Gå til innhold

Dritt katt!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig ikke, men jeg mener at når du har gått med på å anskaffe en katt så må du stå for det. Jeg hadde f.eks. aldri gått med på å skaffe en hund bare fordi samboeren ville ha det. Jeg liker ikke hunder i det hele tatt, og vet derfor at jeg ikke kunne gitt en hund den omsorg og kjærlighet som den fortjener.

 

Skjønner det er forferdelig med en katt som pisser i sofaen, men det er ikke kattens skyld at den har havnet et sted hvor den ikke får være ute. Kanskje mannen din burde få ansvaret for å ordne opp etter sånt, siden det er "hans" katt..?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med katten til dyrlegen å få den avlivet, ferdig med det!!!

 

Bedre å ta ansvar enn å vente i evigheter på omplassering!! Eller la gubben ta all dritt den måtte legge fra seg... Tror kanskje gubben gir seg på å ha katt da!!!

 

Får vel pepper nå, men det er BARE EN KATT!!! Få den bort..

Ja, vi har katt som får godt stell, men det er en katt som vi kan slippe ut/inn etter ønske!!

Skrevet

BARE EN KATT, hva er det for en ting å si??????????

Skrevet

ukastrert katt inne er ikke så lurt. det burde du vite før du får deg katt............ du må vaske og vaske. kattepiss lukt sitter lenge. du kan få en slags spray i dyrebutikken. prøv den. siden du er så lite glad i den kan den være klar over det........ og blir utilpass og urenslig. synes du skal avlive den jeg. den har det bedre i himmelen enn hos deg!!!!!!

Skrevet

Gidder ikke blande meg veldig inn i denne diskusjonen, men må bare si til Bettybu:

 

Fy faen for en heks! "Bare en katt".. Håper du køddet altså.

Makan til ignorant, kynisk og egoistisk uttalelse.. *tsk*

 

Overlater til c`,) å fortsette kjeftingen på disse ekle damene som mener kattene kan behandles som søppel.

 

You go c`,)!

Skrevet

Ehm.... Samboer har kjeeeeeeeeeeeeempe lyst på hund også, men så lenge vi bor i leilighet og ikke har god nok tid til en hund nå (små barn) så sier jeg nei.

 

Den dagen vi får hus med hage, og VET at vi kan ta godt vare på hunden så ja.

Jeg sier ikke ja bare for husfreden sin skyld.

 

Vi har forøvrig 2 kattepuser, og dem er ikke noe prob :) Kosegutta mine :D

Skrevet

Ja, det er bare en katt. Få den avlivet på en grei human måte å ferdig med det!! det er mer mishandling å ha en katt en ikke liker. og det er faktisk alt for mange katter rundt omkring!!

Skrevet

Katter blir ikke behandlet som søppel om en tar ansvar og avliver de når det behøves!! Verre å la de gå for "lut og kaldt vann"!!!

Skrevet

Men synes du helt ærlig det er allright å avlive en helt frisk og rask katt bare fordi du ikke vil ha den lenger...??? Er litt slik bruk og kast-mentalitet synes jeg.

Skrevet

Jeg har en utekatt som skal avlives når jeg får fatt i den...

Vi har etter råd gått bort fra å omplassere den, for vi kan ikke belemre andre med en sånn katt.

Men denne er da mannevond. Problemet er at den har nok en sans som skjønner hva vi vil desverre, og stikker fort avgårde når vi går mot den.

Den er usedvanlig vakker synes jeg selv da...så om noen vil ha en litt mannevond katt så er det bare å hente....

Jeg slites litt av at jeg har tatt inn en katt for så å "kvitte meg med den". Men han prøver å kverke lillebroren sin, og har gått på ungene og oss voksne, så føler han har fått sin sjanse.

 

og så har jeg en liten katt med kromosomfeil som bare er verdens herligste, og dummeste katt...;P

Skrevet

Århh.. så blander jeg meg mer i diskusjonen da..

HI skriver jo at katten har alltid rent do og mat og vann. Det er da ikke å la den gå for lut og kaldt vann!

Selvfølgelig er jeg enig i at katter som ikke har det bra kan i noen situasjoner få det bedre i kattehimmelen, men ikke på det grunnlag at det er samboeren som vil ha katt og at den har tisset i sofaen!

 

Jeg har 3 katter selv, og jeg har da vært fly forbanna på de noen ganger når de har tisset inne (på gulvet) eller spist en smokk, men det er snakk om å ta ansvar for sine handlinger.

 

Signerer ellers kommentaren om bruk- og kast mentalitet.

 

 

Skrevet

Her er det f.eks. en helt annen situasjon.

Er katten mannevond så kan man selvsagt ikke ha den.

 

Jeg er forøvrig sikker på at kromosompusen er supersøt! :):)

Skrevet

Du har sympati fra meg!

 

Katten vi hadde hoppet opp på kjøkkenbenken hele tiden, ga seg ikke, og når lille snuppa ble født for snart to år siden gikk den og tissa i baggen , la seg i senga, tissa på dyna til storesøster osv..

Hholdt på slik lenge og tilslutt klikka det for meg, var dritt lei a hele katta, så sambo måtte til dyrlegen og avlive spetakkelet lille julaften!!

Skrevet

Er katten frisk? Sikker på at den ikke har vondt et sted eller at den er syk på noen måte?

Altså katter som de renslige dyrene de er, har ikke for vane å gå og skite seg ned....

 

Men istedenfor å bitche så ille om det, er det eneste humane faktisk å gå til dyrlegen med den og få den avlivet.... Det er UMULIG å få satt den på noe "hjem" nå. Det er fullt overalt pga møkkafolk som drar fra kattene sine når de skal på ferie eller folk som skaffer seg en søt liten kattunge mens de er på ferie som ikke får plass i bilen hjem!

Skrevet

Den ene katten vi har er gal... var i alle fall helt gal, har blitt bedre tiden. Når vi fikk henne angrep hun når vi nærmet oss, men det var fordi hun kom fra et dårlig hjem. Vi har nå hatt henne i 3 år, hun er mye, mye bedre, men kan til tider gå til angrep på hender. Vi slet mye henne i starten, men å avlive henner var aldri noe alternativ. Noen i familien mente at når snuppa ble født, skulle vi vurdere å kvitte oss med den gale katten med tanke på snuppa, men katten har aldri gjort snuppa noe... hun kan "lappe til" henne, men det er uten klør.

 

Den andre katten tisset en periode på snuppa sitt teppe som lå på gulvet, men det ga hun seg med etter en stund.

 

Det at en katt hopper på kjøkkenbenken er heller ingen grunn til å kvitte seg med katten...

Skrevet

Null sympati fra meg, jeg har en kattunge her som aller helst driter i senga, så her må jeg ALLTID passe på at dørene er lukket. Hvis døra er åpen, så ligger det en lekker glunt på det rene sengetøyet... irriterer vettet av meg og gjør det beste jeg kan for å få han til å slutte med det.

 

Men ALDRI om jeg avliver katten eller jager han bort! Skam deg! Du burde ærlig talt ikke hatt kjæledyr, for uhell forekommer og det er noe man skal ta med i bergningen.

Skrevet

bergningen = beregningen, før noen vittigperer skal kommentere det.

 

Og etter å ha lest hele tråden, så må jeg si at enkelte av dere kjerringer gjør meg kvalm. Usympatiske, kalde, kyniske mennesker! "Bare en katt..." Vel, ikke alle mennesker som er verdt noe heller da, vet dere...;-)

Skrevet

FRUSTRERT KATT

Endres livsrytmen i et hjem på grunn av ferie, sykdom eller dødsfall, kan selv en kastrert/sterilisert katt plutselig oppføre seg merkelig. Den kastrerte hannkatt kan begynne å urinmarkere o.s.v. Da er det kun en ting å gjøre, og det er å prøve å gi katten så rolige omgivelser som mulig, eventuelt begynne forfra med å lære den renslighet igjen ved å sperre den inne i noen døgn på f.eks badeværelset med sitt toalett og så utstyre seg med en viss tålmodighet. Hjelper det ikke bør dyrlegen kontaktes, da en hormoninnsprøytning i noen tilfeller kan løse problemet.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...