Simselimsen Skrevet 23. juli 2007 #26 Skrevet 23. juli 2007 Jeg hadde det ganske bra under omstendighetene. Ble satt i gang og fikk ei lita jente som måtte på intensivavdelingen. De to første nettene fikk jeg faktisk ha mannen min sovende på rommet mitt, vet ikke om dette var fordi vi hadde barn på intensivavdelingen eller om det er vanlig....Vi hadde ikke bestilt familierom eller noe, fikk bare beskjed om at han kunne sove der. Etter fødselen ble vi kjørt ned til dattra vår, desverre var de litt dårlig til og informere om rutiner og sånnt nede på intensivavdelingen. Så vi viste egentlig ikke hva vi skulle gjøre eller hva som ble forventet av oss. Etter et par dager ble det dårligere plass og jeg fikk tomannsrom sammens med ei som også hadde bebien sin nede. Og noen dager etter det ble jeg flyttet ned på rom ved siden av intensivavdelingenn. Synes de var veldig snill og grei oppe på føden, men følte egntlig aldrig at jeg hadde noen barselstid, for jeg hadde jo aldri bebien min sammens med meg......
mam <3 Skrevet 23. juli 2007 #27 Skrevet 23. juli 2007 Nei, du er ikke kresen. Alle burde sitte igjen med gode følelser etter barseloppholdet. jeg er veldig fornøyd, men her jeg kommer fra har vi et godt helsevesen med gode ressurser. Jeg bor i Nord-Norge. Barselavd var en liten avdeling (føde og barsel i ett) men de legger stor vekt på at i allefall førstegangsfødene skal få ha pårørende på overnatting første natt, de har nok jordmødre og barnepleiere og personalet var veldig hyggelige og imøtekommende. De hadde alltid tid om jeg lurte på noe uansett om det var midt på natta eller på dagen. Ammepresset merket jeg ikke noe til, men jeg plagdes heller ikke med amming på barsel. Men fikk uansett et inntrykk av at de ikke var horrible på det området heller. Jeg er veldig fornøyd og syns det er trist at jeg sannsynligvis ikke kommer til å føde der neste gang.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 23. juli 2007 #28 Skrevet 23. juli 2007 På den ene siden er jeg veldig fornøyd med barseloppholde,på den andre siden er jeg det ikke. Jeg fødte nå siste gang på fødelofte ved SUS og jormødre og barnepleiere som jobbet der var bare helt fantastiske.De stod på å hjalp til så godt de kunne.Hadde familierom,slik at min kjære også var der sammen meg gullgutten og meg.Jeg følte vel kanskje ikke at jeg trengte så mye hjelp som de gav,men da vi nesten ikke hadde sovet natten etter at vi fikk ham(han ble født på natten og vi fikk ikke sove hele dagen) så kom de inn og tok ham med seg ut og sa at de passet på ham slik at vi kunne få sove. Spurte vi om hjelp til noe,var de der med en gang og gjorde nesten mer enn det vi spurte om. Enkelte ganger kunne det ta litt tid før de kom, siden det er liten avdeling og der var fult,men det gikk helt greit. Det jeg ikke er fornøyd med er at gullgutten ble innlagt på nyfødtavdeling, 6 timer etter fødsel,da de fant en bilyd på hjerte og O2 mettningen ikke var som den skulle være. Etter at vi hadde kavet hele dagen,fikk vi vite at alt var ok med hjerte og at de nok hadde undersøkt ham litt for tidlig og en lege utalte at de burde ikke undesøke så nyfødte babyer,de burde gi de lengre tid.Når han først var kommet inn der,skulle e jammen meg undersøke alt mulig,noe som reslulterte i at jeg ikke fikk lagt ham til bryste,fikk dermed ikke opp melken,gullgutten var stor og de mente han var dehydret og begynte å gi tilegg og da var det gjort.Vi slet og slet med å få ham til å ta bryste,men så lenge de gav ham tilegg på flaske,var han ikke så intreseret i hele bryste,så han fikk nesten ikke morsmelk i det hele tatt,noe jeg virkelig har slitt med. Dette var jo bare et lite utdrag av alt som skjedde da.
Bergene Skrevet 23. juli 2007 #29 Skrevet 23. juli 2007 Var bare stress og kaos på barsel på haukeland, syns jeg hvertfall. Ikke ro i det hele tatt!!! Ikke fikk jeg sove heller når folk gikk ut å inn hele natten. Og hadde jeg ikke spurt de gangene jeg trengte hjelp, hadde de nok helt glemt meg. Og de gangene jeg trengte hjelp tok det en eeevighet før de kom. Barnepleierne og jordmødrene var jo veldig hyggelige, men de hadde alt for mye å gjøre, burde vært mange flere av dem. Nei neste gang føder jeg hjemme, for å få sove er et must.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå