Gå til innhold

Hva er det dummeste en butikkansatt har sagt til deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, om det var kiwi kunne du tatt alle ostene med i kassen og fått pengene for alle ostene som hang der. De har jo sånn dobbel pris tilbake garanti sak. Jeg har gjort det med 6 6-pack med yougurt. Hehe. Tjente på den butikkturen jeg. ) (skulle ikke ha så mye da)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det dummeste jeg vet er i matbutikken, når jeg har handlet varer for 1000 kr, og dama i kassa spør, "skal du ha poser?"...

----Nei takk jeg spiser det her jeg,,,, haha....

Skrevet

Det dummeste JEG har sagt, var når en kunde skulle bestille mat. Hun skulle ha cheeseburger, og jeg presterte å spørre om hun skulle ha med eller uten ost.

Skrevet

Skulle klage på en vinterdress som mista alle knappene etter en dags bruk.

Dama i butikken kalte meg en elendig husmor som ikke kunne sy i en knapp engang...

vel, det dreide seg om et titalls knapper som løsna etter en dag i barnehagen...

Skrevet

"Vi regnet med at du ville vente siden alle andre vil det"

En ansatt på Fame sitt svar da jeg spurte hvorfor de ikke hadde kontaktet meg og spurt om jeg ville ha en annen ramme da den jeg hadde bestilt var midlertidig utsolgt, og det var gått evigheter.

Jeg spurte hvordan hun kunne si noe så dumt, men hun gjenntokt det tre eller fire ganger så hun syntes antagelig det var et valdig bra utsagn hos dem som er sååååååå billige.

Bruker aldri dem igjen.

Skrevet

når jeg spurte om å få lukte på en prada parfyme sa hun i disken at det trengte jeg ikke for den passet ikke til meg.

Skrevet

På Kiwi skal det jo være slik at du får de varene som er utgått gratis.. Så det var teit å tilby halv pris ja :)

Skrevet

apropos matbutikker....

HVOR mange tar vare på KVITTERINGEN etter en handel? *klø-meg-i-hodet*

Jeg gjør ikke annet enn å le når jeg får det spørsmålet: "Kvittering?". Herregud..

(Én ting er jo etter en shoppingrunde. Da er det jo lurt.. Men etter mat? Niks.)

Skrevet

her må vi spare på kvitteringene for det hender alltid at noe jeg kommer hjem med er utgått på dato eller er råttent.

Skrevet

Veldig mange ser du. Og noen ber også om å få låne kalkulator for å sjekke at alt stemmer.

Skrevet

sier alltid nej selv, men vet fra min tid som butikk-ansatt at mange blir helt krakilske om de ikke får kvitteringen sin. Eller om den blir blanda sammen med noen sin som ligger igjen i enden av båndet.

Har også kastet kvitteringer for så å måtte stå på hodet i bøtta for å finne den igjen. Og da står som regel DAMENE (ja er nesten alltid damer) å går gjennom heeeele kvitteringe og sortimentet av varer de har kjøpt fordi de er så sikker på at jeg har lurt de.

Skrevet

jeg kom in på g-sport og var ganske så gravid. og prøvde en joggebukse. så spurte jeg hun dama om hun syns den var for stor eller om det gikk fint.

så svarer hun "det spørs hva du skal bruke den til det"

å jeg biter av og sier "jeg skal ikke jogge i den om det er det du tror"

hun ble så satt ut at hun bare sa "ok,da er den sikkert fin" og gikk. hihi

Skrevet

uffda.. unnskyld at jeg ler blomst-81. ;D Men du må ha mye uheldig handling, i.o.m at du _alltid_ kommer hjem med er utgått på dato eller er råttent. uff uff....;)

Skrevet

Ser at mange her irriterer seg over både dette med poser og kvitteringer, men må bare fortelle at jeg har jobbet på Rimi og der var det faktiskt slik at vi MÅTTE be kunden om den skulle ha pose. Hver eneste gang, og vi MÅTTE gi kunden både penger og kvittering i hånden. Og vi MÅTTE se kunden i øynene, og si HEI...

