Gjest Skrevet 28. juli 2007 #26 Skrevet 28. juli 2007 dere kan jo lage dette: SJOKOLADEFONDANT 50 g smør 250 g sukker 300 g sjokolade 170 g mel 8 stk egg Muffinsformer / kaffekopper 1. Smelt smøret, og ha i sukker og sjokolade (smeltet i vannbad). 2. Rør inn melet, og bland inn ett og ett egg av gangen. 3. Fyll smurte kaffekopper eller muffinsformer med sjokolademassen. Sett kopper/former på en stekeplate og stek ved 200ºC i ca 8 minutter til overflaten er stivnet. Hvelv fondantene på tallerkener. dET SER SÅNN UT: http://home.online.no/~bjuk/mat/sjokoladefondant.htm Sjokolademuffins med flytende sjokolade inni!
vårina Skrevet 28. juli 2007 #27 Skrevet 28. juli 2007 Hei:) flaut og si det men her i huset er det samboeren som lager det meste av maten + baker..han elsker det og jaaaaaaaaaa eg e vel blitt bortskjemte..hihi...................resten i huset tar eg meg av da...så eg gjør mitt eg og:)
OnlyMe Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #28 Skrevet 28. juli 2007 JA, jeg syns å huske at det var du som laget coockies her en natt!!! Hadde såå lyst på, sååå lenge etterpå... Hehe Heldig du som kan det... Tror alt som KAN gå gale, går gale når jeg skal lage noe :s Er helt utrolig egentlig! Men er det så enkelt som du sier, så må det jo nesten prøves;) Er farlig å snakke om mat... Blir sulten av ingenting og aldri mett! hehe Du har ikke oppskrifetn på doffines coockies også da? Må bare nevne det... Er faktisk så gale at skal jeg kjøpe frukt eller grønnt må jeg sende sambo på butikken. Alt jeg tar på er råttent! Fatter ikke at jeg skal klare å finne alt i butikken som er ødelagt... hehe Men Han kan bare ta første og beste, og det ser fint ut!!!
doffine Skrevet 28. juli 2007 #29 Skrevet 28. juli 2007 namnamnamnamnamnamnamnamnamnam...... dette frister du med så sent i natten:-)) tihi... jeg skal spise masse kaker i morgen jeg.. men ikke noe som ser så digg ut som denne.... *tørker vekk sikkel fra haka nå*
OnlyMe Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #31 Skrevet 28. juli 2007 Heldig du er da! Vil ikke sende han bort en uke eller to?
doffine Skrevet 28. juli 2007 #32 Skrevet 28. juli 2007 jeg har oppskriften på kjøkkenet:-)) men reiser jeg meg nå, så får jeg en hund som reiser seg for å leke... så jeg skriver den oppskriften i morgen:-)) tih... men du leste vel innlegget mitt forrige dagen?? Jeg brente tevannet mitt.. hehehehehe.. skulle koke vann på komfyren, for jeg hadde oppvaskmaskina i gang. Og da kan jeg ikke bruke vannkokeren, alt av strøm går da nemlig. Glemte hele vannet jeg og det var flaks sambo kom hjem når han kom:-)) tihi... Men ang frukt, så er det uflaks bare.. og en dårlig butikksjef som ikke rydder i frukt avdelingen. En skal ikke ha råttne ting liggende...
vårina Skrevet 28. juli 2007 #33 Skrevet 28. juli 2007 hehe tror han trenge å komme seg litt bort gitt:) Han er ute med jobben i kveld og nå sitte eg å vente på ham:) Livet er snudd på hodet nå som me vente tvillinger...før gjorde me masse kjekt i sammen..men fortiden må eg ta det med ro. Skal ikke klage altså..er utrolig kjekt det me har i vente....men dagen e llllllllaaaaaaaannnnnnngggggggeeeeeee for meg...hihih
OnlyMe Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #34 Skrevet 28. juli 2007 Ja, kommer nok ikke til å bake i natt uansett;) hihi Men tuller du? Klarte du det? Hehe, sorry, men nå ler jeg høyt her :s Høres ut som noe jeg også kunne klart... Bra han kom da! Savnet du ikke teen du skulle kose deg med? hihi Ja, det er vel egentlig bare uflaks... Men enkelte ganger så nekter jeg å tro det! t.o.m sambo er jo sikker på at det har noe med meg å gjøre:p Men har det litt tidig med det også da... Som her en dag vi var på ica, jeg skulle ha "knaske-røtter" men alle posene jeg fant var gått ut på dato... hehe Ga beskjed, og han tok de vekk. (ga kan samtidig beskjed om at salaten var gått ut på dato dagen før;) Så kom vi tilbake etter to dager, gikk tilbake til knaske-røttene mine, men da gikk de ut samme dagen! Gjett om fyren var flau da!!! Hehe...
