Gå til innhold

I morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja,det skal bli kjekt å se den gleden der,ser jo bare hvor glad han blir hvis en av oss har vært litt borte fra ham.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal dere ikke gjennomføre en for for gradvis tilvenning? Du som følger ekspertene til punkt å prikke må vel ha fått med deg at brå forandringer kan gå utover barnets ve og vel?

Skrevet

Vel,det er jo ikke slik at pappen aldri har vært borte så mye som en time fra gullgutten sin,men ikke så mange timer som en arbeidsdag.Glad at han begynner der han gjør i turnusen sin,for da kan det være en opptrapping for den lille.

Skrevet

Nei, nå kjenner jeg at jeg blir mektig irritert på anonyme og andre som hardnakka kaller hjemmeværende for latsabber, og i det hele tatt rakker ned på mamma til en stor og en liten en som faktisk har muligheten til å være hjemme med barnet sitt etter perm. tiden. Skjerp dere!!!!!Grrrrr....idioti alt i sammen!

Skrevet

Jeg tar det som sjalusi jeg januarjenta vår

Skrevet

Jeg skal være hjemme med min nyfødte i 15 måneder....er IKKE sjalu på de som får lenger tid. DA kjenner jeg meg så godt selv at jeg har behov for å komme meg ut i arb.livet. Dessuten, handler ikke om sjalusi dette her...

Skrevet

Den berømte Janteloven har gjort sitt inntog! Jeg har også vært hjemme med to av barna mine en stund, til de var 2,5 år. Får ikke muligheten til det denne gangen, men skulle mer enn gjerne gjort det.

Skrevet

Ja,det har jeg funnet ut for lengst at råder her inne,men enkelte kan si hva de vil,mens andre igjen må passe seg.Jeg er bare ikke typen til å passe meg,jeg sier det jeg mener,så får folk godta meg for den jeg er.Jeg er vel kanskje en slik elske-hate person*ler*

Skrevet

jepp..jeg elsker deg ikke...men hater deg heller ikke, da..

Skrevet

*ler* sukk trist å høre at du ikke elsker meg,men godt å høre at du ikke hater meg da

Skrevet

....men jeg håper for din skyld at du ikke overbeskytter barna dine, for det er ganske alvorlig!!!

Skrevet

Enig i at overbeskyttelse er galt,de må lære å stå på egne ben også,men det skal de ikke lære som baby.

Skrevet

Enig med deg der, mamma til stor og liten. De skal ikke det som baby. Jeg fullammer, så for meg er det ikke naturlig å la Marius ligge andre steder enn meg. Og jeg har mye melk...i tillegg synes jeg det er grusomt vondt å pumpe..hehe...

Men, som deg, er jeg heldig å ha en mann som kan avlaste meg når jeg er sliten etc. Tenker på andre mødre som ikke har den muligheten. Da kan det være godt å kanskje ha en snill mormor som stiller opp en natt for å avlaste litt. Er ikke en dårlig mor av den grunn....synes heller ikke det er riktig å snakke om psykiske lidelser for barna i eldre aldre av den grunn. Tror sjansen for psykiske lidelser vil være større hvis de hele tiden må forholde seg til en utslitt mor som går på akkord med seg selv.

Men som en annen sa i en av de mange trådene idag..hihi..., babyer som sover like mange netter borte som hjemme..disse ville jeg vært bekymret for. Men en natt eller to i mnd hos en snill mormor tror jeg sjansen for noe er lik null...minus null ;O Tror du skjønner hva jeg mener. Det er vel de ekstreme tilfellene du snakker om?? De som blir "kastet" rundt som en ball av foreldrene slik at de skal få sin voksen tid. 'Da er vi helt enige.

Men, så lenge jeg fullammer er all overnatting uaktelt her i gården...men jeg gleder meg til moren min får gleden av å ha Marius slik at de skal knytte bånd også uten at jeg er der.

Skrevet

Jeg har hele tiden sagt at hvis noen trenger avlastingen fordi de ikke klarer å gi barnet den omsorg de trenger,at de da overlater barnet til noen barnet er trygg på,reagere jeg ikke på.Da kan jo gevinsten veie opp for risikoen.

Jeg ser også frem til den dagen gullgutten blir så stor at han kan knytte bånd til andre i familen uten at jeg er der,men tiden er ikke helt moden for det enda.

Skrevet

Synes det er fint at du står for det du gjør. Men tror folk oppfatter deg slik at du mener at det du står for er også det som de bør stå for, skjønner?? Ikke sikkert du har skrevet det, eller ment det, men det er liksom det man sitter igjen med.

Er også enig med deg, sette bort baby for å feste en hel natt er teit. Men de om det.

Bortsett fra det, vi var i bryllup i juni. Da sov lillegutt hos søsteren min - men med hyppige besøk av meg utover natta pga. amming :o) Men det var godt å kunne være tilstede hos barndomsvenninnen mins bryllup.

Skrevet

Jeg har aldri sagt og aldri ment at folk må gjøre som meg i alt og et,det jeg har sagt er at det er verdt å stoppe opp og tenker over ting,når anerkjente personer kommer med et utspill.Ikke bare tenke at det passer ikke meg,så jeg ofrer det ikke en tanke en gang. Det er tross alt små uskyldige barn vi snakker om.

Skrevet

Jeg er enig med deg på veldig mye, jeg.

Skrevet

Enig i mye jeg og.. selv har jeg sagt opp min fulle stilling og kommer til å være hjemme MINST ett år til ;=) Men kommer til å jobbe kvelder /helger på treningssenter da,, for å spe opp litt penger,,,

Da vil jo mini få masse tid med pappan når jeg er på jobb...:=)

GLEDER MEG JEG!!!

Skrevet

og da får småen og pappen god tid i sammen alene også,det er ikke dumt*S*

Skrevet

Nemlig;=) Det derfor vi gjør det.. som kjærester ser vi aknskje ikke så mye til hverandre HELE tiden, men vi får utnytte tiden godt;=)

vi har jo kveldene uansett!!!

Skrevet

man kan jo være hjemme begge to.. det er bare ett økonomisk spm sånnsett! Kall det kanskje prioritering?

Men det er jo ikek alle som vil eller har mulighet til dt da.. og det blir jo flotte unger av det også.. her i huset skal det holde hardt.. men det er dette vi ønsker så vi får bare velge bort andre ting.. he he :=)

heldigvis har vi leieboer-- det hjelper jo på..:=)

Skrevet

Det har dere vet du.Ønsker deg lykke til jeg.

Skrevet

Takk;=) i Like måte!

Skrevet

jo takk for det.

Jeg er veldig glad for at jeg kan være hjemme med gullgutten min jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...