Hehe... vi ble faktiskt sjekket av en person i sivil som ga oss poeng for feks. Om det var utsolgt for noe, om det manglet prisinformasjon, og om vi spurte kunden om den ville ha pose, og om vi la pengene og kvitteringen i hånden på kunden og flere ting. Så fik vi et ark som ble hengt på pauserommet og der stod der navnet på den som sitter i kassa. Og kommentarer hvis man glemte å spørre om pose osv. og så sammenligner de denne poengsummen med andre rimi butikker.

Så på Rimi så var det ihvertfall derfor vi maser på kunden hver gang om den skal ha pose. Fordi det kan være akkurat DU som er innom for å sjekke om vi gjør jobben vår. Og vi vil ikke ha kjeft fra sjefen hvis vi glemmer oss ;)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hvis du finner utgåtte varer på Kiwi så skal du få NYE (altså ikke-utgåtte) varer gratis!:-)

Skrevet

Har irritert meg over mange butikkansatte, noen burde ikke jobbet i butikk.

Den nyeste av mine irritasjoner er den lokale fotobutikken. For en stund siden fremkalte jeg bilder i vanlig størrelse, trodde jeg. Men neida, de ble 10x13. Spør så om jeg ikke kan få de i 10x15, men da ville de bli beskjært er svaret jeg får (noe jeg har veldig vanskelig for å forstå, det var jo det vanlige før). "Neivel, har du rammer i 10x13 da?"

"Nei, de fins bare i 10x15". Hallo??

Var der i går og skulle forstørre et bilde. Skulle ha det 24x30 sånn at det skulle passe i ei ramme jeg hadde. "Ja, du kan få det 25x38!"

"Nei jeg vil ha det 24x30 sånn at det skal passe i ei ramme". Fikk til svar at sånne rammer fantes ikke. Krangla meg til det likevel da. Han mannen i kassa blei skikkelig irritert det så jeg.

Etterpå gikk jeg bort til hylla der rammene sto og hva finner jeg der? En hel haug av ramer i 24x30. Dust altså!

Skrevet

Det tok litt tid før jeg skjønte at når dama i vår lokale kiwi butikk hevet det ene øyelokket og såvidt så på meg og sa PÅSAA? - så var det spørsmål om jeg skulle ha pose... *hihi*

Må tilføye at det kun var ei av dem som var sånn altså...

Skrevet

MÅÅ bare spørre om det var Kiwi ved A-hus?

Ei "godt voksen" dame der har altfor mye blå øyenskygge, og skriker "Skarru ha påsa?"!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Skulle kjøpe dashbordrens på bensinstasjonen. Jeg forklarte og forklarte men jenta bak disken fant fram den ene tingen etter den andre. Når jeg til slutt så; det er en slags svamp som man enkelt kan tørke over dashbordet med slik at man får bort støv... igjen og igjen, Hun så så dumt på meg. Og forklarte at de hadde svamper i hylla der, den grove der var fin sammen med hageslange...hageslange, jeg skal tørke på innsiden. På innsiden, hehe åjaaa, ehhh det skjønte jeg ikke. Da måtte jeg si, ja på dashbordet vet du... :o)

Skrevet

Jeg kom inn på Sunkost i Kristiansand høygravid ( var ikke noe tvil om det ) og pekte på magen og spurte om de hadde noe for å sette i gang fødselen. Det som skjedde var at ho dro meg bort til slanke produktene og mente jeg burde slanke meg så stor som jeg var......Halloooooo......Jeg hadde termin dagen etter og man kunne ikke ta feil av en gravid mage der.......Resultatet ble at jeg ble fly forb....og gikk derfra i sinne.....Klagde til hovedkontoret og noen dager etter fikk jeg en hyggelig kroppspleie gave fra de hvor de belaget det som hadde skjedd.....Jeg handler der fast og har ikke sett henne etter dette.....

Skrevet

Glad jeg ikke jobber i butikk for så mye folk reagerer på, hehe....

Skrevet

"Har du sekk både foran og bak du da?"

Jeg var gravid og hadde skolesekken på ryggen da jeg skulle innom studentbokhandelen på vei hjem. Var ikke så veldig mottagelig for fleip akkurat da, men kan selvsagt flire av det nå :)

Skrevet

en del butikker har ikke varer på lager. De får varer levert hver morgen. Men det viste du vel ikke?? ;-)

Skrevet

Helt enig!

40% skal IKKE ha pose skjønner dere. De hiver det rett i bilen, har med pose eller tar en eske istede. Så dum er vi ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...