Matpat Skrevet 3. august 2007 #26 Skrevet 3. august 2007 Må være et ordentlig språk fordi min sønn på 14 mnd snakker akkurat det samme. Han er snart 15 mnd og sier ja og mamma. Tvillingsøster har ingen ord på norsk, men snakker ioooiuuuuioooo språket. :-)
Matpat Skrevet 3. august 2007 #27 Skrevet 3. august 2007 Hun er veldig flink til å være to pråklig. Mine tvillinger er tospråklige i at jeg snakker engelsk og faren norsk, men man kunne like godt si at de var ingen-språklig fordi de har ingen ord! :-) Synes jenta di er flink.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 3. august 2007 #28 Skrevet 3. august 2007 her har det eksplodert de siste ukene:o) han er 15mnd, og har runda 50 ord.. dette er ord han bruker aktivt! han hermer hele tida,men de ordene teller jeg ikke med (heller ikke ord han har sagt før, men ikke bruker nå) jeg merker han er veldig språk interessert, for han kommer med bøker hee tida, og jeg må være med å bla! jeg spør hva de forskjellige tingene er, og han svarer. Blir det ikke riktig uttalelse, så prøver han flere ganger! Han forstår også mye mer enn det han kan si.. gir han "komandoer" som: hiv den i søpla, sett pus på gulvet, sett deg ned, reis deg opp.... så gjør han det! Er så gøy å se denne eksplosjonen i utviklinga.. håper det fortsetter i dette tempoet en stund til, for jeg merker at kommunikasjonen oss i mellom er blitt mye bedre, og det er mye mindre gråting fra hans side pga frustrasjon av mangel på å forklare oss hva han vil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå