drøymer om å røyke). Men dersom det var like lett for alle å slutte å røyke, så går eg ut i frå at veldig mange fleire hadde slutta.

Det er for lett å stå på utsida å dømme i forhold til kva andre gjer rett og gale. Vi veit ikkje kor lett/vanskeleg det er for desse personane å faktisk leggje vekk røykpakka. Eg veit om fleire resurssterke foreldre med berre gode intensjonar for barna sine, som ikkje har klart å slutte å røyke. Dersom dei kunne velje, trur eg dei hadde slutta - om dei berre hadde fått det til.

Skrevet

jeg som har født di 5 sa ikke at jeg mente d var sundt....men,di kunne jaggu ikke si noe på d heller for di mente d ikke var påvist på prøvene mine å jeg har ikke røykt i amme perioden å di har ikke vært urolige på noen måte...men,jeg sier ikke at d er sundt i d hel tatt men d var slik med meg...kan jo ikke svare for andre...mine foreldre røyker nå ikke så d er ikke sikkert mine gjør d heller så d så....

Skrevet

helt enig me ulydia her....

Skrevet

Jeg hadde også røyka fast i over 10 år, men sluttet den dagen

jeg fikk positiv test. Det var motivasjonen jeg behøvde,

og det var overhode ikke vanskelig. Nå har jeg vært røykfri

i over 3 år, og det er helt fantastisk!

:o)

Skrevet

Typisk røykere å finne grunner og episoder hvor ting har gått feil selv om foreldrene ikke røyker osv.

Røking under svangerskap er skadlig..punktum..

Skrevet

All ære til de som har klart og slutte, og de som ikke har det gjør jo et valg, vel viten om at babyen KAN ta skade av det. Det de må være klar over og sikkert er klar over, er at de må være forberedt på å bære "skyldfølelsen" dersom man skulle være så uheldig og få et barn som har tatt skade av røykingen. Alle i dag er jo opplyst og vet også at det beste er å la vær.

Jeg røyker ikke nå, sluttet ett år før jeg ble gravid fordi jeg ønsket det selv. Det å slutte med røyk eller snus handler vel i stor grad om selvdisiplin og er man bestemt nok får man det til mener jeg. Men, det er vel der forskjellen ligger hos oss mennesker, ingen er like og for noen er det vanskeligere enn andre. Men, å røyke gjennom 5 svangerskap høres helt villt ut for meg, sorry, men har forståelse for de som bruker tid i svangerskapet til å klare å redusere og siden kutte.

Skrevet

Nå er jo ikkje eg røykar då...

Og ikkje for å forsvare røyking under svangerskapet, det er tross alt ein grunn til at eg sjølv har slutta, men alle barn som er utsatt for røyking gjennom svangerskapet får ikkje skader.

Skrevet

Jeg har hittil ikke tatt et eneste sug av en røyk, glad er jeg for det - er jo bare skitt likevel...

Å se gravide med røyken i hånda er jo ikke akkurat noe festlig syn, vet jo ikke selv hvordan det er å røyke - men har hatt en samboer som skulle slutte - det var rene helvete...han klarte det ikke og begynte ganske raskt å røyke igjen! Jeg tror ikke det er mange gravide som synes det er "kult" å røyke (har hørt om ei som driter i det- ikke særlig smart jente) men til dere som har klart å slutte å røyke pga. graviditeten -eller andre ting - kjempegratulerer fra meg... og til dere som sliter med å slutte og ikke får det til, "hang in there" - det er jammen ikke bare å slutte heller... Og ingen skal få "henge" deg for det... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...