Gå til innhold

hva? hun ammet ungen, på 2 år!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer gutten min på 3 mnd og jenta mi på to og et halvt. Jeg vet at dette for mange er rart og sært, men for oss er det det mest naturlige. Siden jeg vet folk flest tenker som de gjør forsøker jeg å unngå å amme eldstejenta offentlig, men i mitt eget hjem og der jeg føler meg "trygg" gjør jeg det største selvfølgelighet. Det gjør jeg også dersom hun virkelig trenger det - uansett hvor vi er. For meg er det mye viktgere å ta hensyn til et barns behov enn å ivareta hva andre mennesker synes er OK eller ikke. Det er jo faktisk den mest naturlige måten å gi barn mat og trøst på, selv om vi i vårt samfunn har beveget oss veldig langt vekk fra det naturlige i årenes løp...

Jeg skulle faktisk ønske at jeg turte å drite enda litt mer i hva folk måtte synes og amme begge offentlig med største selvfølge. Men der er jeg ikke helt enda selv om jeg jobber med det! For jeg tror faktisk langtidsamming er på vei tilbake igjen, og jeg vil gjerne vise at det går an!

Om barn trenger eller ikke trenger pupp etter en viss alder er en annen diskusjon som jeg gjerne tar i en annen tråd.

Hilsen langtidsammende og tandemammende fjummsi!

Skrevet

Herlig fjummsi, veldig bra innlegg!

(håper forresten å treffe deg om ikke så lenge, skal på besøk til Grå:) som har vært så snill å overta hunden min)

Skrevet

Hvorfor i all verden er det så mange som har et slikt forkvaklet syn på amming? Det er den naturligste ting i verden. Er det fordi vi har et så sexfiksert samfunn, der pupp er lik erogen sone - punktum? Disse utvekstene er multifunksjonelle, vær snille og lær dere forskjellen på bruksområdene...

Skrevet

Det hadde vært kult! Du får si fra når du skal dit...

Skrevet

Og hunden din kommer til å få et kjempefint nytt hjem!

Skrevet

Jeg er for amming, melken flommer over her, og ammer barna mine til de er ett år - har stor tro på morsmelk -og at det er godt for barna... Men, å amme en 2 åring - Jeg syns rett og slett det er skikkelig ekkelt !!

Og det har ingen ting med sex -og erogen sone å gjøre som ei over her nevnte..

Drit ekkelt.

Skrevet

OI ! så mange meninger =) bra det, at vi kan diskutere uten drittslenging, er ikke ofte her inne nei ! =) men jeg mener fortsatt det samme jeg da... å til de som sier at hun må få gjøre som hun vil i sitt eget hjem, ja det er greit det! men VISSE hensyn må det da gå an å ta?? gjør hun sånn framfor folk, så må hun også forvente reaksjoner... ikke at jeg reagerte der og da, heldigvis =)

HI

Skrevet

Heia Fjummsi!

Jeg synes det er trist at det blir flaut å amme barnet sitt, når man likevel er innenfor anbefalingene til WHO..

Skrevet

Bra Fjummsi!!! - og jeg ammer min halvannetåring offentlig ennå og jeg - og gjør det akkurat hvor jeg vil og når han trenger det.

Har blitt litt mindre melk nå som jeg er gravid, men har begynt å tenke på å kanskje tandemamme ja ;-) - og håper at jeg fortsetter å kunne amme dem begge offentlig i såfall. Syns det er på tide at folk begynner å tenke på pupper som noe annet enn noe som har med sex å gjøre!!

Men offentlig amming og amming med andre i nærheten er det viktig å være diskret!! Det er unødvendig å å dra ned v - genseren..... - dra heller genseren opp - og skjul evt magen med en singlet eller bruk ammegenser;-)

Skrevet

Og heia Blomman! Gratulerer med nytt svangerskap:)

Forresten, er ikke helt enig med deg at det ikke går an å amme diskret ved å dra genseren ned. Går fint å dekke til puppen med en flanell-fille eller noe.

Skrevet

Hadde noen ammet sin 2 åring foran meg hadde jeg nok ikke klart å la være å si noe...Innenfor WHO eller ikke..

