Gå til innhold

Nettopp kommet hjem fra kontroll....skuffa!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin i morgen - har hatt masse mensesmerter, tak i ryggen og kynnere lenge....har masse nedpress og det føles som om hun skal falle ut når som helst;o) Hos legen i dag viste det seg at hodet enda ikke er festet....og han sa også at hodet var for langt oppe til at det kom til å skje noe snart...:o(((( Han kjente det over skambenet eller noe, og det måtte visstnok lengre ned. Trodde ikke det var mulig jeg - hun ligger jo så sinnsykt langt nede i magen, jo! Nå har jeg bare mest lyst til å grine....

Fikk også beskjed om at det ikke var nødvendig med flere timer - bare å ringe føden om jeg skulle gå 12 dager over....hmmmm....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal fortvile helt selvom legen sa det, ingen av mine 3 barn hadde hodet festet før fødselen var igang.

Var på kontroll når jeg var 9 dager over termin med min mellomste, og legen sa at her var det bare å smøre på med tålmodighet fordi sannsynligvis kom jeg til å gå mange dager til. SAMME natt ble datteren vår født ;)

Stusser litt på at du går 12 dager over termin før du går på overtidskontroll, trodde man måtte ha sjekk i det minste hver uke etter termin ?

Skrevet

Uff da! Skjønner at det ikke er moro. Ventetida kan bli fryktelig lang...

Jeg hadde også termin i morgen. Men ved siden av meg ligger det en liten gutt på 19 dager. Han ble tatt med keisersnitt. :-)

Håper legen tar litt feil da og at jenta snart vil ut. At hodet ikke har festet seg skal vel ikke ha så stor betydning for andregangsfødende. Lykke til med venting og fødselen og tiden etterpå!!! :-)

Skrevet

Legen er en dustemann! ;0)

Trenger ikke å ha festet hodet for at det blir noe action! Lykke til. Så heldig du er som er så godt som i mål....

Skrevet

Men huff da...

Stol på kroppen din sier nå jeg, lytt til den og ikke til en lege :) Det funker aller best, er nå min erfaring.

Jenta di kommer når hun er klar, helt sikkert! Kanskje hun rigger seg til ila dagen i dag, kanskje i natt, ingen kan vite det, heller ikke legen.

Lillesøstra mi lå i seteleie hun, ikke festet, helt til to timer før hun ble født, da plutselig snudde hun seg og var klar for ferden ut til oss :) Legen/gynekologen var superoverrasket!

Så ikke fortvil, plutselig er du igang, og har jenta hos deg før du aner ordet av det.

Krysser fingrene for deg jeg :)

Skrevet

Når man har født før så fester som regel ikke hodet seg ... drit i hva legen sier ... hvis du føler deg usikker ring en annen lege eller jordmor ...

Skrevet

Takk for svar, jenter...håper dere har rett...orker ikke mer nå...ALT gjør jo vondt for tiden...jeg som trodde at det kanskje betydde at jeg slapp å gå så mye over denne gangen...

Skrevet

Ikke bry deg om legen - det skjer når det skjer. Og jeg har alltid hørt, fra flere hold - at hodet ofte ikke fester seg andre gangen.

Aldri i verden om du går 12 dager over - det skjer før det! Sikker på at iløpet av uken så er vesla ute! :-) Fatt mot!! :-)

Skrevet

Håper du har rett, Girly:o)

Skrevet

er man andregangs fødene så er det ikke sikkert det fester seg før rett før fødsel :)

men lykke til med fødselen :)

Skrevet

Nei, det vet jeg jo forsåvidt...men det jeg ble så skuffet over var da han sa at når hodet ligger så langt oppe er det lite sannsyblig at det skjer noe snart...noen som vet noe om det...?

Skrevet

enkelte leger har jo ikke peiling i det hele tatt ,folk blir jo sendt hjem fra sykehuset med beskjed om at her skjer det ikke noe på lenge og noen timer etter så kommer ungen . og hvem sier at hodet må feste seg, må ikke det.

Skrevet

Jeg reiste på sykehuset på kontroll for sjekk om jeg lakk fostervann 2 dager over termin. Hode var ikke festa og hode lå høyt. Utpå kvelden startet fødselen. Hode gikk ikke ned i bekkenet før 20 min før gutten var født. Fødselen tok 2 timer og 15 min.

Så om legemannen har rett er ikke sikkert. Jeg også gikk med nedpress og kynnere lenge før (førte til 2 "falske" JM besøk :o)

Så fatt mot!

Skrevet

hoff skjønner hvordan du føler det.. var 9 dager over termin jeg..hode festa seg ikke før sånn halveis uti fødslen..hadda hatt rier i mange timer da ja...

husker jeg også var såååå skuffa på etterkontrollen..satt hjemme og gråt faktisk..la meg til og sove.. og vips så starta riene utover kvelden...

men så merklig du MÅ jo på etterkontroll da! hallo!? jooo det må du jo! ring og be om en etterkontroll det er di jo plikta til da...

=)

Skrevet

kan være han rett og slett kjente feil..at hodet ligger lengre nede enn det det gjorde..

For du kjenner det presser på..så skulle tru det lå langt nede..

Men ikke ta det legen sa så veldig alvorlig..kan godt hende det skjer før det han har regnet med..

leger kan ta feil de også :)

Skrevet

Er dette en almennlege eller en spesialist på fødselsting?

Kan han ha tatt feil? Siden du selv føler hun ligger så langt ned mener jeg...

Mange leger, og jordmødre også i grunn, har tatt feil av både slikt og mht leie før...

Så fatt mot! :)

Skrevet

Minsten her festa seg ikke før rett før pressriene satte igang...Betyr ingenting at hun ikke er festa enda. At hun ligger langt oppe kan endre seg fort, mange som har fått den beskjeden som deg og født innen kort tid likevel.

Hadde det som deg, med menssmerter og vondter overalt omtrent siden termin og jeg gikk ti dager over, men så kom han fort når han først kom så kroppen din er iallefall igang med forberedelse!! Ikke lenge igjen nå uansett, så prøv å holde motet oppe selv om det er vanskelig!!!

Skrevet

Jm mente at jeg ikke kom til å føde på hvertfall en uke når jeg var på siste kontrollen, hodet hadde ikke festet seg og lå sånn som hos deg. dagen etter begynte riene mine :) hodet hadde ikke festet seg når jeg kom på sykehuset og hadde 7 cm åpning engang.

Skrevet

Allmennlege - håper han bare ikke vet hva han gjør;o) Ble som sagt veldig overrasket over det han sa siden jeg føler hun har lagt så veldig lavt hele tiden, og spesielt de siste ukene - vært mange vonde nedpress liksom...nesten som jeg føler hun bar skal skli ut sånn plutselig, he he - det hadde vært noe....

Skrevet

Godt å lese! Håper jeg også får det sånn da;o)

Skrevet

Hadde ingen sånne vondter sist før riene kom...men nå har jeg gått rundt sånn siden uke 36....hadde bare håpet at det betydde at jeg kanskje slapp å gå over...men, men....har jo ikke termin før i morgen, så strengt tatt har jeg vel ikke lov å være utålmodig helt enda;o/

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det ikke kom til å skje noe på minst 14 dager og tre dager etter var han født

Skrevet

Kl 10.00 9. mai var jeg på kontroll. fortalte jordmor om kynnere jeg hadde, men hun mente det var bare modningsrier og bla bla bla......snakket om hva vi skulle gjøre dersom jeg gikk over termin som var den 15. mai....

kl 19.05 samme kveld ble snuppa født.....stol på din egen kropp du:)

Skrevet

SYns ikke det høres ut som han legen der vet helt hva han snakkes om. Hodet trenger ikke være festet før det setter i gang. Og jeg gikk til jordmor minst en gang i uka da det nærmet seg termin og hadde det gått over hadde hun fulgt meg så og si, per tlf og evt besøk.

Det er vktig med kontroll når du går på overtid! Har du en jordmor du kan gå til da? Leger skal jo vite litt om alt, mens jordmødre er spesialister.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...