Gå til innhold

Ville deres barn spist dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi er verdens mest kresne. Hvert måltid er stort sett en kamp. Men noe av dette hadde gått...

Hvitløksbrød i små mengder og pasta... hehe hun er allergisk mot fisk så mye utgår der. Hun spiser potet, ris og pasta, men ikke mye kjøtt som er godtatt så det er vaskelig å finne på noe hver dag.

Wok er en favoritt faktisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jenta mi på 1 1/2 spiser alt det der, og enda "rarere" ting også...

Skrevet

Han er allergisk mot kumelkproteiner, og tåler dårlig hvete og sukker så en del faller jo bort..

Men han spiser all slags fisk, alt fra laks og stekt makrell til sardiner, ansjos og sursild.

Avokado, oliven, paprika, sopp ol. er super snacks for han.

Jeg vet ikke hvordan det er med får for vi spiser ikke sau selv, så det har han aldri smakt.

Han er heller ikke så overbegeistret for mørkt kjøtt og poteter..

Vi pleier å steke paprika i mange farger som vi har skåret opp sammen med sopp og av og til mais, bønner, squash osv. + urtekrydder. Dette har vi til nesten alt fordi småen er så glad i det.

Jeg tror unger spiser hva som helst så lenge de er vant med det.

Skrevet

ja, mine hadde spist det...

hadde i hvertfall ikke laget ekstra mat fordi de ikke ville ha maten som ble servert....

Skrevet

Våre hadde/har spist slik mat. De er litt originale de også. Men tror nok at det er veldig forskjell på barn, noen spiser alt, andre nekter.

Skrevet

mine ville spist

- hvitløksbrød

- laks med poteter og agurk

- grillspyd

- pinnekjøtt

spiser det andre aldri vi.. så det har de ikke smakt..

Skrevet

Mesteparten av det du nevner er vanlig mat hos oss. Vi tvinger heller ikke barna våre til å smake på mat de ikke vil ha. Vi lager heller ikke noe annet om de da ikke ønsker å smake/spise det de får, hverken hjemme eller hos gjester.

Grunnen til at vi har valgt å ikke tvinge noen til å smake er at da jeg var barn ble jeg tvunget til å spise enkelte ting. Husker at jeg hatet det. Vet at det ikke kan sammenlignes med å smake, men vi har valgt å gjøre det på vår måte. Lillebror er gourmeen i familien og spiser alt, storebror på 4 år liker noe den ene dagen og kan plutselig ikke like det neste dag. Helt greit for meg.

Tror barn føler familiens matvaner, vi spiser masse grønnsaker og fisk og det finnes alltid noe på bordet de liker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...