Enliiitentil? Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Vi har en innekatt og han har i 2 år mjauet og skreket for å komme ut. Nei, vi kan ikke ha han ute her nei. INGEN vil ta over han heller, så eneste utvei blir enten å "late" som vi fant den og gi den til dyrebeskyttelsen eller vente på omplassering, tar vel ca 10 år eller noe, eller avlive han. I dag fant jeg en bais på kjøkkengulvet. Og så syns jeg det lukta kattetiss her og tror du jammen ikke at han har pissa (ganske mye og) i sofaen. Helvete altså! Nå er jeg rimelig irritert og har mest lyst til å bare slippe han ut og la han løpe sine egne veier... Åssen i svarte blir jeg kvitt den lukta???
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Eh...hvorfor har du katt?? Om du kastrerer ham, blir han mye roligere, og slutter å markere inne.
mammatil4gull Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 huf så kjedlig da .. kan du ike prøve og sette katen på gibort sidene på finn da ... katten her gjør heldig vis ikke fra seg overalt men bruker kasa si inne og er litt ite nå på sommerhalvåret . vinterne vill ho ikke ut ...
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Vet du kan få en spray eller noe på dyrebutikken. Prøv å legg ut katten på finn.no. Kanskje du er heldig å få gitt den bort om du gir med utstyret du evt har. Merkelig at den gjør fra seg inne da, er det første gangen eller er det noe den gjør hele tiden.. Forstår det kan bli slitsomt ja.
Enliiitentil? Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2007 HAR katt fordi sambo vil det, altså for den helvetes husfredens skyld. Har kastrert han og han gjør det av og til, som ca. hver 10.månede eller noe. Blir så jævlig irritert, føler at jeg bor i et grishus.
Dotten Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 Man kan bli lei av tisse- og bæsjebleier o.l. også, men man gir jo ikke bort ungen for det??? He, he. Nei, har man først skaffet seg dyr, får man være voksen nok til å ta ansvaret som følger. Enten det er å få omplassert dyret, enn om det tar tid, ev. den egoistiske veien, nemlig å avlivet dyret. Null sympati fra meg dessverre.........
Enliiitentil? Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 23. juli 2007 Å sammenligne et dyr og en unge er å dra ting aldeles over kanten. Sambo som vil ha den katta, bare for å ha sagt det. Kanskje jeg skal ta med jenta vår og dra fordi jeg ikke orker dyr? ? ? Sånn apropo egoisme liksom.
så var vi 4 Skrevet 23. juli 2007 #11 Skrevet 23. juli 2007 hehe aiaiai du skal bare sette den katta igjen her så tar jeg min og din med til dyrelegen i sammeslengen Har akkurat samme pakket her hjemme, bare det at min får være ute. Hyler og skriker døgnet rundt , men tisser ikke inne lenger. Men han biter ledninger, så han tar det igjen på sitt vis.
Mine <3<3<3 Skrevet 23. juli 2007 #12 Skrevet 23. juli 2007 Unnskyld meg, men har dere tenkt på at det kanskje ikke er noe i veien med katten(e), men eieren(e)!!!!!!!!!!
Dotten Skrevet 23. juli 2007 #13 Skrevet 23. juli 2007 Jeg vet godt at sammenligningen er en smule over kanten, men bare for å sette det litt i perspektiv. Leste jo at det ikke er du som ønsket katt i utgangspunktet, men dessverre bør man jo ta godt vare på dyret sitt uansett da. Det kan du umulig være uenig i??
så var vi 4 Skrevet 23. juli 2007 #14 Skrevet 23. juli 2007 ja det får så være, den ene eieren flytta ut og vil ikke ha katta mer og jeg kan ikke ha han mer uansett, så da blir det en siste reise. Og har prøvd å gi han bort, omplasseringa, betale noe for å ta han og rett og slett bare håpe at han finner seg nytt hjem selv.
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #15 Skrevet 23. juli 2007 "bare håpe han finner et nytt hjem selv" - hva vil det si?
smakk Skrevet 23. juli 2007 #16 Skrevet 23. juli 2007 Hvorfor skaffet du deg katt da? Om du skal ha innekatt (vi har det) må du faktisk regne med litt ekstra jobb. Katten må aktiviseres, få utløp for jaktinstinktet, få mye oppmersomhet og alltid ha tilgang til ren do. Det kan ofte lønne seg å ha to så de kan ha selskap i hverandre. Lukt i sofaen har jeg dessverre ikke noe tips mot, mine har heldigvis "bare" brukt gulvet om de syntes doen var uakseptabel.. (Hehe, skikkelig fine på det..)
Mine <3<3<3 Skrevet 23. juli 2007 #17 Skrevet 23. juli 2007 Det er jo tross alt ikke katten som har valgt dere som eiere, men dere som har valgt å være eiere til katten...
så var vi 4 Skrevet 23. juli 2007 #18 Skrevet 23. juli 2007 at ei søt eldre dame syntes han var fprgudelig og ville ha han, hva skulle det ellers bety?
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #19 Skrevet 23. juli 2007 Hadde du tenkt å slippe ham ut og satse på at en eller annen ville adoptere ham?
Mine <3<3<3 Skrevet 23. juli 2007 #20 Skrevet 23. juli 2007 Jeg har også to innekatter, og det innebærer endel jobb faktisk, men jeg har valgt å ha det slik, så da må jeg også leve med de negative tingene. Synes kattene mine at doen er for ekkel, tisser de på gulvet... helst på noe klær hvis det er tilgjengelig... men det er jo ikke verdens undergang. Det er jo min egen skyld fordi jeg ikke har sørget for at doen deres er ren nok. Det går jo faktisk ann å finne løsninger på de fleste problemer...
så var vi 4 Skrevet 23. juli 2007 #21 Skrevet 23. juli 2007 min katt er utekatt da så jeg må jo nesten slippe han ut.
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #22 Skrevet 23. juli 2007 Du skjønte vel hva jeg mente? Skal du bare satse på at noen overtar ham?
Enliiitentil? Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #23 Skrevet 23. juli 2007 Har jeg ikke skrevet tydelig at det er sambo som vil ha katten. Jeg er også inne på tanken om at ei dame borti veien her syns den er søt og tar den til seg. Fjernadoptering går ikke her nei, hehe. dassen er rein, alltid mat og drikke, alltid et varmt sted å ligge. Men hva hvis sambon deres ville hatt en liten gris, en edderkopp eller 15 dansemus, ville dere syns det var heeelt greit, kanskje. Verden er ikke sort-hvit jenter.
så var vi 4 Skrevet 23. juli 2007 #24 Skrevet 23. juli 2007 nei jeg lar han ikke gå ute og sulte i håp om at han finner seg et nytt hjem hvis det var det du mente. Jeg mishandler han jo ikke fordet om jeg ikke kan ha han lenger.
Mine <3<3<3 Skrevet 23. juli 2007 #25 Skrevet 23. juli 2007 Hva med å gi katten litt mer enn bare mat, vann og ren do. Hva med litt omsorg....? Kanskje katten merker at du ikke liker den... katter er tross alt ikke dumme dyr! Min sambo vil ha hund, men det vil ikke jeg... så derfor blir det heller ingen hund. Vi var begge enige om katter, og vi har 2 katter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå