Gå til innhold

VEKT!!


arena

Anbefalte innlegg

Hvorfor er alle så opptatte med vekta?? Synes ikke selv på kroppen at jeg har gått opp noe særlig. Er par kg bare, men det er jo fordi jeg har noe inni meg... Vi bærer tross alt på en baby! Og værre skal det bli :)

 

Nyt heller tiden nå, og så får vektproblemene komme etter fødselen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 27 og lagt på meg 10 kg m klær. Dette er mitt 3 svangerskap,de to andre la jeg på meg 13,5 kg.Etter uke 30 la jeg ikke på meg. Tenk på alt kroppen trenger da jenter.Det er jo ikke bare fett dette da! Morkaka kan veie opptil 1 kg,babyen 3,5 kg Vann og blod er det jo mye mer av. Vi må nokk regne med at mellom 3-4 kg er fett vi legger på oss,men mange får jo veskeansamlinger i kroppen.går det ned på sykehuset, og inntil 1 mnd etter fødsel ser du store forandringer!!

 

Bare man ikke stapper i seg usunn mat og godis så går dette bare så bra!!

 

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. ser ut som om jeg følger skjemaet foreløpig. Var på kontroll i dag, uke 23 og var gått opp 7,5 kg. Ser at i mitt forrige svangerskap for 6 år siden så hadde jeg gått opp 7 kg i uke 23. Så det var jaggu ikke stor forskjell.... enn så lenge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror 5 kg er helt normalt når du er 20 uker på vei.

Ta en titt på disse sidene, her er det grafer og på den ene kan du taste inn dine egne mål og se hvor du ligger i forhold til normalen:

 

http://www.sofeminine.co.uk/maternite/prisepoids/mprisepoids1.asp

 

http://www.storknet.com/ip/reproductive_years/pregnancy/k_adult_normal.html

 

Leste et sted at fra ca uke 20 eller litt senere så begynner barnet og legge på seg og vokse i lengden (nesten alt er ferdig utviklet og det er bare modning igjen). Og da skal man legge på seg minst en halv kg i uken. Jeg la på meg 5 kg til jeg var ca 20 uker, men siden da (er nå i uke 28) så har jeg lagt på meg 7 kg til. Og en del av det er på rumpe og lår ja... men kroppen opparbeider fettreserver den trenger når ammingen begynner... Noen går jo opp 30 kg innen de føder - det er veldig mye men de får det av igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...