OnlyMe Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #35 Skrevet 28. juli 2007 Å, tvillinger? Så spennende da... Ja da kan jeg tenke meg du må ta det med ro! Må bare spørre om noe helt teit noe... Dere som venter tvillinger, er dere dobbelt så hormonelle? :s hihi Lå faktisk å tenkte på det her en dag... Var min kjære samboer som kom med en komentar om at han var glad jeg ikke ventet tvillinger. (pga hormonene;)
vårina Skrevet 28. juli 2007 #36 Skrevet 28. juli 2007 Har ikke hørt noe om det:) Samboeren min sa faktisk her en dag at han syns eg e ganske så flinke..hihi( han har en datter fra før og eksen der var vist helt på styr til tider) Helt ærligt så svive det for fult med hormoner i kroppen fortiden..men eg prøve så godt eg kan å dempe de..hihi Selvfølgelig hjelpe det med en forståelsefull mann som gjør alt for at eg og nurkene skal ha det bra:) Hvor langt på vei er du? Selv er eg 15+2 uker:)
OnlyMe Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #37 Skrevet 28. juli 2007 Min har ikke noe å sammenligne med (kanskje bare bra?... hehe) Men vi nærmer oss målet (termin 20august:D) så er kanskje derfor jeg begynner å bli lei, masete og grinete :s Huff, synes synd på de som må leve med oss noen ganger;) Godt å høre du har en snill mann, virker nesten her inne som om de fleste ikke er så heldig! Må si at min er veldig forståelsesfull han og... Og det hjelper på... Er greit å ha en skulder/armkrok når det er som verst. Er nok sant det de sier er inne: KOS deg NÅ... Hehe, det er ikke bare kos lengre på slutten;)
vårina Skrevet 28. juli 2007 #38 Skrevet 28. juli 2007 Heldigen deg som er så nærme fødsel:) Vet dere kjønnet? Har vært på 3 ul til nå og sett nurkene..fantastisk opplevelse:) håper ved neste ul om 2,5 uker at vi får vite kjønn. Hadde vært kjekt å vite med tanke på klær osv. Regne nok med at tålmodigheten på både mann og meg blir noe mindre etter som mndene går.I mellomtiden så koser me masse..hihi:)
OnlyMe Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #39 Skrevet 28. juli 2007 Ja, det skal bli deilig å bli ferdig! å ikke minst: endelig få se lille prinsessen vår;) Blir vel en del ul og kontroller på deg med 2? Er jo såå kjekt! Har selv vært på ul 4 ganger, så regner med det er rett det de har sagt... Ellers blir det en veldig rosa gutt;) hihi Skal krysse fingrene med deg! Er så gøy å kjøpe inn noe på første ul etter man har fått vite kjønn:D Er utrolig vanskelig å finne nøytrale klær! Er bra dere koser dere, er for mange som bruker tiden på å gå rundt å bekymre seg, og det er jo ikke noe kjekt! Skal du ha vaginal, eller blir det ks på deg når det er tvillinger?
OnlyMe Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #41 Skrevet 28. juli 2007 Og du DELER eller? Nettopp spist en kiwi, men det er ikke nok mat for en umettelig gravid!!!
vårina Skrevet 28. juli 2007 #42 Skrevet 28. juli 2007 Prinsesse gitt..det ønske eg meg og:)(blir selvfølgelig glad for gutt også) Komme nok til å bli endel kontroller på meg fremover..hadde til uke 13 mye blødninger som kom og gikk pga en blodansamling i livmoren + problemer med å spise og drikke. Var innlagt noen dager og fikk væske...men nå spise eg minst for 4 uten problemer..hihi Overlegen på gyn har lovet meg jevnlige kontroller på syk.h..han er helt fantastiske:) V i har ikke diskutert fødselen ennå..men håper på vaginal. Har dere funnet navn til prinsessen? Her i huset er vi i full gang med navn forslag:)
OnlyMe Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #44 Skrevet 28. juli 2007 Ja en liten pappajente tipper jeg det blir;) Du kan jo være så heldig at du får en av hver med en gang:D hihi... Huff, hørtes ut som en tøff start! er bra det går bedre med deg/dere nå! Håper det holder seg slik løpet ut;) Vaginal er best, men hver gnag jeg har sett tvilling fødsel ( på tv, youtub osv...) så har det vært ks, så virker nesten som om det er det som er "normalt". Har ikke funnet navn enda :s men er jo selvfølgelig noen vi har tenkt på... Har bare bestemt oss for at vi ikke skal tenke så mye på det før hun er her... Må liksom passe til navnet også hihi har dere klart både gutte og jente navn dere da?
OnlyMe Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #45 Skrevet 28. juli 2007 Så bra da:D Trenger noe sundt og godt innimellom... Skal ikke si noe annet enn at det er blitt litt for mye godt innimellom :s hehe, men noe må vi jo unne oss;)
Teltpluggen Skrevet 28. juli 2007 #46 Skrevet 28. juli 2007 Har spist nesten mer sunt enn usunt for tida jeg:D
OnlyMe Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #47 Skrevet 28. juli 2007 Flink du er da Prøver jeg også, men så er det jo bare SÅ godt med chips og :s Veeeldig vanskelig å gå forbi chips hyllen, uten at det faller en pose i kurven
vårina Skrevet 28. juli 2007 #48 Skrevet 28. juli 2007 Min kjære kom nettopp hjem med en druknet rose som han hadde kjøpt i byen(her i stavanger øser der ned fortiden). Han så ut som en stolt unge når han ga meg rosen..hihi Vi har falt for navnet Vilja....er gjerne litt spesielt...men vi får se. Guttenavn er det verre med...heldigvis har vi masse av tid ennå Nå er det leggetid for oss..natti og sov godt!
OnlyMe Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #49 Skrevet 28. juli 2007 SÅ koselig! De kan jo hvis de vil, disse mannfolka;) (Regner i Bergen også hehehe Var et kjempefint navn! og ikke noe alle heter:) Er enig med deg at guttenavn er vanskelig, men det slapp vi;) Natta klem:)
Teltpluggen Skrevet 28. juli 2007 #50 Skrevet 28. juli 2007 Spiser ikke så mye chips uansett;) Går mer i shokolade:D og så littebitt cola. Men mer vann faktisk:D Kjøpt vannflaske. Hele 0.7 liter;) Fyller den med vann og setter den i kjøleskapet. Så mye lettere og BEDRE å drikke vann nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå