Gå til innhold

Blir så lei meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...når jeg ser gravide som røyker.. Selv om jeg ikke røyker selv, har jeg lest en del om det, og det er jo mye farligere for fosteret enn jeg først trodde! Siden jeg aldri har røkt selv, vet jeg jo ikke hvor vanskelig det er å slutte, men det skulle jo være lettere med et lite barn i magen? Jeg vil ikke provosere noen med dette, for det er sikkert ikke lett å slutte.. Men jeg får litt vondt i meg.. Det jeg lurer på, er det mange her som har fortsatt å røyke? Er det mange som har klart å slutte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slutta med en gang.

Det er no ordentlig svineri å se gravide som røyker.

Skrevet

Heisann... Jeg har røykt 20 røyk hver dag siden jeg var 13 år.. dvs i 11 år, og jeg har aldri hatt lyst eller klart å slutte. Den dagen jeg fikk vite at jeg var gravid(12 uker) stumpet jeg røyken tvert.. Har ikke rørt en sigarett siden 16 april! Dette hadde jeg aldri trodd at jeg skulle klare, men når jeg fikk en så god grunn til å slutte, så var det ikke vandkelig i det heletatt.

Jeg skjønner ikke de som ikke slutter når de blir gravide, men det er jo deres valg.. Synd at de er så egoistiske at de tenker på seg selv istedenfor den lille i magen.

Mener ikke å være slem, men jeg synes at man bør tenke seg litt om!

Skrevet

Moyra! Imponerende:) Du budre gå foran som et godt eksempel til alle som syter og klager over hvor jævlig det er å slutte.

Gratulerer, du er virkelig sterk:) Stå på! Håper ikke du savner det når babyen er ute.

Når man endelig er røykfri er det overraskende å oppleve at man orker mer, har mer energi. OG mer penger:)

Jeg unnet meg selv noe som kostet en tyvepakning hver dag. GUD så mye jeg fikk ordnet meg:) he he!

Lykke til!

Skrevet

Du har vel egentlig ikke rett til å bli provosert av gravide røykere. Jeg er en av dem og det er jo ikke sånn at vi gjerne vil røyke under svangerskapet men vi får ikke til å slutte. Jeg bøyer meg i støvet for de som klarer det, men det er ikke alle. Snakket med lege og jordmor på sykehuset og jeg har kuttet ned fra 15-20 om dag til 5-7 og de sa at 'prøv å hold det på det nivået om du skal røyke'. De har heller ingen grunn til å hverken bli provoserte eller i rettesette oss, for vi er voksne folk som tar egne valg. Røyket også med datteren min og hun var ingenting galt med henne eller morkaken.

Forstår du ikke vil kritisere oss røykere, men ikke bli lei deg, for da bruker du energien din feil, for det er nok at vi selv sliter med det og det er til slutt hvert enkelts ansvar hva de gjør :-)

Ps! Jeg kjenner folk som har født små babyer og infarkt i morkake, og de har ledd av oppførselen jordmor etter fødselen på grunn av at hun begynte å KLANDRE det pga røyking, noe hun ikke gjorde, så gikk hun på alkohol, noe hun ikke hadde rørt og da hun kom til slutten av tiraden sin så sa jordmor at noen ganger er barn og morkake sånn. Men det var etter hun hadde kladret henne for alle mulige ting først.

Skrevet

Jeg blir også skikkelig irritert på voksne folk som ikke stumper røyken. Man kan faktisk ikke dø av nicotinsug men barnet kan få varige skader. Det er jo mye værre å røyke enn å ta ett glass vin om dagen. De mødrene skulle skamme seg. Tenk om narkomane, pilleavhengige og andre misbrukere skulle si det samme? Syte og si "jeg er så lei meg men jeg klarer ikke å slutte"??? Jeg har selv sluttet og det var jævlig første par månedene. La på meg 10 kilo og suget var enormt. Men jeg har ikke dødd av det.... Tenk deg nøye om neste gang du tar en sigarett!! Trenger du den virkelig??

Skrevet

Hehe har ikke tenkt å krangle med deg eller noen andre, og den analgien du bruker er teit da, men det er er ditt valg :-)

Står for det jeg skriver og signerer ikke med anonoym :-)

Skrevet

analgien?? Synes det er helt på sin plass å trekke paraleller til alle typer rusavhengighet. Det er jo ikke noe å krangle om. Røyk er skadelig for barnet.

Så får du bare stå for at du for hver sigarett skader ungen din og at den blir født nicotinavhengig. Veldig glad det ikke er meg.

Skrevet

Har å røykt kjempe lenge, men sluttet når jeg fant ut at jeg var gravid.

Det minste jeg kan gjøre for barnet mitt.

Skrevet

Gratulerer til deg også Reflex :) strålende...!!

Skrevet

Dette er som å kaste stein i glasshus, hehe...

Alltid heftige debatter når dette emnet tas opp.

Og det skjønner jeg!

Ta kontroll over røyken, og ikke omvendt!!!!!!

Jeg har selv snusa, noe som mange mener det er vanskeligere å slutte med enn røyk.

Men jeg slutta på dagen, kan ikke tenke meg bedre motivasjon enn en baby i magen...?