Skrevet

Da håper jeg du ikke er en av mine venninner som akkurat er anonym nå. Tilfelle jeg klarer å amme virkelig lenge mener jeg;)

Skrevet

Jeg syns ikke det er ekkelt å amme barn på 2 år. Men jeg må si at beundrer alle som orker og klarer såpass lenge. Min er 10,5 mnd nå og får 2 uker siden orka jeg bare ikke mer. Måtte gi meg fordi jeg var såååå sliten hele tida, sov så mye jeg kunne og bare hadde null energi. Er litt slik enda, men syns det kommer seg litt nå:)

Det var jo kanskje en litt annen side av saken, men de må jo beundres for at de har energien syns jeg:)

Skrevet

For meg er det heøt naturlig at barn blir ammet. Selv om de er 2 år!

Skrevet

Jeg innrømmer også at jeg syns det er ekkelt.......... Folk må få gjøre hva de vil, men jeg syns de kan la være å gjøre det i all offentlighet. En bør respektere at veldig mange mennesker reagerer på amming av så store barn ( mener seff ikke barn under 1 år) For meg så går grensen for offentlig amming ved ca 1 år......

Grunnen til at WHO anbefaler amming i 2 er er pga de land hvor kosten er så som så............... Da vil barnet få god næring gjennom mm og også antistoffer som beskytter mot sykdom. I Norge anbefaler de amming i 1 år............

Skrevet

Jeg ammet elste til hun var 1 år og 8 mnd. ho var født før tiden og jeg hadde alt for mye melk.Desuten var ho langt under vekten.

Helsesøster sa det var bara ok.

Minste er 9 mnd og finner puppen selv og kan også si pu pu skla jeg da slutte og amme???

Skrevet

Godt poeng... Hvis det er slikt at det er ekkelt at de finner puppen selv, må jeg også slutte å amme. Min er 10 mnd og drar genseren min ned for å finne puppen, samtidig som hun prøver å putte hodet nedi. Husker jeg sluttet å amme offentlig omtrent på denne tiden med barn nr 1, men nå har jeg tenkt å tørre det lengre, og håper å kunne amme henne til over vinteren, da hun vil være 1 1/2 år. Synes mødrene som ammer lenge er kjempeflinke og tøffe, og håper at jeg også orker, siden det er så sunt for barna - men må innrømme at jeg heller ikke klarer å la være å stirre når jeg ser store barn bli ammet. - Ikke fordi jeg synes det er ekkelt, heller fordi det er uvanlig...

Skrevet

hum? hvorfor er det ekkelt at barn blir ammet? (uansett om de er baby eller 2 år?)

søte ungene som koser seg og får noe veldig veldig bra for helsen sin, hvorfor er det ekkelt?

lurer seriøst her faktisk, om dere kunne svart på det dere som synest det, for kan ikke huske å ha hørt noen si hvorfor det er ekkelt, virker på meg som det bare er litt "inn" å synest det? vet ikke jeg?

Skrevet

Godt poeng! Ammet min første jente til hun var et år, men hun gikk da hun var 9 mnd, fant puppen selv, på slutten løp hun etter meg og ropte mamma, få putt! Skulle det være ekkelt...

Skrevet

Vet dere hva?

Jeg skulle GJERNE, og med den største selvfølgelighet ammet vesla mi til hun var iallefall 2,5 år, gjerne lengre også om hun ikke ville sluttet.

Søskenbarnet mitt ble faktisk ammet til hun ble fire, men dette var pga noen rare anfall som ble mer dramatisk ved store forandringer.

Nå har det seg bare slik at jeg har mistet melka, ganske brått, og vesla er 5 mnd.

Jeg synest at dette er et forferdelig trangsynt samfunn, der flertallet kunne tatt seg en bolle!

(iallefall tenkt seg grundig om.)

Skrevet

Helt enig, tjukkebolla! La oss få et svar på HVORFOR det er ekkelt!

Det er ingen som har formulert ett godt argument hittil...

Skrevet

Dere lurer på HVORFOR det er ekkelt?

Tydligvis er ikke svaret gjodkjent,for skrev hvorfor jeg syntes det,for når de er så store at de går og drar frem puppen selv da er det ekkelt,men dem kan amme til de er myndige for meg,men de kan da gjøre det for seg selv da...

OG dere som mener at man blir så intelligent,broren min ble kun ammet i 2 uker,mamma mista melka,og han er den mest intelligente i klassen,har bare 6 og noen sterke 5'ere i KARAKTERBOKA! Så man kan være like intelligent uten....

Skrevet

Det er bare ekkelt syns jeg, å amme en så stor unge!

Og å kalle det en "kosestund".... æsj... Det er pappaen som har kosestund med puppene mine i alle fall!! Ikke snakk om å ha en stor unge til brystet, nei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...