Gå til innhold

handler du Økologisk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle gjærne kjøpt øko mat.. men er student og mamma.. stramt budsjett nok som det er.. bor i stavanger, og var på gladmat festivalen, og så de solgte øko iskrem.. oi tenkte jeg, det vil jeg prøve... 40 kr for en liten kule.. nei takk..

Skrevet

Prøver å gjøre det så sant dem har det i butikken, men drar ikke land og strand rundt for å finne den ene varen nei.

Vi har forresten akkurat abonnert på hjemkjøring av økologisk frukt og grønt 2 ganger i måneden. Har ikke fått den første kassen enda, men det blir litt spennende. Syns vi er ganske flinke jeg altså:)

Skrevet

Her kan vi også få levert økologisk frukt og grønnsaker på døra. Men man må kjøpe ganske mye av hver type, og det meste råtner rett og slett før vi får brukt det, og det blir kastet. Ikke særlig miljøvennlig. En annen ting er at maten blir syklet mottaket, men etter det transporteres det videre med lastebil og båt mange mil, så den sykkelturen på et par km kunne de spart seg for.

Skrevet

Jeg handler ikke økologisk med mindre det er umulig å få tak i uøkologiske produkter.

Økologisk er som regel produsert på en lite effektiv måte, smittefaren er større, kvaliteten ofte dårlig, prisen høyere enn for andre produkter i tilleg til at det gis større tilskud til den typen produksjoner.

Desuten foregår det så my juks med økologiske inportvarer at jeg stoler mindre på dem enn på inporterte varer fra anerkjente systemer.

Skrevet

Handler mye økologisk:)

Skrevet

Jepp! Ikke fanatiker, men velger helst økologisk om jeg har valget:-)

Skrevet

Jeg foretrekker økologisk, men det er så dårlig utvalg at det blir for det meste vanlige varer. Det jeg fast får tak i økologisk er poteter, gulrøtter, paprika, bodyer til ungen, shampo og havregryn...Jeg gjør det mest fordi jeg ønsker å gjøre det lille som står i min makt for et bedre miljø :)

Skrevet

Handler ikke økolgisk, for det er veldig dyrt, og utgjør STOR forskjell på summen varer på ei uke dersom man skal handle alt som er mulig økologisk... Hadde prisene på økologikse varer vært på tilnærmet lik linje som ordinære varer hadde jeg helt klart handlet økologisk, det samme gjelder magre kjøttvarer/oster etc. for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...