Skrevet

Takk takk :) Må si jeg er stolt, men det er jo egentlig bare en selvfølge!

Regner ikke med at jeg begynner å røyke igjen, men jeg kan jo ikke si sikkert. Venter hvertfall til jeg er ferdig med å amme.

Skrevet

Synes dere skal slutte å dømme, jeg skal love dere at de som tar et par røyk om dagen ikke gjør det fordi de tror det er fantastisk bra for barnet. Synes det faktisk er tullete å legge ut slike innlegg. Pass på dere selv, vær støttende ikke tro dere er så utrolig mye bedre og at dere er mer glad i barnet dere har i magen deres. Dette er noe skikkelig tull. Alle og da mener jeg alle inkl røykere vet at det er skadelig. Ikke noe poeng med slike sårende innlegg.

Unnskyld for hissig innlegg, blir bare litt irritert

Skrevet

Hei, Må bare slenge inn en kommentar her. Var selv røyker når jeg ble gravid. Sluttet i det jeg så den positive testen (samme forrige gang jeg var gravid) 0 problem. Syns unnskyldningene til andre røykere om at de ikke klarer å slutte er litt tynn. Men kanskje jeg bare er ekstra heldig som klarte å slutte uten problemer? Prøvde å bli gravid i 2 år før den satt. Fikk beskjed om at jeg burde slutte, men da klarte jeg ikke. Eller gjorde det hvertfall ikke. Men er det da sånn at man ikke klarer er det jo bra at man hvertfall trapper ned, da :-) Et skritt i riktig retning. Grattis til oss som klarte det og godt jobba dere som trapper ned.

Skrevet

Bra sagt Heiaar. Godt med litt fornuftige komentarer

Skrevet

jeg har røykt med alle mine 5 å jordmødrene på sykehuset har dreti seg ut hver gang å sagt :ja her ser vi på morkaka at du ikke har røykt...nei vel har jeg sagt da men,jeg har faktisk d..å da har di jammen blitt stumme etterpå...å mine er friske å raske å er nesten aldri syke så tror d kommer litt ann på din egn kropp å hva man tåler..dere røykere,ikke bry dere om hva andre mener..rart vi lever i d hele tatt vil nå jeg si...tenk hva vi fikk i oss når mødrene gikk med oss...

Skrevet

Mener dere som forsvarer røyking at det ikke er skadelig overhodet? Hverken for dere eller barnet?

Skrevet

he he, DA ble det stille gitt..

Skrevet

Vi gidder vel ikke å starte diskusjoner, denne tråden hører forøvrig enten til på krangle eller røkesiden. La nå 2.tri være til spørsmål relatert til svangerskapet, vil man krangle eller sette igang diskusjoner, noe jeg forøvrig synes er bortkasta energi og barnslig, så bruk 'krangle forumet'.

Skrevet

Diskusjoner er spennende så lenge man greier å holde seg til saken og ikke krangle. Det som ofte skjer her på BIM er at alle diskusjoner ender i krangel... Enig med deg Athina, ikke nødvendig å krangle. Må allikevel si at ditt innlegg høyt der oppe også var rimelig krasst:)

Tror alle blir veldig engasjerte i et slikt tema!

Skrevet

Sorry da, men det var bare et spørsmål. Ville verken provosere eller krangle med noen. Bare lurte på et enkelt spørsmål. Er flere enn meg som har stilt spørsmål om andre ting enn akkurat det som omhandler akkurat 2.tri. Tenkte det var greit jeg. Beklager til dere alle. Tenkte vi var blant voksne mennesker som kan svare på et uskyldig spørsmål uten å "krangle" som du sier... Ha en flott kveld alle sammen.

Skrevet

Beklager.

Skrevet

Det finnes INGEN unnskylding for å røyke når man går gravid! Det er ikek til å komme forbi. De som gjør det må bare ta hatten i hånda å innrømme at de driter på leggen! Trist å høre at en fembarnsmor faktisk har røykt gjennom alle svangerskapene og atpåtill innbiller seg at det ikke er skadelig for fosteret. Du kan jo bare vente til alle fem røyker som svamper. De blir født nicotinavhengige og da blir de avhengige igjen så fort de smaker sin første sigarett i ungdomsalderen.... De er jo noe å trakte etter eller. Stå på!!

Skrevet

Hegelita, jeg synes innlegget er på sin plass her på 2.tri da det faktisk handler om svangerskap:) Føler meg ikke støtt av det. Det er det jeg mener med at diskusjoner kan være spennende. Desverre har du helt rett, man er ikke blandt voksne mennesker og det blir drittslenging istedet for diskusjon. Man aner heller ikke hvilke innlegg som starter krangel, da noen finner på å krangle over at noen har skrevet vaffel feil (f.eks) he he!

Det er bare så morsomt at ingen har svart på spørsmålet mitt. Ingen røykere tør svare på om de mener det ikke er farlig overhodet for seg selv eller barnet å røyke...

Skrevet

Kokosyklus:

Var ikke ment for å være krasst på noe som helst vis, skrev jo at jeg forsto at hun ikke mente å tråkke på noen(brukte ikke det ordet da) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...